مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ

مفید بود؟

در این مقاله رایامارکتینگ سعی دارد که شما را با چگونگی طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ آشنا گرداند. اصولاً ساخت یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ بسته به معیار هایی است که شما قبل از طراحی باید آن را در نظر بگیرید. همان طور که می‌دانید و در مقاله های گذشته نیز به آن پرداخته شد، بنر های یکی از اصلی ترین و موثرترین روش های تبلیغاتی هستند که از گذشته های دور تا به حال و مورد استقبال بودند.

اگر چه جنس و نوع طراحی بنرهای تبلیغاتی امروزی با بنر های تبلیغاتی گذشته بسیار متفاوت است. اما پایه و اساس کار مشترکی دارند. برای چاپ یک بنر ابتدا باید با طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ آشنا باشیم. پیش تر به مقاله ای در باب طراحی بنر با کورل دراو پرداختیم و در این مقاله رایا مارکتینگ به صورت مرحله به مرحله و آموزشی طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ خواهد پرداخت. قبل از آموزش گام به گام و مرحله به مرحله بهتر است که قدری با بنر های تبلیغاتی آشنا شده و اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

ذکر نکات مهم برای طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ

در اولین مرحله ی طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ بهتر است که نوع بنر مشخص گردد. همان طور که می دانید بنر ها دارای انواع مختلفی هستند که بسته به نوع هر کدام باید طراحی خاصی را اعمال نماییم. برای مثال انواعی از بنر های تبلیغاتی به نام ‌های زیر هستند:

  • بنر تبلیغاتی سایت
  •  بنر تبلیغاتی کانال تلگرام
  •  بنر تبلیغاتی اینستاگرام
  •  بنر تبلیغاتی خیابانی یا بیلبورد
  •  بنر‌ تبلیغاتی ارگانی یا دولتی
  •  بنر تبلیغاتی مناسبتی
  •  و غیره.

هر یک از این بنرها باید دارای ویژگی ‌های خاصی باشند. برای مثال شما هرگز نمی توانید یک بنر تبلیغاتی دولتی را با بنر‌تبلیغاتی سایت مقایسه نمایید اما برای طراحی هر یک از انواع بنر ها ما باید نکات زیادی را در نظر بگیریم که اساس کار هر یک از بنر ها می توانند شبیه به هم باشند. به طور کلی هر بنر دارای مراحل پایه ‌ای است که رایا مارکتینگ در این مقاله این مراحل مشترک و پایه ای را برای شما بیان می کند.

نکاتی برای طراحی بنر تبلیغاتی

برای طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ باید با یک سری نکات کلیدی و مهم آشنا باشیم. تمامی این نکاتی که در مقاله ذکر خواهد شد حاصل تجربه فراوان طراحان حرفه ای رایا مارکتینگ هست. همان طور که می دانید فتوشاپ یکی از بهترین و پیشرفته ترین نرم افزار هایی است که می توان توسط آن به طراحی انواعی از بنر و سایر کار های گرافیکی پرداخت. کار کردن با نرم افزار فتوشاپ نسبت به کار کردن با نرم افزار کورل خیلی راحت تر است.

نرم افزار فتوشاپ دارای تعداد زیادی ابزار خواهد بود که شما باید با تک تک آن ها برای طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ آشنا باشید. این نرم افزار ها هر چقدر بیش تر باشند می توانند به شما کمک بیش تری در زمینه طراحی و تبلیغاتی بکنند. آشنایی با این ابزار ها می ‌تواند قدری زمانبر باشد اما اگر بتوانید به خوبی با آن ها آشنا شوید و کار کنید در واقع توانستید یک طراح حرفه ای باشید.

شرح نکات کلیدی

ابتدا هدف اصلی خود را از طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ مشخص گردانید. در واقع تعیین هدف می تواند به شما کمک کند که بدانید این نوع بنر شما چیست. در مرحله ی اول با تعیین هدف از طراحی بنر برای خود، می توانید منسجم ‌تر به طراحی بپردازید. دومین موضوعی که برای طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ وجود دارد، تولید محتوای آن است. قبل از این که به طراحی بنر بپردازید ابتدا باید محتوای درست و جذب کننده ای را تولید کنید.

از یاوه گویی در این محتوا بپرهیزید و سعی کنید که تمام مفهوم و منظور خود را تنها در چند جمله خلاصه نمایید. این محتوا در واقع ۵۰ درصد از راه طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ است.سومین نکته ای که باید برای طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ در نظر بگیریم، انتخاب رنگ آن است. شما برای طراحی یک بنر به چند رنگ هماهنگ نیاز دارید. البته باید بدانید که انتخاب رنگ می‌تواند کاملاً با بسته به نوع بنر تبلیغاتی شما باشد.

برای مثال شما نمی توانید در طراحی بنر تبلیغاتی دولتی و سازمانی از رنگ های زننده و تند استفاده کنید. بلکه رنگ ها باید کاملا رسمی باشند. نکات دیگری نیز در این رابطه وجود دارند که ذکر آن ها در حوصله این مقاله نمی گنجد. لذا در ادامه رایامارکتینگ مراحل پایه و یکسانی را که برای طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ نیاز است برای شما ذکر می کند.

مراحل طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ

در مرحله اول باید وارد نرم افزار فتوشاپ شده و در قسمت فایل گزینه new را انتخاب نمایید. بعد از این که روی گزینه new کلیک کردید. می‌توانید یک پنجره جدید را ببینید که در آن پنجره اطلاعاتی در رابطه با سایز بنر شما وجود دارد. دو قسمت مهم را در این پنجره خواهید دید که در واقع اندازه ی طول و عرض بنر هستند. معمولاً بنر ها به شکل مستطیل خواهند بود. بعد از این که در قسمت عرض و طول اعداد مورد نظر خود را وارد نموده اید. می توانید یک صفحه جدید را مشاهده کنید که برای کار شما باز شده است.

 نکته مهمی که در مرحله اول وجود دارد اندازه بنر خواهد بود. شما باید از اندازه های استاندارد و جهانی استفاده کنید. برخی از این اندازه ها برای بنر ها مشخص شده اند که با دسترسی به آن ها می توانید به طراحی یک بنر تبلیغاتی با فتوشاپ دست یابید. استاندارد بودن بنر شما کاملا وابسته به تعیین سایز آن است.

در مرحله دوم از طراحی یک بنر تبلیغاتی باید طرح ها و عکس های مورد نظر خود را وارد نمایید. در قسمت سمت چپ نرم افزار فتوشاپ ابزارهایی وجود دارند که شما می توانید توسط آن ها هر طرح منظم یا منظمی را تولید کنید. هم چنین می ‌توانید برای این امر از عکس‌ های پیش‌فرض یا از قبل آماده شده استفاده نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.