در این مقاله می خواهیم در رابطه با طراحی بنر چاپی در فتوشاپ توضیح دهیم. رایامارکتینگ در سال های طولانی گذشته توانسته در زمینه ی طراحی بنر چاپی در فتوشاپ طولانی داشته باشد و نام درخشانی را از آن خود نماید. در این مقاله می خواهد برای شما نکات طراحی بنر در فتوشاپ را به طور کامل در متن خود شرح دهد.به طور کلی در طراحی بنر چاپی در فتوشاپ یک سری نکات مهم وجود دارد که آن را نمیتوان توسط آموزش به دست آورد. تمامی این نکات حاصل تجربه طراحی بنر چاپی در فتوشاپ خواهد بود. نکات طراحی بنر در فتوشاپ بسیار زیاد هستند اما مهم ترین آن ها می تواند به یک فرد مبتدی کمک کند که یک بنر استاندارد را تولید نماید.
هدف از تولید و طراحی بنر چاپی در فتوشاپ تبلیغات یک محصول یا یک شرکت خاص است و معمولاً از این بنرها در مکان های مختلف استفاده می کنند و نام آن را با توجه به مکان نصب شده مشخص می گرداند. برای مثال نمونه ای از طراحی بنر چاپی در فتوشاپ را می توانیم ببینیم که در سایز بسیار بزرگ چاپ شده و روی یک تابلوی بزرگ کنار خیابان ها، بزرگراه ها و اتوبان ها و غیره قرار می دهند. نام این بنر با ابعاد بزرگ بیلبورد است. به همین جهت نمیدتوان گفت که طراحی بنر چاپی در فتوشاپ تنها مخصوص یک شغل یا یک اندازه خاص است. در مقاله های گذشته رایامارکتینگ آموزش ساخت بنر ثابت با فتوشاپ پرداخت اما این بار می خواهد شما را بیشتر با رزولوشن بنر در فتوشاپ آشنا گرداند.
برخی از نکات طراحی بنر در فتوشاپ توسط رایا مارکتینگ:
در این مقاله شما می توانید نکات مهم حاصل از تجربه زیاد رایا مارکتینگ را مطالعه نمایید. این نکات اگرچه تعداد محدودی هستند اما این را بدانید که همین چند نکته کوتاه بسیار مهم و ارزشمند است. این نکات ارزشمند به شرح زیر خواهد بود:
در نظر گرفتن اندازه استاندارد برای بنر در اولین قدم:
رایا مارکتینگ به شما توصیه می کند که در طراحی بنر چاپی در فتوشاپ ابتدا برای تعیین سایز یا ابعاد های استاندارد و جهانی آشنا شده و یکی از آن ابعاد ها را انتخاب نمایید. در غیر این صورت شما هرگز یک بنر استاندارد نخواهید داشت. برای این کار کافی است شما به نرم افزار فتوشاپ مراجعه نموده و در قسمت فایل گزینه new را انتخاب کرده و با یک پنجره جدید مواجه شوید. این پنجره شامل اطلاعاتی نظیر عرض و طول بنر است که شما می توانید آن را به دلخواه تغییر دهید.بعد از این که ابعاد مورد نظر خود را در قسمت های تعیین شده توسط فتوشاپ وارد نمودید، میتوانید به روی گزینه ok کلیک نموده و به مرحله بعدی طراحی بنر چاپی در فتوشاپ بروید.
دومین نکته برای طراحی بنر چاپی در فتوشاپ:
دومین نکته ای که بسیار حائز اهمیت در طراحی بنر چاپی در فتوشاپ است، محتوای آن خواهد بود. همانطور که در مقاله های گذشته نیز به آن اشاره نمودیم بنر ها از دو جزء اصلی و جدا ناپذیر تشکیل شدند. این دو جز عکس و محتوا خواهد بود. عکسی که در در بالا به آن اشاره نمودیم در واقع همان ترکیب نهایی طراحی شما است. پس دومین نکته مهم محتوای موجود در بنرهای چاپی خواهد بود. برای بنر های چاپی باید یک محتوای بسیار اصولی و استاندارد را تولید نمایید.
این محتوا باید کاملاً جذب کننده و پر مفهوم باشد. از حاشیه رفتن در متن مورد نیاز برای بنر خود جلوگیری نمایید. توضیحات بیهوده را حذف کنید و سعی کنید جملات کلیدی را مد نظر خود قرار دهید. جملات کلیدی باید کوتاه ساده و قابل فهم باشند. با قرار دادن یک محتوای کوتاه روان و ساده اما جذاب می توانید تاثیر گذاری طراحی بنر چاپی در فتوشاپ خود را افزایش دهید. دو نکته ای که در بالا ذکر شد به طور کلی در همه طراحی ها مورد استفاده واقع خواهد شد. لذا نمی توان گفت که این نکات مختص به طراحی بنر چاپی در فتوشاپ بوده و برای سایر بنر ها قابل استفاده نیست.
رزولوشن بنر در فتوشاپ چیست؟
به طور کلی اگر بخواهیم رزولوشن را در نرم افزار فتوشاپ تعریف کنیم، باید بگوییم که طراحان حرفه ای تنها مفهوم درست این واژه را می دانند. مفهوم رزولوشن به معنای تنظیم کیفیت یک تصویر است. رزولوشن در فتوشاپ رابطه مستقیمی با پارامتر آن که پیکسل است، دارد. همان طور که در مقاله های قبلی زبان اشاره نمودیم، پارامتر نرم افزار فتوشاپ پیکسل است. بر خلاف نرم افزار کورل پارامتر شیپ دارد که به معنای شکل خواهد بود.
رزولوشن بنر در فتوشاپ به تازگی وارد صنعت طراحی شده است اما در همان ابتدای کار توانسته که بسیاری از طراحان را مجذوب خود نماید. به طور کلی در تصاویر موجود در فتوشاپ نقطه هایی وجود دارند که این نقطه ها در کنار هم قرار میگیرند و تصویر کلی را می سازند. این نقطه ها به صورت مربع های کوچک با رنگ های مختلف است که در کنار هم قرار می گیرند. شما این مربع ها را تنها در زمانی میتوانید ببینید که بیش از حد تصویر را بزرگ کنید.
به طور کلی باید بگویم که شما یک تصویر را به صورت نقطه های مربعی شکل کوچک خواهید دید اگر رزولوشن وجود نداشت. پس رزولوشن همان عاملی است که میتواند باعث افزایش کیفیت و یکدست نشان دادن تصویر گردد تا شما وقتی یک تصویر را مشاهده می کنید آن را نقطه نقطه نبینید. پس معنی اصلی رزولوشن در فتوشاپ عامل یکپارچه و یکدست ساختن تصاویر خواهد بود.
کلام آخر برای طراحی بنر چاپی در فتوشاپ:
در نتیجه ی تمام توضیحاتی که رایا مارکتینگ در این بنر داد، باید بگوییم که بنر ها یکی از اصلی ترین عوامل تبلیغاتی هستند که میتوانند به معرفی یک کسب و کار یا یک محصول کمک بسزایی می نمایند. طراحی بنر چاپی در فتوشاپ کار راحتی است اگر با اصول و قوانین آن آشنا شوید. برای طراحی بنر چاپی در فتوشاپ نقاط بسیار زیادی وجود دارد که باید آن را رعایت کنید اما ذکر تمام این نکات در حوصله این مقاله نخواهد کنید. در این مقاله رایامارکتینگ دو نکته اصلی و مهم را برای شما توضیح داد تا بتوانید با بهره گیری از این دو موضوع مهم یک بنر استاندارد را تولید نمایید.
باید بدانید که تنها یادگیری در طراحی بنر چاپی در فتوشاپ حائز اهمیت نیست بلکه استعداد و تجربه نیز میتوانند عامل موثر در طراحی بنر چاپی در فتوشاپ به شمار آیند. اگر استعداد و تجربه ی کافی را در این زمینه نداشته باشید هرگز بنر های تاثیر گذاری نمی توانید تولید و طراحی کنید. رایامارکتینگ به خاطر داشتن تجربه بسیار زیاد می تواند به شما در زمینه طراحی بنر چاپی در فتوشاپ با کم ترین قیمت کمک نماید. لذا افراد به جای صرف زمان طولانی برای یادگیری طراحی بنر چاپی در فتوشاپ ترجیح میدهند که این عمل را به رایامارکتینگ بسپارند و پرداخت هزینه ای اندک به مقصود خود برسند.