مقالات آموزشی

نکاتی درباره طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

مفید بود؟

در این مقاله رایامارکتینگ به توضیح کاملی از طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام خواهد پرداخت. قبل از هر چیز باید بدانید که بنر ها یکی از مهم ترین روش های تبلیغاتی هستند که می ‌توانند کاربر را مجاب به خرید یک محصول نمایند. این روز ها در برخی از اپلیکیشن‌ ها نظیر: اپلیکیشن اینستاگرام که حدود ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد، می توان به کسب و کار و معرفی محصولات پرداخت. ممکن است که از طریق تبلیغات یک کسب و کار دیگر نیز کسب درآمد نمود.

به طور کلی اکثر کسب و کارها به خاطر این که اینستاگرام طرفداران بسیار زیادی دارد به این اپلیکیشن هجوم آورده و هر کدام می خواهد به هر وسیله ‌ای که شده راهی برای تبلیغ کار خود پیدا نمایند. یکی از مهمترین راز هایی که شاید تاکنون برای شما پنهان بوده باشد و در رابطه با موفق شدن در زمینه ی تبلیغ کسب و کار آنلاین می باشد، طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام خواهد بود که مانند طراحی بنر فتوشاپ با استقبال گسترده ای از سوی کاربران مواجه شده است. بنر تبلیغاتی اینستاگرام اگرچه دارای محتوای بسیار کم حجمی است اما گویای مطالب بسیار بالایی خواهد بود که افراد را جذب یک کسب و کار یا محصول می نماید.

 شاید برای شما جالب باشد که بدانید با استفاده از نکاتی که رایامارکتینگ در این مقاله در رابطه با طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام معرفی می نماید، می توانید مثل آب خوردن به طراحی این نوع بنر بپردازید. اگر چه ممکن است در ذهن شما هزینه های بسیار گران و قیمت طراحی بنر اینستاگرام تداعی شوند اما باید بدانیم که رایا مارکتینگ علاوه بر معرفی رمز و رموز طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام، خود به طراحی انواعی از بنر ها به طور حرفه ای با کم ترین هزینه می پردازد. لذا اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که زمان کافی برای یادگیری و آموزش را ندارید می توانید سفارش بنر های خود را به رایامارکتینگ سپرده و در اسرع وقت با بالاترین کیفیت آن را دریافت کنید.

مهمترین نکات برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

 اگر به فکر تبلیغات در برنامه اینستاگرام هستید. اولین راهی که برای شما پیشنهاد می کنیم، طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام است. البته نام بنر کمی نا آشنا برای گوش های کاربران است. در واقع منظور از بنر همان پست هایی هستند که شما در این اپلیکیشن مشاهده می کنید. هر پست شامل دو بخش کپشن و عکس است. در واقع تلفیق این دو بخش را پست می نامند.

 اما اگر ما بخواهیم یک عکس تاثیر گذار برای کپشن مناسب خود انتخاب کنیم باید به طراحی بنر اینستاگرام بپردازیم. ممکن است در ذهن افراد این سوال به وجود آید که یک بنر تبلیغاتی با یک پست معمولی چه فرقی دارد؟ بنر تبلیغاتی در واقع ممکن است عکس یا ویدئویی باشد که به طور کاملاً خاص و اختصاصی طراحی شده است. این در حالی است که پس های معمولی هیچگونه مخصوص بودنی ندارند و ممکن است در چندین پیج اینستاگرام منتشر شده باشند.

صفحه های پربازدیدی که معمولاً اینفلوئنسرها دارند. نیاز به طراحی بنر اینستاگرامی دارد. لذا آن ها نباید به هیچ عنوان از پست های معمولی استفاده کنند. در صورت عدم استفاده از بنر های اینستاگرامی ممکن است تعداد فالوور های آن ها روز به روز کاهش پیدا کند. نکته بسیار مهم که در طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام رایامارکتینگ می‌ خواهد، به شما معرفی کند. به شرح زیر هستند.

نکات مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام:

 اولین نکته هدفمند بودن بنر است. برای اینکه مفهوم هدفمند بودن را ساده تر بیان کنیم. باید بگوییم که شما ابتدا باید بدانید که از یک بنر چه می خواهید؟ می‌خواهید که این بنر در رابطه با چه کسب و کاری تبلیغ کند؟ یا به معرفی چه محصولی بپردازد؟ وقتی که هدف شما مشخص باشد. شما بهتر می توانید به طراحی بپردازید. برای تعیین هدف چند قانون وجود دارد که می ‌توانید از آن ها استفاده کنید. این اصول پاسخ به چند سوال ساده هستند که در ادامه رایامارکتینگ آن ها را برای شما بیان می کند.

سوال های مهم در رابطه با تعیین هدف طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

 سوال اول: آیا مخاطبان شما خانم هستند یا آقا؟ این که چه جنسیتی محصول شما را دنبال می ‌کند، بسیار حائز اهمیت است. برای مثال تبلیغ محصولاتی نظیر لوازم آرایشی مخصوص خانم ها است این در حالی است که یک ریش تراش را برای آقایان تبلیغ می کنند. از آن جایی که خلق و خو و احساسات این دو جنس با هم متفاوت است. پس در تعیین هدف بنر نیز می توانند تاثیر گذار باشند.

سوال دوم: مخاطبان تبلیغاتی شما در چه دوره سنی هستند؟ معمولاً افراد در سنین مختلف دارای روحیات متفاوتی هستند که باید آن ها را در نظر بگیرید. برای مثال جوانان و نوجوانان طرفدار شدید رنگ‌ های تند و شاد هستند. همچنین دوست دارند که بنر ها و محتوا های پر انرژی را دریافت کنند.

سوال سوم: مخاطبان شما اهل کجا هستند؟ این که شما بدانید موقعیت جغرافیایی مخاطبانتان به کجا برمیگردد، راه ساده را در راستای شناخت آن ها پیدا کرده اید. وقتی که مخاطب خود را بشناسید، بهتر می توانید به تبلیغات و طراحی بنر در این زمینه بپردازید. حتی در نظر گرفتن علایق آن ها نیز می تواند یکی از راه های موفقیت برای رسیدن به بهترین طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام باشد.

دومین نکته ی کلیدی برای طراحی بنر اینستاگرامی

دومین نکته ای که در طراحی بنر اینستاگرام به کار می رود، تعامل است. باید بدانید که یکی از مهم ترین ویژگی های یک بنر بیانگر بودن و گویا بودن آن است. بنرها نباید دارای محتوای پرحجمی باشند اما افراد باید با یک نگاه تمام مفهوم و منظور آن را متوجه شوند. حتی از طریق تنها یک نگاه، متوجه تبلیغات آن بنر شوند. اگر بتوانید به طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرامی به نحو احسن بپردازید، در واقع راهی مناسب برای دستیابی به کسب درآمد و پول یافته ‌اید.

تحلیل و بررسی یک نمونه بنر اینستاگرام تبلیغاتی

نمونه بنری که در زیر آورده شده به خاطر حفظ شئونات اخلاقی نام کسب و کار و محتوای آن حذف شده است. اما رایا مارکتینگ می‌ خواهد به نوع طراحی و سبک آن بپردازد. در این طراحی بنر چند اشتباه وجود دارد، که در صورت رفع آن ها این بنر تاثیر بیش تری در ذهن افراد خواهد داشت. اولین نکته ‌ای که به اشتباه در این بنر اعمال شده، عدم هدفمند بودن آن است.

همانطور که از محتوای آن مشخص بود، این بنر در راستای تبلیغ محصولات آرایشی به وجود آمده است اما در آن از عکس های نوع و سبک آرایشگاهی نیز به کار برده شده است. اگر شما بدون ثبت شدن محتوا و متن به روی این بنر آن را نگاه کنید، متوجه تفاوت تبلیغاتی این بنر برای کسب و کار آرایشگاهی و فروش محصولات لوازم آرایشی نخواهید شد. پس اگر هدف تبلیغ محصولات آرایشی است، نباید از نمونه ‌های آرایشگاهی استفاده شود.

 دومین اشتباه در این بنر  در نظر نگرفتن سلیقه مخاطب است. از آن جایی که مخاطب لوازم آرایشی اکثراً جوانان و نوجوانان، علی ‌الخصوص دختران جوان هستند. باید از یک پس زمینه صورتی ملایم استفاده نمایید. تا این افراد به ناخودآگاه توجه شان به بنر جذب شود. اما پس زمینه سفید رنگ این بنر بسیار بی روح بوده و نتوانسته باعث جذب مخاطب شود.

 سومین نکته اشتباه استفاده از رنگ های متفاوت اعم از سرد و گرم در این بنر است. توجه داشته باشید شما می توانید از رنگ های مختلف استفاده کنید اما ترجیحاً باید این رنگ ها برگرفته از رنگ های هم خانواده یا یک تناژ باشند. یعنی اگر از رنگ صورتی استفاده می کنید، می توانید از رنگ های دیگری نظیر قرمز، سفید، صورتی پر رنگ، سرخابی، صورتی کم رنگ و غیره استفاده کنید. این رنگ ها با هم خانواده هستند و به هیچ عنوان مکمل یا متضاد هم نخواهند بود. استفاده از رنگ های مکمل و متضاد یک حالت شلخته و نامنظم بودن به بنر شما می بخشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.