اگر بخواهیم نکتهای اساسی در مورد کارت ویزیت بیان کنیم اینطور میگوییم که کارت ویزیت حرفهای .وظیفه دارد تا چگونگی خدمات یا محصول را برای مشتری به تصویر بکشد و نوع تجارت را برای وی آشکار کند. اگر طراحی کارت ویزیت بهدرستی انجامشده باشد باید در گام اول سبب جلب نظر مخاطب شده و سپس وی را متقاعد کند که از این محصولی خدمات بهره ببرد.
بهتر است بگوییم کارت ویزیت بیش از اینکه عاملی برای معرفی کسبوکار به مشتری باشد مؤلفهی است که کمک میکند تا مشتری روشهای برقراری ارتباط با آن کسبوکار را در اختیار داشته باشد. بهنوعی کارت ویزیت را میتوان یک منبع اطلاعاتی برای مشتری دانست که به کمک آن میتواند در مورد یک کسبوکار و کاری که انجام میدهد اطلاعاتی به دست آورد.
هدف از طراحی کارت ویزیت قزوین افزایش سطح فروش محصولات یا ارائهی خدمت، معرفی کسبوکار به مشتریان مختلف و شناساندن شما و کسبوکارتان به مخاطبین است و اگر کارت ویزیتی که برای شما طراحیشده نتواند از پس هدفهای گفتهشده بربیاید نشان میدهد که بهخوبی طراحی نشده و در طراحی آن ایراداتی وارد بوده است. رایا مارکتینگ در ادامهی این مطلب قصد داریم مختصری در مورد نکتههایی که کمک میکنند تا شما یک کارت ویزیت حرفهای و اصولی داشته باشید را صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
فلسفهی کارت ویزیت
عموماً افرادی که بهتازگی وارد بازار شدهاند به این امر اعتقاددارند که کارت ویزیت شیوهای است که میتواند بر فروش محصولی خدماتی که ارائه میدهند تأثیر گذاشته و باعث بالا رفتن آمار فروش آنها خواهد شد. اما همانطور که گفته شد این تنها تفکر و طرز فکر تازهواردان این عرصه است و کسانی که در تجارت تجربه و سررشتهدارند اینگونه فکر نمیکنند. اگر بخواهیم کلی بگوییم فلسفهای که در پشت طراحی کارت ویزیت قزوین و استخدام طراح کارت ویزیت غیر حضوری نهفته است این است که طراحی کارت ویزیت باید بهقدری چشمگیر و جذاب باشد که حتی هنگامیکه روی میز هم قرار دارد بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند.
از طرفی طراحی حرفهای آن سبب میشود مخاطب به این باور برسد که با یک گروه حرفهای و کاربرد روبرو شده است و لذا تصمیم میگیرد تا با شما کار کند یا محصول را از شما خریداری نماید. تأثیر کارت ویزیت برای کسبوکارها قابلانکار نیست و بهعنوان ابزاری کاملاً مفید و با استفادههای زیاد در تجارت به شمار میآیند. اگر شما بهعنوان صاحب یک کسبوکار از یک کارت ویزیت خوب طراحیشده و حرفهای بهره ببرید روی مشتریهای خود این امکان را به وجود آوردهاید که به شما اطمینان کامل داشته باشند و بهراحتی از خدمات شما استفاده کنند یا محصولاتتان را خریداری کنند.
نکتههایی برای داشتن کارت ویزیت حرفهای
برای طراحی کارت ویزیت قزوین تعدادی نکتهها وجود دارند که اگر بهدرستی رعایت شوند کارت ویزیت طراحیشده بسیار خوب و حرفهای خواهد بود. این نکتهها به شرح زیر هستند:
· برای چاپ کارت ویزیت قزوین بهتر است از سمبلها و نمادهایی استفاده کنیم که بهنوعی معرف کسبوکار یا محصولی خدمات ارائهشده بهوسیلهی شرکت ما باشند.
· مهم است که طراحی کارت ویزیت قزوین بهگونهای باشد که ازنظر بصری برای بیننده جذابیت ایجاد کند.
· در انتخاب رنگها برای چاپ کارت ویزیت در قزوین دقت لازم را به کار ببرید. رنگها را متناسب با نوع محصول و با توجه به روانشناسی رنگها برگزینید.
· سعی کنید تصاویری را برای کارت ویزیت استفاده کنید که سبب بیدار شدن احساسات در مخاطب شود و درعینحال این تصاویر مرتبط با کسبوکار نیز باشد.
· بهتر است برای کم کردن قیمت کارت ویزیت قزوین از کارتهایی با متریال پلاستیکی استفاده نکنید. کارتهایی با طراحیهای خاص را برای خود انتخاب کنید که بهتر در ذهن بیننده حکشده و باقی بمانند.
· کارت ویزیت میتواند در ابعاد مختلف به چاپ برسد. حتی برخی کارت ویزیتها هستند که تنها محصول موردنظر روی آنها نقش بسته و اطلاعات دیگری ندارند.
· بهتر است طراحی کارت ویزیت قزوین را بهصورت عمودی در نظر بگیرید. به این صورت محل بیشتری برای قرارگیری اطلاعات دارید و نیز میزان جلبتوجه کارتهای عمودی بیشتر است.
· برخی کارت ویزیتها اصطلاحاً دو لت و سه لت هستند که میتوانند در نقش کاتالوگها ظهر شوند.
· برخی افراد کلکسیون کارت ویزیت دارند. اگر کارت شما دارای طراحی خاص و منحصربهفردی باشد میتواند در مجموعهی این افراد نیز قرار بگیرد.
این موارد را در طراحی کارت ویزیت به خاطر بسپارید!
هنگام طراحی و چاپ کارت ویزیت در قزوین این موارد را در نظر داشته باشید و از عمل به آنها غافل نشوید. این موارد به شرح زیر هستند:
Ø به این نکته دقت داشته باشید در طراحی کارت ویزیت قزوین باید حتماً روشهای برقراری ن=تماس با صاحب کسبوکار برای تهیهی محصولی استفاده از خدمات موجود باشد. علاوه بر این حتماً نام کسبوکار موردنظر و نیز نام صاحب آن را حتماً ذکر کنید. به شکل کلی یک کارت ویزیت باید شامل موارد زیر باشد:
o نام شرکت
o نام صاحب کسبوکار
o شمارههای تلفن اعم از فکس، تلفن همراه، تلفن ثابت
o آدرس
o آدرس وبسایت و ایمیل
o آدرس شبکههای اجتماعی
Ø سعی کنید خیلی برای قیمت کارت ویزیت وسواس به خرج نداده و از هزینه کردن برای آن دریغ نکنید. بعدها شما میتوانید شاهد اثر مثبت آن بر روی کسبوکار خود باشید.
Ø این نکته را بررسی کنید که کارت ویزیت شما حتماً بهنوعی طراحی شود که بهخوبی بیانگر آن کسبوکار شما باشد .
Ø هیچگاه کارت ویزیت را با کاتالوگهای تبلیغاتی یا بروشورها اشتباه نگیرید و آنها را با اطلاعات اشباع نکنید. اطلاعات روی کارت ویزیت باید کاملاً مختصر و مفید باشد.
Ø سعی کنید اگر شعار تبلیغاتی برای کارت ویزیت خود در نظر میگیرید آن را ساده و قابلفهم انتخاب کنید تا عموم مخاطبان شما آن را متوجه شوند.
Ø استفاده از کارت ویزیت با اطلاعات بهروز یک الزام است. اگر کارت ویزیتی دارید که اطلاعات آن قدیمی یا نادرست است آنها را دور بریزد. استفاده ازایندست کارت ویزیتها نهتنها کمکی به شما نخواهد کرد بلکه ممکن است سبب از دست رفتن مشتریان شما نیز شود.
Ø از قسمت پشت کارت ویزیت خود هم بهره ببرید و سعی کنید اطلاعاتی که به نظر ضروری آمده اما درروی نخست کارت جایی برای آنها نیست را در پشت کارت وارد کنید.