مقالات آموزشی

توضیحاتی در خصوص طراحی تولید محتوا و بررسی مزایا و کاربردهای آن

مفید بود؟

طراحی تولید محتوا به توانایی و قابلیتی گفته می‌شود که تمامی وب سایت‌های دنیا برای جذب مخاطب و تبدیل این مخاطبین به مشتریان دائم کسب و کار خود از آن استفاده می‌کنند. در واقع تولید محتوا را می‌توان یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی در کسب و کارهای آنلاین دانست.

طراحی تولید محتوا چیست؟

همان‌طوری که بیان کردیم طراحی تولید محتوا یکی از روش‌های استراتژیک بازاریابی آنلاین که بیشترین تمرکز آن بر تولید و توزیع یک محتوای ناب و ارزشمند که مرتبط با اهداف کسب و کارهای آنلاین است، به شمار می‌رود. این نوع تولید محتوا در حقیقت به دنبال جذب، حفظ و همچنین تعامل با مخاطبینی است که از پیش شناخته شده‌اند و تمامی محتواهایی که به این شکل تولید می‌شود با هدف هدایت کاربران به سمت کسب و کارهای اینترنتی صورت می‌گیرد.

طراحی تولید محتوا یکی از شیوه‌های جدید و در عین حال جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی در کسب و کارهای اینترنتی به حساب می‌آید و هدفش جذب کاربران و تبدیل آن به مشتریان دائمی است. تمامی اعمالی که یک کسب و کار آنلاین در قالب طراحی تولید محتوا انجام می‌دهد فقط و فقط به همین دلیل است تا به نوعی محصولات و خدماتش را به مخاطبین معرفی و آنها را به سمت خودش جذب کند.

طراحی تولید محتوا چه زمانی بیشترین تأثیر را روی مخاطبین می‌گذارد؟

 

وب سایت گوگل یکی از بهترین موتورهای جستجوگر در دنیای اینترنت به شمار می‌رود که حدود 80 یا 90 درصد جستجوهای دنیا در این موتور جستجو انجام می‌گیرد. تا مدت‌ها پیش وب سایت‌ها، مطالب و محتواهای تولید شده دیگر وب سایت‌ها را کپی و در سایت خودشان قرار می‌دادند و کم‌کم دنیای اینترنت پر شده بود از مطالب کپی و کاملاً بی ارزش.

به مرور زمان و رفته رفته این شیوه طراحی تولید محتوا از طرف شرکت گوگل تغییر کرد و وب سایت‌هایی که مطالب دیگر وب سایت‌ها را کپی برداری می‌کردند، مورد جریمه قرار گرفتند و شاید بدترین نوع جریمه، حذف از نتایج جستجوی گوگل بود.با این تفاسیری که بیان کردیم باید متوجه اهمیت موضوع طراحی تولید محتوا شده باشید که مطالبی بیشترین تأثیر را روی مخاطبین دارند که اولاً کپی نباشند و ثانیاً مطالب دست اول باشند. اگر این دو مورد را رعایت کنید قطعاً این مخاطبین هستند که مطالب شما را در گوگل جستجو و یا در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن آن را در شبکه‌های اجتماعی و دیگر وب سایت‌ها به اشتراک می‌گذارند.

قبل از ادامه مقاله باید بدانیم تولید محتوا چیست … اما یک سوال دیگر که امکان دارد ذهن‌تان را به خودش مشغول کند:

چرا طراحی تولید محتوا؟

 

طبق تحقیقاتی که به عمل آمده، مشخص شده که این روزها مردم و مخاطبین دیگر اهمیت زیادی به تبلیغات و اصرار برندها برای خرید ندارند. همین تحقیقات باعث شده تا این سوال در ذهن همه نقش بسته شود که چطور این انتظار را داریم که مخاطبین به تبلیغات ما توجه کنند با وجودی که به آنها خیلی اهمیت نمی‌دهند؟

همین بی‌توجهی مخاطبین به تبلیغات باعث شده تا اهمیت طراحی تولید محتوا بیش از پیش به چشم بیاید و بیشترین تبلیغ را با محتوایی که تولید می‌کنیم به مخاطبین خود نشان دهیم. چرا که همین طراحی تولید محتوا می‌تواند کاری کند که دیگر کسب و کارهای آنلاین نیازی نباشد که اصرار به فروش داشته باشند و این مشتریان و مخاطبین هستند که به سمت آنها، در حرکتند.

البته این مورد چند مزیت را هم در بر دارد:

  • مزیت اول: صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری به خصوص برای استارتاپ‌هایی که منابع بسیار محدودی دارند
  • مزیت دوم: افزایش اعتماد مخاطبین
  • مزیت سوم: افزایش وفاداری مخاطبین
  • مزیت چهارم: تبدیل شدن مخاطبین فعلی به مشتریان فردای کسب و کار شما

آیا هر کسب و کار آنلاینی به طراحی تولید محتوا نیاز دارد؟

قطعاً جواب به این سوال مثبت است. هر کسب و کاری اینترنتی را در نظر بگیرید برای این‌که در صدر جستجوهای گوگل حضور مستمر و مداوم داشته باشد باید بتواند محتواهایی مفید، ارزشمند و با کیفیت را تولید کند و این یک امر کاملاً ضروری به شما می‌رود .

مزیت‌های طراحی تولید محتوا

 

تولید و طراحی تولید محتوا برای هر کسب و کار اینترنتی از مزیت‌های زیادی برخوردار است که در زیر به مهم‌ترین آنها اشاره‌ای کوتاه خواهیم داشت:

  • به وسیله همین محتواهای تولید شده می‌توانید کسب درآمد کنید
  • طراحی تولید محتوا می‌تواند به واسطه معرفی محصول و یا خدمات ارائه شده، مشتری جذب کند
  • تولید محتوا در اصل یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات به شمار می‌رود
  • طراحی تولید محتوا به ایجاد شهرت، معروفیت، اعتماد و اعتبار کسب و کارها کمک بسیار شایانی می‌کند
  • نتایجی که از یک محتوای خوب و با کیفیت به دست می‌آید، به راحتی قابل تحلیل و بررسی است
  • تولید محتوا می‌تواند در وفادارسازی مشتریان و مخاطبین بیشترین تأثیر را داشته باشد

تمامی این مزیت‌ها و خیلی از مزیت‌های دیگر برای هر نوع کسب و کار اینترنتی صادق خواهد بود و بزرگ‌ترین کمک را به پیشرفت آنها خواهد کرد. اما اگر می‌خواهید در کنار طراحی تولید محتوا متنی، پیشرفت بیشتری داشته باشید حتماً در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، پادکست‌های صوتی و یا کلیپ‌های ویدیویی تهیه و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

خلاصه اینکه اگر در کسب و کار اینترنتی خودتان توانایی طراحی تولید محتوا را دارید، حتماً این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. چرا که آینده کاری شما به این تولید محتوا وابسته است. اما اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید پیشنهاد می‌کنم از شرکت رایامارکتینگ که به صورت تخصصی در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کند، کمک بگیرید.

این شرکت با در اختیار داشتن بیش از 7000 نویسنده و تولید کننده محتوا از سراسر کشور در هر زمینه‌ای که مد نظر دارید آماده همکاری با شما خواهد بود. اگر مایل به همکاری با شرکت رایامارکتینگ هستید پیشنهاد می کنیم به تعرفه های این شرکت مراجعه نمایید.

انواع تکنیک‌های طراحی تولید محتوا

 

در این بخش از مقاله سعی داریم به انواع تکنیک‌های طراحی تولید محتوا اشاره‌ای کوتاه داشته باشیم و حتماً سعی کنید این موارد را به صورت روزانه انجام دهید.

1) با صبر و حوصله اقدام به ایجاد محتوایی جذاب کنید

یکی از مهم‌ترین و در عین حال برجسته‌ترین فاکتورها در بازاریابی محتوا و همچنین طراحی تولید محتوا این است که محتوایی را به نگارش در بیاورید که با کیفیت و مخاطب پسند باشد و اطلاعات خوبی را در اختیار مخاطب قرار دهد و این مورد میسر نمی‌شود مگر اینکه با صبر و حوصله اقدام به تولید محتوا نمایید.

در تولید محتوا علاوه بر صبر و حوصله باید ایده‌پردازی داشته باشید و محصولات و خدمات‌تان را به گونه‌ای شگفت‌انگیز به کاربران و مخاطبین معرفی نمایید که کاربران مجذوب محتوای شما شوند. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است که مخاطبین از محتواهای تکراری و بلند بالا، بیزارند. آنها معمولاً به دنبال محتواهایی خلاصه، جذاب و مفید می‌گردند. به طور مثال نمونه‌ای از این محتواها اینفوگرافیک‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، پادکست‌های صوتی و حتی ویدیو است.

2) ایجاد نمودن یک سری محتواهای سریالی

 

یکی دیگر از تکنیک‌های طراحی تولید محتوا این است که محتواها را به صورت سریالی و یا به اصطلاح اپیزودیک مانند تهیه و منتشر کنید. برای این کار یک موضوع بزرگ را حول کسب و کار اینترنتی خودتان مشخص کنید و متناسب با این موضوع در چند قسمت شروع به نوشتن محتوا نمایید.

طبق تجربه‌های از پیش مشخص شده، محتواهای این شکلی اگر به صورت کاملاً جذاب تولید و منتشر شوند می‌توانند حس کنجکاوی و اشتیاق کاربران را تحریک و آنها را به یک مخاطب دائم و وفادار کسب و کارتان تبدیل کنند. یکی از دلیل‌های این امر این است که مخاطبین به مرور زمان متوجه می‌شوند که وب سایت‌تان اطلاعات دقیق‌تر و به روز‌تری را به نسبت دیگر وب سایت‌ها در اختیار آنها قرار می‌دهد.

 

3) به کار بردن ویدیو در طراحی تولید محتوا

در حال حاضر یکی از بخش‌های عظیم، جذاب و دوست داشتنی در دنیای وب، بحث ویدیوها هستند که با مفاهیم و موضوعات کاملاً مختلف و متنوع، روز به روز هم در حال افزایش هستند. این ویدیوها انواع و اقسام مختلفی دارد از ویدیوهای آموزشی گرفته تا ویدیوهای ورزشی، سیاسی، علمی، ویدیوهای مرتبط با بحث فروش و بازاریابی و خیلی از موارد دیگر.

به هر حال شما در بحث طراحی تولید محتوا می‌توانید از ویدیوها به بهترین وجه ممکن به سود خودتان استفاده نمایید و از آنها برای افزایش فروش، شهرت و در نهایت برندسازی استفاده نمایید. مطمئن باشید در بحث تولید محتوا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد این خواهیم بود که ویدیوها نقش بسیار عمده‌ای در رونق کسب و کارها خواهند داشت، چرا که به نسبت محتواهای متنی تأثیر بیشتری روی مخاطبین دارند.

یکی از نکاتی که باید مد نظر داشته باشید این است که حتماً از نوآوری، ایده‌پردازی و جذابیت در تولید محتوای ویدیویی، استفاده کنید به خاطر اینکه ویدیوهایی که جذاب‌تر و مخاطب پسندتر هستند به راحتی در شبکه‌های اجتماعی و دیگر وب سایت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و همین مورد تأثیر خیلی زیادی روی برندسازی و افزایش فروش کسب و کارتان خواهد گذاشت.

4) بررسی رقبا قبل از تولید محتوا

قبل از اینکه اقدام به تولید محتوا کنید حتماً رقبایی که در حوزه کسب و کارتان اقدام به طراحی تولید محتوا می‌کنند را به خوبی بررسی کنید. بررسی رقبا از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که با این عمل، شما متوجه می‌شوید که رقبایتان در چه حوزه‌هایی اقدام به فعالیت می‌کنند، چه امکاناتی در اختیار دارند، در کجای صفحات گوگل قرار دارند و غیره. با این کار شما به صورت هوشمندانه می‌توانید از رقبای خودتان ایده‌برداری کنید و در نهایت قدمی بزرگ به سمت موفقیت بردارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.