مقالات آموزشی

راهکار تولید محتوا همراه با در نظر داشتن یک صفحه سفید

مفید بود؟

طریقه تولید محتوا در واقع یکی از مسائل بسیار مهم کسب و کارهای نوین و جدید در اینترنت به شمار می‌رود. در حقیقت یک تولید محتوای با کیفیت و اثرگذار، از اصلی‌ترین موضوع‌های این روزهای دنیای وب به حساب می‌آید. هر چه در تولید این نمونه محتواها قدرتمندتر عمل کنید به طبع مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کارتان هدایت خواهید کرد.

حقیقت امر این است که یکی از مشکلات اصلی محتوا نویسان، طریقه تولید محتوا و همچنین ایجاد یک محتوای مناسب با کسب و کار اینترنتی است. افرادی که در حیطه تولید محتوا فعالیت می‌کنند نه تنها از نحوه تولید متن‌هایی با کیفیت و اثرگذار اطلاعی در دست ندارند بلکه، نحوه نگارش کردن آن را هم نمی‌دانند.

اما قبل از هر چیزی از خودمان این سوال را بپرسیم:

طریقه تولید محتوا چیست؟

اگر بخواهیم خیلی اصولی به این موضوع بپردازیم باید این را بدانید که طریقه تولید محتوا، نحوه به نگارش درآوردن یک متن کاملاً با کیفیت، جذاب و مخاطب پسند است. به طبع هر چه در تولید این نمونه محتواهای آنلاین قدرتمندتر عمل کنیم، آوازه محصول، کالا، خدمات و یا در نهایت نام شرکت‌تان به مانند یک طوفان تمامی دنیای وب را در خواهد نوردید و این خودش به نوعی به بهبود سئو وب سایت شما کمک بسیار بزرگی خواهد کرد.

همچنین محتوای تولید شده از طرف وب سایت شما می‌بایستی با مشتریان یک تعامل بسیار خوب ایجاد کند به نحوی که دفعات بعد هم به وب سایت‌تان مراجعه کنند. در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن یعنی وب سایت‌تان را به نوعی منزل خودشان به حساب بیاورند و احساس خوبی از بودن در آن داشته باشند.

اگر خودتان از طریقه تولید محتوا اطلاعی در دست ندارید می‌توانید از دیگر شرکت‌ها و وب سایت‌ها نیروی دورکار استخدام کنید و مطئمن باشید که یک محتوای با کیفیت و تأثیرگذار را دریافت خواهید کرد. یکی از نمونه وب سایت شرکت رایامارکتینگ است.

تعداد افرادی که با شرکت رایامارکتینگ همکاری می‌کنند بسیار زیاد است و در واقع می‌توان اینگونه گفت که اولین شرکت در زمینه تولید محتوا است که به صورت تخصصی در این حیطه با مشتریان همکاری و اقدام به تولید محتوا می‌کند. قطعاً وقتی پای تعامل با مشتریان در میان باشد، محتواهایی که از طرف این شرکت تولید می‌شود در دنیای وب حرف اول را می‌زند.

طریقه تولید محتوا چگونه است؟

همان‌طوری که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم نحوه و طریقه تولید محتوا یکی از جذاب‌ترین بخش‌های مربوط به جذب مشتری به حساب می‌آید. هر محتوای تولید شده در واقع ابزاری است برای انتقال پیام به مخاطبین و هر چه این پیام‌ها از قدرتمندتر عمل کنند مشتری‌های بیشتری را جذب کسب و کار اینترنتی‌تان خواهید کرد.

همان‌گونه که اطلاع دارید این روزها موارد زیادی وجود دارد که در بهبود رتبه وب سایت شما در گوگل اثرگذار خواهد بود و یکی از مهم‌ترین آنها همین بحث تولید محتوا است. تولید محتوا در واقع تأثیری مستقیم روی سئو وب سایت‌ها خواهد گذاشت و نمی‌توان نقش غیرقابل انکار بازاریابی محتوا و همچنین طریقه تولید محتوا را در این عرصه، نادیده گرفت.

این مسئله آنقدر مهم است که یکی از مدیران ارشد شرکت گوگل به نام illyes در اواخر سال 2017 میلادی درباره بهترین روش‌های سئو وب سایت که می‌بایستی وب مسترها در مورد آن بدانند اینگونه گفت:

“یکی از بهترین و موثرترین روش‌های سئو، تولید یک محتوای باکیفیت است که در دنیای وب پخش شده باشد”

این گفته illyes به این معنا است که قبل از شروع به تولید محتوا کردن باید یک درک عمیق از نحوه و طریقه تولید محتوا داشته باشید. باید این را بدانید که یک محتوا چه کاربردی برای مخاطبین دارد و در کل به چه محتواهایی، اثربخش می‌گویند. هرچه نسبت به این صحبت درک عمیق‌تری داشته باشید، باعث می‌شود تا بهترین محتواها را برای مخاطبین تولید نمایید.

اما در ادامه این مقاله مایلیم به روش‌هایی برای تولید محتوا اشاره کنیم که شما را آرام آرام به سمت رتبه اول گوگل هدایت می‌کند. در واقع این بخش از مقاله به نحوه و طریقه تولید محتوا اشاره می‌کند.

نحوه و طریقه تولید محتوا

مرحله اول: در هر حالتی برای تولید محتوا از گوگل کمک بگیرید

شاید در نگاه اول، اولین باری که تصمیم به نوشتن محتوا می‌کنید یک کار سخت و دشوار به نظر برسد و هرگاه تصمیم گرفتید درباره یک موضوع یا یک کلمه کلیدی از کسب و کارتان، محتوا تولید کنید، امکان دارد در اوایل کار کاملاً از نوشتن ناامید شوید و ایده‌ای به ذهن‌تان خطور نکند.

اما اگر قدم در راه تولید محتوا گذاشتید باید این را بدانید که همیشه یک دوست خوب و همیشگی به نام گوگل در کنار شما خواهد بود. هر جایی حس کردید به کمک نیاز دارید فقط کافی است ایده‌تان را در این موتور جستجو وارد کنید. بلافاصله مشاهده خواهید کرد که در هر موردی که نیاز دارید صدها هزار مطلب در اختیارتان خواهد گذاشت.

در کل تمام صحبت هایی که در این دو پاراگراف در مورد خدمات تولید محتوا بیان کردیم به این معناست که قبل از نوشتن محتوا باید بدانید که در چه موردی می‌خواهید مطلب بنویسید. همین جستجوی ساده در گوگل باعث می‌شود تا یک ایده برای تبدیل یک صفحه سفید به یک مقاله چند هزار کلمه‌ای در اختیار شما قرار دهد.

مرحله دوم: لیست کردن کلمات کلیدی به هنگام طریقه تولید محتوا

به هنگام تولید محتوا یکی از مواردی که به مانند یک محرک عمل می‌کند، لیست کردن کلمات کلیدی است. کلماتی که باید در متن و محتوای اصلی به کار برده شود. در واقع به هنگام طریقه تولید محتوا، می‌بایستی کلمات کلیدی که مایلید بر روی آن برنامه‌ریزی کنید را از قبل تهیه و لیست کنید.

برای یافتن بهترین کلمات کلیدی می‌توانید از ابزارهای سئو استفاده کنید و کلمات و عبارات مرتبط که بیشترین جستجو را در بین مخاطبین دارند، پیدا کنید. قطعاً اولین ابزارها وب سایت گوگل است که با توجه به کلمه کلیدی بهترین کلمه را در اختیارتان خواهد گذاشت. اما یکی دیگر از ابزارها، استفاده از وب سایت ubersuggest است. این وب سایت بهترین عبارت‌های موجود که بیشترین میزان جستجو را در بین مخاطبین دارد، به شما نشان خواهد داد.

مرحله سوم: حتماً از عناوین جذاب و گیرا برای محتوای خود استفاده کنید

 

مرحله چهارم: به صورت مداوم محتوای دیگر رقبا را بررسی کنید

برای اینکه در بحث طریقه تولید محتوا بتوانید خیلی قدرتمندتر عمل کنید تا جای ممکن وب سایت‌های دیگر رقبایتان را هم بررسی نمایید. این کار باعث می‌شود تا کاستی ها و کمبودهایی که در محتوای آنها وجود دارد را در محتوای تولید شده وب سایت‌تان مرتفع نمایید. به هنگام بررسی اگر متوجه شدید که رقبایتان مقاله و محتوای خوبی در زمینه کاری‌تان تولید نمی‌کنند به راحتی قادر خواهید بود با یک مقدار تلاش بیشتر بهترین محتوا را با بهترین کیفیت تولید و به مخاطبین ارائه نمایید.

مرحله پنجم: سعی کنید مخالف رقبا محتوا تولید کنید

برای دیده شدن در بحث طریقه تولید محتوا باید سعی کنید همیشه متفاوت عمل کنید. یعنی مخالف محتواهایی که دیگر رقبا تولید می‌کنند، اقدام به نوشتن کنید. این نوع نوشتن هم توجه مخاطبین را به خودش جلب می‌کند و هم باعث تمایز محتوای شما با دیگر رقبا خواهد شد.

به طور مثال اگر یکی از رقبا در مورد 10 نکته درباره تولید محتوا مطلب تهیه کرده، تا جای ممکن اینگونه بنویسید: رعایت نکردن نکاتی که ضررهای زیادی به سئو سایت‌تان وارد می‌کند.

مرحله ششم: موضوع اصلی در طریقه تولید محتوا را بسط و گسترش دهید

متأسفانه خیلی از وب سایت‌هایی که مخاطبین زیادی ندارند این است که به هنگام طریقه تولید محتوا خیلی به موضوع اصلی محتواها اهمیت زیادی نمی‌دهند و به مطالب تولید شده خیلی سطحی و تیتروار می‌پردازند. شما باید به این درک رسیده باشید که بود و نبود کسب و کارتان به کاربران‌تان وابسته است. پس سعی کنید محتواهایی را تولید نمایید که از هر جنبه‌ای به صورت کامل به موضوع پرداخته شده باشد.

این نکته را فراموش نکنید که کاربران ساعت‌ها در اینترنت به جستجو می‌پردازند تا بتوانند مطالب با کیفیت و دست اول را پیدا و آن را مطالعه کنند. اما اگر شما به صورت تیتروار و کاملاً سطحی به طریقه تولید محتوا پرداخته باشید قطعاً دفعات بعد به وب‌ سایت‌تان مراجعه نخواهند کرد. تا جای ممکن نیازهای اصلی کاربران‌تان را مورد هدف قرار دهید تا بدین وسیله به یک منبع معتبر در دنیای وب تبدیل شوید.

مرحله هفتم: استفاده از لینک های داخلی بین محتواهای قدیمی و جدید

یکی دیگر از نکاتی که به هنگام طریقه تولید محتوا باید رعایت کنید این است که باید بین محتواهای قدیمی و جدید یک پل ارتباطی ایجاد کنید. این پل به وسیله لینک‌های داخلی امکان پذیر خواهد بود. این کار باعث می‌شود  تا گوگل متوجه شود که یک محتوای قدیمی هم در همین زمینه وجود دارد. رعایت کردن این مورد در طریقه تولید محتوا موجب بهبود رتبه در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد به خصوص اینکه خود گوگل هم به اهمیت این موضوع به وضوح اذعان کرده است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.