وقتی میخواهید کسبوکاری برای خود راهاندازی کنید باید در پلن های خود حتماً به روشهای تبلیغات و بازاریابی هم باید توجه ویژهای داشته باشید و برای آن فکرهایی در سر داشته باشید. یکی از عوامل مؤثر و کمککننده در بازاریابی استفاده از کارت ویزیت است. کارت ویزیت، کارت کوچکی است که معمولاً نام شخص یا کسبوکار به همراه آدرس و شمارههای تلفن روی آن درج میشود. با کمک این کارت شما میتوانید به مخاطبان خود کلیهی اطلاعات لازم را داده و همچنین راهی برای برقراری ارتباط با خودتان به مشتری ارائه دهید.
حتی از کارت ویزیت میتوانید در پاکت نامههایی که ارسال میکنید بهره ببرید تا بتوانید بهخوبی خود را مشتریان معرفی کنید. به شکل کلی میتوان گفت صرفنظر از استفادهای که از کارت ویزیت میخواهید کنید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که کارت ویزیت شما بهخوبی طراحیشده باشد و تمامی اصول حرفهای طراحی کارت ویزیت تهران در آن رعایت شده باشد و سبب جلب اعتماد مخاطب شود. همچنین بهخوبی به مشتریها نشان داده و یادآوری کند که شما چه خدماتی در چه سطح کیفی به آنها ارائه خواهید داد تا در صورت نیاز از شما بهره بگیرند.
در حال حاضر با گسترش اینترنت فضایی فراهمشده که شما بهراحتی میتوانید درخواست طراحی کارت ویزیت فوری خود را برای شرکتها یا سراچههایی که برای همین منظور هستند ارسال کرده و از آنها بخواهید کارت ویزیتی متناسب با خواستههای شما طراحی کرده و آن را برای شما ارسال کنند. یکی از بهترین و موفقترین شرکتها در این زمینه است که با مراجعه به آن و تکمیل ثبتنام نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنید. در ادامه قصد داریم کمی در مورد طراحی کارت ویزیت تهران، اهمیت داشتن کارت ویزیت خاص و مشخصههای آن و نیز انواع کارت ویزیت صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
چرا برخورداری از یک کارت ویزیت خاص مهم است؟
پیش از آنکه به مشخصههای طراحی کارت ویزیت تهران بپردازیم لازم است کمی در مورد اهمیت داشتن کارت ویزیت، خصوص یک کارت ویزیت خاص و منحصربهفرد صحبت کنیم. عموماً تفکر کلی افراد به این سمت است که کارت ویزیت روشی کارآمد برای فروش محصول و انجام تبلیغات برای آن است. اما این نظر کامل نیست و فقط میتواند دیدگاه یک غیرحرفهای در بازار باشد.
افراد حرفهای در عرصهی کسبوکار فلسفهی کارت ویزیت را به این شکل توصیف میکنند که طراحی آن باید بهقدری قوی صورت گرفته باشد که حتی هنگامی هم که روی میز است سبب جلبتوجه شده و مشتری نتواند در مقابل آن مقاومت کند. علاوه بر این کارت ویزیت باید این را به مشتری القا کند که این شرکت بسیار حرفهای بوده و کار کردن با آن قطعاً نتیجههای خوبی در بر خواهد داشت.
کارت ویزیتها را میتوان وسیلهای قدرتمند و با تأثیر بالا در تجارت قلمداد کرد که برای شناخته شدن هر کسبوکاری لازم هستند. اگر طرح کارت ویزیت خاص و درعینحال جذاب و حرفهای باشد مشتریان میتوانند بهخوبی به کسبوکار موردنظر اطمینان کرده و از خدمات یا محصولات آن استفاده کنند.
انواع کارت ویزیت
برای طراحی کارت ویزیت تهران انواع مختلفی وجود دارند که برحسب جنس ، نوع یا چگونگی قالب، پوشش و نوع چاپ دستهبندی میشوند. در ادامه این دستهبندیها را خواهید دید:
انواع کارت ویزیت برحسب جنس:
· کارت ویزیت کتان
· کارت ویزیت چوبی
· کارت ویزیت فلزی
· کارت ویزیت پیویسی
· کارت ویزیت چرمی
· کارت ویزیتهای خوردنی
انواع کارت ویزیت برحسب نوع قالب:
· کارت ویزیت یا حروف برجسته
· کارت ویزیت با خطوط برش خاص: مثلاً کارت ویزیت به شکل دوربین و غیره
· کارت ویزیتهای جذاب و خلاقانه: برای نمونه شرکتی که در کار میز و صندلی است میتواند کارت ویزیت را طوری طراحی کند که با چند خط تا به صندلی بدل شود و غیره
· کارت ویزیتهای ساده
· کارت ویزیت داری پرفراژ کارت ویزیت پاپ آب (pop up)
انواع کارت ویزیت برحسب نوع پوشش:
· کارت ویزیت با پوشَن یووی UV
· کارت ویزیت با پوشش لمینت مات یا براق
· کارت ویزیت با پوشش سلفون
· کارت ویزیتهای بدون روکش
انواع کارت ویزیت برحسب نوع چاپ
· کارت ویزیتهای طلاکوب
· کارت ویزیتهای نقرهکوب
· کارت ویزیت هات فویل رنگی
مشخصههای یک کارت ویزیت حرفهای
برای اینکه طراحی کارت ویزیت تهران حرفهای و موفقیتآمیز انجام شود لازم است همراه رایا مارکتینگ شوید تا با نکات و اصولی که باید رعایت کنید بیشتر آشنا شوید. در ادامه به این اصول و ویژگیها خواهیم پرداخت:
· رنگ و ابعاد کارت ویزیت
پیش از اینکه اقدام به طراحی کارت ویزیت کنید لازم است ابتدا اندازههای آن را مشخص کرده و حتی نحوهی چاپ آن را هم مشخص کنید. سپس از چاپخانهای که قرار است کارت ویزیت را چاپ کند استعلام بگیرید و سایز را با آنها هم چک کنید. عموماً سایز استاندارد کارت ویزیت برای نوع سلفونی 85*45 میلیمتر و برای کارتهای لمینت شده 90*60 میلیمتر است. همچنین سطح کیفی تصویر نباید زیر 300 دی پی آی باشد.
برای انتخاب رنگ هم بهتر است از متد سیام وای کی CMYK را برگزینید و استفاده از متد آر جی بی RGB خیلی توصیه نمیشود. همچنین سعی کنید در انتخاب رنگها بهتناسب آنها باهم و درنهایت تناسب بارنگ کلی کارت ویزیت و رنگ نشانواره و غیره توجه داشته باشید. سعی کنید تعداد رنگهای بهکاررفته را زیاد در نظر نگیرید و نیز اصل سادگی را رعایت کنید.
· در نظر گرفتن خطوط برش
برای اینکه طراحی شما هنگام برش زدن ناقص نشود باید سعی کنید یک مار جین چند میلیمتری ( بین 3 تا 5 میلیمتر کفایت میکند) ایجاد کرده و طراحی را پسازآن آغاز کنید. همچنین سعی کنید اطلاعات بااهمیت را در این حاشیهها در نظر نگیرید.
· عدم استفاده از حاشیه
شاید بتوان گفت حاشیهها دیگر قدیمی شدهاند و کمتر در طراحیها استفاده میشود. البته یکی از دلیلهای این کار این است که وقتی خطوط حاشیهداریم کوچکترین انحرافی دربرش کارت خود را بهوضوح نشان خواهد داد و سبب بدشکل شدن کارت میشود.
· راحت خوانده شدن متنهای روی کارت
اگر نوشتههای روی یک کارت ویزیت بهخوبی و راحتی خوانده نشوند قطعاً آن کارت به هیچ دردی نخواهد خورد. مخاطب شما باید بتواند بهراحتی آدرس، تلفنها و کلیهی راههای برقراری ارتباط را از روی کارت بخوانند و برای آن متحمل زحمت و سختی نشوند. برای حل این مشکل سعی کنید بین رنگ زمینه و رنگ نوشتهها تناسب برقرار باشد، سایز متن را درست در نظر بگیرید و همچنین از سایهها و افکتهای بیهوده و که منجر به شلوغی و ناخوانا شدن نوشتهها میشوند بپرهیزید.