مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ و روند انجام آن

مفید بود؟

در این مقاله رایا مارکتینگ میخواهد در رابطه با چگونگی طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ توضیح دهد. بنر ها یکی از راه های بسیار مورد علاقه و محبوب در زمینه تبلیغات و افزایش فروش برخی از محصولات هستند اما طراحی بنر در فتوشاپ و ابعاد بزرگ کار راحتی نیست. لذا دارای نکات بسیار مهمی است که رایا مارکتینگ در این مقاله تمامی این نکات را برای شما ذکر خواهد کرد. رایامارکتینگ که خود در زمینه ی طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ بسیار حرفه‌ای است این نکات را به وسیله تجربه زیادی که دارد کسب نموده و به رایگان در اختیار شما قرار می دهد.

 بنرهای تبلیغاتی به دو دسته تقسیم می شوند برخی از آن ها مورد استفاده برای فضا های مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و غیره هستند اما دسته دوم بنر ها، دارای ابعاد بسیار بزرگی هستند که معمولاً ما می توانیم آن ها را به روی چهار راه ها، بزرگراه ها و غیر مشاهده نماییم. در رابطه با این که بنر ها با ابعاد بزرگ معمولا برای چه کسب و کارهایی مناسب نیستند؟ رایامارکتینگ شما را راهنمایی نموده و پس از مقاله طراحی بنر در اندروید سعی دارد که به توضیح این که چه کسب و کارهایی از بنر با ابعاد بزرگ باید استفاده کنند و چه کسب و کارهای این کار را نکنند؟ می‌پردازد.

هدف از استفاده بنر با ابعاد بزرگ چیست و بنر ها با ابعاد بزرگ در چه جاهایی مورد استفاده واقع می گیرند؟

 بهتر است بگویم که هدف از استفاده بنرها با ابعاد بزرگ دیده شدن یک محصول یا کسب و کار است. اگر به مکان قرارگیری بنر با ابعاد بزرگ توجه داشته باشید می بینید که معمولاً این بنرها را در محل ‌های پر رفت و آمد و محل هایی که تردد ماشین ها بسیار زیاد است قرار می دهند. نکته ی مهمی که در رابطه با بنر ها وجود دارد این است که به ناخودآگاه در برخی از مکان‌ها که ترافیک زیاد است، افراد مشغول به خواندن متن های آن می شوند.

 یعنی شما بدون این که بخواهید فردی را مجبور به خواندن متن و تبلیغات شما کنید او خود متن ها و تبلیغات شما را می بیند و سپس به خاطر وقت اضافه ای که در ترافیک دارد به مطالعه آن ها می پردازد. اگرچه خواندن افراد به صورت ذهنی است اما همین امر باعث می شود که تک تک تبلیغات موجود در بنرها با ابعاد بزرگ در ذهن آن ها حک شود. در رابطه با سوال بنرها بر با ابعاد بزرگ در چه جاهایی قرار می‌گیرند؟ باید گفت این بنرها را معمولاً در جاهای پر رفت و آمد و جا هایی که ترافیک زیاد است قرار می دهند.

از جمله مکان هایی که دارای این ویژگی ها هستند می توان به چهارراه ها، اتوبان ها، بزرگراه ها و اکثر اوقات در کنار چراغ راهنمایی اشاره نمود. هدف اصلی بنر با ابعاد بزرگ بیش تر دیده شدن است به طوری که هر چقدر ابعاد بنر بیش تر باشد متن و کلمات مورد استفاده در این بنر درشت تر خواهند بود. به همین جهت تمامی افراد به ناخودآگاه قادر به خواندن آن خواهند شد. معمولاً افراد حوصله خواندن تبلیغات با فونت ریز را ندارند زیرا این کار به دقت زیادی نیاز دارد که ممکن است هر فردی این دقت را در زمینه ی خواندن بنر شما به خرج ندهد.

طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ برای چه کسب و کارهایی مناسب است و برای چه کسب و کارهایی مناسب نیست؟

رایامارکتینگ در پاسخ به این سوال که طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ برای چه کارهایی مناسب و برای چه کسب و کارهایی نامناسب است. می گوید معمولاً استفاده از تبلیغات با بنرهای سایز بزرگ دارای هزینه بسیار زیادی است اما شما در ازای پرداخت این هزینه بازخوردهای بسیار عالی خواهید داشت. به همین جهت بیشتر کسب و کارهایی که دارای درآمد بسیار زیادی نیستند نمی توانند از این نوع تبلیغات استفاده نمایند. معمولاً بنر با ابعاد بزرگ را بیلبورد می گویند.

بیلبورد ها اگر چه دارای تاثیر بسیار زیادی برای معرفی کسب و کارها و محصولات هستند اما پرداخت هزینه تبلیغات توسط بنر با ابعاد بزرگ یا بیلبورد در توان هر کسب و کاری نیست. لذا تنها برخی از کسب و کارهایی که دارای درآمد بسیار زیادی هستند و نمی توانند به تبلیغات در فضای مجازی اکتفا کنند، می‌توانند از طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ توسط رایا مارکتینگ بهره بگیرند و به معرفی کسب و کار خود یا محصولات خود توسط بیلبورد بپردازند.

تعیین سایز طراحی بیلبورد در فتوشاپ

 معمولاً رایا مارکتینگ برای اندازه طراحی بنر در فتوشاپ سایز های زیر را توصیه می کند. این سایز ها تنها برای طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ مورد استفاده واقع می شوند.

 ۲۵۰ در ۲۵۰ پیکسل

 ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل

 ۶۰ در ۴۶۸ پیکسل

250 در ۸۲۸ پیکسل

 ۲۵۰ در ۳۰۰ پیکسل

 ۲۸۰ در ۳۳۶ پیکسل

 ۶۰۰ در ۱۲۰ پیکسل

 ۶۰۰ در ۳۰۰ پیکسل

 ۹۰ در ۹۷۰ پیکسل

 و غیره.

 معمولاً برای طراحی بنر با در فتوشاپ با ابعاد بزرگ این اندازه ها مناسب و استاندارد هستند. با توجه به خود می توانید از هر اندازه و سایزی که دوست دارید استفاده نمایید برخی اوقات استفاده از سازهای بسیار متفاوت می تواند خود تاثیر بسزایی روی تبلیغ شما داشته باشد و کار شما را خاص و مورد توجه قرار دهد.

نکات مهم برای طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ

نکات مهم برای طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ به شرح زیر هستند:

1)برای طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ، طرح خود را زیاد شلوغ نکنید

 از آن جایی که اندازه بنر های بزرگ بیشتر از سایر بنر ها است اگر طرح خود را زیاد شلوغ کنید، فرد فرصت تماشا کردن جزئیات بنر را نخواهد داشت. لذا ممکن است به طور ناخودآگاه افراد به سادگی از بنر سایز بزرگ شما بگذرند و تنها چند ثانیه بدون توجه به آن نگاه کنند. علاوه بر آن استفاده از طرح‌ های ساده می تواند بسیار شیک و منحصر به فرد باشد. در واقع زیبایی بنر تاثیر بسیار زیادی در کاربرد و بازخورد آن دارد. لذا طرح های ساده زیبایی بیش تری نسبت به طرح های شلوغ دارند.

 

 

2)برای طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ، استفاده از رنگ های مناسب برای طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ

 از جمله مهمترین و کلیدی‌ترین نقطه که برای طراحی این نوع بنر وجود دارد تعیین رنگ مناسب است. معمولاً رنگ های بسیار پررنگ و شاد نظیر قرمز، نارنجی، زرد و غیره برای این بنرها مورد استفاده واقع می شود. چراکه این رنگ ها توجه افراد را به خود جلب نموده و سپس تبلیغات حک شده روی خود را به آن ها ارائه می دهند. یکی از مهمترین معیارهای رایامارکتینگ در طراحی بنر در فتوشاپ با ابعاد بزرگ این است، بنر را به گونه ای طراحی می کنند که خود گویای تمام تبلیغات باشد. لذا اگر فرد فرصت خواندن مطالب را نداشت به طور کلی تنها با یک نگاه متوجه مفهوم آن شده و از تبلیغات شما غافل نمی ماند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.