مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره طراحی کارت ویزیت عینک، به خصوص برای چشم

مفید بود؟

وقتی از طراحی کارت ویزیت عینک و وکتور عینک صحبت می‌شود عمدتاً ذهن به سمت کسب‌وکارهای مرتبط با چشم پزشکی یا عینک فروشی می‌رود. اما سؤال این است که آیا این تنها جایی است که می‌توان از طراحی کارت ویزیت عینک استفاده کرد؟ مسلماً نه.

خلاقیت دریایی است که هیچ پایانی برای آن وجود ندارد. در این مقاله ما قصد داریم فارغ بحث کسب و کار طراحی کارت ویزیت عینک را مورد بررسی قرار بدهیم و با یک دیگر راه‌های خلاقانه‌ای جهت استفاده از این وکتور جذاب پیدا کنیم. به هر حال عینک معانی مختلفی می‌تواند داشته باشد. بنابراین بیایید با معانی عینک شروع کنیم و مسیر را آرام به جلو حرکت کنیم.

 

عینک، یک مفهوم ادبی

عینک یکی از مفاهیم نوظهور در ادبیات انسانی محسوب می‌شود که بعد از انقلاب صنعتی در اروپا وسعت بیشتری پیدا کرده است. عینک در ادبیات ایران نیز مفهوم و جایگاه خاصی دارد.در ادبیات عامه نیز عینک به جز معنای کاربردی آن مفهومی مشخص و البته نزدیک به همان مفهوم ادبی را دارد. برای درک این مفهوم باید کمی عمیق‌تر نگاه کنیم. عینک شیئی است که میان واقعیت و چشم انسان قرار دارد. این بدین معنی است که عینک به عنوان یک مبدل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حال این مبدل چه نوع تبدیلی انجام دهد بستگی به نیاز کاربر دارد که دقیقاً بر اساس آن انواع عینک‌ها مانند طبی و آفتابی و .. طراحی و تولید شده است. اما از نظر مفهومی اگر بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم، عینک مسئول تغییر تصاویر برای چشم است. یعنی می‌تواند کاری کند که دنیای بیرون واضح تر دیده شود و یا رنگی شود یا شاید هم بخواهد که این دنیا بزرگ‌تر از چیزی که هست دیده شود. به هر حال عینک دیدی نوین به انسان می‌دهد. دیدی که در اختیار خود فرد است و می‌تواند در صورت لزوم آن را عوض کند.

مفهموم یک ضرب المثل در طراحی کارت ویزیت 

این روست که در ادبیات عامه ایران ضرب‌المثل ” یارو عینک بدبینی زده! ” وجود دارد. یعنی فلانی دوست دارد هر چیزی را به چشم بد نگاه کند و به هر اتفاقی همیشه بدبین است. این بدین معنی است که وقتی برای انسان تغییر شرایط فرقی نکند و همیشه یک نتیجه برای او داشته باشد می‌توان نتیجه گرفت که او عینکی از جنس بدبینی به چشمان خود زده است که هر شرایطی را به شکل بدی می‌بیند و آن را به ضرر خود می‌پندارد. بنابراین عینک می‌تواند به جز مسائل طبی یا ظاهری، مفاهیم درونی انسان را به خوبی بیان کند. همین موضوع کافی است تا ما بتوانیم از این مفهوم در کارت ویزیت عینک استفاده کنیم.

اما حال سؤال اصلی این است که چگونه باید از این وکتور در طراحی کارت ویزیت عینک استفاده کنیم؟ سعی ما بر این است که پاسخ این سؤال را فارغ از مسائل کسب و کاری مورد بررسی قرار دهیم. از این رو بار تحلیل انواع کسب و کارها و گروه‌های مشتری‌های آن به عهده خود شما خواهد بود. چرا که برای داشتن طرح نهایی به این دو فاکتور اساسی نیز بسیار احتیاج داریم. در ادامه با ما باشید که می‌خواهیم خلاقیت‌های جذابی در طراحی کارت ویزیت عینک داشته باشیم.

خلاقیت در طراحی کارت ویزیت عینک

برای این که بتوانیم در طراحی کارت ویزیت عینک خلاقیت خوبی داشته باشیم، دوباره به مفهوم گفته شده در بالا نگاه کنیم. مهم‌ترین ویژگی عینک این است که می‌تواند تصاویر دنیای بیرون را به چیزی که ما می‌خواهیم تبدیل کند. پس بیایید از این مفهوم استفاده کنیم. وقتی عینک می‌تواند تصویری را از حالتی به حالت دیگر تغییر دهد ما می‌توانیم از این فرایند به نفع خودمان استفاده کنیم.

 شما باید خود و کسب و کارتان را به جای عینک جا بزنید. مسئله و نیاز را آن سوی عینک قرار دهید و پاسخ به نیاز را در این سوی عینک نشان دهید. به طور مثال کسب و کار شما مربوط به موفقیت و قانون جذب و … است. برای این که به بتوانید خودتان را به جای عینک قرار دهید و نشان دهید که شما می‌توانید هر آن چیزی که مخاطب دوست دارد را به او نشان دهید باید نیاز و پاسخ به نیاز را بر اساس کسب و کار و گروه مشتریان خود به درستی تشخیص دهید.

استفاده‌ای هوشمندانه از یک وکتور عینک در کارت ویزیت

اما به طور کلی می‌توانید برای این کسب و کار همچنین طراحی کارت ویزیت عینک را داشته باشید که عینک به نوعی قرار داشته باشد که گویی مخاطب آن را به چشم خود زده است. یعنی دسته‌های عینک در گوشه‌های راست و چپ و شیشه‌های عینک در تمام صفحه کارت طراحی شود. آن سوی عینک شما تصویر یا نوشته‌های مبهم و تاری را به تصویر می‌کشید. درست مانند تصاویری که یک انسان با چشمان ضعیف می‌بیند.

اما دقت داشته باشید که کلیات تصویر یا نوشته باید دیده یا خوانده شود. این کلیات مشخص کننده نیاز کاربر خواهد بود. مثلاً موفقیت در تحصیل یا کار یا ثروت و پول و … اما درست در جایی که شیشه‌های عینک قرار دارد، در یکی از این شیشه‌ها بخشی از تصویر واضح می‌شود که دقیقاً همان پاسخ مورد نیاز کاربر است. این تصویر یا نوشته می‌تواند ارتباط مستقیمی با موفقیت داشته باشد.

در شیشه بعدی عینک نیز بخشی از تصویر واضح می‌شود که نام برند یا نام موسسه در آن قرار دارد. این استفاده‌ای هوشمندانه از یک وکتور عینک در کارت ویزیتی مرتبط با یک کسب و کار مربوط به موفقیت محسوب می‌شود. اما این تنها یک مثال بود. شما چه خلاقیت‌هایی به ذهنتان می رسد؟  در ادامه با ما باشید که می‌خواهیم بیشتر با طراحی کارت ویزیت عینک آشنا شویم.

چه کسب‌وکارهایی از طراحی کارت ویزیت عینک استفاده می‌کنند؟

همان‌طور که گفتیم به طور کلی همه کسب و کارها و تجارت‌ها می‌توانند از وکتور عینک در طراحی‌های تبلیغاتی خودشان استفاده کنند. زیرا به هر حال هر کسب و کاری معتقد است می‌تواند زندگی انسان‌ها را بهتر از چیزی که هست بکند یا حداقل این‌گونه نشان می‌دهد. اما به طور اختصاصی‌تر در طراحی کارت ویزیت عینک فروشی و کسب‌وکارهای مرتبط با چشم و چشم پزشکی و … می‌تواند در حلقه اول استفاده از عینک باشند. این کسب و کارها از دو جنبه می‌توانند از تصویر عینک استفاده ببرند.

اول این که خود عینک به عنوان یک محصول در اینجا مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند به عنوان یک تبلیغ محصولاتی نیز مطرح شود. دوم نیز همان مفهومی است که در بخش قبل آن را مورد بررسی قرار دادیم. در نظر داشته باشید که لزوماً استفاده از تصویر عینک قرار نیست به این صورت باشد که از تصویر کامل و واقعی یک عینک استفاده شود. می‌توانید از طرح‌های گرافیکی زیبا و جذاب وکتور عینک استفاده کنید که در جای خودش می‌تواند فضا را بسیار فانتزی و زیبا کند.

استفاده از عینک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی

 کسب‌وکارهای دیگری که می‌توانند از عینک به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در طراحی کارت ویزیت عینک خود داشته باشند می‌توان به روانشناسان و روانپزشکان اشاره کرد. همه به خوبی می‌دانند که این مشاغل جزو مشاغلی هستند که سعی در تغییر زندگی انسان دارند و به نوعی موفق هم هستند. از این رو عملاً آن‌ها را می‌توان دقیقاً خود دانست که باعث می‌شود دید انسان نسبت به زندگی بهتر و بهتر شود. مشاورین ( در انواع مدل آن) نیز دیگر کسب وکار مرتبط با مفهوم عینک محسوب می‌شود که می‌تواند به راحتی از آن در طراحی کارت ویزیت خود استفاده کند.

هر نوع موسسه آموزشی و تربیتی که وجود داشته باشد عملاً می‌تواند طراحی کارت ویزیت عینک داشته باشد. چرا که عینک مفهوم دانش و اطلاعات و درس و … را به خوبی می‌دهد. در واقع این تفکر کمی سنتی مربوط به زمانی است که کسانی که عمدتاً سرشان در کتاب بود دچار ضعف بینایی می‌شدند و ناچار به استفاده از عینک بودند. از همین رو این گونه تصور می‌شود کسی که عینک می‌زند فردی باهوش یا درسخوان و کتاب خوان است. این‌ها از جمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین شغل‌های مرتبط با مفاهیم عینک بودند که می‌توانستند طراحی کارت ویزیت عینک داشته باشند.

سخن نهایی در مورد طراحی کارت ویزیت عینک

اما به طور کلی می‌توان گفت که طراحی کارت ویزیت عینک بستگی زیادی به شغل یا گروه مشتریان خاصی ندارد. این که شما چگونه از این طراحی استفاده کنید بیشتر به خلاقیت شما بستگی دارد. این خلاقیت می‌تواند مخاطب شما را شوکه کند. یادتان باشد هر چه مفهوم کسب و کار و تصویر انتخاب شده شما دور باشد اما شما توانسته باشید ارتباطی نزدیک میان آن‌ها ایجاد کرده باشید، مخاطب بیشتر از خلاقیت شما خوشش خواهد آمد و نسبت به شما احساس بسیار خوبی پیدا می‌کند.

اما برای داشتن خلاقیت باید ذهن مخاطبان را در نظر داشت. امروزه هر لحظه شاهد یک خلاقیت از یک برند بزرگ و یا کسب و کار کوچک هستیم . به بیان بهتر دیگر هر نوع خلاقیتی نمی‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. خلاقیت‌ها باید به صورت تخصصی و هدفمند طراحی و ایجاد شود و این ممکن نمی‌شود مگر زمانی که شما به درستی بتوانید مخاطب خودتان را بشناسید. شناخت ویژگی‌های مخاطب می‌تواند کمک بزرگی به شما در زمینه داشتن خلاقیت بکند.

هرچه ویژگی‌های مخاطبان شما بیشتر باشد و این ویژگی‌ها انحصار بالاتری داشته باشد محدودیت شما در ایجاد طرح‌های تبلیغاتی بیشتر می‌شود و هر چه این محدودیت‌ها بیشتر شود احتمال وقوع یک خلاقیت هدفمند بالاتر می‌رود. در نهایت می‌توان گفت که چه طراحی کارت ویزیت عینک باشد و چه سایر انواع طراحی‌ها به خود و کسب و کار خود ایمان داشته باشید تا بتوانید طراحی درستی داشته باشید و در نهایت موفقیت را لمس کنید. این را باور کنید و شروع به کار کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.