مقالات آموزشی

آشنایی با استراکچر دیتا و چگونگی ایجاد Schema.org استراکچر دیتا

مفید بود؟

 استراکچر دیتا چیست و چگونه می توان با Schema.org استراکچر دیتا ایجاد کرد؟

 Schema.org تمام استراکچر دیتایی که شما در سایت خود به آن نیاز دارید تامین می‌کند. اگر از Schema.org برای توصیف محصولات، بررسی‌ها، رویدادها و دستورالعمل‌ها استفاده کنید، موتورهای جستجوگر مانند گوگل می‌توانند این داده‌ها را دریافت کرده و صفحه شما را به روشی پیشرفته ارائه دهند. اگر می‌خواهید نتایج غنی مانند اسنیپت، نتایج تعاملی تلفن همراه، اقدامات فعال شده با صدا یا یک لیست در نمودار دانش داشته باشید، باید صفحات خود را با استراکچر دیتا توصیف کنید و Schema.org  از کل این استراکچر دیتا در وب سایت شما محافظت خواهد کرد. ما در این مقاله راهنما قصد داریم مروری بر موضوع گسترده استراکچر دیتا و نیز Schema.org داشته باشیم.

استراکچر دیتا چیست؟

استراکچر دیتا (داده های ساختار یافته) روشی برای توصیف وب‌سایت شماست که باعث می‌شود درک آن برای موتورهای جستجو آسان شود. برای موثر بودن استراکچر دیتا شما به واژگان نیاز دارید و بزرگ‌ترین موتور  جستجو در این حوزه Schema.org است. Schema.org  مجموعه‌ای از تگ‌ها و ویژگی‌ها را برای توصیف محصولات، بررسی‌ها، لیست کسب‌و‌کارهای بومی، اعلان شغل و غیره را با جزئیات ارائه می‌دهد.

موتورهای جستجوی اصلی، گوگل، بینگ، یاندکس و یاهو، این واژگان را برای دستیابی به یک زبان مشترک که به آن‌ها امکان می‌دهد درک بهتری از وب‌سایت‌ها داشته باشند، به طور مشترک توسعه داده‌اند. امروزه موتورهای جستجو این واژگان را برای چیزهای زیادی مورد استفاده قرار می‌دهند که از بررسی واقعی محتوا گرفته تا هشدار کووید 19 را شامل می‌شود.

اگر این موضوع به درستی اجرا شود، موتورهای جستجو می‌توانند از استراکچر دیتای به کار رفته برای درک بهتر مطالب صفحه شما استفاده کنند. در نتیجه، سایت شما می تواند در نتایج جستجو بهتر ارائه شود. این نتایج به عنوان مثال می تواند به صورت نتایج بهتر مانند اسنیپت های قوی ارائه شود. با این حال، هیچ تضمینی برای کسب نتایج بهتر وجود ندارد و این موضوع به موتورهای جستجو بستگی دارد.

چرا به استراکچر دیتا نیاز دارید؟

توصیف محصولات، بررسی ها، رویدادها، اعلانات شغلی و موارد دیگر با استفاده از استراکچر دیتا در  Schema.org vocabulary سایت شما را بلافاصله توسط موتورهای جستجو قابل درک می کند. این بدان معنی است که آنها می توانند دقیقاً بگویند هر قسمت از سایت شما درباره چیست.

استراکچر دیتا در واقع دامنه واژگان و دستورات از پیش تعریف شده است که به موتورهای جستجو کمک می کند معنای خاصی از یک مجموعه کاراکتر درک کنند. یعنی ما نمی توانیم از موتورهای جستجو انتظار داشته باشیم به اندازه انسان هوشمند باشند. به عنوان مثال اگر شما عبارت ” غذای حیوانات”  را در گوگل جستجو کنید صفحاتی خواهد آورد که در آن عین همین عبارت وجود دارد. اما اگر عبارت ” حیوانات چه چیز می خورند؟” را جستجو کنید احتمالا همان صفحات ظاهر نشود گر چه که پاسخ این سوال هم در آن صفحات وجود دارد. اینجاست که استراکچر دیتا به کمک شما می آید تا به موتورهای جستجو کمک کنید صفحه سایت شما را بهتر درک کنند.

آیا داده های استراکچر دیتا برای سئو مهم است؟

اگر بخواهیم به طور خلاصه به این سوال جواب دهیم باید بگوییم “بله”. داده های ساختاریافته در قالب Schema.org برای سئو سایت شما مهم است. اجرای صحیح داده ها ممکن است رتبه بهتری به شما ندهد، اما به طور غیر مستقیم سایت شما را به یک نتیجه جستجوی بهتر تبدیل می کند.

نتایج جستجوی پیشرفته به جستجوگران روش آسان تری برای انتخاب نتیجه از لیست لینک ها می دهد. اگر لیست شما غنی است و صفحه شما به آنچه که لیست شما قول می دهد عمل می کند، یک نتیجه معتبر برای مشتری خواهید داشت و باعث کاهش بانس ریت خواهید شد. میزان پایین تر بانس ریت به گوگل می گوید که سایت شما نتیجه ای کاملاً مورد توجه دارد و نوید بخش است.

همچنین، از آنجایی که داده های استراکچر دیتا موثر عمل می کنند، شما یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر خواهید بود. استراکچر دیتا تجربه کاربری را بهبود می بخشد و آنها می توانند استراکچر دیتا را به وب سایت های مختلف منتقل کنند. به عنوان مثال، کاربر می تواند با یک کلیک مستقیما تاریخ رویداد را وارد نرم افزار تقویم سیستم خود کند. همچنین، کاربر می تواند بدون اینکه از صفحه نتایج جستجو خارج شود بلیط سینما یا کنسرت رزرو کند.

استراکچر دیتا باعث نتایج غنی می شود

با توصیف سایت خود برای موتورهای جستجو، به آنها اجازه می دهید کارهای جالب با محتوای شما انجام دهند. Schema.org و پشتیبانی آن مدام در حال توسعه است، بنابراین همیشه پیشرفت دارد. از آنجا که استراکچر دیتا اساس بسیاری از تحولات جدید مانند جستجوی صوتی در دنیای سئو است، در آینده نزدیک احتمالاً موارد بیشتری از آن وجود خواهد داشت. در زیر یک نمای کلی از نتایج جستجوی غنی در حال حاضر آورده شده است. می توانید نمونه هایی از همه آنها را در گالری جستجوی گوگل پیدا کنید. در حال حاضر، نتایج غنی زیر در دسترس است:

  1. مقاله
  2. کتاب
  3. بردکرامب
  4. کاروسل
  5. نقد منتقدین
  6. مجموعه داده
  7. رتبه بندی کل کارفرما
  8. رویداد
  9. بررسی واقعیت
  10. سوالات متداول
  11. چگونه
  12. فراداده مجوز تصویر
  13. آگهی استخدام
  14. آموزش کار
  15. کسب و کار بومی
  16. لوگو
  17. فیلم سینمایی
  18. حقوق تخمینی
  19. پادکست
  20. تولید – محصول
  21. پرسش و پاسخ
  22. دستور آشپزی
  23. اسنیپت مرور
  24. جعبه جستجوی لینک های سایت
  25. برنامه نرم افزار
  26. قابل گفتن
  27. محتوای اشتراک و پرداخت
  28. ویدئو

نتایج غنی، که بر طبق گفته گوگل دیگر قرار نیست آنها را اسنیپت های غنی بنامیم، اطلاعات اضافی و ویژگی های تعاملی است که در صفحه نتایج جستجو نشان داده شده است. نتیجه جستجو را می توان علاوه بر خطوط سیاه متادیسکریپش با اطلاعات محصول مانند قیمت ها، بررسی ها، یا ابزارهای دیگر مانند بردکرامب یا جستجوی سایت، بهبود بخشید.

نتایج غنی در موبایل

 نتایج غنی در موبایل حتی بیشتر هم است. نتایج جستجو برای انواع موارد خاص مانند رستوران های محلی، دستورالعمل ها، فیلم ها، نحوه فعالیت ها و دوره ها می تواند در نتایج موبایل به شیوه دیگری دریافت شود. اینها غالباً به صورت قابل لمس و کشویی ارائه می شوند که به آن کاروسل نیز می گویند.

گوگل بسیارعلاقه مند است تا شما تا هر جا که می توانید با این نتایج کار کنید. بنابراین، شما می توانید بلیط پرواز خود را رزرو کنید، در یک رستوران محبوب صندلی رزرو کنید ، بلیط فیلم سفارش دهید و یک دستور غذای خوشمزه برای کیک پنیر را مستقیماً به گوگل هوم خود بفرستید تا در هنگام پخت به شما کمک کند. تقریباً همه این کارها با داده های استراکچر دیتا انجام می شود و این تنها شروع کار است.

نمودار دانش (Knowledge Graph)

نمودار دانش یک بخش بزرگ از اطلاعات در سمت راست گوگل است. این بلوک جزئیات مختلفی از اطلاعات درباره نتیجه خاص یک جستجو را ارائه می دهد. گوگل با بررسی و ارزیابی محتوای مرتبط در مورد آن موضوع خاص، نمودار را پر می کند. یکی از منابعی که گوگل آن را بررسی می کند استراکچر دیتای یک سایت است.

اگر یک شرکت معتبر دارید یا در یک زمینه خاص توانایی دارید، می توانید نام، لوگو وپروفایل رسانه های اجتماعی خود را نشان دهید.

فیچر اسنیپت

 فیچر اسنیپت ها در نتایج غنی هستند، اما آنها محتوای خود را از استراکچر دیتا نمی گیرند. یک فیچر اسنیپت مستقیما به یک جستجو در نتایج جستجو پاسخ می دهد، اما برای این کار از محتوای منظم یک صفحه وب استفاده می کند.

آیا استراکچر دیتا در تلفن همراه کار می کنند؟

بله، نتایج به کارگیری دیتا استراکچر همه جا کار می کند. نتایج اجرای اسکیما در گوگل بیشتر دیده می شود.

اگر یک صفحه با معیارهای تعیین شده گوگل مطابق باشد، می توانید بلیط فیلم را رزرو کنید یا مستقیماً با نتایج جستجو یک میز در یک رستوران رزرو کنید. همچنین اگر استراکچر دیتا را به درستی پیاده سازی کنید، می توانید واجد شرایط چندین مورد اضافی تعاملی در صفحات نتایج جستجوی تلفن همراه باشید. اگر AMP  را هم به معادله اضافه کنید، می توانید موارد جالب بیشتری را که مورد تایید گوگل هستند در تلفن همراه دریافت کنید.

اگر به وب سایت Schema.org نگاه کنید، متوجه خواهید شد که اطلاعات زیادی وجود دارد که می توانید به عنوان استراکچر دیتا به سایت خود اضافه کنید. البته به یاد داشته باشید که در این سایت همه چیز هم مرتبط با استراکچر دیتا نیست. قبل از شروع اجرای استراکچر دیتا، باید بدانید که چه چیزی را باید علامت گذاری کنید. آیا کالایی در فروشگاه آنلاین دارید؟ آیا شما رستوران دارید؟ یک کسب و کار بومی دارید که به جامعه خدمات ارائه می دهد؟ یا سایتی با دستورالعمل های کیک پنیر مورد علاقه شما؟ هر کدام از اینها که باشد، شما باید بدانید که می خواهید چه کاری انجام دهید و احتمالات را کشف کنید. فراموش نکنید که اسناد و مدارک موتورهای جستجو را بررسی کنید تا متوجه شوید آنها به چه چیزی نیاز دارند.

دنبال موارد مبهم نروید. مواردی را انتخاب کنید که پیاده سازی آنها نسبتاً آسان است. برخی از  Schema.org ها در کمتر از هزار سایت وجود دارند، اما برخی دیگر در میلیون ها سایت وجود دارد. مهم ترین موارد عبارتند از:

– کارهای خلاقانه

گروه کار خلاقانه همه موارد خلاقانه ای را که توسط یک شخص یا یک چیز تولید شده است در بر می گیرد. رایج ترین ها را در زیر خواهید دید، اما لیست بسیار طولانی تر از این است. همچنین ویژگی هایی برای مجسمه ها، بازی ها، مکالمه ها، برنامه های نرم افزاری، آثار هنری تصویری و موارد دیگر پیدا خواهید کرد.  بیشتر این ویژگی ها در نتایج موتور جستجو نمایش غنی ندارند، بنابراین ارزش کمتری دارند. اما، همانطور که قبلاً اشاره کردیم اگر سایت شما دارای مواردی در دسته بندی های زیر است، حتماً آنها را با Schema.org علامت گذاری کنید.

– مقالات

یک مقاله می تواند یک خبر یا بخشی از یک گزارش تحقیقی باشد. می توانید یک مقاله خبری، یک مقاله فنی یا حتی یک پست وبلاگ را از هم متمایز کنید.

– کتاب‌ها

کتاب چه کاغذی و چه دیجیتالی و الکترونیکی، یک کتاب است. شما می توانید هر نوع ویژگی از نویسنده گرفته تا هر جایزه ای که برده است را علامت بزنید.

– دوره های آموزشی

دوره ها همچنین می توانند به عنوان یک نتیجه غنی ظاهر شوند.

– مجموعه داده ها

گوگل استراکچر دیتا برای مجموعه داده ها را می فهمد و می تواند برای کمک به سطح و درک بهتر این مجموعه داده ها از آنها استفاده کند.

– صفحات سوالات متداول

برای پاسخ به سوالات متداول مشتریان خود یک صفحه عالی سوالات متداول عالی ایجاد کنید.  یوست سئو کمک می کند آن سوالات متداول را تبدیل به نتایج بسیار زیبا و غنی در  گوگل کنید.

– چگونه

امروزه می توانید مقالات چگونه خود را با استراکچر دیتا علامت گذاری کنید. مقالات “چگونه” آنهایی هستند که در عنوان با کلمه چگونه شروع می شوند. به عنوان مثال ” چگونه با ویروس کرونا مبارزه کنیم؟”.

– موسیقی

موسیقی هم می تواند از پردازش استراکچر دیتا برخوردار باشد. چند مورد از   Schema.org  برای موسیقی وجود دارد که Music Recording ، Music Album ، Music Event  و  MusicGroup از جمله آنها هستند.

– صفحات پرسش و پاسخ

صفحات پرسش و پاسخ همچنین برای نتایج غنی واجد شرایط استفاده از استراکچر دیتا هستند. طبق گفته گوگل، صفحات پرسش و پاسخ متفاوت از صفحات سوالات متداول متفاوت هستند. در این صفحات می توانید چندین سوال و پاسخ را در یک صفحه پیدا کنید. اطلاعات بیشتر در اسناد صفحه پرسش و پاسخ گوگل وجود دارد. برای تهیه استراکچر دیتا برای صفحات پرسش و پاسخ خود، از استراکچر دیتای یوست سئو استفاده کنید.

– دستور پخت

با  افزودن دستور پخت به دستورالعمل های وب سایت آشپزی خود، می توانید آنها را مستقیماً در نتایج جستجو نشان دهید. علاوه بر این، به علت ظهور نتایج غنی در تلفن همراه، دستورالعمل ها حتی ممکن است به صورت جذاب، جدید و با تصاویر عالی ارائه شوند. همچنین، می توانید دستورالعمل های خود را به گوگل هوم ارسال کنید و از دستیار (Assistant) بخواهید که آن را با صدای بلند برای شما بخواند.

– قابل خواندن

گوگل در حال حاضر در حال آزمایش اجرای Schema.org  قابل خواندن است. با استفاده از این کد، می توانید به یک موتور جستجو بگویید که یک محتوا به طور خاص برای خوانده شدن با صدای بلند توسط دستیارهای دیجیتالی مانند الکسا، سیری، کورتانا یا دستیار گوگل نوشته شده است.

– تلویزیون و فیلم

فیلم ها و نمایش های تلویزیونی نیز استراکچر دیتای خود را دارند. جستجوی یک فیلم در موتورهای جستجو نتایج غنی از قبیل بررسی، پوستر، اطلاعات بازیگران و حتی توانایی سفارش مستقیم بلیط برای نمایش خواهد داشت. حتی می توانید لیستی از بهترین فیلم های ساخته شده در گذشته یا برنامه های تلویزیونی مورد علاقه خود را علامت گذاری کنید. علاوه بر این ، با افزودن یا Watch Action  یا    Watch Action structured data ، بازدیدکنندگان خود را وادار به تماشای مستقیم محتوا کنید.

– ویدئوها

انجام انواع کارهای جالب با ویدئو امکان پذیر است. گوگل به طور خاص، در حال کار بر روی روش های جدید برای نمایش فیلم ها در نتایج جستجو است. گوگل می تواند از فیلم های شما در  AMP carousel لیست های Top Stories استفاده کند.

– پادکست

آیا شما پادکست دارید؟ چرا پادکست خود را با استراکچر دیتا علامت گذاری نمی کنید تا گوگل بتواند کارهای جالبی با آن کند که شامل نشان دادن توضیحات هر قسمت و حتی اضافه کردن یک دکمه پخش می شود.

– تجارت

 استراکچر دیتا برای اهداف تجاری هم وجود دارد. در اینجا به چند مورد مهم اشاره می کنیم:

1. مناسبت ها

علامت گذاری لیست رویدادها با Event Schema.org صحیح می تواند باعث نمایش موتورهای جستجو شود که رویدادهای شما را مستقیماً در نتایج جستجو نشان می دهند. اگر یک کلوپ شبانه یا هر نوع کسب و کار دیگری دارید که در آن  به طور منظم رویدادها را برگزار می کنید، این یک ضرورت است.

2. مشاغل و سازمان‌ها

اگر با وب سایت خود درآمد کسب می کنید احتمالاً صاحب یک کسب و کار هستید. اگر مالک سایت هستید یا فقط در سایت یک شرکت کار می کنید، کسب و کار و سازمان Schema.orgs برایتان جالب خواهد بود. تقریباً هر سایتی می تواند از تجارت صحیح Schema.org بهره مند شود. اگر این کار را به خوبی انجام دهید، می توانید یک نمودار دانش خوب یا نوع دیگری از لیست غنی در موتورهای جستجو دریافت کنید. حتی می توانید استراکچر دیتای خاصی را برای جزئیات تماس خود اضافه کنید تا مشتریان بتوانند مستقیماً از نتایج جستجو با شما تماس بگیرند.

3. آگهی های استخدام

آیا شما در سایت خود آگهی های استخدام دارید؟ آنها را با استراکچر دیتای پست های شغلی علامت گذاری کنید تا به خوبی در گوگل نشان داده شوند.

4. محصولات

Schema.org   همان قدر که برای مشاغل و سازمان ها مهم است برای محصولات هم مهم است. با استفاده از Product Schema.org می توانید اطلاعات اضافی درباره محصولات خود را در موتورهای جستجو در اختیار داشته باشید. در مورد تمام نتایج جستجویی که با اطلاعات اضافه شده مشاهده می کنید، مانند قیمت گذاری، بررسی، در دسترس بودن و غیره فکر کنید. اگر محصولی دارید این باید قسمت اصلی استراتژی استراکچر دیتای شما باشد. فراموش نکنید که تصاویر محصول خود را علامت گذاری کنید.

5. بررسی ها (Reviews)

امروزه، بررسی ها و رتبه بندی ها در روند جستجو نقش مهمی دارند. کسب و کارها، ارائه دهندگان خدمات و فروشگاه های آنلاین همه از نظرات برای جلب نظر مشتری و نشان دادن میزان اطمینان آنها به پیشنهاد استفاده می کنند. به دست آوردن این پنج ستاره در موتورهای جستجو می تواند باعث ایجاد یک تجارت واقعاً موفق باشد.

اکشن های دستیاران صوتی (voice assistants)

دستیارهای صوتی خیلی محبوب هستند و شما اتفاقات زیادی در این حوزه خواهید دید. به عنوان مثال دستورهای پخت را در نظر بگیرید. می توانید یک دستورپخت را  با استفاده از استراکچر دیتا  به گوگل هوم خود ارسال کنید تا هنگام آشپزی با صدای بلند خوانده شود. اینها اکشن نامیده می شوند و گروه زیادی از آنها وجود دارد. اگر می خواهید دستور پخت های شما در کتابخانه دستیار گوگل نشان داده شود، باید مجموعه خاصی از استراکچر دیتا را اضافه کنید.

جزئیات فنی

برای شروع کار علامت گذاری صفحات خود باید بدانید که Schema.org واقعاً چگونه کار می کند. اگر به مشخصات کامل در Schema.org دقت کنید، خواهید دید که یک رتبه بندی دقیق در واژگان وجود دارد. همه چیز بهم پیوسته است، درست مثل همان پیوندی که در صفحات شما وجود دارد. در لیست اسکرول کنید تا همه گزینه ها را با یک نگاه مشاهده کنید و مواردی را که فکر می کنید نیاز دارید یادداشت کنید.

حالا بیایید به رده بندی نگاه کنیم. اجرای Schema.org با یک  Thing ( چیز) شروع می شود.  یک چیز می تواند نوع خاصی از آیتم باشد، به عنوان مثال یک کار خلاقانه، یک رویداد، یک سازمان، یک شخص، یک مکان یا یک محصول چنین هستند.

مثلا یک فیلم  یا یک  “کار خلاق”  که در گروه “فیلم” قرار می گیرد چیز هستند. شما می توانید بسیاری از ویژگی ها مانند “توصیف”، “کارگردان”، “بازیگر”، پوستر “تصویر”، “مدت زمان” یا “ژانر” را به آن اضافه کنید. تعداد زیادی ویژگی برای اضافه کردن وجود دارد، بنابراین می توانید به همان اندازه که می خواهید مشخص کنید. اما، توجه داشته باشید که بیش از حد مورد اضافه نکنید، زیرا همه ویژگی ها توسط موتورهای جستجو استفاده نمی شوند. کاری که باید انجام دهید این است که به مشخصات موجود در اسناد گوگل نگاه کنید.  به عنوان مثال مشخص کنید که کدام ویژگی لازم است و کدام یک توصیه می شود.

نمونه رده بندی Schema.org

اگر آنچه را که در حال حاضر می دانیم در یک رده بندی قرار دهیم، این همان چیزی است که در نهایت با آن روبرو خواهیم شد:

  • چیز
  • کار خلاقانه     فیلم سینمایی توضیحات (نوع: متن)
  • کارگردان (نوع: شخص)
  • بازیگر (نوع: شخص)
  • تصویر (نوع  ImageObject یا URL )
  • و غیره

اگر این یک کسب و کار بومی باشد، می توانید از چیزی مانند این استفاده کنید:

  • چیز
  • سازمان (یا مکان)
  • کسب و کار محلی
  • دندانپزشک
  • نام
  • نشانی
  • پست الکترونیک
  • لوگو
  • بررسی
  • و غیره

 

برای کسب و کارهای بومی می توانید نوع خاصی از مشاغل را انتخاب کنید. این امر باعث می شود موتورهای جستجو بتوانند راحت تر تعیین کنند چه نوع مشاغلی را در اختیار دارید. صدها نوع کسب و کار بومی وجود دارد، اما ممکن است کسب و کار شما با هیچ یک از توصیفات مطابقت نداشته نباشد. اگر لیست شما خیلی وسیع است می توانید از Product Types Ontology کمک بگیرید و اطلاعات خاص تر دریافت کنید.

 اگر مثال کسب و کار بومی را رعایت کنید خواهید دید که گوگل چندین ویژگی مورد نیاز مانند NAP  (نام و تلفن) مربوط به کسب و کار شما را لیست می کند. همچنین ویژگی های پیشنهادی زیادی مانند URL ، مختصات جغرافیایی، ساعات کار و غیره وجود دارد. سعی کنید تا جایی که می توانید این موارد را پر کنید زیرا فقط در این صورت موتورهای جستجو کاملا آنچه را که به دنبال آن هستید به شما ارائه می دهند.

چه چیزی را باید برای موتورهای جستجو توصیف کنید؟

 اولین بار که به Schema.org مراجعه می کنید ممکن است کمی سردرگم شوید. این لیست بسیار گسترده و امکانات آن بی پایان است، بنابراین غرق شدن در آن آسان است. برای عبور از این مرحله باید به اصول اولیه برگردید. درباره آنچه که سایت، تجارت یا محصول شما در مورد آن است فکر کنید و مشخصات و ویژگی هایی را که احساس می کنید مهم هستند یادداشت کنید. سپس به سمت جلو حرکت کنید.

با موارد ذکر شده دو بخش وجود دارد که شما باید در برنامه خود اولویت بندی کنید تا  استراکچر دیتا را به سایت خود اضافه کنید. اگر با این سه کار شروع کنید اصول اولیه را مشخص خواهید کرد و سپس می توانید بر اساس آن کار کنید. شما باید حتما از استراکچر دیتا برای جزئیات کسب و کار، محصولات و بررسی های خود استفاده کنید اینها در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را خواهند داشت.

نحوه پیاده سازی استراکچر دیتا

در اینجا به قسمت فنی داستان اشاره می کنیم، اما از آن نترسید. در واقع به لطف JSON-LD  افزودن داده ها به صفحات شما هیچ چیز هراسی ندارد. این قالب داده مبتنی بر  JavaScript، افزودن استراکچر دیتا را بسیار آسان تر می کند، زیرا این مجموعه ای از یک بلوک کد را تشکیل می دهد و دیگر در HTML صفحه شما جاسازی نمی شود. این امر نوشتن و نگهداری آن را آسان می کند. علاوه بر آن هم توسط انسان و هم توسط ماشین بهتر درک می شود.

استراکچر دیتا با  JSON-LD

JSON-LD  روش ترجیحی برای افزودن استراکچر دیتا به سایت شما است. با این حال، همه موتورهای جستجو به سرعت برای پذیرش آن آماده نبوده اند و Bing آخرین مانع است. خوشبختانه، مایکروسافت از آگوست 2018 به بعد از این روش که کارآمدترین روش است پشتیبانی می کند.

روش های قدیمی: RFDa و  Microdata

روش کلاسیک نوشتن استراکچر دیتا برای درج در صفحات شما مستقیماً در   HTML  قرار دارد. این شیوه یک فرایند واقعاً ناکارآمد و مستعد خطا را ایجاد کرده است و دلیل اصلی آن این است که ایجاد Schema.org خیلی سریع نبوده است. نوشتن و نگهداری استراکچر دیتا از طریق RFDa یا Microdata سخت است. سعی کنید آن را تا جایی که می توانید در JSON-LD انجام دهید.

Microdata  برای عملکرد نیاز به برنامه دارد، بنابراین همه چیز باید به صورت درون خطی کدگذاری شود. مشخص است که این کار تا چه حد خواندن، نوشتن و ویرایش را دشوار می کند.

استراکچر دیتا و گوگل  AMP

پروژه منبع باز AMP (صفحات سرعت یافته موبایل) سر و صدای زیادی کرده است. هدف این پروژه این است که صفحات را با استفاده از نوع خاصی از HTML به سرعت در تلفن همراه بارگیری کنید. گوگل به ندرت به AMP  فشار می آورد و  به اعتبار آن در استراکچر دیتا اشاره می کند. اگر نتایج غنی خاص می خواهید، ممکن است مجبور شوید از AMP استفاده کنید و استراکچر دیتا خاصی را به آن اضافه کنید.

ابزاری برای کار با استراکچر دیتا

یوست سئو داده های ساختار یافته زیادی را برای شما در پس زمینه مدیریت می کند. البته می توانید چارچوب اسکیما را گسترش دهید، اما اگر افزودن کد با دست برایتان سخت است، می توانید برخی از ابزارهای ذکر شده در زیر را امتحان کنید:

توسعه دهنده ها

  1. Google Data Highlighter
  2. Google Structured Data Markup Helper
  3. JSON-LD Schema Generator by Merkle

اعتبار سنج ها و ابزارهای آزمایش

  1. Yandex Structured data markup
  2. Yandex Structured data validator API
  3. Structured Data Testing Tool
  4. Google Search Console Rich Cards
  5. Google Rich Results Tester
  6. Bing Webmaster Tools Markup Validator

  پلاگین های وردپرس

  1.  Yoast SEO Local
  2.  The Yoast SEO WooCommerce
  3.  Yoast SEO

یوست سئو  JSON-LD برای افزودن اطلاعات Schema.org در مورد جستجوی سایت شما، نام سایت شما، آرم ، تصاویر، مقالات، پروفایل های اجتماعی و موارد دیگر به صفحات وب شما استفاده می کند.

اگر با وجود معرفی این ابزارها هنوز مطمئن نیستید که چگونه می توانید کد را با دست اضافه کنید، از توسعه دهنده وب خود کمک بخواهید. آنها احتمالاً ظرف چند دقیقه این مشکل را برای شما برطرف می کنند.

لینک های خارجی

اکثر موتورهای جستجو مرکز توسعه دهنده خود را دارند که در آنجا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد داخلی پیاده سازی استراکچر دیتای آنها پیدا کنید. آنها را بخوانید تا متوجه شوید چه چیزی مفید است و چه چیزی مفید نیست. شما باید به قوانین آنها پایبند باشید زیرا اجرای بد Schema.org می تواند منجر به جریمه شود. همیشه کد خود را در ابزار آزمایش استراکچر دیتا بررسی کنید تا از درستی آن اطمینان حاصل کنید. خطاها را برطرف کنید و به طور مرتب کد را در سایت خود نگهداری کنید تا ببینید آیا هنوز هم برای اسکرچ کردن مناسب است یا نه.

سخن پایانی

فکر میکنم با این توضیحات دیگر نمی توانید به استراکچر دیتا فکر نکنید. اگر سایت شما محل کسب و کار شماست باید در آن جستجو کنید و بهترین روش استفاده از Schema.org را پیدا کنید. اگر استراکچر دیتا به درستی پیاده سازی شود، می تواند کارهای بزرگی برای سایت شما در حال حاضر و در آینده انجام دهد. موتورهای جستجو به طور مداوم در حال ایجاد روش های جدید برای ارائه نتایج جستجو هستند و اغلب آنها از داده های Schema.org برای انجام این کار استفاده می کنند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.