مفید بود؟

امر تولید محتوا امری است که جا افتاده و شناخته شده است. گروه تولید محتوا مجموعه ای از افراد را تشکیل می دهد که مطالب خلاق و جدیدی را ایجاد میکنند، انتخاب گروهی مناسب و خلاق برای تولید محتوا سایتتان به سرعت باعث پیشرفت کسب و کارتان خواهد شد. با گسترش فضای مجازی بازاریابی محتوا جایگاه خود را به وضوح پیدا کرده است و به استراتژی بسیار هوشمندانه و کارآمد برای برای جذب مخاطب و همچنین مشتریان بیشتر برای صاحبان کسب و کار تبدیل شده است.

تولید محتوا برای سایت تنها تبلیغات نیست بلکه از این طریق شما به مخاطبان خود آموزش ها و اطلاعات لازم درباره و نوع کسب و کار و یا محصولات خود خواهید داد و آن ها نیز با مطالعه ی آن ها تصمیم می گیرند که از این محصولات و یا خدمات استفاده کنند و یا خیر، بنابراین بسیار حائز اهمیت است که محتوایی که برای وب سایتان تولید می کنید بار معنایی و جذابیت لازم را داشته باشد.

پیدا کردن گروه تولید محتوا بسیار کار آمد کمی دشوار است چرا که باید گروهی انتخاب کنید که به طور مستمر برای شما محتوا جدید و جذاب تولید کند و از مطالب تکراری و خسته کننده پرهیز کنند، و همچنین آشنایی کامل به اصول و قواعد مقاله نویسی برای سایت داشته باشد.

در ادامه چند ویژگی گروه تولید محتوا خوب را برای شما بازگو خواهیم کرد.

ویژگی های گروه تولید محتوا خوب

•  یک گروه تولید محتوا مناسب چند ویژگی باید داشته باشد. در درجه اول خوش قولی و سر وقت حاضر کردن محتوا ها اهمیت دارد. این امر موجب اعتماد بیشتر کارفرمایان تولید محتوا است.

گروهی که سر قولش بماند و سر زمان تعیین شده سفارش های تولید محتوا را ارائه دهد، یکی از ویژگی های یک گروه خوب تولید محتوا به شمار می آید. البته به این نکته باید توجه کرد که تولید یک محتوا خوب کمی زمان بر است اما طی زمان تعیین شده تحویل دادن شرط است.

•  مسلما برای داشتن محتوا که بر روی صفحه اول گوگل باشند برای کارفرمایان اهمیت دارد، بنابراین یکی از ویژگی های اصلی یک گروه تولید محتوا اثربخش آشنایی کامل این گروه تولید محتوا بر روی نکات سئو مقالات ارائه شده می باشد بدون رعایت کردن این نکات و دیده نشدن سایت شما بر صفحه های اول به نوعی تولید محتوا برای سایت شما امری بی فایده محسوب می شود.

اگر شما محتوایی جذاب داشته باشد اما دیده نشود و کسی آن را نخواند چه سودی دارد. بنابراین گروه و افرادی را برای تولید محتوا سایت خود انتخاب کنید که به طور کامل بر این اصول آشنایی داشته باشند و به درستی آن ها را به کار گیرند.

 

• نکته بعدی برای انتخاب گروه تولید محتوای مناسب کپی نبودن محتوا های نوشته شده می باشد محتواهایی کپی شده از سایت های دیگر و یا حتی ویرایش کم از آن ها تاثیرات بسیار اسف بار و منفی بر روی سایت شما خواهند گذاشت و رتبه سایت شما را بسیار پایین می آورد.

تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد سرلوحه بسیاری از سایت های معروف و معتبر دنیا می باشد. بنابراین سعی کنید از کپی نبودن مقالات که گروه تولید محتوا برای سایت شما تهیه می کنند اطمینان حاصل فرمایید و یک گروه تولید محتوا کارآمد و قابل اطمینان پیدا کنید و این مسئولیت سایتتان را به آن ها بسپارید.

عوامل تشخیص گروه تولید محتوا ناکارآمد

عوامل بسیاری به منظور تشخیص گروه تولید محتوا ناکارآمد وجود دارد، وب سایت های بسیاری برای تولید محتوا خود به دنبال افراد که در این زمینه فعالیت می کنند هستند، اما در برخی موارد افراد یا قیمت های بسیار بالای نجومی را در قبال یک محتوا به منحصر به فرد می دهند اما سوال اینجاست که از کجا میتوان تشخیص داد مبلغ مورد نظر ارزش آن محتوا پیشنهاد شده را دارد ویا خیر؟ برای تشخیص این امر ابتدا بهتر است سوابق نویسنده را در این زمینه بررسی نمایید و یا نمونه کارهایی از آن ها را مطالعه کنید، سپس برای استخدام این افراد تصمیم بگیرید.

در برخی مواقع نیز برعکس این موضوع عمل می کنند و افراد در قبال مبلغ ناچیز و خارج از عرف  قیمت های موجود پیشنهاد تولید محتوا کاملا یونیک را به شما می دهند اما سوال اینجاست که به چه دلیل نویسنده ارزش کار خود را تا این حد پایین می آورد، از قدیم گفتن هیچ ارزانی بی دلیل نیست.

به طور حتم کسی که قول چنین محتوایی با این قیمت را به شما میدهد یک جای کارش میلنگد و محتوا منحصر به فردی برای شما حاضر نخواهد کرد. همانطور که گفته شد بهترین راه تشخیص و انتخاب یک گروه کارآمد بررسی سوابق و یا خواندن نمونه کار های آن ها می باشد و یا اگر به افراد اعتماد ندارید میتوانید که شرط بگذارید که بعد از تحویل محتوا و رضایت شما هزینه های آن ها را برایشان پرداخت خواهید کرد.

تسلط گروه تولید محتوا بر روی کسب کار شما

از موارد دیگری که به رشد کیفیت محتوا های تولید شده شما می کند میزان تسلط گروه تولید محتوا بر روی کسب و کار شما می باشد. منظور از تسلط گروه تولید محتوا تنها به نکات نگارشی، ویراستاری، و سئو نمی باشد بلکه منظور تسلط آن ها بر روی نوع کسب و کار شما و آشنایی نسبی با بیزینس شما می باشد. تخصصی بودن محتوا های نوشته شده در وب سایت شما اعتبار سایت شما را بالاتر می برد و موجب جلب اعتماد مشتریان به شما می شود.

اگر بتوانید افرادی را در این زمینه پیدا کنید کیفیت محتوا های شما نیز به طور قابل توجهی بالا می رود. اگر هم پیدا کردن این افراد کمی دشوار بود می توانید خودتان نیز به آن ها درباره شیوه کسب و کارتان آموزش دهید حتما لازم نیست نوشته ها بسیار تخصصی و دشوار باشند تنها دادن اطلاعات ابتدایی و قابل فهم کافی است.

باید به این نکته توجه داشت که هدف از تولید محتوا تنها تبلیغات کاذب نیست بلکه ما به این دلیل محتوا تولید میکنیم که نحوه کار خود را به مشتریان خود بیان کنیم و اطلاعاتی درباره خدمات و یا محصولاتمان را به آنها بدهیم و با این کار به نوعی با تولید محتوا ما مخاطبانمان را آگاه تر می سازیم و چیز جدیدی به اطلاعات آنها اضافه خواهیم کرد. مردم نیز همواره طرفدار آموخته ها و اطلاعات جدید هستند.

شغل تولید محتوا چیست؟

شغل تولید محتوا به شغلی گفته می شود که در آن افراد به صورت حضوری و یا دور کاری استخدام می شوند و برای شرکت و یا سایت به خصوصی تولید محتوا می کنند. این شغل در سال های اخیر متقاضیان بسیاری پیدا کرده است برخی این شغل را به عنوان شغل اصلی انتخاب می کنند و برخی دیگر نیز به عنوان شغل دوم. از آنجایی موضوعات تولید محتوا بسیار گوناگون و گسترده می باشد، افراد با هر علاقه و تجربه ای که دارند می توانند در این زمینه فعالیت نمایند.

این کار چندان هم که به نظر می آید دشوار نیست و هر کسی با کسب آموزش های اولیه می تواند در این حرفه شروع به فعالیت نمایند. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که این امر یک شبه به وقوع نمی پیوندد و احتیاج به مطالعه پشتکار و علاقه دارد.

این روز ها تقاضا برای استخدام کارشناس تولید محتوا  به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته و بازار کار این رشته در حال گسترش است. توانایی هایی که یک نویسنده تولید محتوا و یا گروه تولید محتوا باید داشته باشد عبارت اند از : تسلط کامل بر روی زبان و ادبیات فارسی و همچنین نکات نگارشی، مهارت خوب و کارآمد نوشتن، آشنایی ابتدایی با برخی برنامه ها و نرم افزار های گرافیکی، مهارت داشتن در تایپ کردن سریع، آشنایی با اصول سئو سایت و غیره می باشد.

نکته مهم در استخدام گروه تولید محتوا

برای استخدام گروه تولید محتوا وب سایتتان بهتر است رزومه ی افراد را مطالعه نمایید و با نحوه کار آنها آشنایی پیدا کنید. پیدا کردن نیروی متعهد و فعال در ابتدا ممکن است کمی دشوار باشد اما غیر ممکن نیست. در ماه های اول ممکن است تسلط لازم را را نداشته باشند، این شما هستید که باید اطلاعات اولیه را به آنها بدهید اما پس از چند ماه ممکن است آنقدر با فعالیت و کسب و کار شما آشنا شود که صفر تا صد تولید محتوا وب سایت شما را به آسانی  و با سرعت به انجام برسانند. پس توقع نداشته باشید که در اوایل کار به صورت حرفه ای و تخصصی برای شما فعالیت کنند به مرور زمان این امر خود به خود ممکن می شود.

نکته دیگر در استخدام گروه تولید محتوا تغییر سریع و پیدا کردن علایق به روز مردم و خلاقیت در این امر است. بهتر است کارشناسان تولید محتوا انواع استراتژی ها و نحوه کار بازاریابی تولید محتوا را نیز بدانند. علاوه بر استخدام گروه تولید محتوا می توانید به شرکت های که به صورت دورکاری فعالیت می کنند، سفارش بدهید و تولید محتوا سایت خود را به آن ها بسپارید.

استفاده از این گونه شرکت ها مانند رایا مارکتینگ مزایا زیادی دارند و مهم تر از آن که گروه تولید محتوا هایی که در این شرکت ها مشغول به کار هستند از تجربه کافی برخوردار هستند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.