آیا هزینه رپرتاژ خبری زیاد است؟
هزینه رپرتاژ خبری نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه است و همین امر سبب شده است که مدیران کسب و کار ها از این روش تبلیغاتی بیشتر از سایر روشها برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنند. اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کردهاید وقت را از دست ندهید استفاده از رپرتاژ خبری یکی از کم هزینهترین روش های تبلیغاتی است که میتواند کسب و کار شما در مدت زمان کمی به افراد زیادی معرفی کند. شما پس از تهیه متن ها رپورتاژ میتوانید آنها را در سایت های پر بازدید و معتبر به صورت کاملا رایگان ثبت کنید و کسب و کار خود را به صورت گسترده ای تبلیغ کنید. شما میتوانید از این تبلیغات به دلیل هزینه کمی که دارند، به صورت منظم استفاده کنید این کار سبب بهبودی سئو سایت شما نیز میشود. بهبودی سئو نقش بسیار مهمی در افزایش رتبه سایت شما در گوگل دارد.
متن های رپورتاژ برای تمامی کسب و کار ها قابل استفاده است. بنابراین شما با هر کسب و کاری میتوانید با استفاده از این شیوه تبلیغاتی کسب و کار خود را در کشور یا حتی جهان به افراد مختلف معرفی کنید. در گذشته هزینه تبلیغات بسیار زیاد بودند و همین امر سبب نادیده گرفتن تبلیغات توسط مدیران میشد، اما امروزه به دلیل پیشرفت علم و صنعت و کاهش هزینه های تبلیغات اینترنتی رقابت در زمینه تبلیغات در بین کسب و کار های مختلف زیاد شده است. رایا مارکتینگ قصد دارد در این مقاله شما را با مزایا و معایب رپورتاژ آگهی خبری و همچنین تعریف رپورتاژ خبری آشنا کند.
کمپین رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی متنهای هستند که به صورت یک خبر از محصولات به تبلیغات غیر مستقیم کسب و کار ها میپردازند، هدف اصلی این رپورتاژ ها معرفی کسب و کار ها یا محصولات مختلف است. امروزه به دلیل افزایش کاربران در محیط های اینترنتی و شبکه های مجازی (اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و …) روش های تبلیغاتی نیز تغییر کرده است و بیشتر تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی انجام میشود. برای داشتن یک تبلیغات موثر و خوب، شما ابتدا نیاز دارید که روش های تبلیغات اینترنتی را بشناسید. برای تبلیغات در اینترنت میتوان به روش های مختلفی مانند: استفاده از بنر های ثابت و متحرک در اینترنت، پیام های صوتی و تصویری، رپورتاژ ها، تبلیغاتی کلیکی و … اشاره کرد. در این روش های تبلیغاتی رپورتاژ ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و بیشتر افراد از این روش استفاده میکنند. زیرا هزینه رپرتاژ خبری نسبت به دیگر روش های تبلیغاتی بسیار ارزان تر است. این روش دارای مزیت های زیادی است که در ادامه درباره آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد. هرچقدر متنهای رپورتاژ خبری با کیفیت تر باشند و شما یا نویسندگان شما در تهیه این متنها توجه بیشتری داشته باشند شما از این روش تبلیغاتی سود بیشتری را بدست خواهید آورد زیرا هر چقدر متن شما برای مخاطبان جذاب تر باشد آنها از سایت شما بیشتر بازدید خواهند کرد. بنابراین تهیه این متن ها بسیار حائز اهمیت است و بهتر است که توسط افرادی با تجربه و مسلط به سئو تهیه شوند.
متن های رپورتاژ باید چه ویژگی های داشته باشند و تاثر کیفیت این متن ها در هزینه رپرتاژ خبری چقدر است؟
متن های رپورتاژ بایدبه گونه ای تهیه شوند که مخاطبان را ترغیب به خواندن ادامه متن کند. بنابراین برای داشتن یک متن آگهی رپورتاژ با کیفیت باید به نکاتی مانند: از عنوان های طولانی و جذاب استفاده کنید، از دروغ و اغراق در معرفی کسب و کار خود پرهیز کنید، از کلمات پر تکرار در گوگل استفاده کنید، سعی کنید برای متن موضوع جذابی را انتخاب کنید، از کلمات سخت و دشوار خودداری کنید، از لحن دوستانه ای در متن استفاده کنید و سعی کنید ارتباط صمیمانه ای با مخاطبان برقرار کنید، متن روان و ساده ای بنویسید زیرا هر چقدر متن شما برای مخاطبان قابل درک تر باشد آنها به متن بیشتر توجه خواهند کرد، حتما از نکات سئو در متن استفاده کنید، سعی کنید متن شما فاقد غلط های املایی باشد، توجه شود. یک متن با کیفیت به شما در بهبودی سئو سایت نیز کمک میکند البته شما میتوانید از روش های دیگر نیز برای بهبودی سئو سایت خود استفاده کنید اما این روش ها به صورت دوره ای هستند و برای شما هزینه های زیادی را در بر خواهند داشت اما شما میتوانید با هزینه ای بسیار کم و با تهیه رپورتاژ های باکیفیت و منظم به بهبودی سئو سایت خود به صورت دائمی کمک کنید. اگر شما مسلط به رعایت نکات سئو در رپورتاژ نیستید بهتر این کار را به افرادی با تجربه بسپارید. امروزه سایت های زیادی در زمینه سئو و تهیه متن های رپورتاژ فعالیت میکنند. هر چقدر کیفیت متن های رپورتاژ آگهی بالاتر باشد هزینه رپرتاژ خبری نیز بالاتر است اما این بدان معنی نیست که هر سایتی که مبلغ بیشتری را برای تهیه متن رپورتاژ درخواست کند متن های با کیفیتی را نیز تولید میکند برای اطمینان از کیفیت متنها بهتر است ابتدا نمونه کار آنها را در سایت مشاهده کنید و در صورت نبود این نمونه کار ها شما میتوانید یک محتوای کم را به عنوان نمونه از سایت مورد نظر برای مشاهده کیفیت کار آنها سفارش دهید و در صورت رضایت سفارش اصلی را به آنها بدهید.
همپنین میتوانید بخوانید: رپرتاژ خبر چه کاربردی دارد؟
مزایا و معایب رپورتاژ آگهی چیست؟
یکی از مهمترین مزیت های سفارش رپورتاژ از سایت های که در زمینه سئو و تهیه رپورتاژ فعالیت میکنند، این است که متن های رپورتاژ توسط افرادی با تجربه و مسلط به فضاهای اینترنتی تهیه میشوند. اغلب این سایت ها دارای نویسندگانی هستند که سالها عمر خود را صرف یادگیری نگارش و نکات ریز سئو برای افزایش رتبه سایت ها در گوگل کردهاند. بنابراین این افراد میتواند کمک زیادی در این زمینه به شما کنند. یکی دیگر از مزیت های رپورتاژ ها تبلیغاتی دائمی محصولات شما است به طور مثال اگر شما از روش تبلیغاتی بنر در اینترنت استفاده کنید این روش به صورت دوره ای (ماهانه، سالانه) برای کسب و کار شما هزینه ای را دارد اما ما برای روش رپورتاژ تنها یک بار هزینه خواهید کرد و به صورت دائم میتوانید در سایت خود از آن استفاده کنید. هزینه رپرتاژ خبری بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر روش ها تبلیغاتی است. رپورتاژ آگهی در کمترین زمان مهمترین اطلاعات کسب و کار شما را در اختیار مشتریان قرار میدهد. از معایب این متنها میتوان به تهیه آنها اشاره کرد شاید در نگاه اول، نوشتن این متنهای آگهی آسان به نظر برسد اما واقعیت چیز دیگری است. توصیه میشود تهیه این متنها را به افرادی با تجربه و سایت های با سابقه بسپارید. متنهای با کیفیت رپورتاژ در سئو سایت شما نیز موثر هستند و سبب افزایش بازدید های سایت شما میشوند بنابراین شما میتوانید با استفاده از روش تبلیغات رپورتاژ به کسب و کار خود رونق دهید.
هزینه رپرتاژ خبری سایت خود را چگونه در نظر بگیریم؟
همانطور که میدانید استفاده از رپورتاژ های خبری به صورت منظم تاثیر زیادی در سئو سایت دارد. شما پس از تهیه یک متن رپورتاژ خوب میتوانید متن آگهی خود را در سایت های معتبر پربازدید انتشار دهید. سایت های پر بیننده دارای خصوصیت های مانند: الکسا، اتوریتی و سن دامنه بالایی هستند. این خصوصیت های بالا سبب میشود آگهی های شما بازدید های بیشتر داشته باشند و بنابراین همین امر سبب بهبودی سئو سایت شما نیز میشود و در طولانی مدت سایت شما نیز به یک سایت پربازدید تبدیل خواهد شد و به راحتی میتوانید کسب و کار خود را به افراد زیاد معرفی کنید. سایت های معتبر پربیننده آگهی شما را به صورت رایگان در سایت خود انتشار میدهند بنابراین در روش تبلیغات رپورتاژ شما تنها برای تهیه متن رپورتاژ هزینه خواهید کرد اما جای نگرانی نخواهد بود زیرا هزینه رپرتاژ خبری گران نیستند و شما با اندک هزینه ای قادر خواهید بود که یک متن با کیفیت را سفارش دهید.
برخی از سایت های معتبر انتشار عبارتند از:
1. دیوار
2. نیازمندیها
3. شیپور
4. ایستگاه
5. آگهی 24
6. ایسنا
7. مهرنیوز
8. عصر ایران
9. دنیای اقتصاد
10. ایران تجارت
11. تسنیم نیوز
نحوه آگهی در این سایت های به این گونه است که شما ابتدا باید در آنها ثبت نام کنید و سپس در این سایت ها آگهی خود را ثبت کنید. هر چقدر متنهای آگهی در این سایت ها جذاب تر و خلاصه تر باشد، توجه کاربران بیشتری را به خود جلب خواهد کرد. در این آگهی ها حتما راههای ارتباطی مانند: شماره تلفن، آدرس و … را ذکر کنید تا مخاطبان در صورت علاقه با شما ارتباط برقرار کنند. بنابراین رپورتاژ های آگهی یکی از راه های مناسب برای تبلیغات در اینترنت با هزینه پایین است. امیدواریم که شما نیز با این روش بتوانید به کسب و کار خود رونق ببخشید.