مقالات آموزشی

آشنایی با طراحی کارت ویزیت لمینت جذاب

مفید بود؟

کارت ویزیت از مهم‌ترین وسایل و لوازم کمکی برای برقراری ارتباط میان مخاطب و یک برند یا محصول به شمار می‌رود. از آن جایی که یک سوی کارت ویزیت به مخاطب مربوط است پس می‌تواند بسیار مهم و قابل اهمیت باشد. از این رو یک کارت ویزیت برای جذب مخاطب همانند محصولات تولیدی، در انواع شکل‌ها و طرح‌های مختلف مانند طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته تولید می‌شوند. همچنین به طور کلی می‌توان گفت که کارت‌های ویزیت در دسته تبلیغات قرار می‌گیرند. از این رو تمام قوانین حاکم بر تبلیغات بر طراحی گرافیک کارت ویزیت نیز حاکم است.

به طور کلی می‌توان گفت که طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته از انواع نوین طراحی‌های کارت ویزیت است که توانسته طرفداران خاص خودش را به خوبی راضی نگه دارد. مهم‌ترین نکته ای که در مورد طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته وجود دارد این است که این طراحی عمدتاً بر اساس متریال و نوع ساخت آن است. یعنی نوع ساخت و متریال متفاوت آن نسبت به سایر کارت‌های ویزیت در بازار مهم‌ترین مشخصه کارت‌های لمینت محسوب می‌شود. در ادامه می‌خواهیم بیشتر با این نوع طراحی آشنا شویم و نقاط مثبت و منفی آن را بررسی کنیم.

مقاومت و تحریک نقطه خشم!

متریال ساخت کارت‌های لمینتی عمدتاً بر اساس دو کارت گلاسه با پوششی از سلفون مات یا براق است. خود کارت‌های گلاسه مقاومت خوبی در برابر خمش و پاره شدن دارند که با استفاده از سلفون این مقاومت چندین برابر شده  است. در نگاه اول این نوع طراحی برای داشتن مقاومت بیشتر در کارت‌ها و باعث افزایش طول عمر کارت‌ها شده است. اما چیزی نبود که اقتصاد به دنبال آن باشد.

در کلام بهتر شما باید یادتان باشد که با دادن کارت ویزیت خود به مشتری ( هر نوع کارت ویزیتی ) دیگر این کارت به سمت شما برنمی‌گردد و عملاً استفاده آن برای شما تمام شده است. بنابراین عملاً مقاومت کارت‌های لمینتی سود این چنینی برای شما نمی‌تواند داشته باشد. باید دلیلی دیگر برای موفقیت طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته پیدا کرد.

مقاومت مهم ترین نکته این نوع طراحی کارت ویزیت است

مقاومت مهم‌ترین نکته این طراحی محسوب می‌شود اما کارکرد آن به نحوی دیگر است. احتمالاً تا امروز یکی از این کارت‌ها به دستتان رسیده است که برای شما بی اهمیت بوده است. با آن شروع به بازی کرده‌اید. دوست نداشتید که آن را خراب کنید. اما ناگهان آن را خم می‌کنید. خطی وسط کارت می‌افتد، زیبایی آن کم می‌شود و دیگر فایده‌ای ندارد که بخواهید آن را صاف نگه‌دارید، پس بهتر است که از بین برود.

شروع به تقلا برای تکه‌تکه کردن کارت می‌کنید. اما کارت مقاومت زیادی دارد. سلفون اجازه هیچ تحرکی به شما نمی‌دهد. سلفون را جدا می‌کنید، برخی از کلمات کارت روی سلفون و برخی دیگر روی کارت باقی می‌ماند. اما دو لایه گلاسه مقاومت زیادی دارد و همچنان نمی‌توانید آن را تکه‌تکه کنید. لایه‌های گلاسه را جدا می‌کنید و حالا می‌توانید آن را به طور کامل پاره کنید.

بعد از این که همه چیز تمام شد شما بر مزار تکه‌های کارت می‌روید و تازه می‌خواهید بدانید که این کارت چه کسب و کاری بوده است و به نوعی نسبت به آن احساس عذاب وجدان می‌کنید. این تمام داستان و روندی است که طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته می‌تواند رقم بزند. اما آن اتفاق مگر چه سودی برای کسب و کارها دارد که این طراحی را جذاب کرده است. نظر شما چیست؟ داستان را دوباره مرور کنید تا جواب را خودتان پیدا کنید. در قسمت بعد این جواب را به شما خواهیم داد.

هدف را فراموش کنید

پاسخ در همان خط انتهایی داستان است. در کلام بهتر اقتصاد علمی است که برایش مهم نیست شما از کجا و چگونه به سود می‌رسید مهم این است که به سود برسید. همه داستان طراحی و تولید کارت ویزیت و تبلیغات و … نیز همین است. مهم نیست شما چگونه می‌خواهید ذهن مخاطب را تسخیر کنید. مهم این است که توجه او را به خودتان جذب کنید. در تمام داستان بالا اگر دقت کنید مهم‌ترین نکته گفته شده همان انتهای داستان بود: ” … تازه می‌خواهید بدانید که این کارت چه کسب و کاری بوده است … ” ایجاد این یک خط احساس در بیننده و مخاطب است که باعث شده است طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته محبوبیت خوبی در میان مخاطبان داشته باشد.

بیایید داستان بالا را آنالیز کنیم. باید قبول کنیم که اگر ما انسان‌ها از قوه تفکر برخوردار نمی‌شدیم در دسته حیوانات وحشی قرار می‌گرفتیم. این خوی وحشیگری در هرکدام از ما وجود دارد که اگر بخواهیم به آن اجازه رشد و پرورش بدهیم می‌تواند فاجعه‌ای را ایجاد کند. بنابراین یک احساس پنهان مشترک در تمام انسان‌ها به نام وحشیگری وجود دارد. برای اقتصاد مهم نیست که این احساس وحشیگری است، تنها چیزی که مهم است این نکته است که این احساس مشترک است یعنی با یک تیر می‌تواند هزاران هزار هدف بزند!

پس تنها کافی است چیزی طراحی کرد که این احساس مشترک (وحشیگری) تحریک شود. وقتی شما می‌خواهید کسی را به شوخی یا جدی اذیت کنید، مادامی که او مقاومت می‌کند اذیت شما ادامه دار خواهد بود. زیرا از این مقاومت و شکستن آن خوشتان می‌آید، اما زمانی که او مقاومت را کنار بگذارد ” اذیت ” باید دلیل بهتری برای خود پیدا کند. بنابراین مقاومت در برابر تغییر یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند حس وحشیگری را در انسان بیدار کند.

طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته

طراح کارت‌های ویزیت لمینت به نوعی تیز بینی خوبی داشته است. او می‌دانسته احساس تخریب در انسان‌ها همیشه زنده است. تنها کافی است مقاومتی زیاد در برابر این احساس تخریب بگذاریم. در حالی که خود مخاطب می‌داند که چیزی که تخریب کند کارت ویزیتی بیشتر نیست، همین او را عصبی‌تر می‌کند.

اما نکته جالب هنوز مانده است، انسان‌ها بعد از شکستن مقاومت طرف رو به رو و برتری یافتن به آن به طور هم‌زمان احساس عذاب وجدان و محبت نسبت به آن می‌کنند. این احساسی است که در واقع در طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته به دنبال آن هستیم. از آن جایی که کارت تکه‌تکه شده است، مخاطب برای ارضای عذاب وجدان، خود را مجبور به جمع کردن تکه‌ها و سلفون می‌کند تا حداقل بداند این کارت ویزیت کجا بوده است. همین جست و جو و توجه تنها چیزی است که ما می‌خواهیم.

 

یادتان باشد طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته است!

مهم‌ترین فایده و مزیت طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته همان چیزی بود که در بالا گفتیم. وقتی مخاطب خود به دنبال نام و برند شرکت ما باشد در واقع در دامی که برای آن پهن کرده‌ایم افتاده است و ذهنش را به ما سپرده. اما این تمام داستان نیست. هنوز ما با ذهن مخاطب کار داریم. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته وجود دارد این است که روکش این کارت‌ها که از جنس سلفون است می‌تواند حس خوبی هنگام لمس کردن به مخاطب بدهد. این احساس آکنده از ابهت، مقاومت و غرور است.

به بیان بهتر تنها راه ارتباط مخاطب با کارت ویزیت ما از راه بینایی و چشم نیست، بلکه او وقتی کارت ویزیت را دست می‌زند سریعاً متوجه فرق آن با سایر طراحی‌ها در بازار می‌شود. در واقع او می‌فهمد که سایر کارت‌های ویزیت جنسی متفاوت نسبت به این طراحی نوین دارند. نکته قابل توجه این است که انسان از صبح تا شب و از شب تا صبح مشغول دیدن بسیاری از چیزهاست و تقریباً هر چیزی را که فکرش کنید می‌بیند. این بار اطلاعاتی به قدری زیاد است که تقریباً انسان‌ها کور شده‌اند و دیگر نمی‌توانند و نمی‌خواهند چیزی بیشتر از نیاز خود ببینند.

احساس زنده بودن کارت ویزیت لمینت

این میزان اطلاعات در برابر میزان اطلاعاتی که از حس لامسه خود دریافت می‌کنند بسیار کمتر است. به نظر می‌رسد که وقتی بتوان چیز جدیدی برای احساس لامسه آن‌ها ایجاد کرد می‌توان نظرشان را جلب کرد. از این رو کارت لمینتی به سلفون و روکش خوب خود اکتفا نکرده است و طراحی‌های برجسته برای آن در نظر گرفته است.

کارت ویزیت برجسته به تنهایی می‌تواند احساس زنده بودن به کارت شما بدهد و این چیزی است که ذهن مخاطب به راحتی با آن فریب می‌خورد. یادتان باشد که کارت ویزیت به عنوان نماینده یک شرکت یا برند یا کسب و کار محسوب می‌شود.

 از این رو اگر حس زنده بودن بتواند به مخاطب خود القا کند، یعنی این که مخاطب در برابر این نماینده مقاومت کمتری دارد. حال هرچه این برجستگی واقعی تر و دقیق‌تر طراحی شود این احساس بیشتر و درصد موفقیت شما چند برابر می‌شود. فکرش را بکنید که کارت ویزیت لمینت برجسته مخملی چه غوغایی می‌تواند به پا کند!

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت که طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته به عنوان یک طراحی نوین می‌تواند بسیار مورد توجه قرار بگیرد. اما این را باید در نظر داشته باشید که فارغ از هر مسئله‌ای که گفتیم نیاز شما در کسب و کار و شناخت گروه مشتریانی که دارید مهم‌ترین عامل برای پیدا کردن مدل طراحی کارت ویزیت و سایر اقدامات مرتبط با کسب و کارتان است. به بیان بهتر شاید گروه مشتریان شما روزانه در معرض ده‌ها مدل کارت ویزیت لمینتی قرار داشته باشند.

پس طراحی کارت ویزیت لمینت برجسته حتی به صورت مخملی آن نیز نمی‌تواند چندان برای شما موفقیت آمیز باشد. شما باید بدانید که مشتری شما چه چیزی را کمتر احساس کرده است، آن را به او بدهید. این احساس می‌تواند حتی با یک نقاشی یا طراحی ساده ایجاد شود. تنها چیزی که در این بین مهم است این موضوع است که بدانید دقیقاً مخاطب و مشتری شما دنبال چیست و چه چیزی می‌تواند او را راضی کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.