طراحی کارت ویزیت خاص از آرزوهای همیشگی طراحان و صاحبان مشاغل محسوب میشود. اما چه طراحی را خاص میدانیم و چرا یک طراحی خاص میتواند به ما در زمینه تبلیغات و جذب مخاطب کمک کند؟ همچنین سؤال مهمتر اینجاست که چگونه میتوانیم طراحی کارت ویزیت خاص داشته باشیم؟ صبر کنید. قرار است در اینجا به همه این سؤالها پاسخ داده شود.
معنایی که خاص برای ما دارد
وقتی میگوییم خاص چه مفاهیمی به ذهن شما خطور میکند؟ اصولاً خاص هم ارز با مفاهیمی مانند تکرار ناپذیر، تنها، خالص و بی شباهت است. بنابراین ما وقتی میگوییم طراحی کارت ویزیت خاص، یعنی طراحی که تقریباً منحصر به فرد باشد و مانند کمتری در دنیای واقعی داشته باشد. آیا همچنین اتفاقی شدنی است؟ اگر راستش را بخواهید، از نظر تئوری این اتفاق کاملاً شدنی است.
اما چگونه؟ به سادگی! در واقع هر انسان موجودی خاص محسوب میشود که اندیشه خاصی برای خود دارد از این رو به تعداد انسانهای روی کره خاکی میتوان طراحی کارت ویزیت خاص داشت!! اما چرا پس تعداد کارتهای با یک پلتفرم تکراری بسیار بیشتر از کارتهای خاص است؟ زیرا طراحی یک کارت تکراری بسیار راحتتر از طراحی کارت ویزیت خلاقانه است و انسان ذاتاً راحت طلب است.
از طرفی دیگر اگر همه میتوانستند طراحی کارت ویزیت خاص را داشته باشند که دیگر خاص معنی خود را از دست میداد. اما سؤال اصلی اینجاست که چگونه میتوان به این طراحی خاص دست پیدا کرد؟ اصلیترین و مهمترین راه بستگی به خود شما بهعنوان صاحب کسب و کار دارد. یادتان باشد یک کارت ویزیت زمانی خاص میشود که در آن خلاقیتی وجود داشته باشد و خلاقیت زمانی بروز میکند که محدودیت و چالش ایجاد شده باشد.
برای طراحی کارت ویزیت خاص باید طراح را به چالش بکشید
شما برای طراحی کارت ویزیت خاص باید طراح را با چالش و محدودیت مواجه کنید، اما چگونه؟ برای این کار کافی است یادتان بیاید برای که کسی یا چه چیزی میخواهید طراحی کارت ویزیت خاص را انجام دهید. شما به هر ترتیب میخواهید مشتری بیشتری برای کسب و کار خود جذب کنید و این بدین معنی است که طراحی کارت ویزیت خاص برای ذهن مخاطب شما مهم باید باشد.
از این رو شما باید مخاطب خود را به درستی بشناسید تا بتوانید به ذهن او خطور کنید. برای این کار کافی است بر اساس آمار و تجربه فروش خود گروه مخاطبین خود را مشخص کنید. مثلاً ممکن است کسب و کار شما به گونهای باشد که مردان بین 30 تا 40 سال بیشتر مشتری شما هستند. سپس نوبت این است که ویژگیهای این گروه را مشخص کنید.
این گروه مشتری گفته شده غالباً متأهل، با درآمد متوسط رو به بالا و ساکن مناطق مرکزی شهر هستند. یادتان باشد که هر چه این ویژگیها از نظر تعداد و جزئیات بیشتر باشد شما طراحی را محدودتر و با چالش بیشتری مواجه میکنید. این دقیقاً همان چیزی است که میتواند شما را به خلاقیت برساند.
چرا باید از طراحی کارت ویزیت خاص استفاده کنیم؟
احتمالاً این سؤال به ذهن شما رسیده باشد که چرا باید از یک طراحی خاص برای جذب مخاطب استفاده کنیم؟ مگر چه میشود اگر بخواهیم از همان پلتفرمهای همیشگی موجود در بازار و اینترنت استفاده کنیم؟پاسخ این سؤال کاملاً ساده و واضح است. برای درک موضوع کافی است به زندگی خودتان نگاه کنید. شما در شبانه روز در معرض هزاران هزار اطلاعات مختلف قرار دارید. صداهایی که میشنوید یا چیزهایی که میبینید و وسایلی که لمس میکنید و بوهایی که میشنوید یا مزههایی که میچشید همه و همه و همه اطلاعات مختلفی به ذهن شما تحمیل میکند.
این بار اطلاعات را در کنار مشغلههای ذهنی و فکرهایی که درگیر آن هستید بگذارید. در این صورت به نظر میرسد هیچ جای خالی برای تفکر و تحلیل اطلاعات جدیدی مانند یک کارت ویزیت نداشته باشید. به خصوص اینکه این کارت ویزیتها همهجا هستند و همیشه دیده میشوند. یادتان باشد هر چیزی که همهجا باشد و هرجایی دیده شود ناچیز گرفته میشود و عملاً ذهن بر این باور که دوباره آن را درجایی خواهد دید توجهی به این موضوع نمیکند و بسیار سریع از کنار آن رد میشود.
خلاقیت در طراحی کارت ویزیت
اگر بهخوبی نگاه کنید، خود شما هم نسبت به تبلیغات محیطی همچنین احساسی دارید و تقریباً دیگر آنها را نمیبینید و این یک فاجعه برای دنیای تبلیغات و اقتصاد محسوب میشود. از این رو باید کاری کرد تا تبلیغات و طراحی کارت ویزیت دیده شود. این دیده شدن تنها یک راه دارد و آن اینکه از پنجرههای ذهنی مخاطب عبور کنیم. این پنجرهها برای هرکسی میتواند متفاوت باشد. اما یک پنجره وجود دارد که در همه انسانها یکسان و ثابت است و آن پنجره این است که، انسانها همه ذاتاً خلاقیت را دوست دارند و از دیدن اتفاقهای جدید و عجیب احساس رضایت میکنند.
از این رو با در نظر گرفتن این موضوع برای ورود به ذهن مخاطب امروزی چارهای جز استفاده از خلاقیت نداریم. اگر دقت کنید همهجای شهر پر از تبلیغاتهای خلاقانه شده است و کمتر برندی مطرحی را میبینیم که نخواهد از این خلاقیتها استفادهای نبرد. حال در ادامه به موضوعات دیگری دراینباره خواهیم پرداخت که میتواندموضوع طراحی کارت ویزیت خاص را بیشازپیش واضحتر کند. با ماه همچنان همراه باشید.
نکات مهم در طراحی کارت ویزیت
اما بهطورکلی سؤال اصلی این است که در یک طراحی کارت ویزیت نه لزوماً خاص به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ بهطورکلی این مشتری و مخاطب شماست که تعیین میکند شما به چه نوع طراحی احتیاج دارید. در کلام بهتر مهمترین نکته در طراحی کارت ویزیت گروه مشتریان شما هستند. این گروه مشتریان است که مشخص میکند که نوع طراحی باید به چه سمتی حرکت کند. بعد از گروه مشتریان مهمترین نکته در طراحی یک کارت ویزیت، نوع کسب و کار شماست.
این نکته همبستگی زیادی با گروه مشتریان دارد. نوع طراحی شما باید معرف کسب و کار شما باشد. شما نمیتواند طراحی فانتزی و معمولی داشته باشید در حالی که در زمینه فروش محصولات صنعتی کار میکنید. در واقع رنگ و طرح استفاده شده در طراحی میتواند نمایش دهنده این موضوع باشد که کسب و کار شما در چه زمینههایی میتواند باشد. فاکتور مهم دیگر در طراحی کارت ویزیت، هزینه آن است. هزینه بخشی از اقتصاد است که هیچگاه نمیشود آن را ندیده گرفت. بههرحال در اقتصاد هرچه هزینه کمتر باشد ناخودآگاه سودآوری نیز کمتر میشود اما مسئله اصلی این است که با کم شدن هزینهها کیفیت و خلاقیت کار نیز کاهش پیدا میکند.
پس باید تناسبی مشخص و درست میان هزینهها و کیفیت و تعداد برقرار شود. در این زمینه نیز میتوان به گروه مشتریان نگاه ویژه ای داشت. بر اساس این نکات شما میتوانید به یک طراحی کارت ویزیت مناسب برای کسب و کار خود داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر سفارش کارت ویزیت از گروههای متفاوتی دارید، حتماً سعی کنید برای هر گروه کارت ویزیت مجزایی داشته باشید.
هرکدام از رنگهای مختلف در کارت ویزیت نماد چیست؟
این یک سؤال کلی است که غالب صاحبان مشاغل و کسبوکارها آن را می پرسند. یادتان باشد که هر رنگ میتواند به تنهایی مفهومی عمیق داشته باشد و این رنگ در کنار رنگهای دیگر میتواند مفاهیمی دیگری برای شما پیدا کند. ما در این فرصت کوتاه مجال بررسی تک تک رنگهای به کار رفته در کارت ویزیت را نداریم. اما بیایید فرمول کلی برای این کار به شما بدهیم.
تمام رنگهای موجود در عالم هستی از سه رنگ اصلی قرمز، آبی و سبز ( و سیاه و سفید به صورت مشترک در همه رنگها ) ساخته میشود. شما میتوانید با شناسایی تم اصلی هر رنگ که مسلماً یکی از این سه رنگ اصلی خواهد بود آن را در یکی از سه گروه اصلی قرار دهید. اعضای هر گروه مفاهیم رنگ سر گروه خود را تبعیت میکنند. از این رو به راحتی شما میتوانید مفهوم کلی هر رنگ را در طبیعت بشناسید.
اما اگر این رنگها در کنار یکدیگر بیایند، اگر مفهومی مشترک داشته باشند، آن مفهوم قویتر میشود و اگر مفهومی متضاد داشته باشند آن مفهومها خنثی میشود و اگر مفاهیم غیر مرتبط به هم داشته باشند تقریباً اثری روی هم نمیگذارند. این فرمول کلی است که حتی میتوانید از آن در طراحی کارت ویزیت خاص و کارت ویزیتهای جالب استفاده کنید.
چگونه سفارش طراحی کارت ویزیت ثبت کنیم؟
شما به راحتی میتوانید وارد سایت رایا مارکتینگ به نشانی https://rayamarketing.com شوید، در همان ابتدای ورود شما صفحهای قرار دارد که لیست خدمات این شرکت را به شما نشان میدهد. از این لیست خدمات طراحی گرافیک را انتخاب کنید. و با زدن دکمه ” ثبت سفارش طراحی گرافیک ” وارد صفحهای جدید خواهید شد. در این صفحه تنها بهاندازه 5 دقیقه زمان خود را برای ثبتنام از دست خواهید داد. سپس وارد صفحه سفارش گذاری میشوید. در این صفحه همهچیز به شما بستگی دارد.
میتوانید تمام نیازها و خواستههای خودتان را در فیلدهای مشخص شده بیان کنید. این فیلدها را هر چه با دقت بیشتر و با اطلاعات کاملتری پر کنید طراح میتواند طراحی کارت ویزیت خاصتری برای شما انجام دهد. در نظر داشته باشید که امکان ارسال فایلها متنی، صوتی و تصویری وجود دارد. شما میتوانید به راحتی نمونه کار یا لوگوی مورد نظر خود را ارسال کنید و با پر کردن سایر اطلاعات ثبت سفارش خود را تکمیل کنید.
از نظر قیمتی نیز طراحی گرافیکی و کارت ویزیت رایا مارکتینگ نسبت به سایر شرکتها و کسبوکارهای طراحی گرافیکی ارزان تر است در عین حالی که این طراحی کاملاً با کیفیت خواهد بود. همچنین رایا مارکتینگ کارهای طراحان خود را تضمین میکند و در صورت عدم رضایت شما وجه پرداختی سریعاً برگشت داده میشود.