مقالات آموزشی

آشنایی با ترکیب جذابیت طراحی کارت ویزیت نقاشی

مفید بود؟

طراحی کارت ویزیت امروز یکی از مهم‌ترین کارهایی است که صاحب یک کسب‌وکار و برند باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد. به‌هرحال کارت ویزیت به‌عنوان نماینده یک برند یا بهتر بگوییم به‌عنوان اصلی‌ترین راه ارتباطی میان برند و مخاطب مطرح می‌شود. از طرفی در یک کسب‌وکار و تجارت مهم‌ترین عنصر مخاطب است.

درواقع چیزی که باید هر صاحب کسب‌وکار قبل از شروع به کار و انجام هر کاری به آن فکر کند مخاطب و گروه مشتریان خود است. پس همان‌طور که می‌بینید طراحی کارت ویزیت از مهم‌ترین کارهایی است که باید آن را جدی موردبررسی قرار داد. یکی از روش‌های جذاب ساخت کارت ویزیت، طراحی کارت ویزیت نقاشی است. قبل از آن‌که بخواهیم از طراحی کارت ویزیت نقاشی صحبت کنیم ابتدا باید منظور خودمان را از ” نقاشی ” بیان کنیم.

وقتی نقاشی گفته می‌شود در ذهن شما چه چیزی نقش می‌بندد؟ احتمالاً مفاهیم کلی مانند نقاشی کودکان، رنگ، رنگ‌آمیزی، آبرنگ، رنگ دیوار و رنگ‌آمیزی دیوار، نقاشی‌های حرفه‌ای و … به ذهن شما خطور کند. در این مقاله برخلاف چیزی که دوست داریم، مجال گفتن از تمام این انواع نقاشی‌ها و نقش آن‌ها در طراحی کارت گرافیک نداریم. از این‌ رو مجبوریم آن‌ها را به دسته‌های مختلفی تقسیم‌ بندی کنیم.

انواع نقاشی

به‌طورکلی نقاشی را می‌توان به سه دسته اساسی در این مقاله تقسیم کرد. این دسته‌ها عبارت‌اند از نقاشی غیرحرفه‌ای و کودکانه، نقاشی‌های ساختمانی و صنعتی، نقاشی‌های کلاسیک و حرفه‌ای. در ادامه به ترتیب هرکدام از این مفاهیم را موردبررسی قرار می‌دهیم و سعی می‌کنیم که طراحی کارت ویزیت نقاشی در این حوزه‌ها را از هر جنبه موردبررسی قرار دهیم.

 توجه داشته باشید که آن چیزی که باعث می‌شود شما بین این موارد یا انواع دیگر نمونه طرح کارت ویزیت انتخاب کنید فاکتورهایی مانند نوع کسب‌وکار، نیاز گروه‌های مشتری و بودجه‌ای است که برای این موضوع کنار گذاشته‌اید. پس عملاً بررسی موارد مختلف طراحی کارت ویزیت نقاشی به معنی ایجاد رتبه‌بندی بین آن‌ها نیست. بلکه صرفاً اطلاعاتی است که می‌تواند به شما در انتخاب بهتر و دقیق‌تر یک طراحی کمک کند. پس با ما همراه باشید که قرار است اطلاعات جذابی در این مسیر کشف کنیم.

طراحی کارت ویزیت نقاشی، کودکانه و دوست‌داشتنی

وقتی یک نقاشی کودکانه را نگاه می‌کنید چه احساسی به شما دست می‌دهد؟ آیا حس خوب یا زیبایی به شما دست نمی‌دهد؟ آیا احساس نمی‌کنید که دوست دارید بیشتر به این تصویر نگاه کنید؟ احتمالاً پاسخ شما مثبت باشد. این‌یک ویژگی طبیعی است که انسان‌دوست دارد به گذشته برگردد. غالباً هم اگر حق انتخاب داشته باشد درصورتی‌که کودکی عادی و معمولی را سپری کرده باشد دلش می‌خواهد به دوران کودکی بازگردد.

 بنابراین یک نقاشی کودکانه می‌تواند پنجره‌ای در ذهن مخاطب محسوب شود که هر اطلاعاتی از این پنجره را به‌راحتی قبول می‌کند و آن را تحلیل می‌کند. در کلام بهتر ذهن انسان شبانه‌روز در برابر بمباران اطلاعاتی عظیمی قرار دارد. این بمباران اطلاعاتی به نحوی است که ذهن انسان قادر به تحلیل تک‌تک آن‌ها نیست. ازاین‌رو ذهن بسیاری از اطلاعات را پس می‌زند و حتی آن‌ها را نگاه نمی‌کند.

دراین‌بین تنها اطلاعاتی راه ورود پیدا می‌کند که یا  قبلاً به ذهن واردشده است یا نشانه‌هایی از درون ذهن می‌شناسد که ما این نشانه‌ها را پنجره ورود می‌نامیم. نقاشی کودکانه دقیقاً یک نشانه و پنجره ذهنی است که تقریباً در ذهن تمام انسان‌ها وجود دارد. این نقاشی می‌تواند انسان را وارد تصوراتی بکند که در این دنیای پر از شلوغی، بسیار جذاب است. ازاین‌رو طراحی کارت ویزیت نقاشی به سبک نقاشی‌های کودکانه ازنظر اقتصادی و تجاری بسیار مهم است.

چگونه قرار است یک اطلاعات را منتقل کنید

طراحی کارت ویزیت‌های امروزی، پیش از آن‌که مهم باشد چه اطلاعاتی را منتقل می‌کنید این مهم است که بدانید چگونه قرار است یک اطلاعات را منتقل کنید. بنابراین طراحی کارت ویزیت نقاشی به سبک نقاشی کودکانه یک کلید طلایی است که اتفاقاً این کلید بسیار کم توسط سایر برندها و کسب‌وکارها استفاده‌شده است. شاید علت این موضوع این باشد که نقاشی کودکانه از وجه جدیت کمتری برخوردار است.

 اما این عیب را می‌توان با مزیتی که گفته شد پوشش داد. به نظر بر اساس نیاز و کسب‌وکاری که دارید می‌توان اعتماد خوبی به سبک‌های نقاشی کودکانه داشت. اما این تمام داستان نیست. در ادامه می‌خواهیم با فرم دیگری از طراحی کارت ویزیت نقاشی آشنا شویم. همچنان با ما همراه باشید که می‌خواهیم طراحی کارت ویزیت نقاشی صنعتی را موردبررسی قرار دهیم.

طراحی کارت ویزیت نقاشی، به سبک صنعتی

اما بخش دوم طراحی کارت ویزیت نقاشی اختصاص به نقاشی‌های صنعتی دارد. نقاشی صنعتی یک نوع کسب‌وکاری است که بر اساس شناخت رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها ایجاد می‌شود. به‌هرحال هر وسیله ساخت دست بشر نیاز به رنگ دارد. ازاین‌رو افرادی به‌صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند. این حوزه صنعتی و تجارتی می‌تواند به شکل کارفرمایی و یا به شکل استخدامی باشد. به هر صورت به نظر می‌رسد که طراحی کارت ویزیت نقاشی در حوزه صنعتی می‌تواند بسیار کارآمد باشد. چرا که نقاشی و ترکیب رنگ و خودرنگ از مهم‌ترین عناصر زندگی انسان محسوب می‌شود.

نکته قابل‌تأمل اینجاست که در طراحی کارت ویزیت نقاشی، صاحب کسب‌وکار خود با رنگ و ترکیب آن آشنایی دارد و به خوبی می‌داند که هر رنگ چه احساسی می‌تواند داشته باشد و هر ترکیب رنگی چگونه باید در کنار هم قرار بگیرد. در کل می‌توان گفت که کار طراح در اینجا بسیار سخت است. چراکه نمی‌تواند به‌سادگی ازنظر رنگ صاحب کسب‌وکار را راضی کند. اما به‌صورت کلی و روتین، معمولاً طراحی کارت ویزیت نقاشی صنعتی  از یک تم سفید استفاده می‌شود که روی آن چند رنگ ( 3 تا 7 رنگ ) به شکل موازی یا مورب کشیده شده است. این به خوبی نشان دهنده نقاشی صنعتی است.

کشف راه های خلاقانه

باید قبول کرد که این شیوه و این نوع طراحی بسیار روتین شده است و تقریباً برای مخاطب فرقی نمی‌کند که این طراحی از سوی چه برندی اتفاق افتاده است. ازاین‌رو باید در پی پیدا کردن راه های خلاقانه تری بود. به‌طور مثال می‌توان طرحی را در نظر داشت که در آن تم کلی خاکستری باشد و چندین رنگ به‌صورت آب رنگ که قطراتی از آن چکیده می‌شود روی تم اصلی پاشیده شده باشند. در این حالت گویی کارت ویزیت در حین انجام کار نقاشی ساخته شده است.

ازاین‌رو جذابیت جالب و خاصی با خود دارد. به‌هرحال شما می‌توانید بر اساس گروه مشتریان و نیاز خود و خلاقیت هایی که دارید این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که خلاقیت شما هرچه جذاب تر و واقعی تر باشد می‌تواند مشتری را بیشتر به سمت شما جذب کند. این را نیز به خاطر داشته باشید که خلاقیت لزوما هزینه بر نیست. یک جمله یا یک شکل خاص می‌تواند شما را به اوج این خلاقیت برساند.

طراحی کارت ویزیت نقاشی و نقش‌هایی از سنت

اما آخرین گروهی که می‌خواهیم در اینجا آن‌ها را بررسی کنیم، طراحی‌هایی هستند که بر اساس نقاشی‌های کلاسیک و معروف صورت می گیرد. این نوع طراحی‌ها بسیار نادر هستند و کمتر برندی جرئت می‌کند با این نوع آثار جهانی طراحی تجاری داشته باشد. اما استفاده درست از آن می‌تواند راه رسیدن شما به ذهن مخاطب باشد.

به‌طور مثال یکی از طرح‌هایی که معمولاً در روی طراح کارت ویزیت و بسیاری دیگر از طراحی‌ها استفاده می‌شود،  یکی از آثار معروف ونگوگ به نام شب پر ستاره است. به‌طورکلی آثار ونگوگ به علت این که بسیار زده و واقعی است و اصولاً از منظره و زندگی مردم کشیده شده است بسیار می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. توجه داشته باشید که در استفاده از این طرح‌ها باید نام نقاش در گوشه ای از طرح نوشته شود تا رعایت اصل کپی رایت صورت بگیرد.

طراحی کارت ویزیت خلاقانه

شما حتی می‌توانید کار جذابی صورت بدهید. کاری کنید که مخاطب کارت ویزیت شما را به‌عنوان یک اطلاعات عمومی جذاب نگهداری کند. برای این کار می‌توانید در یک سوی کارت ویزیت نقاشی را طراحی کنید و در سوی دیگر کارت ویزیت نام نقاش و تاریخ زندگی او را ذکر کنید. در گوشه ای از این طرح می‌توانید نام و برند و سایت کسب‌وکار تجاری خود را ذکر کنید. ذهن منطقی مخاطب به نقاشی و نام نقاش و تاریخ توجه می‌کند اما چیزی که در ذهن ناخودآگاه مخاطب می ماند نام برند و لوگوی شما خواهد بود.

پس همان‌طور که می‌بینید نقش‌های سنتی و قدیمی و کلاسیک می‌تواند به‌عنوان یک واگن مطمئن اطلاعات شما را به ذهن مخاطب منتقل کند. به‌طورکلی می‌توان گفت که بسته به نوع کسب‌وکار و نیاز مشتری، شما می‌توانید از هرکدام از این انواع طراحی کارت ویزیت نقاشی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که طراحی کارت ویزیت خلاقانه یا طراحی کارت ویزیت فانتزی می‌تواند به شما در جهت انتقال بهتر اطلاعات کمک کند. وقتی از خلاقیت صحبت می‌کنیم عموماً این چنین تصور می‌شود که باید کاری خارق‌العاده انجام دهیم.

همین که شما بر یک طرف کارت ویزیت طرحی از نقاشی کلاسیک بزنید و در پشت کارت اطلاعاتی از آن ارائه بدهید خود یک خلاقیت خوب محسوب می‌شود. پس برخلاف چیزی که فکرش را می‌کنید خلاقیت می‌تواند بسیار ساده وجود داشته باشد. تنها کافی است آن را باور کنید و بخواهید که آن را به مرحله اجرا بگذارید. یادتان باشد خلاقیت با ایجاد محدودیت‌ها و چالش‌ها بروز می‌کند. پس تا می‌توانید در طراحی‌ها دست خودتان را ببندید تا موفق شوید. این اصل مهم برای رسیدن به خلاقیت است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.