صنعت گردشگری و هتلداری فارغ از هتلها، متلها، مسافرخانهها و غیره بهوسیلهی امکان اقامت درجاهای مختلف دارای سطح وسیعی از امکانات شده است. یکی از مواردی که امروزه بهخوبی جاافتاده است بیان کردن و معرفی هویت یک کسبوکار بهوسیلهی نشان تجاری یا برند آن است. همین امر به انواع اقامتگاهها اعم از هتلها، مسافرخانهها و غیره این امکان را داده است که بتوانند مشتریهای خود را مجاب کنند تا از امکانات آنها بهره ببرند و اقامت خود را در مکان آنها سپری کنند.
باید دقت باشید که هتل یا مرکز اقامتی شما باید بهگونهای باشد که مشتریان تفریحی بتوانند برای حتی اقامت یکروزه در آن ارتباط برقرار کنند و در کنار آن مشتریانی که کارهای تجاری و بیزینسی نیز دارند بتوانند در فضایی که مرتبط با حوزهی کارشان است اوقات خود را سپری کنند. به این شکل است که برندینگ در یک لوگو اتفاق میافتد. خود لوگوها با توجه به پتانسیلی که برای منتقل کردن پیام و هدف برند و هویت پنهان پشت آن دارند قادر هستند بهتنهایی باعث افزایش مشتریان و رشد صعودی آنها شود.
یکی از شرکتهای فعال درزمینهی طراحی لوگو و انجام سایر کارهای گرافیکی رایامارکتینگ است. به کمک طراحان حرفهای این سایت شما قادر هستید سفارش طراحی خود را با بالاترین سطح کیفی ممکن و در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.
در ادامهی این مطلب مختصری در مورد طراحی لوگو هتل، اصول و نکتههای آن صحبت خواهیم کرد و در انتها نیز به چند پرسش رایج میان کاربران پاسخ میدهیم. با ما همراه باشید.
چه عواملی سبب ساخت یک لوگوی خوب برای یک هتل میشود؟
پرسشی که اینجا مطرح میشود این است که چگونه میتوانیم تجربهی دلنشین اقامت در یک هتل یا به شکل کلی مراکز اقامتگاهی را بهوسیله مفهوم منتقل کنیم؟ چطور میتوانیم مفاهیم اصلی و تاریخ و پیشینه را فقط در کلمات یا تصاویر خلاصه کرد و آن را به نحوی ماندگار نشان داد؟ اینها همه سؤالاتی هستند که هنگامیکه یک طراح وقتی مشغول طراحی لوگو میشود باید از خود پرسیده و جوابی مناسب برای آنها پیدا کند تا بتواند در طراحی آرم هتل موفق عمل کند. چراکه لوگویی که برای یک مرکز اقامتگاهی مانند هتل طراحی میشود باید چکیدهای از تجربیات مسافران قبلی باشد که از مکان شما استفاده کردهاند و همچنین مسافران جدید باید قادر باشند با آن ارتباط خوبی برقرار نمایند.
حتی اگر شما یک طراح آماتور هستید که هیچ پیشزمینهای در مورد طراحی لوگو هتل ندارید بازهم در ابتدا یک بستر مخصوص برای طراحی خود معین کنید. برای رسیدن به این بستر خوب است این سؤالها را از خود بپرسید: محل اقامتی که میخواهیم برای آن لوگو طراحی کنم در کدام دسته از اقامتگاهها قرار میگیرد؟ من بهعنوان صاحب این اقامتگاه یا هتل دوست دارم چه حسی را به مسافرانی که به مکان من میآیند انتقال بدهم؟ بهترین سبک طراحی ممکن برای طراحی آرم هتل من چیست؟ و سؤالاتی ازایندست که درنهایت منجر به بهبود طراحی و نزدیک شدن آن به هدفمان خواهد شد.
حتماً به این نکته دقت داشته باشید که لوگوی هتل در همهجای آن به چشم میخورد از ورودی هتل گرفته تا میزهای پذیرای و منوهای رستوران، تا حولههای اتاقها و استخر و بشقابهای رستوران و غیره. به همین دلیل است که باید در طراحی لوگو هتل کمال دقت خود را به کار ببرید چون عملاً همهجا در دید مشتریها است.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: اصول طراحی لوگو هتل کدام هستند؟
بررسی آرمهای هتلهای مختلف
طراحی لوگو برای هتلهایی با سبک تجاری و بیزینسی
اگر هتل شما توجه و تمرکزش روی فراهم آوردن شرایطی ایده آل برای اقامت دستهای خاص از مشتریها است بهتر است از طراح بخواهید این موضوع را در طراحی خود حتماً دخیل کند. برای مثال اگر هتل شما بیشتر در سبک تجاری است و مشتریان آن در حوزهی بیزینس و تجارت فعال هستند لوگویی که برای آن در نظر میگیرید باید متناسب با سبک مهمانان شما حرفهای، لوکس و بیزینسی باشد. در این دست از هتلها باید به این نکته توجه شود که باید در عین اینکه راحتی را به مشتریان ارائه میدهند کمی تجملات و لوکس گرایی را هم چاشنی کار کنند.
پس بهطورکلی لوگوی شما باید ترکیبی از طراحی مدرن و کلاسیک باهم باشد. اگر در نزدیکی مکان شما جاذبههای تفریحی وجود دارند یا برای نمونه به فرودگاه نزدیک هستید میتوانید از این ویژگیها برای راحتی مشتریان خود بهره ببرید. یعنی میتوانید این مفاهیم را در طراحی لوگو هتل خود بهنوعی به کار ببرید. همچنین استفاده از تایپوگرافی های زیبا باحالتی کلاسیک کمک میکند تا لوگوی شما بهتر به چشم بیاید.
طراحی لوگو برای هتلهایی با سبک کلاسیک
اگر مکان شما در دستهی هتلهایی است که مشتریهایی منحصربهفرد دارید و هتل شما نیز در مکانی منحصربهفرد مانند اقامتگاههای کلبهای در جنگل یا تاکستان و غیره است بهتر است برای طراحی لوگو هتل خود از همین موارد الهام بگیرید و روی آنها متمرکز شوید. این دسته از هتلها دارای هویت و ساختار بسیار قوی هستند و میتوانیم از منحصربهفرد بودنشان و نیز سایر جذابیتهای ساختاریشان در طراحی لوگو بهره ببریم.
طراحی لوگو برای هتلهایی با سبک لوکس
اگر اقامتگاه شما در دستهی هتلهایی است که امکاناتی که به مشتریان ارائه میدهد فراتر از حد معمول بوده و مشتریها میتوانند تجربهی یک اقامت رویایی را در هتل شما داشته باشند میتوان آن را در دستهی هتلهای لوکس به شمار آورد. برای طراحی لوگوی این دست از هتلها بهتر است نقاط قوت هتل خود را که خاص و منحصربهفرد نیز هستند در نظر آورده و بر اساس آنها به طراحی آرم برای آن هتل بپردازید.
طراحی لوگو برای هتلهایی با سبک مسکونی
اگر هتل شما در دستهی هتلهای مسکونی است مهم است که بهنوعی سعی کنید مشتری را با هتل خود بیشتر آشنا کنید، چراکه مشتری از محل زندگی خود دور است و ترجیح میدهد درجایی اقامت داشته باشد که کاملاً با آن آشنا باشد.
استفاده از رنگهایی که منتقلکنندهی حس آرامش و راحتی هستند، استفاده از نمادهای گرافیکی که حس دوستانه دارند و غیره همه و همه کمک میکنند تا فضای شما حس آرامش و راحتی بیشتری به مشتری منتقل کند. بهتر است همین موارد را هم در طراحی لوگو هتل دخیل کرده تا لوگویی مناسب و درخور داشته باشید.
طراحی لوگو برای هتلهای زنجیرهای
هتلهای که بهصورت زنجیرهای هستند( مانند: هتلهای زنجیرهای هیلتون) حال در سطح شهر باشد یا کشور یا حتی بینالمللی بهتر است لوگویی برای آنها طراحی شود که کاملاً هماهنگ با اسمورسم آنها و نیز ابعاد شهرت آنها باشد. علاوه بر این لوگوی این دست از هتلها بید این مضمون را به مشتریان ارائه کنند که آنها مثل همیشه خوب و با سطح کیفی مناسب هستند. طراحی لوگویی که در یاد جمع کثیری از مسافران بافرهنگهای مختلف باقی بماند کاری دشوار است اما اگر بهدرستی انجام شود قطعاً نتایج شگفتانگیزی به دنبال خواهد داشت.
در انتهای این مطلب نیز به تعدادی سؤالات رایج در مورد طراحی لوگو پاسخ میدهیم. با ما همراه باشید، شاید توانستید پاسخی برای پرسشهای خود بیابید.
پاسخ به سؤالات پرتکرار درزمینهٔ ی طراحی لوگو
در این بخش قصد داریم تا به چند پرسش که میان کاربران بیشترین تکرار را داشته پرداخته و برای آنها پاسخهایی ارائه دهیم. این سؤالات به شرح زیر هستند:
سوالات متداول
-
عوامل مؤثر بر قیمت طراحی لوگو چیست؟
برخی از این عوامل برای تعیین قیمت لوگو بهقرار زیر هستند: 1.نوع لوگو 2.مدت زمان لازم برای طراحی 3.تعداد اتود اولیه برای طراحی لوگو 4.دفعات ادیت لوگو
-
انواع لوگو کدام است؟
لوگوها در سه دستهی نوشتاری، تصویری و ترکیبی طراحی میشوند که بسته به خواست طراح و گاه نظر سفارشدهنده یکی از این انواع انتخاب میشود. بدیهی است که قیمت هر یک از این انواع لوگو با دیگری متفاوت بوده و سبب بالا یا پایین شدن قیمت طراحی لوگو میشود.
-
مدت زمان لازم برای طراحی لوگو چگونه تایید میشود؟
عموماً تایم اختصاص دادهشده به یک طراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. هرقدر مدتزمانی که در اختیار طراح قرار میدهیم کمتر باشد بالطبع قیمت طراحی بالاتر میرود.
-
چه تعداد اتود اولیه باید در طرح ارائه شود؟
معمولاً کارفرماها از طراحان میخواهند یک یا چند طرح اولیهی مختلف به آنها ارائه دهند تا آنها بتوانند از میان آنها یکی را بهعنوان طرح اصلی برگزینند. هرقدر تعداد این نمونههای اولیهی لوگو بیشتر باشند قطعاً قسمت طراحی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
-
تعداد دفعات مناسب برای ادیت لوگو چندبار است؟
عموماً در قرارداد ذکر میشود که کارفرما تا چند بار مجاز به ایجاد تغییرات در لوگو است. اگر این دفعات از حد ذکرشده تجاوز کرد مبلغی برای پرداخت به طراح در نظر گرفته میشود.
-
چگونه میتوان مشاوره طراحی لوگو دریافت کرد؟
سایتها و شرکتهای گرافیکی فراوانی وجود دارند که به کمک آنها میتوانید سفارش طراحی لوگو خود را به ثبت برسانید. عموماً اکثر این سایتها یا شرکتها خدماتی تحت عنوان مشاورهی رایگان پیش از طراحی لوگو دارند که در آنجا شما میتوانید سؤالات خود را مطرح کرده و منتظر پاسخ کارشناسی از سوی مشاوران باشید. یکی از این سایتها رایامارکتینگ است. در این سایت شما میتوانید از مشاورههای ارزشمند و رایگان مشاوران رایامارکتینگ بهرهمند شده و درنهایت تصمیم خود را برای طرح لوگوی موردنظرتان اخذ کنید.