مقالات آموزشی

اشازه به طراحی لوگو برای فست فود

مفید بود؟

طراحی لوگو برای فست فود چگونه است؟

پیش از اینکه هر فردی اقدام به تأسیس کسب‌وکاری کند لازم است یک برنامه‌ریزی دقیق برای انجام این کار داشته باشد. یکی از نخستین قدم‌های این کار فکر کردن در مورد لوگویی است که برای آن کسب‌وکار قرار است مورداستفاده قرار بگیرد. این امر برای همه‌ی کسب‌وکارها صدق می‌کند. موردی که ما تصمیم داریم به آن بپردازیم طراحی لوگو برای فست فود است.

صاحبان هر رستوران یا فست فودی نیز لازم است پیش از اینکه کار خود را شروع کنند نخست به چگونگی لوگو برای فست فود خود فکر کنند. طراحی لوگو برای فست فود کمک می‌کند تا کار شما برای خود دارای هویت شده و درگذر زمان به برندی نام‌آشنا تبدیل شود. یکی از برترین سایت‌ها درزمینه‌ی انجام کارهای گرافیکی و نیز طراحی سایت و غیره رایا مارکتینگ است. شما می‌توانید با سفارش لوگو به رایا مارکتینگ از طراحی حرفه‌ای برای لوگوی خود بهره‌مند شوید.

طراحی لوگو فست فود باید چگونه باشد؟

طراحی لوگو برای فست فود باید به‌گونه‌ای هدفمند باشد که بتواند پیامی را به مخاطب خود منتقل کند. حتی این مسئله می‌تواند به‌خودی‌خود تبدیل به یکی از فاکتورهای تبلیغاتی کسب‌وکار ما شود و حتی می‌توانیم آن را همراه با یک شعار تبلیغاتی مورداستفاده قرار دهیم. یکی از عوامل مهم در طراحی لوگو جذابیت بصری طرحان است. این جذابیت بصری می‌تواند با بهره‌گیری از رنگ‌های مناسب بیشتر شده و حتی کمک کند تا لوگو بهتر در حافظه‌ی دیداری مخاطب نقش ببندد.

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که لوگویی که برای کار شما طراحی می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که درگذر زمان نیازی به تغییر دادن آن پیش نیاید و بتواند اصل ماندگاری را به نمایش بگذارد. حتماً توجه کرده‌اید که لوگوی رستوران‌های معروف روی عموم آیتم‌های آن‌ها ازجمله منو، کاتالوگ‌های تبلیغاتی، کارت ویزیت، پیشبندها، لباس کارکنان، ظروف، پیک، تابلو و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرند. به همین علت است که در طراحی آن‌ها باید موارد بسیاری رعایت شوند.

طراحی لوگو برای فست فود با توجه به ابعاد آن

میزان فعالیتی که فست فود یا رستوران موردنظر دارد روی طراحی لوگو برای آن کاملاً تأثیرگذار است. همان‌طور که میدانید برخی رستوران‌ها تنها محدود به یک شعبه هستند اما برخی دیگر از انواع رستوران‌های زنجیره‌ای هستند که می‌تواند در سطح کشوری ی حتی جهانی باشد. پس در نظر گرفتن میزان فعالیت برای طراحی لوگو برای فست فود بسیار مهم است.

اگر طراحی لوگو رستوران ایرانی یا فست فود برای یک کسب‌وکار محلی انجام شود که فقط برای همان شهر باشد قطعاً این رستوران در رقابت و چالش با رقیبان خود بوده و باید به لوگوی رقیبان هم نیم‌نگاهی داشته باشیم. همچنین در طراحی این نوع ز لوگوهای غذای فوری لازم است عرف و فرهنگ آن منطقه را هم لحاظ کرده و بدانیم این موارد در موفقیت لوگوی ما تأثیرگذار خواهد بود.

 

در رستوران‌های زنجیره‌ای که می‌تواند در سطح کشوری یا جهانی باشند باید طراحی لوگو بر اساس آخرین ترندهای طراحی روز دنیا بوده و بر اساس نیاز قالب مردم طرحی شوند. این دسته از لوگوها بر اساس احتیاج بازار کار و نیز مؤلفه‌های بین‌المللی طراحی می‌شوند و در مقایسه با کسب‌وکارهای محلی قطع به‌یقین محدودیت آن‌ها کمتر است. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها برای طراحی لوگوی فست فود های معروف بین‌المللی و در کلاس جهانی بهره‌گیری از زبان طراحی بین‌المللی است.

چراکه اگر برند ما می‌خواهد در شرایط مختلف جغرافیایی و فرهنگی به فعالیت مشغول شود باید در راستای زبان و فرهنگ و نیاز بازار حرجت کرده و بر اساس آن کار کند. به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم طراحی لوگو برای رستوران‌های زنجیره‌ای در سطح جهانی بسیار راحت‌تر از طراحی برای کسب‌وکارهای محلی است. چون در سطح جهانی طراحی بیشتر در سبک‌های مینیمال و ساده انجام می‌شوند.

برندینگ با کمک لوگوی رستوران یا فست فود

یکی از جدیدتریم موضوعاتی که تبدیل به یک چالش جذاب برای کسب‌وکارها شده است برند سازی یا برندینگ است. اگر فست فود یا رستورانی با نیت برندینگ به بازار کار وارد می‌شود قطعاً باید به‌قدری حرفه‌ای باشد که خود را در مقایسه با سایر رقیب‌هایش منحصربه‌فرد و خاص جلوه دهد. این کار می‌تواند با ارائه‌ی سطح کیفی بالا در خدمات و محصولات باشد یا بهره‌مندی از لوگویی باکلاس کاری بالا و حرفه‌ای و درنهایت ارائه‌ی بهترین‌ها به بهترین شکل ممکن.

برندینگ زمانی به‌خوبی انجام می‌شود که کسب‌وکار ما چیزی فراتر از سایرین برای عرضه در اختیار داشته باشد و متفاوت از بقیه باشیم که همین امر کمک می‌کند تا در حافظه‌ی مخاطب با همان فاکتورهای خاص و منحصربه‌فرد ثبت شویم و حتی بازخوردی فراتر از سطح شهر بلکه در سطح کشوری داشته باشیم. چیزی که درگذر زمان قادر است به یک برند تبدیل شود همان لوگوی کسب‌وکارمان است.

پیشنهاد میکنیم بخوانید: ویژگی‌های طراحی حرفه‌ای لوگو چیست؟

اما این امر را در نظر داشته باشید که تنها باوجود لوگو نمی‌توانیم برندینگ را انجام دهیم بلکه کیفیت خدمات و محصولات موجود در فست فود، چگونگی برخورد کارکنان با مشتری‌ها، بهره‌مندی از لباس فرم‌های یک‌شکل، داشتن رنگ‌های سازمانی و غیره همه و همه کمک می‌کنند تا درگذر زمان برندینگ برای یک کسب‌وکار اتفاق بیفتد.

نکته‌های اساسی برای طراحی لوگو برای فست فود

برای طراحی لوگو فست فود لازم است به نکته‌هایی توجه داشته باشید که این نکات به شرح زیر هستند:

  • پیش‌تر هم گفتیم که لوگوی فست فود یا رستوران روی متریال مختلف و جاهای مختلفی اعم از ظروف، بنرها، کاتالوگ‌ها، لباس پرسنل و غیره به چاپ خواهد رسید. پس خیلی مهم است که این لوگو در همه‌ی سایزها چه کوچک و چه بزرگ دارای کیفیت چاپی بسیار خوبی باشد تا نتیجه‌ی نهایی قابل‌قبول باشد.
  • یکی از مهم‌ترین چیزهایی که برای طراحی لوگو برای فست فود باید مدنظر طراح باشد این است که باید در نگاه اول کاملاً با رستوران یا فست فود موردنظر مرتبط بوده و از استفاده از جزئیات بی کاربرد و اضافی اجتناب کنید.
  • اگر طراحی لوگو را به شکلی استاندارد و اصولی پیش ببرید دیگر نیازی نیست تا به‌صورت مداوم در پی تغییر دادن آن بربیایید و لوگویی خواهید داشت که درگذر زمان دچار تغییر نخواهد شد.

نقش رنگ‌ها در طراحی لوگو برای فست فود

همان‌طور که می‌دانید هر رنگ دارای فلسفه‌ای است و پیامی را به بیننده منتقل می‌کند. به کمک رنگ‌ها می‌توان احساسات مختلف را در بیننده بیدار کرد برای مثال حس گرسنگی یا تشنگی را تحریک کرد و غیره … برای مثال رنگ‌هایی مانند قرمز، نارنجی و زرد می‌توانند حس گرسنگی را در مشتری ایجاد کرده و سبب شوند تا مشتری سفارش‌های بیشتری بدهد. این روانشناسی رنگ‌ها به‌خوبی در طراحی لوگو توسط طراحان حرفه‌ای استفاده می‌شود و سبب موفقیت کسب‌وکار خواهد شد. بهتر است برای طراحی لوگو رستوران‌ها یا غذای فوری از رنگ‌ها خنثی دوری‌کنید چراکه علاوه بر اینکه کارآمد نیستند سبب می‌شوند نظر مشتری نیز به لوگو جلب نشده و جذابیتی برای وی نداشته باشد.

در انتها به تعدادی سؤال پرتکرار پاسخ‌خواهیم داد.

پاسخ به سؤالات پرتکرار درزمینه‌ی طراحی لوگو

در این بخش به چند سؤال معمول میان کاربران سایت رایامارکتینگ پاسخ خواهیم داد. این پرسش‌ها به شرح زیر هستند:

سوالات متداول

  • چگونه می‌توانیم سفارش طراحی لوگو خود را ثبت کنیم؟

    برای ثبت سفارش طراحی لوگو سایت‌ها و شرکت‌های گرافیکی متعددی وجود دارند که شما می‌توانید از طریق آن‌ها اقدام به ثبت سفارش طراحی لوگو خود کنید. یکی از معتبرترین سایت‌ها در این زمینه رایامارکتینگ است. برای ثبت سفارش طراحی خود در رایامارکتینگ در ابتدا باید وارد سایت این مجموعه به آدرس https://rayamarketing.com/ شوید. سپس به قسمت ثبت‌نام و ثبت سفارش مراجعه کنید. در فرم ثبت‌نام از شما نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، ایمیل را دریافت می‌کنند و شما باید یک رمز عبور برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. پس از اتمام ثبت‌نام شما می‌توانید بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای و به‌صورت کاملاً رایگان سفارش خود را ثبت کنید. در این مرحله پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی مشاوران رایا مارکتینگ با شما ارتباط برقرار کرده و در مورد هزینه‌ها به شما توضیح خواند داد. در صورت توافق بر سر مبلغ پرداختی شما مبلغ موردنظر را پرداخت کرده و سفارش خود را قطعی می‌کنید.

  • المان‌ها چه تأثیری بر موفقیت لوگوی رستوران‌دارند؟

    با توجه به تحقیقات روی لوگوی رستوران‌ها عموماً لوگوهایی موفق‌تر بوده‌اند که از المان‌های مرتبط با آشپزی و رستوران در طراحی لوگو خود بهره گرفته بودند. البته این هنر طراح است که از المان‌های دم‌دستی مانند کلاه سرآشپز، بشقاب، قاشق و چنگال و غیره بتواند طرحی خاص و منحصربه‌فرد به دست آورد و سبب جلب‌توجه مشتری شود.

  • نقش فونت‌ها در طراحی لوگو برای فست فود چیست؟

    فونت‌ها یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی لوگو هستند که باید در انتخاب آن‌ها دقت ویژه‌ای به خرج داد. برای اینکه بتوانید احساسات مثبت و هیجان‌انگیزی در مشتریان خود ایجاد کنید می‌توانید از انواع فونت‌های فانتزی یا بولد شده بهره بگیرید. در انتخاب فونت دقت کنید که خوانایی آن مهم‌ترین فاکتور آن است و به همین علت از استفاده از فونت‌های عجیب‌وغریب و ناخوانا بپرهیزید. همچنینی سعی کنید به دنبال فونتی باشید که خاص و منحصربه‌فرد باشد و از استفاده از فونت‌های دم‌دستی که همه‌جا دیده می‌شوند خودداری کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.