مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره تعداد کلمات محتوا در رتبه‌بندی سئوی سایت

مفید بود؟

تجزیه و تحلیل طول محتوای متن ) تعداد کلمات محتوا( توسط Yoast SEO بررسی می‌شود. برای پست‌ها و یا صفحات وب، توصیه می‌کنیم بیش از 300 کلمه بنویسید. آیا این برای سئو خوب است؟ تعداد کلمات بیشتر به گوگل کمک می‌کند موضوع متن شما را بهتر بفهمد و به طور کلی، گوگل تمایل دارد مقالات طولانی را، بالاتر رتبه‌بندی کند. ما توصیه نمی‌کنیم فقط به خاطر آن محتوا اضافه کنید. هیچ کس تمایل ندارد مقالات طولانی و بد نوشته شده را بخواند. کیفیت و کاربرپسند بودن هنوز حرف اول را می‌زند.

دلیل مهم بودن تعداد کلمات محتوا در پست یا صفحه وب

تعداد کلمات محتوا یا متن شما چقدر است؟ و چرا در رتبه‌بندی سئوی سایت مهم است؟ تعریف تعداد کلمات متن کاملا واضح است. اگر برای پست‌های طولانی و با کیفیت وبلاگ، 1000 کلمه یا بیشتر بنویسید، شانس بالاتری برای رتبه‌بندی در گوگل دارید. ما مقالاتی را نوشتیم که بیش از 2500 کلمه بودند. آن‌ها به رشد ترافیک اینترنتی ما کمک کردند چرا که محتوای اساسی بودند. در ادامه به این که چقدر مقالات به سئو کمک می‌کنند، می‌پردازیم.

چقدر تعداد کلمات مقالات به سئو سایت کمک می‌کنند؟

زمانی که متن شما طولانی‌تر باشد، گوگل سرنخ بیشتری درباره‌ی موضوع شما در اختیار خواهد داشت. هر چه تعداد کلمات استفاده شده در محتوا بیشتر و مقاله شما سئو شده تر باشد، اغلب اوقات تمرکز روی عبارت کلیدی شما بیشتر نشان داده می‌شود. هرچند بهانه‌ ای برای پر کردن کلمات کلیدی نیست! اگر شما مقاله خود را به طور طبیعی بهینه کنید، تمرکز شما برای عبارت کلیدی در متن ظاهر می‌شود. هم‌چنین می‌توانید از مترادف بیشتر و عبارات کلیدی مرتبط به جای آن استفاده کنید. در یک پست طولانی‌تر، می‌توانید عنوان‌ها، لینک ها و تصاویر بیشتری اضافه کنید که در آن‌ها نیز می‌توانید عبارت کلیدی را ذکر نمایید. بنابراین محتوای بیشتر در اینجا به معنای اطلاعات با کیفیت بیشتر در موضوع است.

تعداد کلمات و سئو

هم‌چنین متنی با تعداد کلمات بیشتر ممکن است به شما کمک کند تا برای چندین متن طولانی از عبارت کلیدی که محتوای خود را برای آن بهینه کرده‌اید، رتبه بندی کنید. دلیل این امر آن است که، در یک متن طولانی، شما احتمالا به موضوعات مختلفی می‌پردازید. مقاله یا سایر پست‌های شما که در زیرمجموعه قرار می‌گیرند، این فرصت را دارند تا در نتایج جستجو برای انواع مختلف عبارت کلیدی شما نتیجه بگیرند. اگر چند لینک دهی داخلی هوشمند انجام دهید‌، حتی می‌توانید میزان مراجعه به پست گسترده‌ای را که نوشته‌اید، افزایش دهید. این به شما کمک می‌ کند ترافیک ارگانیک بیشتری به سایت خود هدایت کنید.

هم‌چین، اگر یک صفحه از چند کلمه تشکیل شده است، گوگل به احتمال زیاد آن را به عنوان محتوای کوتاه تصور می‌کند. همه موتورهای جستجو قصد دارند بهترین پاسخ را به سوالات مردم ارائه دهند. مطالب کوتاه، کمتر جواب کامل می‌دهد و نیازهای مردم را برآورده می‌کند. در نتیجه، احتمالا رتبه خیلی بالایی نخواهد داشت.

Yoast SEO چه مواردی را بررسی می کند؟

بررسی طول متن (تعداد کلمات به کار رفته در محتوا) در Yoast SEO:

Yoast SEO به شما در بررسی طولانی بودن متن، کمک می‌کند. این بررسی بخشی از تجزیه و تحلیل سئو است و شما می‌توانید آن را در برگه سئو در جعبه متا Yoast SEO پیدا کنید. در این صفحه، تعداد کلماتی را که اضافه کرده‌اید و این که آیا تعداد کلمات کافی برای رتبه‌بندی دارید، محاسبه می‌شود.

هر صفحه در سایت شما باید تعداد مشخصی از کلمات را داشته باشد تا بتواند رتبه‌بندی شود. حداقل طول متن شما به نوع صفحه بستگی دارد. بنابراین صفحات طبقه‌بندی شده، به محتوای کمتری نسبت به پست‌های وبلاگ احتیاج دارند، در حالی که صفحه محتوای اصلی، باید جامع و دارای تعداد قابل توجهی کلمات باشد.

در جدول زیر می‌توانید نحوه‌ی ارزیابی صفحات مختلف را مشاهده کنید. اگر در یک صفحه کمتر از حداقل کلمات داشته باشید، در بازخورد Yoast یک گلوله قرمز دریافت خواهید کرد. برعکس، هنگامی که طول پست در صفحه شما خوب باشد، یک نقطه گلوله سبز دریافت می‌کنید.

طبقه‌بندی صفحه

> 250 کلمه

پست منظم یا صفحه

> 300 کلمه

صفحه محتوای اصلی

> 900 کلمه

حداقل تعداد کلمات در هر نوع صفحه برای دریافت گلوله سبز در Yoast SEO

بررسی محتوا کافی نیست:

در تجزیه و تحلیل خوانایی، اگر پست یا صفحه شما بیشتر از 50 حرف نباشد، Yoast SEO با یک گلوله قرمز یا نارنجی به شما بازخورد می‌دهد. برای ارزیابی صحیح خوانایی محتوای خود، Yoast SEO به حداقل تعداد حرف نیاز دارد. اگر پست یا صفحه شما کمتر از 50 حرف داشته باشد، بررسی‌های خوانایی افزونه نمی‌تواند بهترین نتیجه را به شما بدهد. در اکثر موارد، نمی‌توانید با چنین دامنه کوتاهی بهترین پاسخ را به مخاطبان خود بدهید.

چگونه می‌توان یک پست طولانی با کیفیت بالا نوشت؟

ممکن است مقالات گسترده‌ای که برای مردم نوشته شده است، مزایایی نسبت به پست کوتاه داشته باشد. اما در حالی که شما مشغول نوشتن پست‌هایی با تعداد کلمات بالا هستید، حفظ کیفیت متن در سطح بالا، اهمیت بسزایی دارد. محتواهای خوانا، با کیفیت خوب، ساختار مناسب میتوانند محتوای اصلی سایت شما باشند.

نوشتن محتوای با کیفیت بالا کار سختی است. به خصوص هنگامی که هدف شما نوشتن مقالاتی با تعداد کلمات بالا برای رشد ترافیک اینترنتی و سئو سایت باشد. اگر نویسنده ماهری هستید، می‌توانید پست‌های بسیار طولانی با بیش از 1000 کلمه بنویسید. اگر تجربه کمتری دارید، به شما توصیه می‌کنیم حدود 700-800 کلمه را مدنظر قرار دهید. در هر صورت اطمینان حاصل کنید و جنبه‌های زیر را در ذهن داشته باشید:

متن‌های خوانا بنویسید

مهم‌ترین چیز هنگام نوشتن پست‌ خصوصا پست هایی با تعداد کلمات بیشتر در آن محتوا، این است که برای مخاطبان خود بنویسید. ممکن است واضح به نظر برسد، اما به طور شگفت انگیزی آسان است که حواس شما را پرت کند و شروع به اضافه کردن اطلاعات بی‌ربط کنید. بنابراین با فکر کردن در مورد سوالاتی که خواننده می‌تواند در مورد موضوعی که پوشش می‌دهید‌، داشته باشد، شروع کنید. سپس، پاسخ‌های روشنی به این سوالات ارائه دهید. البته پاسخ‌ها باید به خوبی نوشته شده و خوانا باشد.

سئو سایت و کلمات کلیدی

برای متن خوانای خود باید چه کار کنید؟

متن شما باید از یک خط فکری و منطقی پیروی کند. برای نزدیک شدن به آن، به شما توصیه می‌کنیم که هر پاراگراف را با یک جمله موضوعی شروع کنید، یعنی جمله‌ای که ایده اصلی آن پاراگراف را ارائه می‌دهد. سپس، برای توضیح بیشتر در مورد موضوع، از بقیه پاراگراف استفاده کنید. حتما جملات و پاراگراف‌های خود را کوتاه  نگه دارید. اگر کلمات و جملات غیرضروری پیدا کردید آن‌ها را حذف کنید. ایده‌های ارائه‌دهنده‌ی شما باید بین پاراگراف‌ها مرتبط باشد. به همین دلیل استفاده از کلمات گذار (نمونه هایی از کلمات گذار در ادامه متن آورده شده است) فراوان خوب است. برای درگیر کردن مخاطب ممکن است از آن ها بخواهید که عملی انجام دهند (مثلا ادامه متن را بخوانند، به تصویری توجه کنند و …)

نمونه هایی از کلمات گذار:

کلماتی مانند: سپس، اما، ولی، قبل از، برای مثال، در آهر، در حال حاضر،  در طی، بلافاصله، بعدا، در همین حال، اکنون، اخیرا، در همین حا، هم زمان، متعاقبا، به عنوان مثال، به طور خاص، برای نشان دادن، حتی، بر اساس، همچنین، به طور خلاصه و … نمونه هایی از کلمات گذار هستند

از عناوین استفاده کنید

یکی از روش‌های ساختاری متن شما استفاده از عناوین است. عناوین درون متن دو هدف دارند. اول: آن‌ها یک سلسله مراتب از بالا به پایین را نشان می‌دهند. که یک موضوع، به عنوان مثال، دارای سه عنوان فرعی است که در آن بیشتر توضیح داده شده است. عملکرد دیگر برای مرور اجمالی است. با استفاده از عناوین روشن می‌توانید به خوانندگان خود اطلاع دهید که یک پاراگراف چیست. هم‌چنین خواندن متن شما را خوشایند می‌کند، هم‌چنین یک عنوان به شما می‌گوید که متن بعدی درباره چه چیزی است.

محتوای اصل  بنویسید

اصل بودن با این همه محتوای ساده کار آسانی نیست بلکه سخت‌ترین است. اما، به آنچه محتوای شما را بی‌نظیر می‌کند تامل کنید.، ممکن است آنچه شما با فکر ارائه می‌دهید متفاوت و بهتر از پیشنهاد رقبا باشد. سپس تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا ببینید مخاطبان شما چه چیزی را جستجو می‌کنند و رقبای شما در چه شرایطی هستند. آماده سازی با تحقیق، می‌تواند ایده‌های زیادی در مورد این که چه چیزهایی باید بنویسید و چگونه خود را در میان مردم متمایز کنید به شما ارائه دهد.

 

نحوه نوشتن صفحات بایگانی با کیفیت بالا

وردپرس برای گروه‌بندی مطالب از اصطلاحات طبقه‌بندی استفاده می‌کند. کلمه طبقه‌بندی اساسا اصطلاحی فانتزی برای گروهی از موارد است (صفحات وب سایت) که دارای نقاط مشترکی هستند. وردپرس دارای دو طبقه‌بندی پیش‌فرض است:

  • دسته‌بندی‌ها
  • برچسب‌ها

تفاوت بین یک دسته و یک برچسب بیشتر به ساختار مربوط آن می‌شود. دسته‌بندی‌ها سلسله مراتبی هستند که شما می‌توانید زیر مجموعه‌هایی در هر یک از دسته‌ها قرار دهید. اما برچسب‌ها اینگونه نیستند. وردپرس به طور خودکار برای هر دسته یا برچسب که ایجاد می‌کنید صفحه‌ای جدید به وجود می‌آورد. ما این صفحات را، صفحات بایگانی می‌نامیم، زیرا آن‌ها، پست‌ها یا محصولی را که دارای موارد مشترک هستند بایگانی می‌کنند. علاوه بر این‌ها، انواع دیگری از صفحات بایگانی نیز وجود دارند. به عنوان مثال، وردپرس می‌تواند صفحات را بر اساس تاریخ ارسال و نویسنده پست بایگانی کند. حتی می‌توانید طبقه‌بندی سفارشی ایجاد کنید یا از افزونه‌ای استفاده کنید که یکی آن را ایجاد کرده است.

چرا صفحات بایگانی طبقه بندی برای سئو سایت شما مهم هستند؟

صفحات بایگانی و طبقه‌بندی هنگام ساخت سایت، بسیار ارزشمند هستند. یک ساختار سایت واضح به گوگل و بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا سایت شما را درک و حتی می‌تواند به شما در رتبه بندی بالاتر کمک کند. برای به دست آوردن بهترین صفحات بایگانی طبقه‌‎بندی، باید در آن‌ها کار کنید. صفحاتی که وردپرس به طور خودکار تولید می‌کند فقط شامل یک لیست از پست‌ها بدون هیچ معرفی دیگری است. بنابراین، اگر بازدیدکنندگان در یکی از صفحات بایگانی شما قرار بگیرند، اطلاعات زیادی دریافت نمی‌کنند. آن‌ها آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا نکنند و بنابراین احتمال اینکه صفحه را ترک کنند، افزایش می‌یابد.

 

چگونه می‌توانید صفحات بایگانی طبقه بندی را بهینه کنید؟

برای اینکه بایگانی‌های طبقه‌بندی خود را بسیار جذاب کنید، می‌توانید با این کارها شروع کنید:

  • افزودن یک عنوان واضح؛
  • افزودن مقدمه، قسمتی که محتوای آن صفحه بایگانی را برجسته می‌کند.

علاوه بر این، می‌توانید برخی از پیوندها را به محتوای مقدماتی اضافه کنید که به بهترین پست‌های آن صفحه بایگانی اشاره دارد. این اطمینان زیادی به کاربران می‌دهد که صفحه در مورد چه چیزی است. برای توصیف در صفحات بایگانی، حداقل 250 کلمه را توصیه می‌کنیم. این کمتر از آن چیزی است که ما برای پست‌های وبلاگ توصیه کرده ایم. به این دلیل که توصیف صفحه بایگانی هدف دیگری نسبت به پست وبلاگ دارد. این توصیفات به جای کاوش در یک موضوع، به عنوان مقدمه و راهنمای بقیه مطالب موجود در آن صفحه است. این متن‌ها نباید طولانی باشند. واضح است که شما می‌خواهید با این صفحات رتبه‌بندی کنید که صفحات دسته‌بندی و برچسب به محتوا نیاز دارند.

نتیجه گیری در مورد تعداد کلمات محتوا و سئو سایت

این پست به شما آموخت که تعداد کلمات پست‌ها و صفحات شما می‌تواند در رتبه‌‌بندی سئو سایت شما تاثیر بگذارد. با این حال بسیار مهم است که شما نباید به خاطر نوشتن جملات طولانی‌تر، کیفیت متن خود را زیر پا بگذارید. بنابراین، از ذهن خود استفاده کنید تا متن‌های طولانی، خوانا و خوش‌ساخت بنویسید. هم‌چنین، فراموش نکنید که صفحات بایگانی خود را با افزودن توضیحات مفید بهبود بخشید!

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.