محتوای اصلی سایت هسته اصلی وبسایت شما است. این هسته شامل بهترین و مهمترین مقالات در سایت شماست. یعنی همان صفحات یا پستهایی که میخواهید در موتورهای جستجو در بالاترین رتبه قرار گیرند. مقالات اصلی معمولاً آموزنده و نسبتاً طولانی هستند که ترکیبی از آگاهی از پست های متفاوت وبلاگ و پوشش هر چیزی که در مورد یک موضوع معین مهم است، می باشد.
تمرکز آنها ارائهی بهترین و کاملترین اطلاعات در مورد یک موضوع خاص است، نه فروش محصولات. با این حال این صفحات هنوز باید تجارت شما را منعکس کنند یا رسالت و هدف شما را کاملاً منتقل کنند.
محتوای اصلی سایت میتواند یک پست وبلاگ یا یک صفحه باشد. اما هر کدام که باشد باید مطمئن شوید که بسیار خوب نوشته شدهاند. تلاش کنید که آنها را اغلب بروز کنید و با کلمات کلیدی مناسب رتبه بندی آنها را بالا ببرید.
چرا مقالات اصلی بسیار برای سئو مهم هستند؟
این مقالات نقش قابل توجهی را در هر راهکار سئو محور ایفا میکنند. رتبهبندی واژه های جستجو که بسیار معروف هستند، میتواند کار سختی باشد اما یک رویکرد اصلی می تواند به شما کمک کند که تا این واژه های جستجوی رقابتی را در نظر بگیرید. اگر شما تعداد زیادی از مقالات با موضوعات مشابه را نگارش میکنید، نیاز است برای گوگل مشخص کنید که کدام یک از آنها مهمترین هستند. اگر شما این کار را انجام ندهید، شانس خود را برای رتبهبندی خوب در نتایج جستجو از دست میدهید. با ارائه ساختار لینک دهی داخلی صحیح بین پستهای خود به گوگل می فهمانید که کدام مقاله بهترین است.
ساختار لینک دهی برای محتوای اصلی سایت
مقالات اصلی باید دارای یک جا و مکان برجسته در وبسایت شما باشند. به طور ایدهآل شخصی باید قادر به کلیک کردن مستقیم مقالات اصلی در صفحه خانگی وبسایت شما باشد. همچنین همهی پستهای دیگر در مورد موضوعات مشابه باید دارای لینکی برگشتی به مقاله اصلی مربوط به خود باشند، بنابراین اهمیت آن از ساختار سایت شما واضح است.
وقتی سایت شما توسعه مییابد، شما تعداد زیادی پست جدید در وبلاگ خواهید نوشت که از زاویههای دیگر به آن موضوع نزدیک میشوند و هر یک از آنها به مقاله اصلی شما لینک میخورند. این ساختار پیوند داخلی شانس رتبهبندی مقالات اصلی شما را در جستجوهای گوگل افزایش میدهد.
داستان زیر ممکن است به شما در درک این اصل کمک کند:
تصور کنید که به نقشه کشور نگاه میکنید. شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ همه به گونهای به هم متصل شدهاند. اما جادههای شهرهای بزرگ بسیار بیشتر از شهرهای کوچک خواهد بود. این شهرهای بزرگ، به مثابه محتوای اصلی سایت شما هستند و بیشترین لینک را دریافت میکنند. شهرهای کوچک به مثابه پستهای شما درباره موضوعات خاصتری هستند. برخی از جادهها (پیوندها) هستند که به آنها منتهی میشوند، اما نه به اندازه شهرهای بزرگ!
یک مثال مشخصتر:
من پستهای مختلفی در مورد کپی رایتینگ سئو مینویسم که هر کدام جنبهی متفاوتی از آن را بررسی میکنند. مقاله اصلی برای این موضوع، راهنمای نهائی برای کپی رایتینگ میباشد و هر زمان که من پست جدیدی در مورد کپی رایتینگ سئو مینویسم، لینکی را به آن مقاله اصلی اضافه میکنم. با این کار من برای گوگل مشخص میکنم که راهنمای نهایی، مهمترین مقاله در مورد کپی رایتینگ سئو در سایت ماست و در نتیجه شانس آن را برای رتبهبندی افزایش میدهد.
کدام مقالات برای من اصلی محسوب میشوند؟
مقاله اصلی خود را با دقت انتخاب کنید. به چهار یا پنج صفحهای که دوست دارید شخصی هنگام بازدید از وب سایت شما بخواند، فکر کنید. این مقالات باید اصلیهای سایت شما باشند. کدام مقالات برای شما مهمترین هستند؟ کدام یک کاملترین و معتبرترین هستند؟ آیا این کلمات کلیدی موردنظر شما است که میخواهید بیشترین رتبه بندی را بدست آورد؟
مفهوم اصلی آنقدر مهم است که پلاگین SEO Yoast ما شامل گزینهای برای نشاندادن اصلی بودن یا نبودن مقاله است. اگر شما مقاله های را به عنوان اصلی در نظر میگیرید، Yoast SEO به شما کمک میکند تا یک مقاله تأثیرگذار بنویسید و یک ساختار لینک دهی داخلی ایجاد کنید.
در ویرایشگر کلاسیک، جعبه متای Yoast دارای ضامن اصلی اساسی است. ویرایشگر بلوک دارای یک نوار کناری میباشد.
علامتگذاری مقالات اصلی به این معنی است که میتوانید لیستی از آنها را در نمای کلی پست خود ایجاد کنید، بنابراین میتوانید به راحتی به بهبود آنها بپردازید. و مهمتر از همه ابزار پیشنهاد پیوند در Yoast SEO Premium به مقالاتی که شما به عنوان اصلی علامتگذاری میکنید، اولویت خواهد داد، بنابراین اگر در مورد موضوعی خاص مینویسید هرگز فراموش نخواهید کرد که به بهترین مقاله خود در یک موضوع خاص لینک دهید.
اگر وبسایت شما بسیار بزرگ است، محتوای اصلی سایت بیشتری نسبت به وبسایتی که کوچک است خواهید داشت. شما احتمالاً در مورد بیش از یک موضوع خواهید نوشت، بنابراین مطمئن شوید که از هر گروه یک مقاله اصلی را انتخاب میکنید.
بهینهسازی (محتوای) اصلی سایت با Yoast SEO
Yoast SEO بعضی ابزارهای کمکی را برای بهینهسازی اصلی به شما پیشنهاد میدهد، از جمله یک شمارنده لینک های متنی، تحلیل محتوای اصلی سایت و حتی پیشنهادهای لینک دهی داخلی که در آن مقالات اصلی نسبت به سایر پستها اولویت دارند.
بیشتر بخوانید: نحوه تنظیم راهکار محتوای اصلی سایت با Yoast SEO
شمارنده لینک های متنی
با Yoast SEO شما میتوانید مقالات اصلی تان را در خلاصه پست ببینید تا بفهمید که چند لینک داخلی در یک پست قرار گرفته و چند پست به آن لینک می شوند. این شمارنده لینک های متن به شدت مفید است. زیرا میتوانید با یک نگاه ببینید محتوای اصلی سایت شما لینک های کافی از سایر پست های مرتبط را دارد یا خیر؟!
تحلیل (محتوای) اصلی سایت
اگر واقعاً می خواهید مقالات اصلی خود را عالی کنید، به تجزیه و تحلیل محتوای خاصی برای آنها نیاز دارید. محتوای مشخص شده به عنوان اصلی دقیقتر از حد معمول در مورد مواردی مثل سئو و خوانایی در تجزیه و تحلیل محتوا مورد قضاوت قرار میگیرد، زیرا می خواهید این مقاله طولانی تر و دارای محتوای عالی باشد، همچنین توجه خواننده را جلب کرده و رتبه بالایی داشته باشد. بخوانید که چگونه این تحلیل به شما کمک می کند تا (محتوای) اصلی خود را بهینه کنید.
پیشنهاداتی در مورد لینک های داخلی
Yoast SEO Premium دارای یک ویژگی لینک دهی داخلی است. در واقع یواست سئو آن چه را می نویسید تجزیه و تحلیل میکند و از برجسته ترین کلمات در متن خود استفاده میکند تا مشخص کند کدام مقاله ها مرتبط هستند و بنابراین کدام یک را باید لینک داد. مقالات اصلی در محاسبه پیشنهادات لینک های داخلی ما به صورت متفاوت رفتار می کنند زیرا از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و ارزش بالاتری دارند. این امر لینک دهی به مقالات مهم شما را بسیار آسان می کند.
پنج گام برای یک رویکرد اصلی اثرگذار
در حالت ایده آل، شما باید تحقیقات کلمات کلیدی گسترده ای را انجام دهید که به شما کمک میکند مقاله های اصلی بسیار جذاب، طولانی، آموزنده و زیبا را بنویسید. اما اگر شما اینقدر وقت نداشته باشید، چه می کنید؟ و اگر تعداد زیادی مقاله نوشته اید، چه میکنید؟ این پنج گام را دنبال کنید تا محتوای اصلی سایت اثرگذاری را ایجاد کنید.
گام1: در مورد کلمات کلیدی فکر کنید
شما باید در مورد کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، تصمیم بگیرید. مقالات اصلی شما باید برای head یا رقابتی ترین کلمات کلیدی بهینه شود، بنابراین حتماً تحقیق درباره کلمات کلیدی را انجام دهید.
گام 2: بهترین پست را انتخاب کنید.
پست هایی را که برای کلمات کلیدی پیرامون مهم ترین کلمات کلیدی بهینه شده اند، مرور کنید. به نظر شما کدام پست بهترین است؟ از حالا به بعد این محتوا، محتوای اصلی سایت شما خواهد بود!
گام 3: محتوای اصلی مورد نظر را بازنویسی کنید.
مقاله اصلی خود را دوباره بنویسید. آن را عالی و مناسب SEO تنظیم کنید. از آنجا که مقالات اصلی معمولاً طولانی هستند، به خوانایی بیشتر توجه کنید. مطمئن شوید که از عناوین زیادی استفاده می کنید. فهرست در ابتدای مقاله اصلی طولانی همچنین یک ایده خوب است. مقاله خود را گسترش دهید و مطمئن شوید که کاملاً بروز است. و فراموش نکنید که آن مقاله را مرتباً بازنویسی و بروز کنید.
گام 4: پستهای دیگر خود را در انواع طولانی بهینه کنید
سایر پست های وبلاگ که درباره موضوعات مشابه مقاله اصلی شما هستند، باید برای انواع طولانی کلمه کلیدی head که در مقاله اصلی خود به آن توجه ویژه ای دارید، بهینه شود.
گام 5: از انتها به head پیوند بدهید.
شما باید به گوگل بفهمانید که مقاله اصلی جدید شما مهمترین مقاله در مورد آن موضوع در سایت شما است. فراموش نکنید که از همه مقاله های طولانی به مقاله اصلی خود لینک دهید!
موفقیتهای سریع در سئوی صفحات اصلی سایت
در زندگی واقعی، شاید شما وقت آن را نداشته باشید که چنین ساختار مفصلی را بسازید. هنوز هم نوشتن مقاله در مورد یک موضوع خاص اغلب منجر به الهام گرفتن برای نوشتن مقاله در مورد یک موضوع مشابه می شود. شما باید سعی کنید این پست دوم را برای کلمه کلیدی اصلی کمی متفاوت بهینه کرده و این پست ها را به صورت داخلی لینک دهید.
هر زمان که شما یک پست می نویسید، باید به پست های مشابهی که نوشته اید فکر کنید و به آن ها لینک بدهید. آیا در حال حاضر مقاله مهمی در این باره دارید، حتی اگر هنوز کاملاً عالی نیست؟ اگر از Yoast SEO Premium استفاده می کنید، ابزار لینک دهی داخلی را تحت نظر داشته باشید تا ببینید چه مواردی پیش می آید.
همچنین مطمئن شوید که ساختار پیوندی صحیح را تنظیم کرده اید. این زمان زیادی از شما نمی گیرد و واقعاً میتواند به شما در رتبه بندی مهم ترین مقاله کمک کند. به تمام پست های موضوع موردنظر خود نگاهی بیندازید و از مهمترین مقاله خود از همه پست های خود (کمتر جالب) در مورد آن موضوع خاص لینک هایی را اضافه کنید. می توانید از شمارنده لینک دهی متن Yoast استفاده کنید تا مرتباً لینک های داخلی کافی با مقالات مهم خود را بررسی کنید.
طرح های Yoast برای محتوای اصلی سایت
ساختار سایت برای سئو مهم است. داشتن یک ساختار سایت خوب به این معنی است که هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان می توانند به راحتی در سایت شما پیمایش کنند تا آنچه می خواهند را پیدا کنند. برای کمک به شما در رسیدن به این هدف، ما به طور مداوم در حال کار بر روی بسیاری از ویژگی های دیگر در Yoast SEO هستیم که باعث بهبود ساختار وب سایت شما می شود.