طبق بررسی اخیر مشخص شده که پست های اسپانسری یعنی پست هایی که توسط اشخاص یا شرکت های معروف حمایت و تبلیغ می گرددو توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرام پشتیبانی می گردد, دچار کاهشی در میزان مشارکت از سوی کاربران شده است.
طبق داده های حاصل از تجزیه و تحلیل های صورت گرفته توسط شرکت InfluencerDB که Mobile Marketer آنها را به اشتراک گذاشته، میزان مشارکت کاربران برای پست های ارگانیک و پست هایی که اسپانسر آنها، اینفلوئنسرهای اینستاگرام هستند، در حال رسیدن به کمترین میزان خود در طی این سال هاست.
میزان مشارکت کاربران را از تقسیم تعداد لایک های هر پست اینستاگرام به تعداد کل فالوورهای اکانت مربوطه می سنجند. بر این اساس مشخص شده که نرخ مشارکت کاربران برای پست های اسپانسری در 3 ماهه اول سال 2019 به 2.4% رسیده که این مقدار در 3 سال قبل از آن، 4% بوده است.
در همین بازه زمانی هم نرخ مشارکت کاربران برای پست های ارگانیک از 4.5% به 1.9% رسیده است.
گویا نرخ مشارکت در کل دسته بندی های صنایع مختلف که در آنها پست های اسپانسری از جانب اینفلوئنسرها وجود دارد روند کاهشی داشته مثل صنایع زیبایی – آرایشی، مد، غذا، سبک زندگی، تناسب اندام و سفر.
طبق بررسی های صورت گرفته مشخص شد که نرخ مشارکت برای اینگونه پست ها در صنعت سفر تقریبا به نصف مقدار خود کاهش پیدا کرده است یعنی از 8% در سال 2018 به 4.5% در سال 2019 رسیده است.
هنوز هم پست های اسپانسری نرخ مشارکت بیشتری دارند
با اینکه نرخ مشارکت کاربران در پست های اسپانسری چندان زیاد نیست و حتی در برخی صنایع روند کاهشی پیدا کرده ولی باز هم نسبت به پست های ارگانیک نرخ مشارکت بیشتری دارند.
محبوبیت این نوع پست ها به حدی افزایش پیدا کرده که فیدهای اینستاگرام پر از چنین پست هایی شده که با تلاش زیاد سعی در افزایش نرخ مشارکت دارند.
صنعت مد نسبت به تمامی پست های اسپانسر شده توسط اینفلوئنسرها سهم بیشتری دارد و این میزان به 25% رسیده است یعنی 25% از کل این نوع پست ها در اینستاگرام مربوط به صنعت مد است.
رده های بعدی متعلق به صنعت غذایی با سهم 12% از کل پست های اسپانسری، صنعت آرایشی – زیبایی با 7% و صنعت سفر با کمترین میزان یعنی 5% می باشد.
طبق بررسی اخیر مشخص شده بازاریاب ها به این نتیجه رسیده اند که وقتی اسپانسری این نوع پست ها از جانب نانو اینفلوئنسرهاست (اینفلوئنسرهای اینستاگرام با تعداد فالوور بین 1000 تا 10000) و توسط آنها منتشر میشود، نرخ مشارکت کاربران نیز بیشتر می گردد.
نانو اینفلوئنسرها با اینکه میزان فالوور کمتری دارند اما تمامی این فالوورها متعهد و پرتلاش و فعال هستند. طبق مطالعه ای که توسط شرکت InfluencerDB انجام گرفت مشخص شد که میانگینِ تعداد اینفلوئنسرهایی که در یک کمپین تبلیغاتی استفاده می شوند، 726 نفر است.
این مطالعه نشان می دهد که بازاریاب ها ترجیح می دهند تا بیشتر با نانو اینفلوئنسرها کار کنند تا اینکه با چند نفر اینفلوئنسر بسیار بزرگ و معروف همکاری داشته باشند.
در حال حاضر اینستاگرام در حال کار بر روی یک بخش تبلیغاتی جدید در پلتفرم خود می باشد که به برندها این امکان را می دهد تا با پست های اسپانسری خود دسترسی بیشتری به مخاطبین داشته باشند که البته هنوز چنین قابلیتی آماده رونمایی نشده است.