مفید بود؟

رنگ برند چیست؟ درباره رنگ برند چه می دانید؟ انتخاب رنگ برند از اهمیت ویژه ای برخوردار است این موضوع بسیار مهم بوده و بر درک مشتریان تاثیر زیادی خواهد داشت. انتخاب رنگ مناسب برای برند یک امر بسیار حساس است. این فرایند به صورت کاملا علمی و موشکافانه و بسیار چالش برانگیز است. در هنگام طراحی سایت می توانید از در کنار رنگ های اصلی برند که جزء هویت اصلی برند به شمار می رود می شود از از رنگ های متعدد دیگری استفاده کرد. نکته ی مهمی که در اینجا وجود دارد در صورتی که در بین رنگ ها هارمونی مناسبی وجود نداشته از قدرت اصلی رنگ ها کاسته می شود.

هرکدام از رنگ ها چه تاثیری در مخاطب می گذارد

اگر شما قصد دارید کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنید باید به این امر توجه داشته باشید که علاوه بر نام بزرگ برای یک محصول فوق العاده و درجه یک در کنار طرح یک بازاریابی مناسب عناصر دیگری نیز وجود دارند که در موفقیت شما تاثیر بسیار زیادی دارند. یکی از مهم ترین عوامل انتخاب رنگ مناسب برای برندتان است. ممکن است شما فکر کنید در نگاه اول مخاطبان ممکن است فکر کنید که به شکل چند دقیقه ای جذب جزئیاتی مانند لوگو و عناصر به کار رفته در طراحی سایت شوند اما این گونه نیست مهم ترین مسئله در طراحی سایت انتخاب رنگ برای برند یا رنگ تجاری برند است که بر روی مخاطبان شما تاثیر می گذارد و باعث جذب آن ها می شود. اگر بخواهیم این مسئله را از دید علمی مورد بررسی قرار بدهیم باید بگوییم که ثابت شده است که مسئله ی پردازش رنگ در ذهن انسان ها بسیار قدرتمند است و باعث می شود که احساسات افراد در ناخودآگاه آن ها تحت تاثیر قرار بگیرد.

در ارتباط با اهمیت تاثیر رنگ برند باید به این مسئله اشاره کنیم که اگر این امر درست و به جا استفاده شود تاثیر زیادی در دیدگاه مشتریان دارد و باعث می شود که آن ها وادار به خرید از شما بشوند. در انتخاب رنگ برای برندتان باید به چند نکته ی کلیدی توجه کنید ابتدا رنگی را متناسب با فعالیت خود انتخاب کنید تا مخاطب در نگاه اول متوجه شود که حوزه ی فعالیت شما در چه زمینه ای است به عنوان مثال در سرگرمی یا انرژی فعالیت کنید. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی اصول انتخاب رنگ سایت را نیز مطالعه بفرمایید.

مسئله ی دیگر توجه به روانشناسی رنگ ها است به عنوان مثال باید بدانید که رنگ آبی باعث ایجاد حس دوستی بین افراد می شود. باید توجه کنید رنگی که انتخاب می کنید با کمپانی شما هماهنگ باشد به عنوان مثال اگر می خواهید برای کمپانی هایی که در زمینه لوازم تزیینی و دکوری یا گل و گیاه فعالیت می کنند رنگ قرمز را انتخاب کنید تاثیر بسیار مثبتی در مخاطب شما خواهد داشت. می توانید از رنگ نارنجی برای کمپانی های ورزشی و مربوط به انرژی استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ برند انتخابی شما با

برای هر کسب و کاری چه رنگی مناسب است

 

قبل از مطالعه‌ی ادامه متن خوب است سری به مقاله‌ی اهمیت برندینگ و تأثیر آن در ذهن مخاطب بزنید و سپس به مطالعه‌ی ادامه متن بپردازید.

رنگ برند ها در کسب و کار آن قدر اهمیت دارد که برخی از برندهای معروف دنیا را با رنگ شان می شناسیم به عنوان مثال مک دونالد را با رنگ قرمز و زرد و ال جی را با قرمز متمایل به سرخابی می شناسیم. توجه داشته باشید که به کارگیری رنگ ها در کسب و کار شما نشان دهنده ی معنای بسیار عمیق و جالبی است. زمانی که قصد دارید با یک حرفه و رنگ خاص برند یا کسب و کارتان را به مخاطبان خود معرفی کنید نیاز به دانش و آگاهی در زمینه ی روانشناسی رنگ ها خواهید داشت. قصد داریم در ادامه معانی رنگ های اصلی را معرفی کرده و با معانی آن آشنا شوید، مطمئنا قبل از انتخاب رنگ برند این سوال برای شما پیش خواهد آمد رنگ کسب و کار شما چیست؟

اگر کار شما در حیطه ی بهره وری و سطح بالایی از بازدهی است می توانید از رنگ سفید استفاده کنید که نمایانگر انصاف و امنیت است.

بنفش: انتخاب رنگ برندینگ در این طیف نشان دهنده ی ثروت، کیفیت و خلاقیت است از آن جا که این رنگ در دسته رنگ های فانتزی قرار می گیرد گزینه مناسبی برای کمپانی های هنری، لوازم آرایشی و عطر سازی به شمار می رود.

قرمز: یکی از رنگ های بسیار پرکاربرد در طراحی برندینگ و نشان تجاری است که نشاند دهنده ی قدرت و انرژی بالا است انتخاب این رنگ کمی جسورانه است و مناسب برندهای ورزشی، مواد غذایی و مد و لباس است.

زرد: رنگ نور خورشید و نشان دهنده ی طراوت زیبایی و نشاط است از این رنگ در کسب و کارهایی استفاده می شود که نیاز به تحریک فرایندهای ذهنی باشد رنگ مناسبی برای امور آموزشی است.

سبز: این رنگ نماد پول است و به عنوان رنگ حرکت شناخته می شود اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید این رنگ مناسب شماست. همچنین می توانید در کارهای مرتبط با زیست محیطی نیز از این رنگ بهره بگیرید.

آبی: برخی از افراد تردید دارند که برای کسب و کار خود انتخاب کنند. لازم است بدانید که این رنگ نماد دلگرمی و به وجود آورنده حس اعتماد است و معمولا برای طراحی وبسایت انواع شرکت ها استفاده می شود.

سیاه: این رنگ شاید کمی غیردوستانه به نظر برسد اما در امور کسب و کار و بازاریابی به محصولات لوکس به کار می روند.

نارنجی: انتخاب این رنگ به عنوان رنگ برند نماد گرما و خوشبینی در برخی موارد به عنوان رنگی تهاجمی تلقی می شود. جالب است بدانید شرکت بازاریابی دیجیتال  Unbounce اعلام کرد یک دکمه نارنجی رنگ به راحتی می تواند بازدیدکننده های سایت شما را تبدیل به مشتری کند. درست است که داوری در رابطه با صحت این ادعا کمی مشکل است اما می توانیم به رنگ نارنجی به کار رفته در لوگوی آمازون و دکمه نارنجی رنگ خرید سریع این وبسایت اشاره کنیم.

رنگ برندهای معروف چیست

 

برندهای معروف و معتبری در دنیا وجود دارد که با رنگ لوگو خود شناخته می شوند برای آشنایی بیشتر با رنگ برندهای معروف دنیا با ما همراه باشید.

گوچی: معروف ترین برند ایتالیایی که در حوزه جواهرات، لباس، اشیاء لوکس فعالیت می کند. این برند رنگ لوگو خود را از میان سبز و قرمز برگزیده آرامش و جسارت دو گزینه ی کاملا متفاوت است.

شنل:  رنگ برند شنل،  با انتخاب رنگ مشکی نشان دهنده ی کالاهای لوکس است. شاید در نگاه اول این رنگ غیر دوستانه به نظر برسد اما نمایانگر قدرت و اعتماد به نفس است.

زارا: این برند نیز از رنگ مشکی برای طراحی لوگوی خود استفاده کرده است.

هرمس: برند هرمس از ترکیب رنگ های نارنجی و مشکی برای برند خود کمک می گیرد که در عین قدرتمند بودن بسیار دلنشین است.

کوکا کولا: رنگ برند مشهور کوکا کولا را همه می شناسیم این برند برای تحریک افراد به خرید محصولات خود از رنگ قرمز استفاده کرده است.

فیبروز: این برند از رنگ شاد و زیبای زرد استفاده می کند.

در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که انتخاب رنگ برندینگ مناسب برای آرم تجاری خود می تواند نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته کند. در مقابل یک انتخاب اشتباه نیز می تواند نتیجه ی معکوس را برای شما به دنبال داشته باشد. توجه داشته باشید که روانشناسی رنگ ها نقش ویژه ای در ماندگاری برندها در ذهن افراد را ایفا می کنند. تحقیقات نشان داده است که شناسایی یک برند 80 درصد به وسیله ی رنگ آن ها صورت می گیرد. این یک آمار شگفت انگیز به شمار می رود هنگامی که شما بدانید رنگ ها در معرفی برند و جلب اعتماد مشتریان ارتباط مستقیم دارند.

سوالات متداول

  • چگونه رنگ سازمانی انتخاب کنیم

    لازم است که پیش از انتخاب رنگ برای سازمان خود، مبانی رنگ‌ها را بشناسید. در نظر گرفتن روانشناسی رنگها (یعنی مطالعه‌ی میزان تأثیرگذاری هر رنگ بر ذهن و حالات روحی مخاطبین) نیز بسیار مهم است. قبل از انتخاب رنگ سازمانی خود، به سن افراد، جنسیت افراد، دسته‌بندی افرادی که مخاطب هدف شما هستند و نیز هدف از جذب این مخاطبین را در نظر بگیرید.

  • رنگ برندهای معروف

    رنگ برخی از برند های معروف عبارتند از: گوچی سبز و قرمز ، شنل رنگ مشکی، زارا رنگ مشکی ، هرمس ترکیب رنگ های نارنجی و مشکی، کوکا کولا رنگ قرمز

  • روانشناسی رنگ در برندینگ

    هر رنگی پیام ویژه‌ای را به مخاطب انتقال می‌دهد و در حقیقت ما با انتخاب رنگ، هویت برند خود را تایین می‌کنیم. سفید سمبل خلوص و بی‌گناهی، مشکی سمبل قدرت، قرمز رنگ شور و اشتیاق و عشق، آبی رنگی آرام بخش بوده و نشانه‌ی ثبات و اعتماد است. رنگ سبز نماد سلامتی و خوش بختی، زرد محرک و جلب توجه کننده است.بنفش رنگی سلطنتی است و بر ثروت، لوکس بودن و اغواگری اشاره دارد.نارنجی انرژی‌زا و شادی‌بخش است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.