مقالات آموزشی

معرفی ۹ مورد از صفحات مهم سایت که هر متخصص سئو باید در جریان باشد

مفید بود؟

هر صفحه وب اهمیت خاص خودش را دارد و باید به عنوان صفحه ورود کاربر تلقی شود، این صفحات اغلب بیش‌ترین ارزش سئو را برای کسب و کارها فراهم می‌کنند.

قبل از هر شروعی بیایید یک چیز را با هم روشن کنیم: وقتی نوبت به سئو می‌رسد، هر صفحه از سایت یک صفحه فرود به حساب می‌آید. و وقتی می‌گوییم: “هر صفحه،” منظور هر نوع صفحه‌ای است که توسط موتور‌های جستجو یافت شده و شاخص گذاری (ایندکس) می‌شود. بنابراین اگر نمی‌خواهید موتور‌های جستجو یکی از صفحات سایت‌تان را پیدا (ایندکس) کنند، حتما آن‌ها را از سایت جدا کنید. پس، باید با همه صفحات سایت به عنوان صفحه فرود رفتار شود.

پس چه چیزی یک صفحه فرود خوب سئو شده درست می‌کند؟ پاسخ‌های زیادی به این سوال وجود دارد که مربوط به طراحی، قابلیت کاربرد، تغییر ظاهر صفحه و غیره است.

صفحه ورود خوب سئو شده باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • توجه کاربران را جلب کند.
  • به نیاز‌ها، خواسته‌ها و الزامات آن‌ها بپردازد.
  • به سوالات مهم / مرتبط پاسخ دهد.
  • کاربران را وادار کند که به راه‌حل های ارائه شده توسط شما اتکا کنند.
  • آن‌ها را وادار به انجام یک اقدام خاص کنید.

حالا با تمام این موارد، متوجه می‌شویم که هر صفحه وب به کمک یک متخصص سئو نیاز دارد. هیچ صفحه وب خارج از حیطه و حوزه سئو نیست. اما همه صفحات برابر نیستند. هر صفحه در یک وب سایت به شرح زیر خواهد بود:

  • یک هدف منحصر به فرد داشته باشید.
  • باید مخاطبان مختلف را جذب کند.
  • بازدید کنندگان را به اهداف مختلف هدایت کند.

این کار در کمپین بازاریابی دیجیتال برای تعیین اینکه کدام صفحات سئو شده بیش‌ترین ارزش را دارند (بیش‌ترین فرصت برای دیده شدن)، نیاز به تخصص دارد. این را در نظر بگیرید، و بیایید به وب سایت‌هایی مراجعه کنیم که متخصص سئو آنها را بهینه می کند. این‌ها معمولا مهم‌ترین صفحات برای یک فعالیت بهینه‌سازی هستند.

۱. سئو صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی سئو شده معمولا یکی از صفحات وب سایت‌های پربازدید است و درست مانند اغلب آن‌ها، صفحه اولی است که بازدیدکننده می‌بیند. اما گاهی می شود یک کاربر در صفحه اول شما فرود می‌آید و یا از صفحه داخلی به آنجا منتقل می‌شود.

صفحه اصلی سئو شده باید یک دیدگاه جهانی داشته باشد. در اصل باید به بازدیدکنندگان “تصویر بزرگی” از محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید و دلیل اینکه چرا آن‌ها باید از بین سایرین به شما اعتماد کنند، بدهد. صفحه اصلی به عنوان یک درگاه برای بازدیدکننده عمل می‌کند تا سفر خود را آغاز کند، و جزئیات بیشتری در مورد آنچه که شما پیشنهاد می‌کنید، پیدا کند.

بسیاری از متخصصان سئو در تلاش برای بهینه‌سازی صفحات اصلی برای محصول و یا خدمات اولیه کسب‌وکار هستند. اگر یک محصول می فروشید یا شرکت خدماتی هستید، این استراتژی می‌تواند بسیار خوب باشد. اما لحظه‌ای که هدفی را خارج از حیطه یک محصول یا مقوله قرار می‌دهید، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت به هم می ریزد.

استراتژی بهتر و پایدارتر برای سئو کردن یک صفحه اصلی تمرکز بر روی نام برند شرکت است. به این معنی که صفحه اصلی سئو شده را بهبود می دهد، چون وقتی شما نام شرکت را تایپ می‌کنید، صفحه اصلی کسب‌وکار شما باید بیشتر از هر صفحه‌ای در سایت رقیب, منطبق باشد. اما رتبه‌بندی‌ها، تنها دلیل بهینه‌سازی این صفحه نیستند.

در حقیقت، استدلال سئو این خواهد بود که بهینه‌سازی صفحه اصلی برای دریافت کلیک و تعامل بسیار مهم‌تر از هر چیز دیگری هستند. رتبه‌بندی‌ها، تنها فرصت استفاده از این کلیک را نشان می‌دهد.

  • جستجوگران در نتایج جستجو چه می‌بینند؟
  • آیا کاربران را وادار می‌کنند تا بر روی سایت کلیک کنند؟
  • هنگامی که بازدید کنندگان روی سایت کلیک کردند، چه دلیلی برای باقی ماندن شان و جستجو بیشتر در سایت تان وجود دارد؟

بخشی از وظیفه شما این است که ببینید هر صفحه در سایت چگونه عمل می‌کند. اگر صفحه اصلی عملکرد خوبی برای نگه داشتن کاربران در سایت انجام نمی‌دهد، به بخرج دادن وقت و کار بیشتری نیاز است.

2. سئو صفحه درباره ما

مطالعات ثابت کرده‌اند که بازدید کنندگانی که صفحه درباره ما سئو شده را بررسی می کنند، احتمالا بیشتر از آن‌هایی که از این صفحه بازدید نمی کنند، به مشتریان‌تان تبدیل خواهد شد. این می‌تواند نشانه‌ای از یک نتیجه خوب باشد.

  • نشانه ها: بازدید کنندگانی که قرار است به مشتریان دائمی تبدیل شوند، صفحه ی درباره ما یک سایت را بررسی می‌کنند.
  • نتیجه: بازدید کننده‌هایی که از صفحه درباره ما بازدید می‌کنند به شدت تحت‌تاثیر محتوای آن قرار می‌گیرند و احتمال تبدیل شدن آنان به مشتری دائمی بیشتر می‌شود، تنها در صورتی که از محتوای این صفحه آنچه را که می خواهند دریافت کنند. پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی کاربران چگونه به سایت‌های اینترنتی اعتماد کنند را نیز مطالعه بفرمایید.

این صفحه بخش مهمی از فرایند تبدیل و سئو است. و به این معنی است که درباره ما صفحه مهمی است که ترافیک را به سمت سایت هدایت می‌کند. همانند هر صفحه فرود خوب، شما در پیج درباره ما باید نقش خود را در فرآیند تبدیل بازی کنید.

سئو سازی این صفحه در نگاه اول می تواند عجیب به نظر برسد. اما در واقع، بسیاری از کلمات کلیدی وجود دارند که برای این صفحات طراحی شده‌اند. هر نوع کلمات کلیدی مربوط به محصولات یا خدمات مرتبط با شرکت، کسب‌وکار، بنگاه، سازمان، دفتر، یا انواع مشابه کلمات کلیدی به صفحه درباره ما مربوط هستند. با آن روبرو شوید، سعی کنید این کلمات کلیدی را در هر جای دیگری از سایت با این صفحه هماهنگ کنید.

3. سئو صفحه تماس با ما

تنها یک دلیل وجود دارد که بازدیدکننده به عمد به صفحه تماس با ما می‌رود: آن‌ها اطلاعات تماس شما را می‌خواهند. کاری که آن‌ها در واقع با این اطلاعات انجام می‌دهند، در حد حدس و گمان است. شاید آن‌ها یک ایمیل برای شما بفرستند، شاید تماس بگیرند، یا شاید فقط می‌خواهند بدانند که شرکت‌تان کجا قرار دارد.

چه یک شرکت ملی و یا محلی باشید، برخی افراد ترجیح می‌دهند با کسانی که نزدیک شان هستند، کار کنند. تحقیقات کلمه کلیدی در این زمینه به احتمال زیاد این موضوع را برای صنعت شما اثبات خواهد کرد. (مقاله‌ی 5 راز طلایی انتخاب بهترین کلمات کلیدی را از دست ندهید.) در حالی که کسب‌وکار محلی بودن ممکن است برایتان مفید نباشد، هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را نادیده بگیرید.

تلاش‌های بهینه‌سازی خود را بر روی این صفحه، متمرکز کنید. در واقع باید:

  • استفاده از کلمات کلیدی که کاربران از آن استفاده می‌کنند، و بیشتر مربوط به کسب و کار شما هستند.
  • نقشه را در صفحه تماس با ما خود ادغام کنید.
  • آدرس و شماره‌تلفن تان را درج کنید.

از همه مهم‌تر: این صفحه را کاربر پسند بسازید تا کاربران به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

این صفحه سئو شده یک تعامل اولیه است. اگر افراد زیادی از صفحه تماس با ما شما دیدن کنند و با آن ارتباط برقرار نکنند، این نشانه نامناسب بودن آن است؛ مثلا ممکن است با فیلد های مختلف از کاربر درخواست اطلاعات زیادی کنید و یا گزینه‌های تماس کافی را به آنها ارائه نکنید. مقاله‌ی چگونه می‌توان با یک بودجه ثابت برخی مشکلات فنی سئو را حل کرد؟ می‌تواند کمک مفیدی در رابطه با سئو سایت به شما داشته باشد.

4. سئو صفحات گروه بندی و زیر گروه فرعی محصولات

مقوله محصول و سئو کردن صفحات فرعی فرصت‌های فوق العاده برای سئو (بهینه سازی) ارائه می‌دهد. در چرخه خرید، این صفحات اغلب به افرادی که در مرحله خرید هستند، خدمت می‌کنند. این بدان معناست که این بازدید کنندگان ایده خوبی از آنچه می‌خواهند دارند اما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه‌های موجود هستند. هدف این صفحه این است که به مهمان ها اجازه دسترسی بیشتر به صفحات واقعی محصول هستند.

در اکثر موارد، صفحات محصول سئو شده چیزی بیش از صفحات وب نیستند. بازدیدکنندگان اغلب به طور مرتب از صفحه بازدید می کنند، اما تنها شما می‌توانید آن‌ها را هدایت کنید. این صفحات در سطح سئو یک معدن طلای بهینه شده هستند. کلمات کلیدی که این صفحات ر ا به طور کلی پوشش می‌دهند به طور کلی چندان وسیع نیستند که تمام ارزش جستجو را از آن خود کنند، البته نه به اندازه‌ای خاص که تمام حجم جستجو را از دست بدهند.

با این حال، این صفحات سئو شده راه حلی برای یک مشکل ارایه می‌دهند. صفحات نیاز به محتوایی برای بهینه شدن دارند، اما بازدید کنندگان در این صفحات راضی به خرید نمی شوند. آن‌ها فقط می‌خواهند محصولات را ببینند. حداقل این چیزی است که خیلی‌ها به آن معتقدند. کاربران باید محصولات را بدون نقص ببینند، بنابراین آن‌ها فرض نمی‌کنند که این یک صفحه اطلاع‌رسانی است.

اما محتوا سئو شده نقش ارزشمندی در فرآیند تبدیل کاربر به مشتری ایفا می‌کند. راه‌های زیادی برای افزودن مطالب به صفحات بدون پنهان کردن آن وجود دارد. اینکه چگونه این کار را انجام می‌دهید و میزان محتوای هر صفحه، به شما بستگی دارد. فقط مطمئن شوید که آنچه بازدیدکنندگان به آن نیاز دارند، به آنها ارائه می‌دهید.

5 -سئو صفحات جزئیات محصول

هنگامی که یک بازدیدکننده در مرحله خرید از چرخه فروش قرار دارد، آن‌ها از بسیاری صفحات با جزئیات محصول بازدید خواهند کرد. وقتی آن‌ها به سمت فاز خرید حرکت می‌کنند، به این معنی است که اطلاعات کافی جمع‌آوری کرده‌اند تا بدانند که چه می‌خواهند. آن‌ها فقط به جزئیات ظریف نگاه می‌کنند و تصمیم‌گیری می‌کنند کدام نسخه از محصول را بخرند. هنگامی که بحث بر روی بهینه‌سازی صفحات محصول می‌شود، تحقیقات کلید واژه تقریبا بی ربط می‌شود. به این دلیل که متغیرهای زیادی وجود دارند که قادر نیستند محتوای این صفحات را به روش سنتی متمرکز کنند.

اما، بهینه‌سازی این صفحات کار با آنها را بسیار آسان‌تر می‌کند. و این ارتباط به کلمات کلیدی مورد استفاده در صفحه مربوط می شود و تمرکز کمتری روی محتوای آن در نظر گرفته می شود. مانند هر صفحه، شما باید برچسب‌ها را بهینه کنید: عنوان، توصیف، تگ alt، سر صفحه، و غیره. وقتی بسیاری صفحات دیگر نیاز به یک رویکرد سفارشی دارند، صفحات محصول به راحتی می‌توانند با استفاده از کلید واژه پویا سئو شوند. اگر در رابطه با این موضوع مشکلی دارید سری به صفحه دیتا اینتری رایامارکتینگ بزنید.

همچنین می‌توانید محتوای تکراری برای تمام محصولات یک گروه خاص، بنویسید. فقط نام محصول را در مکان مناسب قرار دهید (گرچه محتوای منحصر به فرد همواره ترجیح داده می‌شود). علاوه بر آن، شما باید اطمینان حاصل کنید که این صفحه حاوی اطلاعات مرتبط است. تحقیق کلید واژه در این مرحله با ارزش می شود. البته نه برای کلمات خاص بلکه برای انواع اطلاعات.

  • اگر کاربران در جستجوی رنگ‌های محصول هستند، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مرتبط در صفحه فهرست شده‌اند.
  • اگر به دنبال اندازه محصول هستند، آن را در آنجا درج کنید.
  • اگر به دنبال شماره محصول هستند، آنها را نیز اضافه کنید.

البته این ها به این معنی نیست که شما برای یک محصول خاص باید بهینه‌سازی کنید، این به این معنا است که شما باید براساس تعداد محصولات، به صورت دوره ای بهینه‌سازی کنید.

این که چگونه این صفحات را در دسترس کاربران قرار می‌دهید، می‌تواند تاثیر زیادی بر سئو داشته باشد. هر چه لینک بیشتری به صفحات مربوط به محصول خود داشته باشید، بهتر خواهد بود. با این حال، این به معنی توانایی لینک دهی بیشتری است که شما به این صفحات می‌دهید که اغلب بیش‌ترین تبدیل (مخاطب به مشتری) را به شما می‌دهند. این کار به جای رتبه‌بندی بالاتر در صفحات محصول و یا بالعکس می تواند به معنای رتبه‌بندی پایین‌تر در دسته‌بندی صفحات باشد. این به شما بستگی دارد که بفهمید چه چیزی در کل کمک تان می‌کند.

6. سئو صفحات سوالات

در عصر برتری پاسخ‌های سریع گوگل (Answer box)، راهنمایی، و صفحات FAQ مهم‌تر از همیشه شده‌اند. باید همیشه مطمئن شوید که به سوالات احتمالی در سراسر سایت خود پاسخ می‌دهید، از این رو صفحات FAQ اطلاعات خوبی را در این رابطه فراهم می‌کنند.

اگر مطمئن نیستید که سوالات مرتبط با سایت شما می توانند شامل چه مواردی باشند، تحقیق کلید واژه را شروع کنید. برای کلیدواژه های خود جستجو کنید و سپس هر جمله ای را که با چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، و چگونه شروع می شود را مد نظر قرار دهید. ببینید کدام سوال ارزش جواب دادن را دارد. در نهایت یک صفحه FAQ خواهید ساخت.

۷. سئو صفحات طبقه بندی وبلاگ و تگ پست ها

هر وبلاگ باید این دسته‌بندی های مرتبط با هر پست را در خود داشته باشد. اگر می‌خواهید، می‌توانید یک قدم جلوتر بروید و پست‌های خود را با کلمات کلیدی که به آن‌ها مرتبط هستند، مشخص کنید. خوانندگان وبلاگ می‌توانند از این دسته‌ بندی ها و برچسب‌ها برای یافتن محتوای بیشتر استفاده کنند. طبقه‌بندی‌ها و برچسب‌ها صفحات فرود بسیار خوبی به شمار می‌آیند که می‌توانند در سمت راست سایت، قرار داده شوند.

متن بهینه سازی شده‌ای را در بالای این صفحات قرار دهید و بعد به ترتیب وبلاگ را با مطالب جدید بروز‌رسانی نمایید. این یک فرصت اضافی برای رتبه بندی عباراتی است که شاید در صفحه اصلی وجود نداشته باشد. فقط مراقب باشید که متن بهینه را در صفحات اضافی کپی نکنید (صفحه ۲، ۳ و غیره)برای هر دسته، یا آن‌ها را از فهرست جستجو خارج کنید، تا متن بهینه شده شما را بی‌ارزش نکنند.

8. سئو پست های بلاگ

هر سایت به تعدادی صفحات نیاز دارد که قبل از انباشته شدن بیش از حد مطالب، دسته بندی شده و تعداد مطالب قدیمی تر در صفحات دیگر نمایش داده شود. تقریبا هیچ محدودیتی برای تعداد موضوعات مرتبطی که می‌توانید صفحات را برای آن‌ها بهینه‌سازی کنید وجود ندارد. این جایی است که پست‌های بلاگ به آن وارد می‌شوند.

هر موضوعی که نمی‌توانید آن را به طور کامل در صفحه اصلی قرار دهید، به طور مفصل در یک پست وبلاگ می تواند بررسی شود که به آن مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگ می گوییم. هر پست می‌تواند برای یک کاربر خاص و برای هدایت ترافیک به سایت شما مورد استفاده قرار گیرد. دقت کنید که پست‌های وبلاگ حاوی راهی برای بازگشت به صفحه اصلی باشند. در سئوی بلاگ به تولید محتوا ی مرتب و هدفمند نیز باید توجه شود.

۹. سئو پی دی اف ها

پی دی اف ها اغلب بخشی جهت ارائه اطلاعات با ارزش برای بازدید کنندگانتان، در فرمت متفاوتی هستند. این فایل ها باید بسیار کم مورد استفاده قرار گیرند، اما باید مانند هر صفحه وب دیگر بهینه‌سازی شوند. فرآیند بهینه‌سازی آن‌ها متفاوت است، اما مفاهیم, یک‌سان هستند.

نتیجه‌گیری نهایی

اگر سایت شما صفحات دیگری هم دارد که در اینجا ذکر نشده است، فرض نکنید که مهم نیستند. به یاد داشته باشید هر صفحه در سایت یک صفحه فرود است، که باید بهینه‌سازی شود. آنهم نه فقط برای دریافت ترافیک بیشتر از سوی موتورهای جستجو بلکه برای قابلیت استفاده بهتر برای کاربر و تبدیل وی به مشتری پایدار. آنالیز رایگان سئو سایت خود را به رایا مارکتینگ بسپارید.

در این راه صمیمانه برای شما آرزوی موفقیت می‌کنیم.

سوالات متداول

  • سئو چیست و چه کاربردی دارد ؟

    سئو (SEO مخفف Search Engine Optimization) به معنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو خصوصا گوگل است.سئو در واقع مجموعه تلاش‌هایی است که دارندگان سایت برای رسیدن به ابتدای لیستی که گوگل به مخاطبان خود نشان می‌دهد، انجام می‌دهند.

  • چگونه به ساخت صفحه درباره ما بپردازیم؟

    سعی کنید که در صفحه درباره ما صمیمانه داستان کسب و کار خود را بنویسید و تصویری از پرسنل و توضیحی در رابطه با هر کدام از اعضا دهید. لازم است که در این صفحه در مورد خصوصیات شرکت و ارزش‌های آن توضیحی ارائه دهید. بروز رسانی صفحه درباره ما و استفاده از تصاویر و ویدئو و نیز قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی در این صفحه خالی از لطف نخواهد بود. اما به خاطر داشته باشید که به هیچ عنوان به نوشتن توضیحات طولانی و تبلیغات کردن نپردازید. و نیز در این صفحه از نوشتن اهداف شرکت خود و برتری آن خودداری کنید.

  • صفحه ی اصلی سایت باید شامل چه عناصری باشد؟

    مواردی همچون لوگو، منوی سایت، عنوان سایت، دکمه ورود کاربران، عکس زمینه، نمونه کارهای شما، ویژگی‌ها و مزایای سایتتان، قابلیت جستجو، قسمت دعوت به عملیات، لینک شبکه‌های اجتماعی، نمایش آخرین مقالات با توضیح مختصر، اشتراک در خبرنامه و فوتر عناصری هستند که وجود آن ها در صفحه اصلی سایت توصیه می‌شود.

  • قسمت های مختلف یک سایت

    صفحه اصلی، صفحه درباره ما، تماس با ما، صفحات گروه بندی و زیر گروه فرعی محصولات، صفحات جزئیات محصول، صفحات سوالات، صفحات طبقه بندی وبلاگ و تگ پست ها و پست های بلاگ قسمت های مختلف یک سایت به شمار می‌آیند که باید در تولید محتوا و سئوی آن‌ها دقت لازم را داشته باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.