مقالات آموزشی

آشنایی با ۱۰ بخش پر هیجان مسابقه اینستاگرامی

مفید بود؟

با قابلیت مسابقه اینستاگرام مشارکت بیشتری در آن داشته باشید. در آن فالوورهای شما در مورد برندتان، تگ کردن دوستان و غیره صحبت می کنند. با این مثال ها الهام بگیرید.

اینستاگرام ظرفیت بسیار زیادی دارد.

بیش از 1 میلیارد کاربر داشته و سومین رسانه اجتماعی محبوب کنونی است.

اما اینستاگرام فقط برای تصاویر زیبا و هنرهای هوشمندانه است.

در حقیقت، اینستاگرام در حال تبدیل شدن به پلتفرمی است که در آن 500 شرکت از منظر مجله Fortune پا به عرصه رقابت می گذارند.

با وجود تمامی شرکت های بزرگی که در رقابت با یکدیگر برای جذب کاربران هستند، چطور می توانید برند خود را در فید مطرح کنید تا تحسین و توجه دیگران را در اینستاگرام به خود جلب نمایید؟

جواب این سؤال از طریق مسابقه اینستاگرام است.

چرا باید یک مسابقه اینستاگرام راه اندازی کرد؟

راه های زیادی وجود دارند که می توانید با کمک آنها در اینستاگرام تبلیغات کنید. می توانید تبلیغات بخرید. آگهی نویسی کنید. تصاویری از محصولات خود پست کنید.

اما هیچ کاری به اندازه اجرای یک مسابقه اینستاگرام مفید نیست.

چرا؟ بخاطر مشارکت کاربر.

وقتی یک مسابقه اینستاگرام راه اندازی می کنید، راهی درست می کنید که کاربران با برند شما در ارتباط باشند. با محصول شما عکس می گیرند، دوستان را تگ می کنند و در مورد شرکت شما صحبت می کنند.

بهترین راه برای اجرای مسابقه اینستاگرام چیست؟

10 برند الهام بخشی که مسابقات اینستاگرامی را درست انجام دادند:

بیایید نگاهی به این 10 کمپین مسابقات اینستاگرامی بیاندازیم.

1- مسابقه آووکادو Love One Today

مسابقه Love One Today یک روش لذت بردن از زندگی با خوردن آووکادوهاست.

برای اینکه احساس شور و هیجان آنلاین داشته باشید، مسابقه AvoFruitFull راه اندازی شد.

کاربران اینستاگرام ترغیب شدند تا عکسی از چیزهایی که خودشان با آووکادو درست کرده اند ارسال کنند.

کاربرانی که بیشترین لایک را بخاطر تصاویر خود دریافت می کردند برنده جوایز بزرگی همچون بطری های آب طعم دار، غذاساز چند کاره و حتی مخلوط کن برند Vitamix می شدند.

نکته: دادن هدایایی که علاقه‌های فالوورهای شما را تشدید کند (مثل مخلوط کن برند Vitamix برای افرادی که به سلامتی اهمیت می دهند) روشی عالی برای شروع مسابقه و ادامه پیدا کردن آن است.

 2- هدایای بسیار زیاد Stoka Bar

چه کسی دلش نمی‌خواهد تا از شانس دریافت 40 نوع بار (Bar) خوشمزه رایگان استفاده کند؟

Stoka Bar ترد، خوشمزه و از همه مهمتر – کربوهیدرات کمی دارد.

این مسابقه ای است که Stoka Bar برای گرفتن فالوور بیشتر انجام داد.

نکته: در صورتی که صفحه اینستاگرام جدیدی دارید، مسابقه برگزار کردن شیوه فوق العاده ای برای دریافت فالوورهای بیشتر است.

  3 – مسابقه روز موی شایستۀ Pink Lime Look

Pink Lime Look به مسابقه دهندگان این فرصت را داد تا در ثبت تصاویر و پست ها، خودشان باشند.

برای شرکت کردن در مسابقه، کاربران تصاویری از مدل های موی مورد علاقه خودشان را به منظور به رقابت داشتن ارسال کردند.

به آنها این اجازه داده شده بود تا با هر پس زمینه ای که دوست دارند تصاویر خود را گرفته و ارسال کنند.

کاری که همه مسابقه دهندگان باید انجام می دادند این بود که هشتگ Pink Lime Look را برای شانس برنده شدن ثبت می کردند.

در مقایسه با جایزه 500 دلاری که برای تغییر چهره داده می شد، کار بسیار ساده ای بود.

نکته: در صورتی که جایزه با ارزشی می دهید، مطمئن باشید که برای جلب توجه بیشتر چقدر این کار ارزش دارد و حتما آن را بررسی کنید.

 4 – مسابقه اشتراکی Lifebox Food و Punks & Chancers

مواد ارگانیک و ترکیبات غذایی برای تمام کسانی که در مورد اهمیت سلامتی آگاهی دارند یا گیاهخوار هستند ضروری اند.

نگاهی بیاندازیم به نحوه برگزاری مسابقه اشتراکی شرکت های Lifebox Food و Punks & Chancers که در اینستاگرام برگزار شد.

جایزه؟

ژاکت خنک، کیف بزرگ دستی و جعبه ای از غذاهای گیاهی خوشمزه.

نکته: همکاری با یک شرکت دیگر برای مسابقه اینستاگرام خود شیوه ای مؤثر در کسب فالوورهای بیشتر است. و چه عالی اگر با شرکتی همکاری کنید که از قبل فالوورهای بسیار زیادی داشته باشد.

 5 – چطور با Simon and Schuster سر و صدا درست کنید

از سری مسابقات بی نظیر اینستاگرام که از کاربران درخواست می شود داستان بنویسند که همیشه توجهات زیادی را در این شبکه اجتماعی به سمت خود جلب می کند.

در ادامه مثال خیلی خوبی از نحوه برگزاری این مسابقه اینستاگرام آورده‌ایم.

در این مسابقه کاربران تشویق به کامنت گذاشتن در مورد استراتژی های دردسر سازشخصی خودشان شدند.

جایزه؟

کتاب جدید سیسیل ریچارد، کیف دستی بزرگ، سنجاق های بامزه و نشان لای کتاب.

نکته: یکی از دلایلی که افراد در اینستاگرام هستند بخاطر این است که دوست دارند مسائل زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. در صورتی که جوایز خوبی در عوض داستان‌های آن‌ها بدهید قطعا استقبال خوبی می گیرید.

 

6- سفر به ایتالیا با Valdo Prosecco

چه کسی از یک سفر خارق العاده به یکی از زیباترین کشورهای دنیا بدش می آید؟

در این مسابقه اینستاگرام، Valdo Prosecco جایزه جذاب خود را سفر انتخاب کرده است.

تمامی کاربران باید تصویری از نوشابه ترکیبی یا کوکتیلی (Cocktail) که با Valdo Prosecco ساخته اند بگیرند.

سپس دستور ساخت خاص خود را با یک کپشن و هشتگ به اشتراک می گذارند.

برنده از بین 25 تصویر برتر انتخاب خواهد شد.

نکته: هر زمانی که امکانش هست، مسابقه دهندگان را ترغیب کنید که خلاق باشند. ضمنا امکان رأی دادن کاربران به تصاویر برتر, شیوه‌ای عالی برای افزایش مشارکت آنها با برند شماست.

 7 – هدیه Melissa Corser’s Makeup

آرایش و ناخن ها ترکیبی عالی برای دخترانی هستند که دوست دارند جذاب و دلربا بنظر برسند.

Melissa Corser به کاربران اینستاگرام این فرصت را داد تا هر دو مسابقه را نام نویسی کنند و جوایز آن را ببرند.

چیزی که این مسابقه اینستاگرام را نسبت به سایر مسابقات متمایز می کرد این بود که افراد می توانستند هر تعداد باری که بخواهند شرکت کنند.

نتیجه؟

هرچقدر تگ کردن دوستان بیشتر باشد، مشارکت و دیده شدن بیشتر است.

نکته:چه کسی گفته است که شرکت کنندگان فقط می توانند یکبار وارد یک مسابقه شوند؟ وقتی به آن‌ها اجازه دهید که هر تعداد باری که خواستند در مسابقه شرکت کنند، در مقابل می‌توانید مشارکت زیادی دریافت کنید.

 8 – رونمایی از محصول جدید Fushi

وقتی Fushi از محلول جدید مراقبت از پوست خود به نام Biovedic رونمایی کرد، آن را در یک مسابقه اینستاگرام استفاده کرد.

جایزه؟

ست کاملی از محصولات پوستی Ayurvedic برای داشتن پوستی شاداب تر و زیباتر.

نکته: وقتی محصول جدیدی رونمایی می کنید، راه اندازی مسابقه اینستاگرام و هدیه دادن محصول به عنوان جایزه شیوه ای عالی برای تبلیغ آن است.

خلاقیت و ایده پردازی حرف اول را در مسابقه اینستاگرام می زند

 

9 –  مسابقه Shockingly Healthy برای بلیط های رایگان

برای کسانی که به شیوه زندگی سالم اهمیت می دهند، موارد کمی وجود دارند که به اندازه برنامه تلویزیونی Green Living Show جذاب باشد.

کاری که شرکت Shockingly Healthy انجام داد سرمایه گذاری روی این علاقه با مجموعه از بلیط های رایگان برای این برنامه تلویزیونی بود.

نکته: در نزدیکی محل شما رویدادهایی هستند که فالوورهای شما را نسبت به آن علاقه مند کند؟ اگر هست، پیشنهاد ورود یا بلیط رایگان به عنوان جایزه شیوه فوق العاده ای برای افزایش مشارکت کاربران با برند شماست.

 10 – مسابقه طرفداران بزرگ Domino

مسابقه اینستاگرام   Domino ,جایزه بزرگی برای کاربرانی در نظر گرفت که بتوانند خود را به عنوان طرفداران بزرگ پیتزای آنهاد ثابت کنند.

جایزه؟ 10 هزار دلار!

برای اینکه جنبه فان مسابقه زیادتر شود در این مسابقه به کاربران این امکان داده شد که خلاقیت به خرج دهند.

آنها باید ثابت می کردند که فقط طرفدارهای Domino نیستند، طرفدارهای بزرگ آن هستند.

نکته: هر چقدر مسابقه خلاقانه تر باشد، بهتر است! اگر امکانش هست که جایزه بزرگ نقدی بدهید، شانس به دست آوردن مشارکت هزاران نفر را از دست نخواهید داد.

چطور مسابقه اینستاگرام بسازیم که فورا در سرتاسر اینترنت پخش شود؟

اینستاگرام پلتفرمی فوق العاده بزرگ است و امکان انجام بازاریابی گسترده را برای شما فراهم ساخته است.

 

 

ضمنا، راه اندازی مسابقه اینستاگرام، نوید بخش مشارکت، توجه و علاقه بیشتر کاربران خواهد بود.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید چه نوع مسابقه ای بهترین گزینه است و چطور آن را شروع کنید.

حتما بخاطر داشته باشید که به کاربران امکان کارهای خلاقانه و گفتن داستان های خود را بدهید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام

بخاطر داشته باشید که اصلا چرا افراد از اینستاگرام استفاده می کنند: برای گرفتن تصاویر خیره کننده، ناگهانی انجام دادن کاری و به اشتراک گذاری زندگی های خود با سایرین.

ده ها نوع ایده برای جایزه دادن وجود دارند که می توانید به عنوان هدیه انتخاب کنید. مثلا پول نقد، محصولات جدید، چیزهای قشنگ و ارزان قیمت و هر چیزی که ربط به کسب و کار شما داشته باشد.

وقتی مسابقه اینستاگرام از نکات جالبی که گفته شد تبعیت کند، هیچ کار دیگری لازم نیست انجام دهید، فقط تکیه بدهید و منتظر سرازیر شدن فالورها و به اشتراک گذاری های عظیمی شوید که وارد حساب کاربری اینستاگرام شما می شود.

از اینکه تا پایان این مقاله نیز باما همراه بوده اید, از شما متشکریم.

سوالات متداول

  • فواید مسابقه اینستاگرامی

    مسابقات اینستاگرامی یکی از راه‌های تبلیغات است که مشارکت کاربر در آن بسیار است. کاربران با برند شما در ارتباط خواهند بود، با محصول شما عکس می گیرند، دوستان را تگ می کنند و در مورد شرکت شما صحبت می کنند.

  • بهترین مسابقات اینستاگرامی برای کدام شرکت‌ها بوده است؟

    Love One Today , Stoka Bar , Pink Lime Look , Lifebox Food , Punks & Chancers , Simon and Schuster , Valdo Prosecco , Melissa Corser’s Makeup , Fushi , Shockingly Healthy , Shockingly Healthy در برگزاری مسابقه اینستاگرامی بسیار موفق عمل کردند.

  • آیا همکاری با شرکت دیگر (در برگزاری مسابقه اینستاگرامی) کار درستی است؟

    همکاری با شرکت‌های دیگر به منظور برگزاری مسابقات اینستاگرامی شیوه‌ی مؤثر در کسب فالوورهای بیشتر است. اگر با شرکتی همکاری کنید که از قبل فالوورهای بسیار زیادی داشته باشد، اثر گذار‌تر خواهد بود.

  • جوایز مسابقه اینستگرامی چه باشد؟

    ده‌ها ایده برای جایزه دادن وجود دارند که می‌توانید به عنوان هدیه انتخاب کنید. مثلا پول نقد، محصولات جدید، چیزهای قشنگ و ارزان قیمت و هر چیزی که ربطی به کسب و کار شما داشته باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.