مقالات آموزشی

ترفند حرفه ای نوشتن در نیچ مارکت

مفید بود؟

 این اتفاقی است که افتاده است.  شما برای کسب و کار جدید خود یک وبلاگ اختصاص داده اید. بسیار خوب. می توانید شروع به نوشتن کنید، اما تقریباً در مورد شرکت و صنعتی که یک نیچ  مارکت کاملاً متفاوت است مبتدی هستید. چطور میخواهید صدای خود را گسترش دهید؟ چگونه می توانید در نیچ مارکت با  مخاطبان جدید به شیوه جذاب ارتباط برقرار کنید؟ از حوزه جدید کاری خود چگونه سر در می آورید؟

 وبلاگ نویسان زیادی را میشناسم که وارد یک نیچ مارکتینگ جدید می شوند، یک مقاله فوق العاده مینویسند و سپس به یک نیچ مارکت دیگر وارد می شوند و موفقیت خود را تکرار می کنند.

 اگر شما یک بازاریاب محتوا در حوزه نیچ مارکت هستید، ممکن است در موقعیتی قرار داشته باشید که  مجبور شوید نیچ مارکت خود را تغییر دهید و وارد یک حوضه جدید شوید. شاید نیاز داشته باشید یک محصول جدید بازاریابی کنید و یا به مخاطبان جدید رسیدگی کنید. شاید هم شرکت به دنبال مشتریان جدید است و در این راه به رویکرد و صدای جدید نیاز دارد. حتی اگر چیز جدیدی هم وجود نداشته باشد، بازار مدام در حالِ تحول ما را بر آن می دارد تا به درک فضای مشتری بپردازیم و تا آنجا که میتوانیم محتوای نیچ خود را به روز نگه داریم. اگر  انعطاف پذیری خوبی برای تغییر سبک و رویکرد خود دارید، برای تلاش های بازاریابی شرکت یک سرمایه ارزشمند محسوب می شوید. در اینجا به شما میگوییم که چطور سبک خود را در نیچ مارکت تیز کنید و میخ خود را در آن بکوبید.

در نیچ مارکت جدید فهرستی از معروف ترین  و محبوب ترین وبلاگ های صنعت تهیه کنید

 در نیچ مارکت  فهرستی از بزرگترین و بهترین وبلاگ ها را تهیه کنید. در هنگام  نخستین ورود من به یک نیچ مارکت جدید، اسپردشیتی به شکل زیر تهیه کردم.

با تهیه این لیست می خواستم مطمئن شوم  بزرگترین بازیکنان صنعت نیچ مارکت خود را شناخته ام. من آن ها را در توییتر دنبال میکردم و با جدیت وبلاگ های آنان را مطالعه می کردم. آنها برای اطلاعات نیچ مارکت من حیاتی بودند.

 چطور می توانید در نیچ مارکت جدید به بهترین وبلاگ ها  دست یابید؟  برای نیچ مارکت جدید  به جستجوی کلمات کلیدی مرتبط در گوگل بپردازید. به عنوان مثال، اگر در حال تولید محتوای بازاریابی در فضای سئو هستید، می توانید کلمه کلیدی «وبلاگ سئو» را سرچ کنید. سایتهای صفحه اول جستجو بهترین و معتبرترین سایت ها هستند. وب سایت Moz نیز مانند Search Engine Land در بالای فهرست قرار می گیرد. جستجو برای کلمه ای مانند «اخبار سئو» نیز لیست مشابهی تولید می کند. وب سایت های Moz, search Land   Search Engine Watch, Search Engine Roundtable,  در راس فهرست قرار می گیرند. این وبلاگ ها وبلاگ هایی هستند که توسط متخصصان نیچ مارکت خوانده و دنبال می شوند.

زمانی که در نیچ مارکت خود  وبلاگ ها را یافتید، آنها را دنبال کنید و مطالعه کنید. آنها اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد.

در نیچ مارکت جدید مهمترین کلمات تخصصی را فرا گیرید

هر نیچ مارکت دارای کلمات تخصصی خود است. من پیشنهاد نمی کنم تنها به صرف استفاده از کلمات تخصصی محتوای نیچ  خود را از آنها پر کنید. با این حال، اگر می خواهید در نیچ مارکت حضور پر رنگی داشته باشید باید از واژگان درست استفاده کنید.

هیچ راه  آسانی در نیچ مارکت برای این کار وجود ندارد. به عنوان مثال، اگر می خواهید وارد نیچ مارکت سئو شوید، باید بیاموزید که کلمه اختصاری سئو معادل بهینه سازی موتورهای جستجو است. همینطور احتمالاً باید با کلماتی مانند الگوریتم،  جریمه دستی، ُSERP ، NAP،  نقشه سایت، ارگانیک، محتوای تکرار، PPC،  کوئری،  دامنه،  انکر تکست و غیره آشنا باشید.

 آیا لازم است در نیچ مارکت همه چیز را بدانید؟  در ابتدا خیر. در  ماجراجویی های اولیه خود در نیچ مارکت جدید نیاز دارید تا تحقیقات زیادی در گوگل انجام دهید. به عنوان مثال، شما می خواهید یک وبلاگ جدید در مورد کراس فیت (CrossFit) ایجاد کنید. برای اینکار احتمالاً وبلاگ Invictus  را دنبال می کنید که دارای تمرینات روزانه است. اگر در نیچ مارکت بدنسازی تازه وارد هستید ممکن است با کلماتی مانند walking Lunges  آشنا نباشید. مشکلی وجود ندارد.  آن را در گوگل سرچ کنید. ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد، اما اگر اصطلاحات ناآشنا را به یابید به زودی می توانید کل تمرین را متوجه شوید.

آیا با کلمه پرس تخت (bench press) آشنایی ندارید؟ خوب آن را سرچ کنید.

در نیچ مارکت جدید از محبوب ترین مقاله صنعت سرقت ادبی کنید

 در اینجا من به شما می گویم که سرقت ادبی انجام دهید،  اما نمی گویم که مقاله سرقت شده خود را منتشر کنید. سرقت ادبی همان دزدیدن ایده های شخص دیگر و انتشار آن بنام خود است. جدای از اینکه این کار احمقانه و غیر اخلاقی است، خلاف قانون هم می باشد. هدف از اینگونه سرقت ادبی تنها جنبه آموزشی آن است. من به شما توصیه می کنم که یک مقاله خوب را کپی کنید تا بتوانید از آن بهره مند شوید.

  • در ابتدا دریابید کدام وبسایت در نیچ مارکت از همه محبوب تر است. شاید در گام نخست این کار را انجام داده باشید.
  • به BuzzSumo  بروید و آدرس وب سایت یافته را وارد کنید.
  • معروف ترین مقاله وب سایت را شناسایی کنید .
  • به سراغ مقاله رفته و آن را مطالعه کنید.
  • اکنون بر اساس نسخه اولیه، مقاله خود را ایجاد کنید. می توانید از ایده ها، سازمان و موضوع تحقیق اصلی مقاله استفاده کنید، اما این کار را تنها به سبک خود انجام دهید.
  • مقاله را منتشر نکنید.

 اکنون به شما میگوییم این تمرین  مشابه چیست.

Search Engine Land  یک وب سایت معتبر و معروف است. هنگامی که من بیشترین مقاله به اشتراک گذاشته این وب سایت را در BuzzSumo  سرچ کردم با نتیجه ای مانند زیر مواجه شدم.

به سراغ اولین مقاله رفتم:It’s Over: The Rise & Fall of Google Authorship For Search Results.

 آنگاه این مقاله را به زبان خودم کپی کردم.  معمولاً وقتی یک مقاله سرچ می کنم پنجره کوچک نوشتار خود را نیمه باز می کنم و پنجره جستجو را در نیمه دیگر قرار می دهم.

 من خیلی ساده شروع به نوشتن ایده‌های مقاله اصلی می کنم و آن را به زبان خود بیان می کنم.  حال چرا نمیتوانم این مقاله را منتشر کنم؟

 یکی از بهترین راه ها  برای یادگیری یک موضوع نوشتن درباره آن است. ذهن شما می تواند بدون دانستن همه چیز در مورد نیچ، جوهره نیچ را در یابد. تمرین نوشتن شما را قادر می سازد به طور عمیق وارد موضوع شوید و آن را به صورت کامل جذب کنید.  با انجام این کار می‌توانید حتی از بهترین وبلاگ نویس های نیچ مارکت. خود نیز پیشی بگیرید. ممکن است دارای آن سطح دانش نباشید، اما یقیناً در مورد یک موضوع مستقل اطلاعات دارید. از آن مهمتر، می توانید دریابید ایده های موضوع چگونه به بهترین شکل در مقاله بیان شده است.

در نیچ مارکت جدید یک موضوع کوتاه برای نوشتن انتخاب کنید

اکنون زمان آن است موضوع خود را برای نوشتن انتخاب کنید. من به شما یک موضوع کوتاه پیشنهاد می کنم. چرا؟ به این خاطر که موضوع کوتاه به سرچ کمتری نیاز دارد. اگر در نیچ مارکت جدید خود کاملاً تازه وارد هستید، حکماً  نمی‌خواهید با  کوهی از تحقیقات و مقاله دست و پنجه نرم کنید. در اینجا لازم است تمرکز خود را کوتاه کنید و عمیق وارد موضوعی شوید  .

 اجازه دهید مثالی برای شما بیاورم.

 به مثال وبلاگ‌نویسی کراس فیت برمیگردیم.

  • شما اطلاعات کمی در مورد کراس فیت دارید،  اما می‌دانید که این تمرین در هر ورزش و یا دسته تمرینات رایج است.
  • در گوگل عبارت کلیدی  «رایج ترین کراس فیت» را سرچ می کنید.
  • در این بخش  شما به طور خلاصه  رایج ترین تمرینات کراس فیت که ورزشکاران انجام می دهند را ملاحظه می کنید.
  • ممکن است با  مفهوم «ضربه داخلی شانه» (Anterior shoulder impingement) مواجه شوید.
  • کمی بیشتر تحقیق کنید  و یک مقاله با عنوان «۵ چیزی که هر ورزشکار کلاسیت باید در مورد ضربه داخلی شانه در کراس فیت بداند» بنویسید.

 این مقاله  مناسب و کوتاه است، اما به اندازه کافی جستجو می شود که بتواند در نیچ مارکت جدید یک تجربه آموزشی عالی در اختیار خواننده قرار دهد.

در نیچ مارکت جدید پیرامون موضوع تحقیق کنید

 حال به بخش مفرح میرسیم – تحقیق

 هرگز بدون تحقیق کافی به نوشتن یک محتوای بازاریابی نپردازید. چراکه احمقانه به نظر می رسد. باور کنید مقالاتی خوانده‌ام که میزان سرچ آنها صفر بوده است. این موضوع به ‌طور دردناکی کاملاً واضح است. بدون تحقیق درست مقاله شما یک مقاله ساده و حتی اشتباه به نظر می رسد و چیزی شبیه به نکات ساده زیر در مقاله ای با موضوع کراس فیت می ماند:

  • ضربه داخلی شانه واقعاً دردناک است.
  • برای جلوگیری از  ضربه ماهیچه به آرامی حرکت کنید
  • بازوی خود را بیش از اندازه خم نکنید
  • بین هر ست  به شانه خود استراحت دهید
  • در صورت احساس درد بر روی آن یک تکه یخ بگذارید

 قبل از اینکه نکات مقاله خود را بنویسید، در مورد موضوع خود تحقیق کنید.  یک سرچ ساده از اصطلاح ضربه داخلی شانه در گوگل می تواند شروع خوبی باشد.

هر کدام  مقالات را باز کنید و اطلاعات آن را مرور کنید. هر کدام از تصاویر را باز کنید و مشاهده کنید که ضربه داخلی شانه چطور به نظر می رسد.

 حال با اضافه کردن واژه کراس فیت  به کوئری اولیه خود عمیق‌تر وارد جستجو شوید.

در این قسمت  به موضوعات مربوط به ضربه داخلی شانه در کراس فیت دست می یابید و می توانید آن را به دلایل و درمان کوتاه تر کنید.

 همانطور که تحقیق می کنید  نکات شما در حال شکل گیری هستند و محتوای نیچ  شما در حال توسعه است.

در نیچ مارکت از افراد برجسته نقل قول کنید

 هنوز در نیچ مارکت  متبحر  نشده‌اید… با این حال در حال نوشتن اولین مقاله خود هستید و این می‌تواند دندان شکن باشد. اما چطور می توان آن را بهتر کرد؟ با نقل قول کردن از افراد برجسته موضوع. زمانی که مقاله خود را با افراد برجسته مرتبط می سازید، در واقع دانش آنها را به محتوای خود  و در نهایت به برند خود وارد می کنید.

مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک مقاله خوب و قابل جستجو پیدا کنید
  • اطلاعاتی از نویسنده آن به دست آورید
  • یک نقل  از آن بیرون بیاورید
  • نقل قول آن را وارد مقاله خود کنید

 اجازه دهید با مثال وبلاگ کراس فیت شروع کنیم.  اولین نتیجه سرچ گوگل برای ضربه داخلی شانه: اسلاید شو زیر است :

سرچ گوگل برای ضربه داخلی شانه

 من می خواهم از نویسنده  آن نقل قول کنم و دکتر آ. هولیستر (A.Hollister) به نظر من کاندیدای عالی است. من نام او را جستجو می کنم و در می یابم که بسیار فرد برجسته‌ای است.

 حال از داخل اسلاید شو یک نقل قول انتخاب می کنم:

اکنون شروع به نوشتن مقاله خود می کنم.

 دکتر آن هالیستر  متخصص LSU  حرفه تخصصی خود را در زمینه جراحت‌ دست و روشهای درمان آن گذرانده است. وی عضو جراحی دست بوده و توسط برد جراحی ارتوپد آمریکا موفق به دریافت گواهینامه شده است. یکی از درمان های برتر او در زمینه ضربه داخلی به شانه ( انجام حرکات با کشش مناسب – نقل قول داخل اسلاید)  است. من با گفته ایشان موافق هستم و می خواهم در مورد  بهترین حرکات کششی توضیح دهم.

 من  در حوزه ضربه داخلی شانه مبتدی هستم، اما دکتر هالیستر یک متخصص است. بنابراین از او نقل قول می کنم و در راستای معتبر ساختن مقاله خود به استناد از او  مقاله خود را توسعه می دهم. در این راه با ذکر این نکته که با سخنان او موافق هستم خود را فردی معتبر معرفی می کنم.

 این همان شیوه  خبرنگاری است. خبرنگاران خبره می دانند که باید با شاهدان، نویسندگان و متخصصان مصاحبه کنند تا بتوانند به تمام جوانب موضوع اشراف یابند. نوشتن یک محتوای نیچ تفاوت چندانی با این کار ندارد. شما باید با متخصص آن مشورت کنید، آنها را نقل کنید و در کنار آنها قرار بگیرید.

در نیچ مارکت جدید قابل اطمینان باشید

یکی از اصول روانشناسی این است که افراد قابل اعتماد باعث القای حس اعتماد در دیگران می شوند.

 زمانی که دارای  یک سبک نگارشی مطمئن باشید، خوانندگان شما به احتمال زیاد بیشتر به شما اعتماد می کنند و  به گفته هایتان احترام می گذارند.

اطمینان  به راحتی می‌تواند وارد سبک نگارش شود.  دو جمله زیر را با یکدیگر مقایسه کنید:

  • بسیاری از  افراد در هنگام انجام کراس فیت صدمه می بینند.
  • بر طبق پروژه تحقیقاتی در ژورنال تحقیقاتی  قوای جسمانی، ۷۳ درصد از  تمرین کنندگان کراس فیت حداقل در طی دوره تمرینات یک بار آسیب می بینند.

 هر دو جمله صحیح است، با این حال  جمله دوم قابلیت اطمینان بیشتری القا می کند، در حالی که جمله اول تنها باعث ایجاد بی اعتنایی شک اور می شود.

 می توانید با بیان روشن حقایق اطمینان را خواننده ایجاد کنید .در این راه از تحقیقات انجام شده و ادبیات منتشر شده در مورد موضوع کمک بگیرید.

 تنها  اعتماد نیست که اعتماد برمی‌انگیزد، بلکه منشا آن است که اعتماد ایجاد می کند. هنگام وارد شدن به یک نیچ مارکت باید بتوانید چیزها را نه بر اساس معیارهای خود، بلکه بر اساس تحقیقات و تجارب دیگر افراد ارزیابی کنید.

 در نیچ مارکت جدید دارای ایده باشید

 ممکن است  در نیچ مارکت جدیدی خود نویسنده متبحری در مورد موضوع نباشید، اما قطعاً ایده های ناب خود را در مورد موضوع داشته باشید

 چرا که نه؟  آنچه که مقاله را جالب می کند وجود ایده در آن است. مطمئنا مردم عاشق حقایق هستند، اما نکته مفرح یک مقاله وقتی است که نویسنده احساسات خود را  در مورد موضوع به اشتراک می گذارد. علاوه بر این، انجام این کار باعث ایجاد کامنت، بحث و گفتگو و تولید مقالات بعدی می شود.  نمونه آن را می توان در مورد Adam Singer دید که نظرات خود را راجع به موضوع بیان کرد. با اینکه او مشهور ترین وبلاگ نویس دنیا نبود اما نظرات او در مورد مدیر سایت Mahhable طیفی از بحث و گفتگوهای هیجان انگیز را به راه انداخت.

 نکته در اینجا است که ایده ها مورد توجه قرار می گیرند.  زمانی که هدف شما موفقیت در نیچ مارکت و تسلط بر آن باشد، باید ایده های مبتنی بر تحقیق خود را توسعه دهید. موقعیت شما به عنوان کاراموز مهم نیست. در حقیقت از آنجا که در نیچ مارکت تازه وارد هستید احتمالاً دارای دیدگاهی هستید که کهنه کاران نیستند

 چطور می توانید ایده های خود را در نیچ مارکت به اشتراک بگذارید؟  چند نکته زیر را دنبال کنید:

  • روشن سازید که این ایده مختص شما است. « به نظر من……..»
  • از ایده خود پشتیبانی کنید. «دلیل این که من اینگونه فکر می‌کنم این است که……»
  • احساسات خود را نیز به اشتراک بگذارید. «من بسیار ناامید میشوم وقتی که می بینم مردم منابع خود را  هدر می دهند زیرا……»
  • تشویق به بازخورد کنید. «در اینجا من نظرات خود را بر اساس تجربه بیان کرده ام. می خواهم بدانم دیگر متخصصان در مورد آن چگونه فکر می کنند.»

 نتیجه گیری

 ناامید نشوید. اگر در ابتدای  نیچ مارکت موفق نیستید مقالات اولیه شما ممکن است آهسته زمان بر و خسته کننده به نظر برسد، اما به نوشتن و تحقیق کردن ادامه دهید.

 به سبک و روش خود چندان متعصب نباشید.  فقط بنویسید هر چه بیشتر این کار را بدهید در آن  خبره تر می شوید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.