یکی از دوستان دوران بچگی من یک ویژگی عالی دارد. در هر زمینه ای از سیاست، ورزش، مد و فشن، هنرمندان، شایعه، علم و … صحبت کنید همیشه بیشتر از شما اطلاعات دارد.
اگر او دور و برتان باشد همیشه مکالمه را تحت کنترل درآورده و صرف نظر از این که موضوع صحبت چیست همیشه با افکار خود ارزش مطلب را دو چندان میکند. چگونه؟ او نه انیشتین است و نه کرم کتاب و نه شاگرد همیشه درس خوان.
پس از کجا این همه اطلاعات دارد؟
او موضوعات را هک می کند. بله او موضوعات را هک می کند، همانطور که ما نیچ مارکتینگ را هک می کنیم .فرمول او ساده است: با اطمینان صحبت کنید، از زبان بدن مثبت استفاده کنید، بحثهای دیگران را بازگو کنید و از کارشناسان نقل قول کنید.
این یک فرمول بدون خطا نیست، اما اغلب اوقات جواب می دهد.
به عنوان یک بازاریاب نیچ مارکتینگ که همیشه به دنبال نیچ مارکت جدید، منحصر به فرد و سود آورد، این دقیقا همان کاری است که لازم است انجام دهید.
پر اطلاعات بودن و اشتیاق داشتن در مورد نیچ مارکتینگ عالی است، اما همیشه با نیچ های به شدت پرسود برخورد کرده اید که هیچ چیزی در مورد آن نمی دانستید. اما باز هم می خواهید از طریق آن پول بدست آورید. این طور نیست؟
خوب چطور میتوان محتوای با کیفیت در نیچ مارکتینگ تولید کرد؟
اگر کمی سرمایه داشته باشید، می توانید یک نویسنده آزاد استخدام کنید که به خوبی با نیچ مارکتینگ آشنایی داشته باشد. بر اساس تبحر و تجربه، دستمزد آنها برای نوشتن یک پست وبلاگ از ۱۰ دلار تا چندین دلار هزینه دارد. اما اگر سرمایه نداشته باشید و بخواهید خودتان در نیچ مارکتینگ محتوا تولید کنید چه؟
این همان مشکلی است که من میخواهم در این مقاله برای آن راه حلی ارائه دهم و یک فرمول ساده معرفی کنم که پست های وبلاگ شما را به پست های قابل اعتماد جذاب و کاربردی در نیچ مارکتینگ تبدیل کند.
در این پست می آموزید که؟
- چگونه ایده های نیچ محتوایی بیابید که مخاطبان در جستجوی آن هستند.
- با یک تغییر ساده محتوای خود را ۲۰۰ درصد جذاب تر کنید.
- با یک ترفند ساده برای اعتبار بخشی بیشتر در تولید محتوا گوشه ای استفاده کنید.
«اینفلوئنسرها میتوانند مرغابی طلایی بعدی در بازاریابی و نیچ مارکتینگ باشند، زیرا مردم دیگر به تبلیغات اعتماد ندارند، بلکه به مردم اعتقاد دارند. دقیق تر بگوییم آنها به صدای معتبر اعتماد دارند.» دنیل نومن
محتوای معتبر چیست و چرا باید به آن اهمیت داد؟
شما باید به آن اهمیت بدهید، زیرا ایجاد اعتبار و ارائه چیزی با ارزش، ایده اصلی تولید محتوا گوشه ای در نیچ مارکتینگ است. شما نمی توانید در نیچ مارکتینگ فروش انجام دهید، مگر اینکه مردم واقعاً توصیه شما را ارزشمند ببینند. زمانی که خوانندگان شما را فردی معتبر تشخیص دهند، توصیه های شما را مورد سوال قرار نمیدهند و تنها از شما پیروی می کنند. به همین خاطر است که وبلاگ نویسان تاثیرگذار قادرند دو برابر بیشتر از تبلیغات مستقیم برای یک برند فروش انجام دهند.
زمانی که یک نیچ مارکتینگ کوچک را هدف قرار می دهید، میتوانید به سرعت در آن تاثیر گذار باشید و در مقایسه با بازار هدف بزرگ عملکرد بیشتری را از شوی مشتریان تشویق کنید.
یک تحقیق توسط Technorati نشان داد که 54% مشتریان با این موضوع موافق هستند که هر چه اندازه جامعه کوچکتر باشد تاثیرگذاری بر آن بیشتر است.
قدرت افراد تاثیر گذار در نیچ مارکتینگ |
||
61% مشتریان بر اساس پست وبلاگ دست به خرید زده اند |
81% مشتریان به اطلاعات و توصیه های وبلاگ ها اعتماد می کنند |
90% مشتریان به توصیه های دوستان خود تصمیم به خرید می گیرند |
وبلاگ نویسان دو برابر تبلیغات پولی باعث خرید می شوند.
این نکته مرا به صحبت اصلیم بازمیگرداند. برای ایجاد اعتماد و تاثیرگذاری در نیچ مارکتینگ باید محتوای بسیار با کیفیتی تولید کنید که شما را به یک فرد معتبر تبدیل کند.
تمام کارشناسان به شما میگویند که برای تولید محتوا گوشه ای با کیفیت باید به سه مولفه اصلی توجه کرد:
- به خوبی جستجو شود.
- کاربردی باشد.
- عمیق و با جزئیات باشد.
تولید چنین محتوایی دشوار است، به ویژه در نیچ مارکتینگ که شما چیزی راجع به آن نمی دانید. اما نگران نباشید، می توانید تنها با چند تغییر ساده در سبک نگارش خود یک محتوای با کیفیت تولید کنید. اجازه دهید به شما بگویم چگونه؟
-
برای درک نیچ مارکتینگ رقبای خود را آنالیز کنید
پیش از شروع به نوشتن محتوا در یک نیچ مارکتینگ جدید لازم است زمانی را برای جستجو در مورد رقبای احتمالی خود قرار دهید.
می توانید با شناسایی معروف ترین وبلاگ ها و اثرگذارترین بازاریابان در آن نیچ مارکتینگ شروع کنید. سبک نگارش آنها را مطالعه کنید، به معروف ترین پست های آنان نگاه بیندازید و ببینید آیا از کلمات تخصصی خاصی در آن نیز استفاده میکنند. ابزارهای متعددی وجود دارد که توسط آنها می توانید در مورد رقبای نیچ مارکتینگ خود تحقیق کنید.
به عنوان مثال می توانید از سایت BuzzSumo برای یافتن مشهورترین پست های وبلاگ در نیچ مارکتینگ هدف خود استفاده کنید.
اجازه دهید به عنوان نمونه با نیچ مارکتینگ کاهش وزن (weight Loss) شروع کنیم.
نسخه رایگان BuzzSumo ۱۰ نمونه از مشهورترین پست های یک موضوع را نمایش می دهد.
برای دستیابی به تعداد بیشتر لازم است نسخه ارتقا یافته آن را خریداری کنید. اما همین پست ها کافی است تا به شما بینشی در مورد مخاطبان ارائه دهد. در فهرست ایمیل تمام وبلاگ های برتر ثبت نام کنید و زمانی را برای مرور معروف ترین پست ها در تمام وبلاگ هایی که یافتهاید صرف کنید. زمانی که تحقیق اولیه خود را انجام دادید، به سراغ اکانت فیسبوک خود بروید فیسبوک معدن طلای بازاریابان محتوا و محققان است. شما در فیس بوک بیش از هر پلتفرم دیگری می توانید در مورد مخاطبان و رقبای نیچ مارکتینگ هدف خود اطلاعاتی به دست آورید.
چگونه؟
با استفاده از گزینه facebook Audience Insights
Facebook ..> Manage Ads..> Audience Insight
حال وب سایت هایی که در BuzzSumo یافته اید را در تب Interests سرچ کنید (پست ها نه، تنها دامنه اصلی)
اگر آنها دارای فالووینگ بزرگ در فیسبوک باشند، در لیست نمایش داده می شوند. اگر اینگونه نیست، به دنبال صفحات مشابه دیگر در نیچ مارکتینگ هدف و یا همان کاهش وزن بگردید.
من سایتی را که در BuzzSumo یافتم در بخش Interests سرچ کردم و به برخی مخاطبانم دست یافتنم. آنگاه در گوگل عبارت بهترین وبلاگ های سلامتی و بدنسازی را سرچ کردم و آن را نیز به قسمت Interests اضافه نمودم.
از آنجا که تمام علاقمندی هایی که انتخاب کرده بودم بسیار شبیه به نیچ مارکتینگ هدف بود مخاطبان هدف نیز کاملا شبیه به افرادی بود که قرار بود برای آنها بنویسم. همانطور که تصویر نشان می دهد مخاطبان زیادی وجود دارد که من می توانم از آنها برای درک نیچ مارکتینگ و علاقمندی های موجود در آن استفاده کنم. در این بخش به جزئیات جمعیت شناختی،. علاقه مندی ها و عدم علاقمندی ها و فعالیت اخیر مخاطبان و .. در فیسبوک می توان دست یافت.
شما می توانید به طور عمیق وارد این اطلاعات شوید و به هر آنچه که در مورد مخاطبان خود در نیچ مارکتینگ نیاز دارید دست یابید. به عنوان مثال من می توانم وارد تب Page Likes شوم و دیگر صفحات فیس بوک که مورد علاقه مخاطبانم هست را مشاهده کنم.
میتوانید این فهرست را گسترش دهید تا صفحات فیس بوکی که مخاطبان شما آنها را دنبال می کنند را مشاهده کنید. میتوانید از این میان صفحاتی که مربوط به نیچ مارکتینگ شما است را فیلتر کنید. آنها را در یک تب جداگانه باز کنید، پست های آنان را مرور کنید و موضوعاتی که بیشترین اشتراک گذاری، کامنت و لایک خورده است را بیابید. غیر از فیس بوک شما می توانید اطلاعات ارزشمندی در Quora و فروم های دیگر نیچ مارکتینگ بیابید.
زمانی که به آنالیز بحث ها و پستهای وبلاگ می پردازید، برخی موضوعات بیشتر از بقیه محبوب هستند و مردم علاقه بیشتری به یادگیری این موضوع ها دارند. در یک صفحه جداگانه تمامی این موضوعات را لیست کنید و آنگاه لیستی از عناوین خود که چنین موضوعاتی را مورد خطاب قرار می دهد از یک زاویه متفاوت تهیه کنید. سعی نکنید موضوعات مختلف زیادی در یک پست پوشش دهید. شما در این نیچ مارکتینگ تازه وارد هستید و اگر موضوعتان بسیار گسترده باشد باید زمان زیادی را صرف تحقیق کنید.
« نوشتن به سبک محاوره ای شما را یک فرد معتبر جلوه می دهد و مردم را ترغیب می کند تا محتوای شما را بخوانند و یا حتی در نظر دهی مشارکت کنند.» Neil Patel
-
برای ساده سازی امر تحقیق یک موضوع کوتاه انتخاب کنید.
برای اینکه در یک نیچ مارکتینگ جدید اعتبار کسب کنید، لازم است محتوای عمیق، جامع و کاربردی تولید کنید. اگر بخواهید به ۱۰ موضوع مختلف در یک پست بپردازید، کار را برای خود دشوار می کنید. به خصوص اگر در نیچ مارکتینگ تازه وارد باشید و چیز زیادی در مورد آن ندانید، این کار عملاً غیر ممکن است.
بر طبق گفته های Sam Ovens که برنامه های آموزشی آنلاین در مورد نیچ مارکتینگ ارائه می دهد، موضوعات گسترده و پرداختن به همه آنها در یک قطعه محتوا یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بازاریابان و مشاوران در نیچ مارکتینگ مرتکب می شوند. راه هوشمندانه تر شناسایی موضوعات کوتاه در داخل نیچ مارکتینگ و بخش بندی کردن آن به بخش های کوچک تر و تولید محتوای استراتژیک مجزا برای هر کدام از آنها است. به عنوان مثال، به جای پرداختن به نیچ محتوایی سلامتی و آمادگی جسمانی که یک نیچ مارکتینگ بسیار گسترده است می توانید عمیقتر وارد موضوعی شوید و عنوانی با نکته های «کاهش وزن بعد از بارداری» تهیه کنید. حتی می توانید این موضوع را به بخش های کوچکتر مثل «کاهش وزن بعد از بارداری برای تازه مادر ها»، «تمرینات بعد از بارداری»، «رژیم سلامتی بعد از بارداری» تقسیم کنید. برای دستیابی به ده ها ایده میتوانید از ابزاری مانند َaskThePublic استفاده کنید.
در نهایت به عناوین مختلفی مانند زیر دست می یابید:
- تمرین آسان برای کاهش وزن بعد از بارداری
- ۱۱ اشتباه کاهش وزن بعد از بارداری برای تازه مادران که باید از آن اجتناب کنند.
- 5 رژیم آسان برای کاهش وزن بعد از بارداری
تحقیق در مورد این عنوان ها بسیار راحتتر است، چراکه آنها موضوعات کوتاهی هستند که به یک مشکل خیلی خاص می پردازند.
هدف قرار دادن یک موضوع کوتاه و ارائه راه حل های عملی برای مخاطبان به جای نگاه چند جانبه به عناوین مختلف، خیلی سریعتر در نیچ مارکتینگ شما را به فردی معتبر تبدیل می کند.
-
برای جذب مخاطب در نیچ مارکتینگ از تصاویر و عکس های بصری استفاده فراوان کنید
یکی از ساده ترین راه ها برای تولید محتوای استراتژیک به صورت حرفه ای و قابل اعتماد در نیچ مارکتینگ استفاده مکرر از تصاویر بصری است. با این کار نه تنها محتوای خود را خوب جلوه می دهید، بلکه به خوانندگان کمک می کنید اطلاعات را بهتر و موثرتر درک و هضم کنند. تحقیقات نشان میدهد که ذهن انسان اطلاعات بصری را 60000 بار سریعتر از یک متن ساده پردازش می کند. خواننده در مقایسه با یک متن ساده بیشتر می توانند اطلاعات محتوایی را به یاد آورد. در حقیقت، یک مطالعه جداگانه نشان می دهد که تصاویر بصری رنگی اشتیاق فرد برای خواندن محتوا را ۸۰% افزایش می دهد. کارشناس بازاریابی توصیه می کند تصاویر و عکس ها در متن خود اضافه کنید، حتی اگر ارزش آشکاری به آن اضافه نکنند.
چرا ؟
زیرا عکس ها و تصاویر به محتوای شما اعتبار بیشتری می بخشند. زمانی که در حال نوشتن پست و یا معرفی محصول هستید توسط عکس ها و تصاویر، جزئیات را برای خوانندگان توضیح دهید برای موثرتر کردن عکس ها می توانید از Evernote Web Clipper استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می دهد که به عکس خود، متن، نماد و علائم اضافه کنید. همچنین می توانید قسمت هایی که مهم هستند را برای جلب توجه خواننده هایلایت کنید.
حتی اگر عکس های خود را از دیگر وبسایت ها انتخاب می کنید می توانید نظرات خود را به آن اضافه کنید و برخی قسمت ها را هایلایت کنید. با این کار تصویر شما کارآمد تر به نظر می رسد و آن را معتبرتر می سازد. برای افزودن اصالت بیشتر به محتوا و ترغیب بیشتر خوانندگان حتی می توانید از گیف های انیمیشنی خود استفاده کنید و یا کمی چیزهای جالب به محتوای خود اضافه کنید. می توانید از این تصاویر برای نشان دادن عملکرد یک محصول کوچک، به عنوان مثال باز و بسته کردن یک بطری و یا هر ویژگی دیگر استفاده کنید. برای ایجاد گیف خود میتوانید از ابزار Giphy استفاده کنید. تنها لینک ویدئو را پیست کنید و قالب مورد نظر برای تبدیل به فایل گیف را انتخاب کنید. همچنین می توانید از ویدیو برای معرفی محصول استفاده کنید.
بر اساس آمارInternet Retailer، ۸۵% بازدید کنندگان بعد از تماشای ویدیوی معرفی محصول اقدام به خرید آن کردند. استفاده از ویدیو نه تنها باعث جذب بهتر مشتری می شود بلکه زمان متوسط ماندگاری بازدیدکننده در سایت را افزایش می دهد که این امر مستقیماً به سئو سایت کمک می کند.
Brian Dean, Backlinko از ویدیو در پست های وبلاگ خود استفاده می کند. به عنوان مثال، اگر یک محتوا با ۱۵ یا ۱۷ نکته بنویسد، او یک یا دو نکته را با استفاده از ویدیو معرفی می کند. استفاده از ویدیو نه تنها باعث جلوه بهتر محتوا می شود، بلکه اعتبار زیادی نیز به محتوا گوشه ای می بخشد. می توانید از این تکنیک تولید محتوای استراتژیک برای تولید محتوای وبلاگ و یا معرفی محصول در نیچ مارکتینگ استفاده کنید.
-
سخنان و افکار دیگر کارشناسان را نقل قول کنید تا بدید صورت در نیچ مارکتینگ به محتوای خود اعتبار ببخشید
سریعترین راه برای ایجاد اعتبار و اعتماد، نقل قول ذکر سخنان کارشناسان برجسته نیچ مارکتینگ در محتوا است. شما در نیچ مارکتینگ تازه وارد هستید، بنابراین مردم شما را نمی شناسند، اما افراد تاثیرگذار دیگر را می شناسند. شما می توانید با استفاده از اعتبار آنان در نیچ مارکتینگ به خود اعتبار ببخشید. به چند طریق می توانید این کار را انجام دهید:
- با استفاده از سرچ گوگل معروف ترین وبلاگ های موجود در نیچ مارکتینگ را پیدا کنید
با استفاده از کلمات کلیدی معروف نیچ مارکتینگ در گوگل میتوانید به فهرستی از مشهور ترین وبلاگهای نیچ مارکتینگ دست پیدا کنید
- از درون پست های معروف یک نقل قول بیرون بکشید و آن را در محتوای خود ذکر کنید
به عنوان مثال من اطلاعات کمی در مورد روانشناسی دارم. اما اگر بخواهم در مقابل مخاطبانم با ذکاوت به نظر برسم و یا به مباحث خود اعتبار بیفزایم، از کارشناسان روانشناسی نقل قول می کنم.
- به وب سایت آمازون بروید
همچنین می توانید به سایت امازون بروید و در بخش Kinlde Store کتاب های معروف مربوط به نیچ مارکتینگ خود را در آنجا جستجو کنید و نام نویسنده را به خاطر بسپارید.
سپس به گوگل رفته و به دنبال نقل قول های نویسنده و یا کامنت های مربوط به آن کتاب بگردید و ببینید آیا او دارای وبلاگ هست یا خیر. در زمان نقل قول از یک کارشناس می توانید از عکس ها نیز استفاده کنید تا به محتوای خود اعتبار بیشتری ببخشید. افراد مشهوری مثل لری کینگ، اپرا و بسیاری دیگر از شخصیتهای تلویزیونی و خبرنگاران از این شیوه استفاده می کنند. آن ها با مصاحبه با هنرمندان و افراد تاثیرگذار اعتبار خود را افزایش میدهند. این همان قدرت ارتباط با اشخاص درست است.
«مردم احساس می کنند نیاز به کسی دارند تا به آنان ترفیع دهد، پیش از آنکه ارزشی برای آنان تولید کنند. من به شما می گویم خودتان به خودتان ترفیع دهید.» Glen
-
از اعداد تاریخ و یافته های تحقیقاتی برای پربار بودن محتوای خود استفاده کنید
از اعداد در محتوای خود استفاده کنید. استفاده از اعداد در محتوا تاثیر مستقیم بر آن ایجاد می کند و باعث برجسته ساختن محتوایتان می شود. به عنوان مثال، یک تحقیق نشان داد که استفاده از از عناوین به همراه اعداد در مقایسه با عناوین متنی ساده به طور چشمگیری توجه کاربران رسانههای اجتماعی را به خود جلب می کند. داشتن ایده به خودی خود مهم است، اما مهمتر از آن این است که نظرات و ایده های خود را با استفاده از داده ها پشتیبانی کنید. دو مثال زیر را در نظر بگیرید کدام یک صحت بیشتری دارد:
- استفاده از عدد در عناوین باعث افزایش نرخ تبدیل می شود.
- استفاده از اعداد در عناوین نرخ کلیک را ۷۳ درصد افزایش می دهد .
یک مثال دیگر:
- محتوای طولانی تر و عمیق تر، بک لینک های بیشتر و اشتراکات اجتماعی بیشتری را جذب می کند.
- محتوایی که بیش از 2000 کلمه داشته باشد، ۷۱% بک لینک و ۱۵۰ درصد اشتراک اجتماعی بیشتر را به همراه دارد.
یک روش ساده برای جلوه دادن به محتوا در نیچ مارکتینگ استفاده از منابع تحقیقاتی قابل اعتماد و یا یافته های جدید در نیچ مارکتینگ است. می توانید با استفاده از سایت هایی مانند statista و Pew به آمار تقریبا هر سایتی دست پیدا کنید. اگر موفق به انجام این کار نشده اید، می توانید عبارات کلیدی زیر را در گوگل سرچ کنید:
کلمه کلیدی اصلی در نیچ مارکتینگ + Stats
کلمه کلیدی اصلی در نیچ مارکتینگ + Statistics
کلمه کلیدی اصلی در نیچ مارکتینگ + تحقیق
کلمه کلیدی اصلی در نیچ مارکتینگ + اینفوگراف
اینفوگراف ها یکی از منابع آسان آماری در هر نیچ مارکتینگ به شمار می رود. میتوانید آنها را به شکل تصویر در پست خود استفاده کنید و به منبع اصلی آن لینک بدهید.
استفاده از تحقیقات مطالعات معتبر دیگر کارشناسان یکی دیگر از روشهای سریع برای اعتباربخشی به محتوا است. زمانی که در نیچ مارکتینگ تازه وارد هستید، می توانید به طور مرتب به چنین تحقیقات و اعدادی اشاره کنید تا اعتبار بیشتری کسب کنید. با گذشت زمان خوانندگان اعتماد بیشتری به شما به دست می آورند، حتی اگر وارد جزئیات زیادی نشوید.
-
با لحن محاورهای اما قابل اطمینان صحبت کنید تا موقعیت خود را بالاتر ببرید
دوست من را از ابتدای این پست به یاد می آورید. این همان چیزی است که باید از او بیاموزید.
اصطلاح «موقعیت کارشناسی» در اینجا مرتبط است. هیچ کس شما را به عنوان یک کارشناس برجسته نمیکند. شما باید خودتان را برجسته کنید. شما نسبت به هر کسی که کمتر می داند یک کارشناس به حساب می آیید و چندان کار دشواری هم نیست. در حقیقت، اگر چند ساعتی را صرف تحقیق در نیچ مارکتینگ کنید، احتمالاً بیشتر از اکثر مردم به دانش بیشتری دست خواهید یافت. تنها چالش شما این است که اطلاعات را به شیوه ای مطمئن که خوانندگان را معتقد به شما کند ارائه دهید. اعتبار و اعتماد شما در نحوه نوشتنتان منعکس می شود. در هنگام نوشتن پست وبلاگ مستقیماً با خواننده صحبت کنید و با او رو برو شوید.
- به جای استفاده از کلماتی مانند «ما» و «برای ما» از «من»، «شما» و «من» استفاده کنید.
- از کلمات قاطع استفاده کنید، آنها را به حالت دستوری درآورید. مردم دوست دارند توسط کارشناسان هدایت شوند. زمانی که با اطمینان از آنها انجام کاری را طلب می کنید آنها شما را دنبال می کنند.
- از پاراگراف ها و جملات کوتاه استفاده کنید.
- جملات سوالی استفاده کنید و درست مانند زمانی که با شخصی صحبت می کنید خواستار بازخورد باشید.
- Neil Patel با طراحی چند آزمون کوتاه دریافت هنگامی که از لحن محاورهای استفاده کند خوانندگان 200% بیشتر جذب مطالعه محتوای او می شوند
لحن محاوره ای در نیچ مارکتینگ به خوبی جواب می دهد، چرا که خواننده به واقع احساس می کند کسی در حال صحبت با او در مورد مشکلش است. در تحقیقی که در Harvard Business Review منتشر شد نشان داد که پست های وبلاگی که با لحن محاوره ای نوشته شود، اکسی توسین بیشتری در مغز خواننده تولید می کند. اکسی توسین هورمونی است که توسط آن احساس همدردی و اعتماد به افراد دیگر تولید می شود و باعث ایجاد مشارکت مثبت بیشتر می شود. می توانید حتی از مزایایی لحن محاورهای در هنگام معرفی محصولات نیز استفاده کنید. به این صورت آرام آرام پلی بین خود و خواننده ایجاد می کنید و اعتماد او را نسبت به خود جلب می کنید.
-
در نیچ مارکتینگ هدف خود در توئیتر با افراد تاثیر گذار برتر ارتباط برقرار کنید
توییتر یک مکان عالی برای یادگیری در مورد نیچ مارکتینگ جدید، ارتباط با افراد تاثیر گذار و استفاده از دانش آنها برای تولید محتوای استراتژیک با کیفیت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی اصلی خود را در توییتر جستجو کنید و برروی تب People کلیک کنید تا بتوانید صدها کاربر توییتر مربوط به آن را مشاهده کنید.
اکانت افرادی که توسط شخص آنها مدیریت میشود را دنبال کنید تا به این صورت بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید، مکالمه کنید و سوالات خود را بپرسید. همچنین، به دنبال چت های توییتر که با نیچ مارکتینگ هدف شما در ارتباط است باشید. من عبارت Fitness Chats را سرچ کردم و هشتکی با عنوان #FitnessEdu ی افتم که یک اینفلوئنسر از آن برای چت توییتر هفتگی خود استفاده میکرد.
چت های توییتر بسیار مفید هستند، چرا که آنها طرح سوال و پاسخ مستقیم بین افراد تاثیر گذار و مخاطبان هدفشان را نشان می دهد. علاوه بر آن، شما از افراد مختلف در مورد یک موضوع ایده هایی دریافت می کنید که به شما بینش وسیع تری در رابطه با آن ارائه می دهد. به سراغ تقویم زمانی و نرخ تبدیل آنها در توییتر ( تعداد کاربران توییتر که بعد از مشاهده تبلیغات اقدام به عمل خاصی کردهاند) بروید تا به اطلاعات بیشماری در مورد نیچ مارکتینگ هدف خود دست یابید و در ساعات مطالعه خود صرفه جویی کنید. با این کار می توانید نکات زیادی برای تولید محتوای با کیفیت به دست آورید.
-
به مطالعه سه کتاب پرفروش در نیچ مارکتینگ بپردازید
هرکسی به مطالعه کتاب علاقه مند نیست، اما یکی از بهترین راه ها برای کسب اعتبار و تسلط بر یک موضوع در نیچ مارکتینگ است. اگر شما دو الی سه کتاب پرفروش موضوع را در آمازون مطالعه کنید، تبدیل به یک فرد دانشمند و پر اطلاع نسبت به اکثر رقبایتان می شوید. حتی اگر زمان کافی برای مطالعه دو عدد کتاب را ندارید بازهم میتوانید توسط سایت امازون به اطلاعاتی در مورد مخاطبان هدف خود در نیچ مارکتینگ دست پیدا کنید.
چگونه ؟
با مطالعه نظرات در مورد معروف ترین کتاب ها. بسیاری از مشتری ها دارای دیدگاه و اطلاعات کافی در مورد کتاب هستند که شما می توانید از آنها برای ایجاد یک پست وبلاگ جداگانه در نیچ مارکتینگ استفاده کنید. آنها شواهد زندگی واقعی از افراد هستند و حاوی تجارب زندگی واقعی آنها هستند. در هنگام تحلیل نظرات، به دنبال یک مشکل و یا موضوع خاص باشید که بارها و بارها بیان می شود. می توانید از این اطلاعات در محتوای خود استفاده کنید. دیدگاههای مختلف را از آمازون نقل قول کنید تا پست خود را پربارتر و ارزشمند تر سازید.
-
از فراخوان مجازی برای تولید محتوای چند ماهه آینده استفاده کنید
استفاده از وقایع مجازی یکی از هوشمندانه ترین روش ها برای کسب اعتبار در نیچ مارکتینگ و جمع آوری جواهراتی است که می تواند تبدیل به پست های باکیفیت وبلاگ برای چند ماه آینده باشد. به طور جد بگویم که این استراتژی تولید محتوا گوشه ای میتواند به شدت تصویر برند شما را ارتقا دهد و اطلاعات بیشتری در مورد نیچ مارکتینگ نسبت به ویدئو و یا وبینار به شما ارائه دهد. اگر با این اصطلاح آشنا نیستید بگویم که فراخوان مجازی وقایع آنلاینی هستند که توسط آنها اطلاعات و نکات یک موضوع بسیار خاص به اشتراک گذاشته می شود. همه این وقایع از طریق ویدیو کال ها (Video call) در اسکایپ (Skype) و یا گوگل هنگ اوت (Google Hangouts) به اشتراک گذاشته می شود. شرکت در این وقایع برای هر فردی رایگان است و برای ۳ الی ۴ روز در دسترس است. اما بعد از پایان آن مردم برای دسترسی کامل به آن باید هزینه پرداخت کنند. اگر وقایع مجازی به درستی اجرا شود میتواند به سرعت فهرست ایمیل شما را افزایش دهد و شما را با افراد تاثیرگذار فراوانی مرتبط سازد و از شما یک فرد معتبر و قابل اطمینان در نیچ مارکتینگ بسازد. این اتفاق هر روزه در هر نیچ مارکتینگ اتفاق میافتد. به مثال زیر توجه کنید.
چگونه می توان توسط این امر در یک نیچ مارکتینگ جدید به اعتبار دست یافت؟
خیلی ساده است. هنگامی که شما در حال مصاحبه با ۱۵ الی ۲۰ کارشناس در مورد یک موضوع خاص هستید، سوالات هوشمندانه میپرسید و بدین صورت مردم تصور میکنند شما در آن نیچ مارکتینگ پر اطلاعات هستید. در حقیقت شما تنها سوالاتی را می پرسید که در لیست کوتاه خود قرار داده اید، اما بینندگان به شیوه متفاوت آن را میبینند. به اپرا و لری کینگ و صدها مجری تلویزیون دیگر فکر کنید که از طریق مصاحبه با هنرمندان و بازیگران خود به هنرمند تبدیل شدهاند. تخصص آنها دقیقا چیست؟ زمانی که مردم به طور مرتب شما را در کنار کارشناسان دیگر می بینند تصور می کنند شما نیز یک کارشناس هستید. این کار مزایای دیگری نیز به همراه دارد. زمانی که شما میزبان یک واقعه مجازی هستید و با چندین کارشناس مصاحبه می کنید اطلاعات عملی زیادی در مورد نیچ مارکتینگ در یک برهه زمانی کوتاه به دست می آورید. علاوه بر آن، با استفاده از از دیگر مصاحبه ها میتوانید یک هدف جدید برای واقعه مجازی ایجاد کنید و آن را تبدیل به یک پست وبلاگ مجزا کنید. اگر به این فکر میکنید که چرا کارشناسان در یک نیچ مارکتینگ جدید باید دعوت شما برای واقعه مجازی را بپذیرد راهنمای زیر را مطالعه کنید.
-
از پست های گردآوری شده برای جمعآوری محتوای با کیفیت در نیچ مارکتینگ استفاده کنید
چطور می خواهید با دست خالی در نیچ مارکتینگ جدید محتوای با کیفیت تولید کنید؟
از طریق پست های گردآوری و جمع آوری محتوا از دیگر کارشناسان در آن. انواع مختلف پست های گردآوری وجود دارد که از آنها می توانید استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید یک مشکل بسیار خاص را انتخاب کنید و از بسیاری از کارشناسان درخواست کنید سه نکته اصلی برای حل آن ارائه دهند. این شیوه مرسوم ترین روش برای تولید پست های گرداوری است. اما ممکن است تولید محتوای گردآوری هفته ها و یا ماهها به طول بینجامد. راحت ترین روش انتخاب یک مشکل و جستجوی اینترنت برای کارشناسانی است که در مورد آن نظر دهی کرده اند. زمانی که دارای یک لیست از چندین کارشناس شدید، توصیه های آنان را کپی کنید و آن را به فهرست خود بیافزایید. اما باز هم یک راه آسان تر وجود دارد که زمان زیادی نمی برد. خیلی راحت یک مشکل را انتخاب کنید و به دنبال بهترین محتوا های منتشر شده در وبلاگ ها و پلتفرم های دیگر باشید و لیستی از چنین پست هایی را در وبلاگ خود منتشر کنید. پست های گردآوری بسیار موثر هستند، چرا که به شما اجازه می دهد محتوای منحصر به فرد و با کیفیت بدون این که واقعاً خودتان آنها را نوشته باشید تولید کنید. خوانندگان عاشق چنین پست هایی هستند، زیرا می توانند ایده های مختلف در مورد یک موضوع را از زبان کارشناسان مختلف بدانند.
نکته:
همیشه در انتهای توصیه کارشناس نظرخود را اضافه کنید و به آنها بگویید که فکر می کنید چگونه مشکل شان قابل حل است. با اینکار اعتبار خود را افزایش میدهید و تصویر برند خود را سریعتر می سازید. من نمیگویم که ملالغتی باشید تنها چند جمله کافی است.
-
از پست های متخصصان مهمان دعوت به عمل آورید
من چندین سال است در حال نوشتن وبلاگ هستم. تقریباً هر روز از وبلاگ نویس ها و آژانس های مختلف ایمیل دریافت می کنم که علاقهمند هستند در وبلاگ من پست مهمان قرار دهند. من تا زمانی که طرح متفاوتی برای وبلاگ خود نداشته باشم، پیشنهاد آنان را قبول نمی کنم. اما حتی اگر وارد یک نیچ مارکتینگ جدید شوم آنان را بررسی می کنم و از محتوای آنان برای ایجاد اعتبار خود در نیچ مارکتینگ استفاده می کنم. مردم به دنبال وبلاگهای مهمان هستند چراکه یا به دنبال ساخت بک لینک به سایت خود هستند و یا به دنبال مطرح شدن در نیچ مارکتینگ. اگر می توانید هر یک از این دو را پیشنهاد دهید. در این صورت موجب جذب وبلاگنویسان مهمان بسیار زیادی به سایت خود می شوید. محتوای با کیفیت در وبلاگ خود منتشر کنید. حتی اگر توسط فرد دیگر نوشته شده باشد در خاطر مردم ماندگار می شوید. به عنوان مثال، Jeff Bullas یک فرد تاثیرگذار مطرح در نیچ مارکتینگ، نیچ محتوایی، بازاریابی محتوا و بازاریابی رسانه های اجتماعی است، اما به ندرت خود محتوایی تولید می کند. تقریباً ۹۰ درصد پست های موجود در وبسایت او توسط مولفان مهمان نوشته شده است.
شما نیز می توانید به سایت هایی مانند Quora و Linkedln Group بروید و در آنجا گروه های مربوط به نیچ مارکتینگ خود را بیابید و از اعضای فعال آن برای درج محتوا در وبلاگ خود دعوت به عمل آورید. به عنوان مثال، این گروه دارای 17000 عضو فعال است. می توانید وارد بخشهای مختلف این گروه شوید و با اعضایی که فعالانه در مباحث مختلف شرکت می کنند ارتباط برقرار کنید می توانید در این راه از مشوقهایی مانند تبلیغات رایگان رسانه های اجتماعی و یا ایجاد بک لینک به وب سایت آنها از طریق پست مهمان استفاده کنید.
« جایگاه کارشناسی را می توان کمتر از ۴ هفته ایجاد کرد، اگر شما با شاخص های اصلی اعتبار سازی آشنا شوید.» به نقل از Tim Ferriss در Four Hour Week
-
خود را رسمی جلوه دهید
Tim Ferris پیشنهاد می دهد که به دو الی سه سازمان تجاری مرتبط با خود با نام رسمی بپیوندید.
با این که بدون شک می توانید این کار را انجام دهید و در ملاقات های حضوری اعتبار بیشتری برای خود کسب کنید، اما برای یک سایت نیچ مارکتینگ تازه کار این کار لزومی ندارد. در عوض، لازم دارید خود را به درستی و با اطمینان برچسب گذاری کنید. علاوه بر اینکه این کار به شما اعتبار سریع می بخشد، همچنین کمک می کند شما و وب سایت تان به طور جدی تر دنبال شود. به عنوان مثال، من یک وب سایت کپی رایت راه اندازی کرده ام و در سرتاسر اینترنت خود را به عنوان موسس شرکت Copy Power معرفی کرده ام و همچنین اصطلاح LLC به معنای شرکت با مسئولیت محدود را به انتهای آن افزود ام. این تنها این یک وب سایت کپی رایت است اما من دارای کسب و کار محض پشت آن هستم که به سرعت به من اعتبار بیشتری می بخشد. البته این به بدین معنی نیست که من در کپی رایت خوب عمل می کنم اما این گام باعث ایجاد اعتماد به نفس پایه در شما می شود- اینکه شما قادر به انجام آن هستید.
-
یک پست مهمان برای وبلاگ نیچ مارکتینگ مجاور بنویسید
نوشتن یک پست برای نیچ مارکتینگ همسایه و اشتراک اعضای مخاطب با آن احتمالاً یکی از بهترین و آسان ترین راه ها برای شروع است. علاوه بر آن با انتشار محتوای خود جایی خارج از وب سایت خود را در سطح یک کارشناس معتبر می سازید. پست های مهمان باعث تولید ترافیک خالص به وبسایت شما می شود. به این صورت شما با یک تیر دو نشان می زنید.
-
به سایتهای خبرنگاران بپیوندید تا به منابع نقل قول کارشناسان دست یابید
سایت هایی مانند ProNet و Hardo از بهترین منابعی است که خبرنگاران و وبلاگ نویس های برتر از آن برای یافتن کارشناسان حوزه های مختلف استفاده می کنند. از طرف دیگر، افرادی هم هستند که به عنوان منبع در حوزههای مورد علاقه ثبت نام می کنند و به دنبال کسانی هستند که بتوانند با حرفه خود مرتبط سازند. به عنوان موسس یک وب سایت نیچ مارکتینگ در حوزه خود دارای اعتبار هستید و بسیاری از نویسندگان خوشحال خواهند شد تا از شما نقل قول کنند، به شرطی که در پاسخ به درخواست آنان به سراغ انها بروید.
من در سایت Hardo ثبت نام کردم و بعد از پاسخ دادن به چند درخواست کوچک در مقالهای در Time مطرح شدم. زمانی که این اتفاق افتاد تنها ۶ ماه از عمر وب سایت من می گذشت و تمام تخصص من به عنوان وبلاگ نویس مالی از خواندن سه کتاب که در گام دو آن را معرفی کردم و همچنین تجارب عمومی زندگیام به دست آمد. می توانید بفهمید این کار چقدر آسان است؟
نفرین دانش بهترین دوست بازاریاب تازه وارد در نیچ مارکتینگ
هنوز هم کمی در مورد ضعف دانش و شروع یک سایت نیچ مارکتینگ مردد هستید؟ می خواهم رازی را به شما بگویم که برایتان یک مزیت به همراه دارد و آن نفرین دانش است. نفرین دانش یک نوع سونگری شناختی است که گروههای پر اطلاع را بر آن می دارد تا تصور کنند تفکر راجع به یک مشکل از دیدگاه افراد کمتر مطلع بسیار مشکل است. این تعریف ویکی پدیا است. بر اساس این منطق من باید بهترین فرد برای شروع یک وبلاگ در مورد وردپرس باشم. اما نمی توانم به شما بگویم تا چه اندازه ناامید شدم زمانی که به یکی از فروم های کمکی وردپرس رفتنم که قرار بود به من نشان دهد چگونه کارها را انجام دهم. ممکن است پیدا کردن توسعه دهندگان کهنه در مورد اینکه چه کاری انجام دهم پیچیده باشد. ممکن است شما در وردپرس از من بهتر باشید. همه ما در هر موضوعی که به آن برخورد کردیم ممکن است با چنین مسئلهای روبرو شده باشیم. اما می بینید که من به شیوه قابل فهم تر و بهتر از کارشناسان خبره در مورد آن می نویسم.
نکات نهایی تولید محتوای معتبر در نیچ مارکتینگ
راه های بسیار زیادی برای معتبرسازی محتوا در نیچ مارکتینگ وجود دارد. به عنوان مثال، با به اشتراک گذاری نمونه ها و مطالعات موردی بیشتر. با این حال کلید اصلی در هنگام ورود به نیچ مارکتینگ پیروی از داستان های موفقیت اثبات شده است. به جای چرخاندن فوری چرخ، به جستجوی تولیدکنندگان مطرح محتوا در نیچ مارکتینگ بپردازید و از موفقیتهای آنان بیاموزید. با گذشتن زمان می توانید صدای منحصر به فرد خود را داشته باشید و در نهایت به یک کارشناس مطرح در حوزه نیچ مارکتینگ تبدیل شوید.