مقالات آموزشی

بررسی اثر گذاری تغییر برچسب عنوان‌ها بر سئو و رتبه سایت

مفید بود؟

آیا نگرانی خاصی در مورد تغییر تگ عنوان سئو (تگ تایتل) و برچسب‌های محتوایی که پیش‌تر تولید کرده‌ای دارید؟ حس می‌کنید ممکن است این کار باعث افت رتبه و ضعف سئو ی سایت شما شود؟ پس حتماً این یادداشت کوتاه را تا انتها بخوانید و باز هم با یک بررسی یک پرسش از سوی کاربران، به پاسخ پرسش‌های خود دست پیدا کنید. این بار این سؤال طولانی و همراه با نگرانی توسط یکی دیگر از کاربران ما مطرح شد:

آیا اگر شما صرفاً تگ و عنوان یک محتوای تولید شده در سایت خود را تغییر دهید، ممکن است با افت رتبه و کاهش کیفیت سئو سایت روبرو شده و ناگهان با افت بازخورد و بازدید مواجه شوید؟ آیا گوگل این حرکت شما را به عنوان یک کلک به الگوریتم تلقی می‌کند؟ ما اخیراً عنوان و تگ تایتل یکی از محتوا‌های سایت خود را تغییر دادیم و با افت محسوس ترافیک و بازدید سایت مواجه شدیم. آیا بین این دو رابطه منطقی وجود دارد؟
این بار خیلی صریح و ساده باید گفت بله؛ تغییر تگ عنوان محتوا به سادگی ممکن است باعث افت رتبه سئو سایت شما شود. در عین حال اما نه، گوگل این حرکت شما را به عنوان یک راه برای بازی دادن الگوریتم‌ها تلقی نمی‌کند بلکه گوگل در الگوریتم‌های خود همواره به دنبال تناسب بین تغییرات برچسب عنوان محتوا و تغییرات خود محتواست و با عدم مشاهده این موضوع، نظرش در مورد وضعیت سایت شما تغییر خواهد کرد. اجازه دهید به‌تفصیل به این موضوع نگاهی بیاندازیم.

ارتباط برچسب عنوان و رتبه و کیفیت سئو سایت شما

در حالی که با رشد و توسعه‌ی مضاعفی در حیطه‌ی الگوریتم‌ها و هوش ماشینی روبرو هستیم اما همچنان در رابطه با کیفیت تولید محتوا و تعیین رتبه یک سایت، برچسب‌ها و تگ عناوین، نقشی کلیدی در نگرش موتور جستجو گوگل (نسبت به محتوا و سایت شما) دارند. با این وجود باید قاطعانه تأکید کرد که برچسب‌های عناوین (یا همان تگ عنوان و تگ تایتل هد صفحه از محتوای سایتتان) همچنان یکی از معدود راه‌های گوگل برای درک بهتر کیفیت محتوای تولیدی شما و رتبه‌بندی از منظر سئو سایت هستند.

ماهیت جنجالی تگ‌ تایتل یا برچسب عنوان

در حقیقت، یک توییت توسط یکی از کارشناسان حیطه‌ی تولید محتوا و سئو، اخیراً منتشر شده است و به ما نشان می‌دهد که حذف یک واژه از تگ عنوان اصلی متن تا چه حد اثرگذار بوده و ممکن است باعث افت رتبه سئو سایت خاصی شود. این موضوع حتی در شرایطی که خود این واژه همچنان در طول متن حاضر است نیز کاملاً صادق است. در این مثال این کارشناس حیطه‌ی تولید محتوا و سئو ، واژه “Online” را از برچسب عنوان یک متن حذف کرد (متن سایتی که واقعاً خدمات آن آنلاین بود). این اتفاق اصلاً با واکنش خوبی از سوی موتور‌های جستجوی گوگل روبرو نشد. به عکس دقت کنید.

 

 

این به سادگی نشان می‌دهد که گوگل هر قدر در توسعه الگوریتم‌های موتور جستجو موفق بوده باشد و با ارائه جزئیات بیشتر در کدهای سایت قابلیت‌های خود را بالا برده باشد، در نهایت همچنان برچسب یا تگ عنوان همچنان یک بخش بسیار مهم در زمینه‌ی تصمیم‌گیری‌های موتور جستجو گوگل است و این نقش بی‌بدیل برچسب عنوان غیرقابل چشم‌پوشی است. پس اگر حس می‌کنید که تگ عنوان یک متن خاص در سایت شما عامل بازدید بالای شماست، بهتر است به تغییر ترکیب یا حذف کلماتی از آن اصلاً فکر نکنید!

استثناهای تغییر تگ عنوان در سئو سایت

دقت داشته باشید که پافشاری بر عدم تغییر برچسب عنوان (تگ تایتل) تا جایی منطقی است که خود محتوا دستخوش تغییرات چشمگیری نشده باشد. در صورتی که مطابقت کلمات کلیدی تگ عنوان سئو و متن شما کاهش پیدا کند، گوگل نسبت به این عدم تطابق حساس شده و ممکن است افت رتبه سایت شما را در دستور کار قرار دهد. دقیقاً به همین علت به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر یک سایت موفق از نظر میزان بازدید دارید، از تغییرات ناگهانی در محتواها و برچسب عنوان آن‌ها تا حد امکان اجتناب کنید. حتی اگر به ارائه محتوای جدیدی نیاز دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را در تعامل با کارشناسان خبره حیطه تولید محتوا و سئو انجام داده و به ایجاد صفحات جدید بسنده کنید.

هزینه‌ی ویرایش (بهینه‌سازی) و تولید محتوای بصرفه‌ی رایا مارکتینگ به چه صورت است؟

از این‌که تا پایان این مقاله نیز باما همراه بوده اید, از شما متشکریم.

 

سوالات متداول

  • آیا برچسب عنوان در رتبه سئو سایت موثر است؟

    کیفیت محتوا و تعیین رتبه یک سایت، برچسب‌ها و تگ عناوین، نقشی کلیدی در نگرش موتور جستجو گوگل نسبت به محتوا و سایت دارند. در این میان برچسب‌های عناوین از معدود راه‌های گوگل برای درک بهتر کیفیت محتوا و رتبه‌بندی سئو سایت هستند.

  • آیا حذف واژه از تگ عنوان باعث افت رتبه سئو سایت می‌شود؟

    حذف یک واژه از تگ عنوان اصلی متن بسیار اثرگذار بوده و ممکن است باعث افت رتبه سئو سایت خاصی شود. تجربه‌ ثابت کرده است که این اتفاق اصلاً با واکنش خوبی از سوی موتور جستجو گوگل روبرو نشده است.

  • آیا تغییر برچسب عنوان‌ها به طور کامل منع می‌شود؟

    پافشاری بر عدم تغییر برچسب عنوان تا جایی منطقی است که خود محتوا دستخوش تغییرات چشمگیری نشده باشد. در صورتی که مطابقت کلمات کلیدی برچسب عنوان و متن شما کاهش پیدا کند، گوگل نسبت به این عدم تطابق حساس شده و ممکن است افت رتبه سایت شما را در دستور کار قرار دهد.

  • برچسب عنوان چیست؟

    برچسب عنوان محتوایی که منتشر می‌کنید (یا یک صفحه از وب) به معنای توصیف دقیق و مختصر از محتوای صفحه است. برچسب عنوان هر محتوایی که در سایت منتشر می‌شود، در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل، قابل کلیک بوده و به عنوان یک نتیجه مشخص (از سرچ یک کلمه کلیدی) نمایش داده می‌شود عناوین محتواها یا صفحات. برای سئو و خصوصا اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی مهم هستند. .

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.