مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره پرهیز از نوشتن مواردی در تگ عنوان محتوا

مفید بود؟

آنچه که در هنگام نوشتن تگ عنوان محتوا باید از آن پرهیز کرد.

هدف اصلی از نوشتن و ایجاد یک تگ عنوان برای محتوا گاهاً درست درک نمی‌شود و این می‌تواند مشکل‌ساز باشد. در اینجا یکی از چیزهایی که از آن در هنگام ایجاد تگ عنوان محتوا باید پرهیز کنید را بررسی خواهیم کرد. طبق معمول اما اجازه دهید تا کار را با سوال یکی از کاربران آغاز کنیم:

  • ما مشاوره سئو و انجام تولید محتوای یک سایت را به تازگی در دست گرفتیم و پس از این متوجه شدیم که تیم محتوای قبلی به شکل پیدا و پنهان، تلاش کرده است تا نام وب‌سایت تولید محتوای خود را در تگ عنوان ‌های مختلفِ محتواهای مختلف گنجانده و با این روش رتبه سایت خود را بالا ببرند. آیا این روش آن‌ها سوای غیراخلاقی بودن آن، کاربردی است و می‌توان با این روش ایجاد تگ عنوان محتوا به موفقیت دست یافت؟

شاید کمی تند و ناگهانی به نظر برسد اما هیچ راه بهتری برای پاسخ دادن نیست؛ این احمقانه است! از بسیاری منظرها این واقعاً یک حرکت احمقانه است.

چرا ما چنین پاسخی به این پرسش داریم؟

اساساً به نظر می‌رسد چنین تیمی که در حوزه تولید محتوا فعالیت داشته است هیچ درکی از پدیده تولید محتوا، سئو و اثر تگ عنوان محتوا نداشته و این کاملاً مأیوس‌کننده است. بدون ورود به بحث کدنویسی و طراحی سایت که باعث پیچیدگی متن خواهد شد، باید گفت که سه نکته را در مورد تگ عنوان در نظر داشته باشید:

  • تگ عنوان محتوا برای تمام اسناد و مدارکی که به زبان HTML نگاشته می‌شوند حیاتی بوده و بدون آن نمی‌توان به فهم درستی از متن رسید.
  • تگ عنوان محتوا کاملاً توسط موتور جستجو فهم شده و از این روی موتور جستجو با درک مناسبی از محتویات آن، در الگوریتم‌های خود از آن استفاده می‌کند.
  • این تگ در نقش عنوان صفحه شما در هنگام بوک‌مارک یا ارسال آدرس آن به سایرین ظاهر می‌شود.
  • در هنگام نمایش نتایج جستجو در گوگل، اولین چیزی که از محتوای شما به کاربر نشان داده می‌شود همان تگ عنوان محتوایی است که طراحی کرده‌اید.

 

متخصصان حوزه سئو عموماً بر این که تگ عنوان در صورت داشتن شرایط زیر می‌تواند کاربردی و مؤثر ظاهر شود,اشاره میکنند:

  • توصیف مناسبی از محتوای تولید شده داشته باشد.
  • مرتبط با موضوعاتی باشد که در متن درج شده است.
  • در عین رعایت دو نکته اخیر، کوتاه و قابل نمایش در عناوین حاصل از نتایج جستجو باشد.

کمپانی که از اضافه کردن نام خود به عناوین محتواهای تولیدشده برای دیگران استفاده کرده است در حقیقت هیچ درکی از نکات اخیر نداشته و اساساً نمی‌داند که سئو چیست و چه عملکردی دارد.

با این ترفند در ایجاد تگ عنوان محتوا، نام تیم تولید محتوا را به زباله‌دان می‌برید!

نام شرکت و تیم تولید محتوای آن‌ها در صورت حضور در تگ عنوان ، هیچ ارتباطی با محتوا نداشته است و گوگل به خوبی متوجه خواهد شد که استفاده از این نام به شکل هرز و در اصطلاح اسپم بوده است. به‌علاوه این نه‌تنها هیچ تأثیر مثبتی ندارد، بلکه در عمل هم برای سایت سفارش‌دهنده تولید محتوا  و هم برای خود برند تیم تولید محتوا مضر است! گوگل یک ذهن کلی‌نگر دارد و با بررسی سایت‌ها و صفحات متعدد متوجه خواهد شد که نام این تیم تولید محتوا به شکل هرز و بی‌دلیل به کرات در صفحاتی که محتوای نامرتبطی دارند تکرار شده است و  این به موتور جستجو گوگل و الگوریتم‌های آن یک پیام روشن می‌دهد: مرا نادیده بگیرید! این یعنی کسی که از این ترفند برای بهبود وضعیت برند خود استفاده می‌کند اساساً نمی‌فهمد که به طور همزمان هم به مشتری خود و هم به برند خود صدمه می‌زند. اجازه دهید تا یک نکته کوچک و در عین حال جالب دیگر را نیز از علل اشتباه بودن این کار به شما نشان دهیم.

ممنون که لیست مشتریان خود را فاش می‌کنید!

حتی با وجود مثمر ثمر بودن مقطعی این ترفند، یک اثر منفی دیگری که انجام این کار دارد، لو رفتن لیست مشتریان است! شاید در یک شرایط عادی این کار خیلی اتفاق مهم و اثرگذاری نباشد اما فراموش نکنید که همیشه لیست مشتریان از اسرار یک شرکت در رقابت‌های آتی است و باید تا حدودی حفظ آن را جدی گرفت. اگر شما بر اضافه کردن مکرر نام تیم تولید محتوای خود در گوشه کنار محتوای تولیدی پافشاری کنید، با یک سرچ می‌توان به سادگی لیست مشتریان شما را به دست آورد و متوجه شد که شما برای چه سایت‌هایی تولید محتوا می‌کنید. با داشتن لیستی از مشتریان شما، دیگر رقابت با شما در زمینه تولید محتوا و ربودن نظر و رضایت مشتریان شما کار چندان سختی نیست.

از اینکه تا پایان این مقاله نیز باما همراه بوده اید, از شما متشکریم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.