مقالات آموزشی

آشنایی با ۲۸ ابزار رایگان که کمکی در پیدا کردن افرادی که جستجو می کنیم، دارد.

مفید بود؟

به همان اندازه که تحقیق کلمه کلیدی می‌تواند جذاب و تامل برانگیز باشد، پیچیده و دشوار هم هست، از این رو اگر تازه‌کار هستید نیازمند کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می باشید. مطمئناً همواره از طریق کلید واژه های گوگل تولید محتوا کرده اید. اما صادقانه این را بدانید، هنگامی که تازه شروع به کار می کنید، تحقیقات کلمات کلیدی کمی ترسناک به نظر می رسند.
 تحقیق کلمه کلیدی چندان دشوار نیست. اما به لطف الگوریتم رنک برین، هوش مصنوعی، دستیاران دیجیتالی و غیره این موضوع می تواند کمی گیج‌کننده باشد؛ حتی برای اینکه بدانید از کجا شروع کنید. حرفه ای شدن در حوزه تحقیق کلمه کلیدی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. شما باید بدانید که افراد چگونه جستجو می‌کنند و چه چیزی را حتی قبل از تایپ کردن در باکس گوگل، در نظر می گیرند. بنابراین، با وجود بیش از ۶ میلیارد کاربر در سراسر جهان، آیا می دانید باید از کجا شروع کنید؟ اینجاست که این مقاله به دردتان می خورد. کسانی که به دنبال بهبود سئو خود هستند، با کمک این مطلب به نتیجه خواهند رسید. اگر قصد ندارید تا استراتژی های قدیمی سال 1997 (پر کردن محتوا با کلمات کلیدی) را انتخاب کنید این مطلب برای شما مناسب خواهد بود.

مردم در مورد چه چیزی جستجو می کنند؟

شما در حین جستجو اصولا به دنبال چه هستید؟ گزارش‌های خبری و یا موضوعات روز ؟ ابزارهای عالی بسیاری وجود دارند که به بازاریابان سئو کمک می‌کنند تا بهتر درک کنند که مردم چه چیزی را جستجو می‌کنند و به چه دلیل به سراغ آن می روند. آن‌ها می‌توانند به سوالاتی مانند موارد زیر پاسخ دهند:
⦁    چه زمانی باید یک مقاله بنویسم؟
⦁    آیا این مقاله خوب عمل می‌کند؟
⦁    چه کسی این مقاله را خواهد خواند؟

چگونه می‌توانم پاسخ پرسش های قبلی را پیدا کنم؟
به واسطه یک سری ابزار ها می توان به پاسخ این سوالات رسید. در اینجا ۲۸ مورد از ابزارهای مفیدی که کمک می کنند بدانید مردم چه چیزی را جستجو می کنند و به چه دلیل به دنبال آن هستند، معرفی خواهند شد.

  1. Buzzsumo

Buzzsumo  یکی از ابزارهای مفید برای جستجو در محتوا است. این ابزار به شما این امکان را میدهد که در مورد موضوعات مختلف تحقیق کنید. و میتوانید بر اساس ساعت ها: یک ساعت، ۳ ساعت، ۶ ساعت، ۱۲ ساعت و ۲۴ ساعت آن را فیلتر کنید. به علاوه، شما میتوانید بر اساس موضوعات خاص آن را فیلتر کنید. بنابراین، اگر نمی خواهید از یک کلمه خاص در ابزار تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنید، فقط آن را با کمک این ابزار فیلتر کنید.
شما می توانید از Buzzsumo مانند کلسی جونز، بنیانگذار SixStories استفاده کنید. او می گوید:
من عاشق استفاده از Buzzsumo هستم، زیرا نه تنها کمک می کند تا ببینم چه نوع محتوایی در رسانه های اجتماعی محبوب شده، بلکه کمک می کند محتوای دیگر افراد و دیگر رقبا را ببینم. این ابزار واقعا مفید است و من دوست دارم بتوانم با فیلتر هایی مثل تاریخ و تعداد به اشتراک گذاری مطلب، محتواها را دسته بندی کنم. Buzzsumo برای من جهت بازاریابی محتوا و تحقیقات کلمات کلیدی ارزش دارد.
Buzzsumo یک نسخه رایگان دارد، اما اگر قصد دارید تا در مورد موضوعات خاص و کالاهای دیگر اطلاعات بیشتری دریافت کنید باید هزینه اشتراک آن را بپردازید.

2.    SEMRush

برای فهم اینکه افراد به دنبال چه موضوعی هستند، تنها کافیست کلید واژه یا عبارت مورد نظر خود را در این برنامه تایپ کنید و ببینید چه اتفاقی رخ میدهد. SEMrush کلمات کلیدی اصلی، کلمات کلیدی مرتبط و نتایج جستجوی ارگانیک را برایتان لیست می کند. بهینه سازی برای ppc با کمک این برنامه به طور یکماهه رایگان است. شما به راحتی می توانید حساب های Google ، Facebook و Microsoft خود را با Adzooma مدیریت و بهینه کنید. کاربرانی که هزینه اشتراک این ابزار را پرداخت می کنند دارای امکانات  بیشتری هستند و نسخه پولی آن با هزینه ۹۹ دلار در ماه شروع میشود. اما، شما میتوانید از این ابزار به طور رایگان برای جستجو ایده ها استفاده کنید.

Answer The Public  – 3

Answer The Publicیکی دیگر از ابزار های مفید است و نسبت به دیگر ابزارها نسبتا جدید می باشد. از آن برای جستجو های مربوط به گوگل و بینگ استفاده میکنند و یک پایگاه اطلاعاتی عظیم دارد که قادر است پیش بینی کند که کاربران به دنبال چه چیزی هستند. این ابزار، تجسم زیبایی از داده ها را به شما نشان میدهد.
در گفتگو با Casie Gillette، که مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال در KoMarketing است، در مورد اینکه افراد در جستجوی چه هستند و چرا به دنبال یک موضوع خاص می روند؛ وی گفت:
ما زمان زیادی را برای درک نتایج جستجو بر اساس انواع محتوا و آنچه موتورها پس از سرچ کاربر نشان می دهند، می گذرانیم. درک این هدف و شناسایی روندها آن بدون داشتن اطلاعات خاص دشوار است. من زمان را با SEMrush و برخی از ابزارهای مبتنی بر سوال (به عنوان مثال، Bloom Berry)  صرف میکنم. من ابزارهای مبتنی بر سوال را دوست دارم چون آنها این امکان را فراهم می کنند تا بفهمیم مردم در مورد چه چیزی جستجو می کنند؛ این به شما بینش واقعی میدهد و من همیشه به دنبال پیدا کردن چیز های جدید هستم.” استفاده از این ابزار رایگان است و شما میتوانید دادهها آن را به فایل CSV یا اکسل ارسال کنید.

 

   4- Bloomberry

Bloom berryدقیقاً مانند سوال و جواب عمومی است. تفاوت اصلی در این است که Bloom Berry سوالات و مباحث واقعی را که مردم درباره آنها در بلاگ ها و انجمن ها صحبت می کنند، نشان می دهد. اگر در حال تولید محتوا مدت دار هستید، Bloom berry  مفید و رایگان در خدمت شماست.

5.   Google Trends

با کمک Google Trends، شما میتوانید محتواها یا جداول را مشاهده کرده و کلمات کلیدی ویژه را در سه مرحله سریع جستجو کنید. این مراحل عبارتند از:
کلمه کلیدی خود را در کادر جستجو تایپ کنید.
روی کلمه compare کلیک کنید، سپس کلمه کلیدی دوم مورد نظر خود  را تایپ کنید. در صورت نیاز  تاریخ ها را هم تنظیم کنید. Google Trends نیز به شما کمک میکند اطلاعات جغرافیایی و عبارت های مورد جستجو مربوط به یک کلمه کلیدی را پیدا کنید که به استراتژی کلید واژه شما کمک میکند.
دن موریسون از Aimclear میگوید:
من اغلب به تمایل گوگل برای درک بیشتر تغییر رفتار جستجو توجه دارم. Google Trends دادههای لحظه ای را ارایه میدهد که به بازاریابان به درک کلمات کلیدی بهتر کمک میکند، و همچنین به عنوان یک ابزار برای منابع کلمات کلیدی مرتبط و مفاهیم برای توسعه محتوای عمیقتر عمل میکند. همچنین، Google Trends یک دیدگاه مفید برای تجزیه و تحلیل عمیق کلمات کلیدی بر اساس مکان، و فرصتی برای مقایسه مفاهیم مختلف فراهم میکند.

6.    فیس بوک

فیسبوک یکی از آسانترین ابزار ها برای کشف موضوعات مرتبط است. به علاوه افراد زیادی اخبار خود را از از طریق فیس بوک دریافت میکنند. استفاده از فیس بوک باعث ایجاد یک فهرست موضوعی که برای کاربران محبوب است، می شود.
اگر با لپتاپ تان جستجو می کنید، بخش ترند  (Trending)در سمت راست صفحه تان قرار می گیرد. اگر با گوشی جستجو می کنید، روی نوار جستجو ضربه بزنید تا لیستی از این ترند ها را ببینید. فقط یک موضوع انتخاب کنید و موضوعات داغی را ببینید که روی هم تلنبار میشوند.

7 –   توئیتر

توییتر یک ابزار رایگان دیگر است. مانند ترند های فیس بوک، ترند های توییتر از یک الگوریتم برای چیدمان موضوعات داغ براساس موقعیت جغرافیایی شما یا آنهایی که دنبال می کنید استفاده می کنند. شما می‌توانید این کار را با انتخاب یک مکان خاص در دو مرحله انجام دهید:
⦁    روی قسمت change در دیالوگ باکس ترند ها کلیک کنید.
⦁    سپس  یک لوکیشن متفاوت را انتخاب کنید.
اگر بر روی سئو محلی متمرکز هستید، بررسی این ترند ها براساس موقعیت جغرافیایی تان بسیار مفید است. همچنین می‌توانید از Moments Twitter برای جستجوی موضوعات ترند ها استفاده کنید. در اینجا می‌توانید چیزهای بیشتری در مورد توییتر هم یاد بگیرید.
اشلی وارد، سخنگوی شرکت SEMrush، راه جالبی برای استفاده از توییتر برای یافتن ترندها دارد. او می‌گوید:
هنگامی که به سراغ ترند های توییتر می روید، یک برچسب به آن متصل است که به راحتی در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام قابل یافتن است. نیمی از اوقات من فقط به توییتر و اینستاگرام سر زده و شروع به تحقیق درباره داغ ترین موضوعات روز می‌کنم تا ببینم که گفتگوهای مردم درباره چه چیزی است. این روش برای موضوعات پست وبلاگ عالی است و برای بازاریابی محتوا بسیار مفید است.

8.    یوتیوب

یوتیوب اغلب به خاطر فیلم‌های آشپزی و ویدیوهای ورزشی اش معروف است، اما یک بخش ویدیوهای ترند نیز دارد تا بتوانید ببینید که در حال حاضر چه چیزی در یوتیوب محبوب است. همچنین می توانید وبلاگ YouTube Trends را بررسی کنید. نگاهی به ترند هاواتفاقاتی که در جهان اطراف ما به وقوع می پیوندد، مانند دنبال کردن خورشید گرفتگی در یوتیوب ممکن است.
بعد از اینکه موضوعی داغ در یوتیوب پیدا کردید، می‌توانید آن را با بخش YouTube analytics مقایسه کنید. اگر بتوانید ویدیوهای ترند تولید کنید، می تواند یک ویدئو با پتانسیل قوی برای کسب رتبه بالا در  یوتیوب قرار دهید.

9.    پینترست

در نوامبر 2016، پینترست یک مرورگر را برای پین های شخصی بر اساس ترند های جستجو ارائه کرد. این مرورگر، از یک الگوریتم برای نمایش عکس ها بر اساس روند جستجو کاربر استفاده می کند. به غیر از این شما می‌توانید همزمان از بررسی 30 موضوع مختلف در این ابزار بهره مند شوید. در حالی که پینترست این ابزار را برای تبلیغات ارگانیک ایجاد کرده، اما یک ابزار بسیار عالی برای یافتن ایده‌های  تولید محتوا هم به شمار می رود.

مابقی شبکه های اجتماعی مفید:

10.    Digg
11.    Reddit
12.    Hacker News
13.    Product Hunt
14.    Inbound.org
15.    Instagram’s Explore
16.    Snapchat Discover
17.    Flickr
18.    Quora
19.    Wikipedia
20.    Medium

21.    Google Autocomplete

گوگل به شما کمک می کند تا اطلاعات لازم در مورد آنچه که مردم به دنبال آن هستند، به دست آورید. به گفته جورج فریتاگ، مدیر رشد سئو در True.com:
برخی از بهترین ابزارها برای تحقیق درباره موضوعات مربوط به سئو از خود گوگل قابل جستجو هستند. در واقع، google trends، ادوردز، و حتی موضوعات مرتبط و جستجوهای autocomplete در صفحات جستجوی گوگل به شما اطلاعاتی در مورد انواع موضوعاتی که مردم دنبال آنها هستند، ارایه می‌دهد.
پس بیایید نگاهی به برخی از ابزارهای رایگان گوگل بیندازیم.
در مرحله اول ، Google Autocomplete ابزاری عالی برای یافتن تغییرات عبارات کلمات کلیدی مورد نظرتان است. فقط کافیست در باکس جستجو گوگل تایپ کنید، و عبارات مرتبط در فهرست پایین آن کلمه نمایش داده خواهند شد. سپس می‌توانید از یک عبارت مرتبط با کلمه کلیدی مورد نظرتان استفاده کرده، یا چند مورد آنها را به طور ترکیبی در تولید محتوا استفاده کنید.

22.    بخش People Also Ask در گوگل

People Also Ask در گوگل,یک ابزار رایگان دیگر برای استفاده جهت تحقیق کلید واژه است. بعد از این که کلمه کلیدی خود در جعبه جستجو گوگل تایپ کردید، به سمت پایین بروید تا انواع مختلفی از کلیدواژه های مرتبط دیگر را ببینید. شما می‌توانید بخش کشویی آن را پایین بکشید تا سوالات بیشتر در مورد کلید واژه مورد نظرتان ظاهر شود.

23 – بخش Searches Related To در گوگل

گوگل یک بخش را در پایین نتایج جستجوی گوگل به نام Searches Related To در اختیار کاربران ارایه می‌دهد. اگر به پایین نتایج جستجو بروید، ۸ کلید واژه پیشنهادی را دریافت خواهید کرد که برای استفاده در مطالب و تحقیقات کلید واژه‌های مطلوب هستند.

24.    اخبار گوگل

News Google از سایت‌های خبری در سراسر جهان به شما اطلاع رسانی می کند و مانند بسیاری از دیگر موتورهای جستجو، محتوا ها را بر اساس علاقه مندی هایتان به شما نشان می دهد. این ابزار بسیار مفید است، چون محتواهای خاص یک منطقه جغرافیایی و اخبار بین المللی را در یک رابط کاربر پسند در اختیارتان قرار می دهد.

25.    Google Alerts + IFTTT

در واقع Google Alerts مشابه Buzzsumo است، به جز اینکه شما می‌توانید به طور نامحدود از آن استفاده کنید. اگر به دنبال یک موضوع یا روند تولید محتوا رقیب تان هستید، می‌توانید Google Alerts  را راه‌اندازی کنید تا روزانه یا یک‌بار در هفته برای شما موضوعات مورد نظرتان را نمایش دهد. شما می توانید Google Alerts را با دستور العمل‌های IFTTT جفت کنید.

26.    کنسول جستجوی گوگل

اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که به کنسول جستجوی گوگل دسترسی داشته باشید، می‌توانید یک مجموعه کامل از تحقیقات کلمه کلیدی و ایده‌های بازاریابی محتوا را پیدا کنید. برای مشاهده این که چه نوعی از کاربران با کدام کلمات کلیدی در جستجوی یافتن سایت شما هستند، به مسیر Google Search Console > Search Traffic > Search Analytics بروید. در اینجا لیستی از کلمات کلیدی که برای شما مناسب هستند را خواهید دید.

27.    Google Keyword Planner

برای شروع برنامه ریزی جهت تحقیق کلید واژه می توانید از این ابزار استفاده کنید. بسیاری از بازاریان ترجیح می دهند که از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی به روز استفاده کنند.
کیتی کاتز، مدیر استراتژی در Marketing Fresh می گوید:
من از ترکیبی از ابزارها برای پیدا کردن جستجو های محبوب و مناسب برای محتوا استفاده می‌کنم. در حال حاضر گزینه های زیادی وجود دارد که نمی‌توان یکی از آنها را انتخاب کرد! من هنوز دوست دارم با  Keyword Planner کار کنم تا ایده های جدیدی به دست بیاورم. زمانی که این کار را انجام می دهم، به این فکر می‌کنم که چگونه مردم از این شرایط استفاده می‌کنند و برای شناسایی فرصت‌های مرتبط جستجو می‌کنند.
هر زمان که حس کردید Keyword Planner برای شما بهترین ابزار ممکن است، می توانید به کمک آن بفهمید که کدام کلمات کلیدی قابل‌دستیابی هستند. پیدا کردن حد لازم از حجم جستجو بالا با رقابت کم, به این واسطه ارزشمند است.

28.    Rank Tracker

اگر می‌خواهید ببینید که رقبای شما از کدام کلمات کلیدی استفاده می‌کنند،  استفاده از Rank Tracker  پیشنهاد می‌شود. برای شروع باید URL وب سایت خود را اضافه کرده و به URL رقیب تان وصل شوید تا ببینید دقیقا در کجای محتوایی که تولید می کنید، خلاء کلمات کلیدی وجود دارد. شما می توانید با این ابزار 10 رقیب را دنبال کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این ابزار این است که به شما این امکان را می‌دهد که ببینید آیا صفحات متعددی برای واژه کلیدی مشابه دارید یا خیر.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.