اینستاگرام از قابلیت جدیدی رونمایی می کند که به کاربران امکان گروه بندی لیست فالووینگ (دنبال شوندگان) خود به دسته بندی های مختلف را می دهد.
قابلیت جدید Following Categories یا دسته های مختلف فالووینگ، حساب های کاربری که شما فالو می کنید را در لیست هایی مثل زیر گروه بندی می کند:
- حساب های کاربری که بیشتر از همه می بینید
- حساب های کاربری که کمتر از همه با آنها در ارتباط هستید
- حساب های کاربری که براساس قدیمی ترین به جدیدترین موارد فالو شده مرتب شده اند.
اینستاگرام از داده های 90 روز پیش تاکنون استفاده می کند تا چنین دسته بندی از فالووینگ شما بسازد. در بررسی تعاملات، اینستاگرام فعالیت های کاربر مثل لایک کردن پست ها و واکنش نشان دادن به استوری ها را ارزیابی می کند.
دوست دارید ببینید که کدام حساب های کاربری اینستاگرام در فید شما بیشتر از همه نشان داده می شوند و با چه افرادی کمتر از همه تعامل دارید؟ الان, امکان پذیر شده است. فقط به قسمت Following رفته و لیست فالووینگ خود را از قسمت مشخص شده مدیریت کنید.
هدف اینستاگرام از معرفی قابلیت دسته بندی فالووینگ این است که به کاربران کمک کند تا محتوایی که در فید آنها نشان داده می شود کماکان مرتبط باشد.
در یک بیانیه ای در TechCrunch، یک سخنگوی اینستاگرام عنوان می کند که:
اینستاگرام واقعا در تلاش برای نزدیک کردن شما به افراد و موضوعاتی است که شما در مورد آنها اهمیت می دهید – اما این مورد هم می دانیم که در طی زمان، سلیقه ها و روابط شما دچار تغییرات و دگرگونی می شوند. قصد ما این است که مدیریت حساب های کاربری که شما در اینستاگرام فالو می کنید را راحت تر کنیم تا به بهترین شکل ارتباطات و علاقه مندی های اخیر شما را نشان دهد.
به بیان دیگر، کاربران اینستاگرام می توانند موارد ناخواسته را با بررسی این دسته بندی های جدیدی فالووینگ از فید خود فیلتر کنند.
به عنوان مثال، شاید کاربران متوجه شوند حساب های کاربری که در فید آنها بیشتر از همه نشان داده می شوند همان حساب های کاربری هستند که چندان با آنها سروکاری ندارند.
با اطلاع از این مورد، شاید کاربران تصمیم بگیرند که برخی از حساب های کاربری که بیشتر از همه نشان داده می شوند را آنفالو کنند تا مواردی که در فید خود مشاهده خواهند کرد، محتواهای مرتبط تر و مناسب تری باشند.
تأثیرگذاری این قابلیت برای بازاریابان
خیلی زود است که بخواهیم در مورد آن اظهارنظری کنیم اما این قابلیت، پتانسیل این را دارد که فالوورهای فراموش شده بسیار زیادی را نشان دهد. در صورتی که کاربران پس از بررسی دسته بندی های فالووینگ خود متوجه شوند که حساب های کاربری که بیشتر از همه نشان داده می شوند آن چنان که باید جذاب نیستند، شاید شروع به پاک کردن لیست فالووینگ خود کنند.
به این حالت از جنبه مثبت تری نگاه کنید – در صورتی که کاربران از تعداد لیست فالووینگ خود کم کنند منجر به مشارکت و تعامل بیشتر بین آنها با سایرین هم خواهد شد. کاربران از حساب های کاربری که واقعا برای آنها مهم است محتواهای بیشتری خواهند دید و فرصت های بیشتری برای تعامل با آنها پیدا می کنند.
در هر صورت، به عنوان یک بازاریاب، در صورتی که هرگونه تغییر در تعداد کل فالوورها و تعامل با آنها را به صورت ماهانه ارزیابی می کنید، راه اندازی این قابلیت اهمیت زیادی برای شمادارد.
برای دسترسی به دسته بندی های جدید فالووینگ در حساب کاربری خود، تنها کافیست اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کرده و به پروفایل خود بروید. روی قسمت Following کلیک کرده و گزینه ای مبنی بر گروه بندی حساب های کاربری به دسته های مختلف را خواهید دید.