ر قسمت اول
این سری مقاله نظرات تعدادی از زبده ترین کارشناسان سئو در جهان را باهم مرور کردیم.در ادامه با بخش دیگری از این تعاریف آشنا میشویم.
با ما همراه باشید.
کلسی جونز / بنیانگذار اصلی استراتژیست بازاریابی
سئو به این معنی است که به کاربر با اطلاعات دقیقی که به دنبال آن است خوشآمد بگویید. این میتواند انواع مختلفی از سیستمعامل، از جستجوی صوتی تا کسب و کار های محلی و خرید آنلاین را شامل شود. با اولویت قرار دادن کاربران، مشاغل می توانند به آنچه مخاطبان جستجو می کنند، توجه بهتری داشته باشند. این کار به آنها کمک میکند تا روندها را پیشبینی کنند، انتظارات را برآورده کنند، و حضور آنلاین را افزایش دهند.
کریستوفر جونز / مدیر عامل موسس ، LSEO
سئو به طور کامل، در مورد مهندسی معکوس و تکرار موفقیت جستجوی ارگانیک از رهبران بازار است. اگر به دنبال دریافت سهم مشخصی در این بازار هستید، از ابزار تجزیه و تحلیل رقابتی برای پیدا کردن اطلاعات درباره رقابت، مانند کل بک لینک ها، مرجع دامنه و رتبههای ارگانیک بالا استفاده کنید.
هنگامی که دادههای رقابتی را در دست دارید، قدم بعدی استفاده از استراتژیهای اثباتشده سئو مانند تولید محتوا و تولید لینک، برای تکرار و گسترش موفقیت رهبران بازار است.
جولی جویس/ مدیر عامل Link Fish Media Inc
سئو معمولا اینگونه است: اطمینان حاصل کنید که وب سایت تان هم رتبه خوبی دارد و هم ترافیک بیشتری دریافت می کند. چیزی که اخیرا تغییر کردهاست، و به تغییر برای بهتر شدن ادامه میدهد، این است که ما درک میکنیم که بهینهسازی بیش از حد میتواند به اندازه بهینهسازی محدود، نامناسب باشد. ما سعی می کنیم سایت ها را دوستانه تر کنیم تا اینکه فقط روی موتورهای جستجو تمرکز کنیم. این شامل تمرین ایجاد لینک ها نیز می شود. بسیاری از مشتریان ما در نهایت درک میکنند که مطلوبترین لینک ها آنهایی هستند که پتانسیل های لازم را دارند و نه آنهایی که برای رنکینگ بهتر مفید هستند.
مایکل کینگ / مدیرعامل، iPullRank
سئو یک فعالیت بازاریابی متقابل کارکردی است که قابلیت دید در کانال جستجوی ارگانیک را نشان میدهد. این تلاقی توسعه، محتوا، و ابتکارات بازاریابی استراتژیک برای هدایت ترافیک عالی از موتورهای جستجو است. سئو انتگرال بازاریابی است.
جرمی کناف / مدیر عامل ، اسپارتان مدیا
سئو ساختمان لینک، به طور کامل در مورد روابط است، زیرا رتبهبندی نیازمند لینکهای با کیفیت از وب سایتهای معتبر است. موتورهای جستجو برای ایجاد ارتباط با کیفیت و بیشتر، بسیار موثر بودهاند و مالکان سایت را مجبور به تعامل با کاربران به منظور کسب ارتباطات ارزشمند میکنند، و این یکی از بهترین کارهایی است که در مدت طولانی برای این صنعت اتفاق میافتد.
کیسی مارکی/ بنیانگذار رسانه وایس
سئو به سادهترین شکل تعریف میشود: قابلیت استفاده.
به عنوان یک متخصص حرفهای، هدف من برای هر مشتری بررسی، ارزیابی، و تعریف قابلیت استفاده از یک وب سایت برای مخاطب هدف است.
- آیا این سایت سوال میکند و به سوالاتی پاسخ میدهد که به کاربر کمک میکند؟
- گوگل در کل، این سایت را نماینده ای بهتر از کلیه سایت های دیگر می داند؟
- اگر گوگل وجود نداشت، آیا این سایت هنوز برای کاربر در جهت جستجو، هدایت، و تبدیل مخاطب بالقوه به مخاطب هدف مناسب بود؟
دبرا مست استر ، رئیس Alliance-Link
بهینه سازی یک صفحه وب به ندرت در مورد تغییر عناوین و برچسبهاست و بیشتر در مورد درک قصد کاربر است. سئو پایه هنوز هم می تواند بر عملکرد وب سایت تأثیر بگذارد ، اما به جای اینکه یک استراتژی واکنشی باشد، احتمالاً با تعریف موفقیت ارائه می شود. اما آیا این واقعا تفاوتی با گذشته دارد؟ آیا در حال ایجاد ارتباط با هدر دادن زمان هستیم؟ خیر، محبوبیت لینک و محتوای صفحه، هنوز دو مورد از سه مولفه اصلی برای تعیین رتبهبندی صفحات هستند.
اما گوگل از یادگیری ماشین برای آینده استفاده میکند و به نظر میرسد که ۱۰۰ درصد بر روی رشد این بخش از الگوریتم خود، تمرکز دارد. در مقابل، سئو کاران به فعال کردن و سرمایهگذاری در تحلیل دادهها و درک رفتار کاربران در انواع مختلفی از زمینههای جستجو و پلتفرم های اجتماعی نیاز دارند. این روش میتواند نوعی از محتوا را توسعه دهد که میتواند بر رفتار کاربر / جستجو تاثیر بگذارد که به نوبه خود رتبهبندیها و ترافیک را تحتتاثیر قرار میدهد.
در حالی که درک و غلبه بر جنبه های فنی جدید موتور جستجوی گوگل در آینده مهم است، سئو برنامههای بازاریابی را ارائه می دهد که به طور مستقیم به مشتریان مرتبط اند. وابستگی شما به گوگل و استفاده از پلت فرمهای متقابل به عنوان راهی برای تولید ترافیک و فروش بیشتر در واقع یک نوع بازاریابی هوشمندانه است.
جاش مک کوی / استراتژیست بازاریابی دیجیتال،
سئو اکنون یک رویکرد جداگانه است. بازاریابان در مورد سئو بیشتر به عنوان یک شریک اومنی چنل (omni-channel) می اندیشند و نه فقط سئو. همانطور که بیش از پیش روی رفتار و جستجو مشتری تمرکز میکنیم، باید در نظر بگیریم که محتوای ایجاد شده چگونه به بازار عرضه میشود تا جستجوهای ارگانیک که در مرحله یافتن اطلاعات هستند، قبل از خروج کاربران در مرحله بازاریابی و فروش قرار بگیرند.
جسی مکدونالد / مدیر سئو، تکنولوژی CMOS
سئو نه تنها با تمرکز بر رتبهبندی موتورهای جستجو، بلکه برای کمک به یک وب سایت در سرتاسر اینترنت تعریف میشود. بیش از همیشه، هنگام تصمیمگیری در مورد سئو، مهم است که کاربر خود را در ذهن داشته باشید. همه چیز از هدف گذاری روی صفحه تا ایجاد یک ساختار، باید برای تاثیرگذاری بر کاربران بالقوه در نظر گرفته شود.
کوری موریس / معاون رئیس بازاریابی، Voltage
سئو امروزه هنوز یک رشته ی متمرکز و تخصصی ست که نیازمند تجربه می باشد. با این حال ، این کانال به سایر کانال های دیجیتال مارکتینگ وابسته و یکپارچه شده است که چیز خوبی برای مقیاس بندی محتوا و منابع است. از آنجایی که بیشتر بازاریابی در حال حاضر دیجیتال است ، می توان سئو را نشسته بر صندلی ترافیک ارگانیک برای پایان دادن به اهداف تجاری مانند یک راننده تصور کرد.
بریتنی مولر/ سئوکار، معمار محتوا، Moz
سئو در حالی که به شخصی سازی، یادگیری ماشین و اوج خود میرسد، بر پایه بهترین عملکرد قدیمی اش قرار دارد. از آنجا که گوگل اطلاعات غیررسمی بیشتری راجع به مشاغل کسب می کند، سئو باید بیشتر در مورد بهینه سازی یک کسب و کار برای موفقیت آنلاین و آفلاین باشد.
بروک موری/ بنیانگذار
سئو از نظر من همان چیزی است که همیشه روش های جدید و برجسته ای را در اختیار می گیرد، تا سریع باقی بماند. شما برای کسب دانش باید گرسنه ی آن باشید، اما سئو همزمان می تواند هضم، پردازش و غیره را انجام دهد.
از سرمایهگذاری در حوزه تحقیق کلمه کلیدی جدید، پیگیری، یا نرمافزار مپ که اطلاعات لازم برای اقدام را به شما میدهد، نترسید. هر کاری که میتوانید انجام دهید و بر روی تصمیمات این چشم عقاب (به اصطلاح) تمرکز کنید. این تنها راه پیشرفت است که با سرعت بی نظیری در حال تحول است.
سئو به سرعت تغییر میکند؛ پس لحظهای که از بلعیدن اطلاعات جدید دست بردارید، لحظهای است که منسوخ می شوید. همچنین سئو در مورد موتورهای جستجو نیست، بلکه در مورد بهینهسازی حضور وب است (بهینهسازی در کانالهای چندگانه برای موفقیت آنلاین).6
لی اودن / مدیر عامل بازاریابی TopRank
سئو روشی است که به طور فنی و به طور روزانه محتوای برند را همسو کرده و با نیت جستجوگران تعامل دارد. تا زمانی که محتوا مورد جستجو قرار گیرد، عملکرد آن میتواند برای کمک به ایجاد “بهترین پاسخ” برای مشتریان در هر جایی که به دنبالش باشند، بهینهسازی شود.
بیو پدرازا / مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال
در طول سال ها سئو به سمتی میرود که افراد به هنگام جستجو به آن سمت گرایش پیدا می کنند و جوابهایی را دریافت می کنند که به دنیای اطراف آنها مربوط میشود.
“ده لینک آبی – Ten Blue Links ” هنوز برای برند سایت های تجاری کاربرد دارند، اما تعداد زیادی از لینک های پروفایل های اجتماعی و شخص ثالث در حین جستجو برند و یا برعکس برای کاربر ظاهر می شوند. همه خوب می دانند که جستجوی صوتی و مرزهای نوظهوری در رسانه های جدید وجود دارند.
اگر یک کاربر نهایی از توجه به لیست وب سایت خودداری کند و به یک سایت نقد و بررسی مانند Houzz ، TripAdvisor یا ZocDoc مهاجرت کند، ما باید نتایج ارگانیک را ساده تر در اختیار وی قرار دهیم.
اگر مشتری چنین پاسخ داد که: “اما نتایج نمایش داده شده منجر به ترافیک ارگانیک نمی شوند، آنها فقط ارجاع هستند!” من به آنها دراین مورد یادآوری میکنم که: “اگر این گزینه را انتخاب کنند می توانند از برند شما نهایت استفاده را ببرند. “به هر حال می توانم مبادلات و درآمدی را از این راه دریافت کنم.
چاک پرایس / موسس، اندازهگیری سئو
سئو درباره تجربه کاربر است. این به طور فزایندهای شامل ارائه یک تجربه جستجوی صوتی مثبت است. ایجاد و کسب محتوای مفید به طور روزانه کلید رسیدن به بالای لیست SERPs است.
بریجت راندولف / مشاور آزاد
امروز بیش از هر زمان دیگری ، سئو درمورد درک مشتری ایده آل شما و آنچه دیگران در جستجوی آن هستند, می باشد (و با گسترش ، شناسایی و ایجاد سیگنال های مهم مرتبط، این مشتری ایده آل به حساب می آید). در حالی که جستجو به طور فزایندهای شخصی شده، ما خود را در بهینهسازی شخصیت مشتری در کنار بهینهسازی الگوریتم ها مییابیم.
این هماهنگی بین اهداف بیان شده گوگل و نتایج جهان واقعی، بیشتر یک تغییر هیجان انگیز است؛ به خصوص برای کسانی که علاقه مند به رفتار انسانی تا ماشینی هستند.
همان طور که گفته شد، من از روشهایی که در آنها اصول سئو پا به پای تکنولوژی و با سرعت بالا توضیح داده میشود، قدردانی میکنم. در پایان ، ما باید سعی کنیم تا:
- گوگل به محتوای مان دسترسی داشته باشد.
- مشتریان می دانند که به دنبال چه چیزی هستند.
- دیگران به عنوان نمونه، به محتوای ما اشاره می کنند.
- و من انتظار ندارم که این موارد به زودی به طور قابلتوجهی تغییر کنند.
آدام راینر / مدیر عامل بازاریابی
سئو امروزه با پیشرفت هایی در حوزه کد زنی، دستگاه هایی برای بهینه سازی و چند برچسب جایگزین کوچک مانند گذشته است. شما باید به واسطه راه حل ها، یک تجربه عالی به کاربر ارائه دهید و لینک ها را جذاب کنید.
اگر ساختار خود را حفظ کرده و تا به امروز پیگیری کردهاید، تنها چیزی که تغییر کردهاست، روشی است که ما این تجربه را به وسیله ابزارهای مختلف، از طریق روباتها و دستورها صوتی بکار میبریم.
دیو روهر / بنیانگذار، NorthSide Metrics
اگر میخواهید به برنامه بازاریابی کلی خود به عنوان تمرین نگاه کنید، سئو یکی از تمرینهایی است که باید هر روز انجام دهید. این میتواند شما را قویتر کند، اما باید بدانید که به موارد دیگر گره خوردهاست (به عنوان مثال، تاکتیکها و استراتژیها). در واقع این مانند یک ورزش روزانه است که باید انجام دهید.
الی شوارتز / مدیر بازاریابی، SurveyMonkey
سئو فرآیند افزایش ترافیک ارگانیک از طریق تولیدمحتوا و بهینهسازی صفحات وب است که با آن چه کاربران موتورهای جستجو به دنبال آن هستند، مرتبط میباشد. الگوریتم های موتور جستجو پیشرفته تر از همیشه هستند ومیتوانند قصد انسان از پرس و جو را براساس هوش مصنوعی درک کنند ؛ بنابراین تمرکز بر تمام جوانب سئو، با تاکید بر ارتباط، کیفیت و تعامل با کاربران گرایش دارد.
کریس شرمن / شریک و VP، Third Door Media
سئو به معنای دقیقا همان چیزی است که در سال ۱۹۹۷ به آن اشاره شد، درست در زمانی که من شروع به نوشتن درباره آن کردم. در یک تعریف ساده:
محتوای خوب و قابل خواندن که مردم حس میکنند مجبور به اشتراک گذاشتن آن هستند (یک تعریف کلی: همانطور که مانند 20 سال پیش حریصانه به دنبال جواب هایشان از موتور های جستجو هستند).
البته، امروزه جنبههای اضافی و ظریف تری وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند. اما این ها را می توان توسط متخصصان ذیصلاح انجام داد (هیچ جادویی خاصی در کار نیست، فقط دانش عملی و مهارت کاربردی که برای اطمینان از همه چیز در انطباق با مجموعه “قواعد” فعلی اعمال میشود).
مقایسه مناسبی در حوزه علوم کامپیوتر وجود دارد. دانشمندان کامپیوتر استادان مبتکر الگوریتمها هستند، اما لزوما “برنامه نویسان بزرگی” نیستند. برنامه نویسان بزرگ می توانند برنامه های جذابی را ایجاد کنند، اما بدون وجود الگوریتم های درجه یک نمی توانند از آنها به عنوان طرح کلی استفاده نمایند.
من هرگز اوایل سال 2001 هنگام بازدید از شرکت گوگل را فراموش نخواهم کرد. میزبان به من گفت: “ما هرگز اجازه نمی دهیم لری و سرگئی دیگر کد نویسی کنند.” فکر کنم این جمله به اندازه لازم گویا توضیحات هست.
گرنت سیمون / معاونت بازاریابی جستجو، Homes.com
از سرعت سایت و در دسترس بودن آن گرفته تا متن و رضایت کاربر ، سئو یک رشته ی کاربر محور است که نیاز به درک و تسلط بر موارد زیر دارد:
- چگونگی (روش و ابزار) و مکان (لوکیشن) کاربر در حال جستجو.
- چرا کاربر جستجو میکند (عبارت یا کلمه کلیدی و هدف جستجو) و اینکه آن منطق چطور میتواند وی را (محتوا و رسانه) ارضا کند.
- تجربه کاربری مطلوب چیست که انتظارات اش را برآورده می کند یا از آنها فراتر می رود.
چگونه می توان درخواست کاربر را به طور کامل ارضا کرد؟ در نهایت آنها از طریق تعامل با SERP و / یا به روش های اجتماعی و متد های مبتنی بر لینک دهی، سیگنال های رضایت را از خود بروز می دهند. همه اینها به طور ایدهآل در تعادل کامل با توسعه دهندگان، افراد، طراحان، و سهامداران است!
بیل اسلاوسکی / مدیر تحقیقات سئو
در چند سال گذشته تغییرات مختلفی به سئو وارد شده است. به عنوان مثال، استفاده از دادههای ساختار یافته در وب سایتها و نقشه سایت XML نشان میدهد که موتورهای جستجو برای تولید نتایج به دنبال محتوای قابل خواندن هستند. سئوکاران قادر به دستیابی به اطلاعات بسیار بیشتری از آنچه که پیش از این به طور مستقیم از طریق گوگل با استفاده از کنسول جستجوی (مانند رابط کاربر پسند موبایلی برای خواندن محتوا و اعتبار سنجی داده های ساخت یافته) و ابزارهایی مانند دستیار خودکار Google Analytics در تلفن همراه که یادگیری و توسعه ماشینی را به واسطه ی داده های Google Analytics فراهم می کند، هستند.
پیج رنک هنوز یک عامل مهم رتبه بندی از طرف گوگل قلمداد می شود. تمرکز رویکرد الگوریتم رنک برین کمک به موتور جستجو برای درک معنای پرس و جوها بهتر، و ارائه پاسخ است که (هنوز)بر برآورده کردن نیازهای اطلاعاتی کاربران تمرکز دارد. به گفته ی مهندسین جستجو مانند پل ها هر در مورد چگونگی روند کار گوگل، اکنون باید بدانیم که آیا یک نهاد مشخص برای بررسی عبارات و سوالات جستجو کنندگان وجود دارد یا خیر.
بخش عمدهای از کاری که من در حوزه بهینهسازی یک سایت انجام میدهم، یافتن راههایی برای بهبود چگونگی عملکرد آن از نظر سرعت سایت، تجربه کاربر، استفاده از نشانهگذاری صفحات، معماری سایت و بهبود این احتمال است که کاربر روی لینک صفحه ای که قانع کننده تر و جذاب تر است کلیک می کند.
همانطور که به کمک راهنمای رای دهندگان به گوگل گفته شده است، ما به طور ایده آل باید روی ساخت سایت هایی که می توانند تخصص، اقتدار و قابلیت اطمینان بیشتری جذب کنند، توجه کنیم. اخیرا Google Patent (گوگل پتنت) اظهار کرده که برای سنجش صحت اطلاعات صفحات در نتایج جستجو، آنها را مورد کاوش قرار می دهد و اگر صفحات در آن نتایج ، اعتبار لازم را کسب نکنند ، گوگل ممکن است برای یافتن نتیجه بهتر جستجوی مرتبط تری را انجام دهد. نتایج جستجوی معتبر دیگر می تواند با نتایج جستجو اولیه ترکیب شوند.
این روزها مسئولیت پذیری یک معیار مهم برای سئو است، و اگر شما این راهنمای گوگل را میخوانید، باید بدانید که این موضوع بسیار مهم تر از معیار های دیگر مانند تعداد بک لینک زیاد است.
آلده سولیس / مشاور بینالمللی سئو، Orainti
سئو فرآیند به حداکثر رساندن قابلیت دید یک سایت برای ارتباط با کاربران و مشتریان احتمالی در طول جستجو است
شری تورو / بنیانگذار، مدیر عامل سئو ، مسئول بازاریابی Omni تعاملی
سئو به بهینهسازی مطالب دیجیتالی برای افرادی که از موتورهای جستجو استفاده میکنند گفته می شود. سئو شامل ارتباط “آگاهی بخش” در یک زمینه خاص برای کاربران و حوزه فناوری است.
افراد از طریق جستجو و سوال پرسیدن محتوای مورد نظر را پیدا و کشف میکنند. بنابراین سئو قطعا بخشی از تجربه کاربر است (UX). سئو تنها در مورد رنکینگ پیج نیست!
باس وان دی بلد / بنیانگذار
سئو یک کسبوکار رشد یافته است. وب سایت تان باید در بسیاری از سطوح آماده باشد. فقط انجام سئو کافی نیست. باید درک کنید که چه کسی را هدف قرار میدهید. همچنین باید برای جستجو کاربران با موبایل و امنیت بیشتر سایت فکری کنید.
اما مهمتر از همه این است که سئو در همه جا وجود دارد. این به آن معنی است که یک مدیر کسب و کار باید تمامی جوانب را در نظر بگیرد تا مطمئن شود که مابقی افرادش از نیاز به سئو آگاهند.
جنیفر ون ایدستین/ استراتژیست ارشد
سئو شامل تمام جنبههای نحوه ارتباط یک کسبوکار با ارائه اطلاعات و جستجو آنلاین است.
سئو درباره درک و واکنش به تمام جنبههایی است که چگونه نتایج پردازش، مشاهده و ارائه میشوند. سئو شامل تجزیه و تحلیل این است که مردم چگونه جستجو میکنند، چه چیزی را جستجو میکنند و چه چیزی را پیدا میکنند. اما از جنبه دیگر شامل پیروی از دانش موجود در پشت سر روند کار موتورهای جستجو، درک و تعیین آتوریتی و ایجاد ارتباط بین وب سایت ها و صفحات نیز هست.
سئو در یک چشمانداز تکنولوژیکی در حال تغییر، به معنی فرآیند جاری جهت بازسازی این دید است که نگاهمان به جستجو چیست و از آن چه چیزی یاد می گیریم. این تنها مشاهده رتبهبندیها به عنوان یک هدف نیست، بلکه به عنوان وسیلهای برای مطالعه این است که چگونه موتورهای جستجو از محتوای ما برای خدمت به کاربران خود استفاده میکنند.
این به معنای گسترش تعریف ما از جستجو است. این کانالی است که بیشتر مردم برای یافتن کالا، خدمات و اطلاعات استفاده میکنند. اما نه فقط از طریق موتورهای جستجو شناخته شده، بلکه جستجو بر روی پلتفرم های اجتماعی و وب سایتهای داخلی نیز انجام می شود.
توجه به جستجو داده ها در قلب رفتار کاربران قرار دارد. این اطلاعات که با دیگر شکلهای آگاهی از کسبوکار همگام شدهاند میتوانند برای شکل دادن به استراتژیهای بازاریابی کلی مورد استفاده قرار گیرند.
فرانک واتسون/ مدیر عامل Kangamurra Media
سئو مثل نحوه استفاده ما از اینترنت، تغییر کردهاست. دستگاههای تلفن همراه، جستجوی صوتی، و جستجوی مرتبط با موقعیت مکانی بسیار محتمل تر از چند سال پیش شده اند.
باید درک کرد که تأثیر Schema Markup و فشار گوگل برای استفاده همه از HTTPs ، عمده ترین دلایل سئو هستند که شما باید برای قرار گیری سایت خود در لیست SERP به آنها توجه کنید.
میندی واین اشتاین / بنیانگذار و مدیر عامل مارکت MindShift
سئو چیزی بیش از تلاش برای برقراری ارتباط با مخاطب و تولید محتوا است. به عنوان یک سئو کار، باید در مورد کل وب سایت فکر کنید:
- آیا در وب سایتهای معتبر یا نشریات آنلاین از شما نقل قول می شود ، مورد توجه واقع می شوید یا با شما مصاحبه می شود؟
- آیا مردم محتوای تان را به اشتراک میگذارند و در موردتان صحبت میکنند؟
اینها برخی از فعالیت های طبیعیتر برای سئو به شمار می آیند. چیزی که تغییر نکرده است این است که به یک وب سایت کاربر پسند نیاز دارید که به درستی بهینه شده و عاری از خطاهای فنی باشد.
آملیا ویلسون / مدیر بازاریابی محتوا، HostGator
در روزهای ابتدایی شکل گیری این مقوله، سئو فقط برای خدمت رسانی به گوگل بود. سپس ، به مفهوم خدمت رسانی به کاربر از طریق گوگل تغییر ماهیت داده شد.
اکنون، در ابتدا باید هر کاری که میکنید (از سرعت سایت تا کیفیت محتوا)، را در نظر داشته باشید. اگر کاربران را خشنود نگه می دارید، گوگل به اندازه کافی باهوش است که متوجه این موضوع شود و در رتبهبندیها به شما پاداش دهد. در گذشته چیزهای بیشتری در مورد کار با سئو وجود داشت. در حال حاضر سئو، شامل بازاریابی خوب با کمی جادوی مضاعف است.
راب وودز / مشاور سئو، بازاریابی دیجیتال Riseform
دلیل دشواری سئو این است که با بسیاری از تکنیکهای بازاریابی دیگر پیوند خورده است. روزهایی که هر آنچه برای سئو انجام می دادیم صرفا برای آن بود و بس چندان دور نشده اند (ساخت لینک، محتوای بسیار بهینه شده (مملو از کلمات کلیدی)، تولید محتوا فقط برای جلب نظر موتورهای جستجو و غیره).
من امروزه میگویم که سئو ترسیم سایت شما به عنوان یک ابزار فنی است، در حالی که بهترین پاسخ ممکن / یا منبع مورد نیاز یک کاربر خاص را در اختیارش قرار می دهد.
سئو تکنیکی با موبایل، دادههای معنا دار و سرعت صفحات سایت، پیچیدهتر و پیچیدهتر میشود. در حال حاضر، موتورهای جستجو به درک بیشتر نیاز های کاربران پرداخته و همچنان در حال ارتقا هستند و بیشتر به سمت درک بهتر نیازهای کاربران و مفیدترین جواب به جای بهترین جواب بهینه سازی شده یا دارای لینک بیشتر می روند.
تونی رایت / مدیرعامل و بنیانگذار WrightIMC
به زبان ساده تر می توان گفت وقتی سئویی در کار نیست، جادویی نیست، تخصصی نیست، این یک تاکتیک یکتا نیست. و همه اینها چندان آسان نیست. آژانس ما باید در حوزههای بسیاری به کسبوکار ها مشاوره دهد، چرا که جستجو تمامی منابع در دسترس را بررسی می کند. هنگامی که می بینیم چیزی اشتباه است، مشتری انتظار دارد که در مورد آن پاسخی بدهیم (حتی اگر فراتر از محدوده کاری باشد که انجام می دهیم).
سئو برای من مشاوره کسب و کار جدید است، با عمر طولانی.
ولز یو / تحلیلگر سئو ویلیامز-سونوما
سئو معنای همیشگی اش را دارد: ایجاد یک وب سایت که توسط موتور های جستجو قابلدرک باشد. با این حال، چیزی که هر سال تغییر میکند، این است که چگونه این کار را انجام میدهیم. به همین دلیل درک این مسئله که با روی کار آمدن تکنولوژی جدید، صنعت هم دستخوش تغییر میشود بسیار مهم است.