مقالات آموزشی

آشنایی با تاثیر تولید محتوا اینستاگرام و تلگرام بر سئو

مفید بود؟

تاثیر تولید محتوا اینستاگرام و تلگرام بر سئو چیست؟ همه ما می‌دانیم که رسانه‌های اجتماعی تاثیر زیادی بر نتایج بازاریابی اینترنتی دارند. با این حال، تنها فیس بوک، گوگل پلاس و لینکدین نیستند که برای تبلیغات و جذب مخاطب بیشتر حیاتی هستند، بسیاری از بسترهای اجتماعی تخصصی دیگر وجود دارند که به عنوان بهشت بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شوند. بسیاری از کسب و کارها در حال حاضر تولید محتوا اینستاگرام و تلگرام را انتخاب می‌کنند. در وهله نخست تولید محتوا اینستاگرام یک راه عالی برای بازاریابی رسانه‌ای اجتماعی است. اینستاگرام با بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان، برای به اشتراک گذاری تصویر قدرتمند تبدیل به یک ابزار بازاریابی آنلاین قابل‌اعتماد شده‌است.
از سویی دیگر تلگرام در مقایسه با تولید محتوا اینستاگرام نیز با در اختیار داشتن 200 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان بستر خوبی برای انتقال اطلاعات و درج محتوا به شمار می آید. این روزها رقابت در تلگرام بسیار شدید است و مردم از تمام تکنیک های بازاریابی مرتبط با آن برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده می‌کنند. با این حال موفقیت تولید محتوا در این دو پلتفرم بر کسی پوشیده نیست. اما آیا آنها می توانند برای سئو سایت شما کاری انجام دهند؟ آیا تاثیر گذاری آنها به قدری است که بخش اعظمی از توجه و سرمایه خود را به آنها معطوف کنیم؟

 

تاثیر تولید محتوا اینستاگرام و تلگرام بر سئو

در ابتدا باید از این تاثیر آگاه شویم که تولید محتوا اینستاگرام، تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی محبوب می توانند تاثیری روی سئو داشته باشند؟ یا خیر، و بعد از آن درک بهتری از هدف تولید محتوا اینستاگرام و تلگرام بدست آوریم. شبکه های اجتماعی یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای ترویج محصولات و رسیدن به مخاطبان گسترده در دنیای امروز هستند. پاسخ ساده این است که شبکه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی موتور جستجو در کنار یکدیگر کار می‌کنند تا مخاطبان ارزشمند و ارتباط بیشتر را فراهم کنند.
به طور خلاصه، سیگنال‌های اجتماعی با تولید محتوا اینستاگرام یا تلگرام، یک معیار یکپارچه از نحوه تعامل افراد با محتوای برند در پلت فرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند. سیگنال‌های اجتماعی شامل تمام فعالیت‌هایی هستند که تعامل کاربر را تعریف می‌کنند: مرور، لایک، نظر، به اشتراک گذاری، پیوندها و غیره.
برای موتورهای جستجو، معیارهای رفتاری کاربر، که شامل سیگنال‌های اجتماعی هستند، در تعیین ارتباط یک صفحه با یک کلید واژه برای جستجو اهمیت دارند (در ادامه تولید محتوا اینستاگرام به آن خواهیم پرداخت)؛ با توجه به ایده اصلی این موضوع، بیشتر تولید محتوا اینستاگرام به اشتراک گذاشته می شود، مورد پسند واقع می شود، در مورد آن اظهار نظر می شود. پس کیفیت، ارزش، اهمیت و همچنین رتبه بندی در SERP نیز بالاتر می رود.
اساسا، سایت‌های ارتباط جمعی به بخش مهمی از زندگی آنلاین تبدیل شده‌اند و روش ارتباط و تصمیم‌گیری های ما را کاملا تغییر داده‌اند. اضافه کردن سیگنال‌های اجتماعی به الگوریتم جستجوی و رتبه‌بندی تنها گام تکاملی منطقی بعدی برای حصول اطمینان از این است که ما به عنوان خواننده به بهترین محتوا دست پیدا می کنیم یا ما به عنوان مدیر کسب و کار با تولید محتوا اینستاگرام آنچه که کاربر به آن نیاز دارد را در اختیارش قرار می دهیم.

اینستاگرام یک موتور جستجو است.

اگر یک کلمه خاص را در گوگل تایپ کنید، وب سایت رسمی، محتوای مفید و شناخته شده در مورد آن در رتبه نخست قرار می گیرد، اما به طور مستقیم اطلاعات مرتبط با آن در پیج اینستاگرام و یا تلگرام به صورت لینک شده در مابقی نتایج جستجو قرار می گیرد. از پنج لینک بالا در SERP چهار مورد توسط شرکت، کسب و کار یا سازمانی که در حوزه کلمه کلیدی مورد نظر کار می کنند، (مثلا فرد یا گروهی که خارج از ویکی‌پدیا قرار دارد)کنترل می‌شود.
این موضوع ترافیک را به سایت‌های ارتباط جمعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و تلگرام در تمام مدت هدایت می‌کند. بنابراین تولید محتوا اینستاگرام و تلگرام شما را سریعتر به مخاطب متصل می کند تا اینکه بخواهید تنها یک راه ارتباطی و از طریق سایت و محتوای درج شده در آن با کاربر ارتباط برقرار کنید. در مورد جستجوی محلی در رابط کاربری اینستاگرام فکر کنید. کاربران می‌توانند در رابطه این موارد را جستجو کنند:

•  افراد (با نام یا نام کاربری)
•  هشتگ ها
•  مکان‌ها

 

نقش تولید محتوا تلگرام برای سئو چیست؟

با توجه به نقش شبکه های اجتماعی و تولید محتوا اینستاگرام نباید از تولید محتوا تلگرام نیز غافل شویم. اگر به کانال های تلگرام نگاهی بیندازیم، سه ویژگی اساسی پیدا می کنیم: ناشناس بودن کامل کاربران: تلگرام برای کلیه تاثیرات یک سرویس پیام رسانی مشابه واتساپ است ، اما با داشتن یک سیستم پوششی و رمزگذاری داده ها که به گفته دوروف آن را غیرقابل نفوذ می کند برای جذب مخاطب مناسب است.
بعد از عضو شدن در یک کانال کاربران امکان چت کردن نیز خواهند داشت. در نتیجه ویژگی اساسی در اینجا ارتباط یک طرفه نیست. با اینکه گیرندگان نمی‌توانند در کانال‌ها پاسخ دهند، اما به طور انحصاری محتوای ارسالی برای آگاهی رسانی بهتر نقش بسزایی ایفا می کند، با اینکه کانال ها نیز یک بخش مهم در نتایج جستجو گوگل شده اند. راه قرار گیری در نتایج جستجو گوگل برای بهبود سئو محتوا کانال های تلگرام نیز این است که:
•    از کلمات کلیدی در عنوان محتوا و توصیف کانال استفاده کنید
•    از گروهی از کلمات کلیدی برای درج محتوا استفاده کنید
•    سن و عمر شبکه یا گروه شما در سئو بسیار موثر است
•    تعداد اعضای کانال و یا اعضای گروه بسیار مهم است
•    فعالیت کاربر در شبکه یا گروه شما در کسب نتیجه بهتر تاثیر گذار است.

چگونه فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی بر سئو موثر هستند؟

حالا اجازه دهید به مزایای سئو از جانب تولید محتوا اینستاگرام و تلگرام نگاهی بیندازیم که در نتیجه از تعاملات کاربران با آنها ناشی می‌شود، یعنی تقویت تعامل محتوا، قابلیت دید و طول عمر بالا.
تولید محتوا اینستاگرام، تلگرام و شبکه های ارتباط جمعی می‌تواند به طور غیر مستقیم بر تلاش‌های سئو با کمک به ارتقا محتوا تاثیر بگذارند. شما ممکن است مقدار زیادی محتوای جذاب داشته باشید، اما اگر آن را در مقابل مردم در کانال‌های اجتماعی بگذارید خود را ساده تر به آنها معرفی خواهید کرد.
به عنوان مثال طبق آمار موجود در گزارشات 76 درصد از کاربران فیس بوک از آن برای یافتن محتوای جدید برای خواندن استفاده می‌کند و آن را یک مکان عالی برای انتشار محتوای به تعداد بسیار زیادی از افرادی که ممکن است حتی آن را به اشتراک بگذارند مورد استفاده قرار می‌دهد. حال تولید محتوا اینستاگرام و تلگرام را در سالهای اخیر با این آمار مقایسه کنید. با توجه به اینکه تمایل استفاده از اینستاگرام بیشتر از فیسبوک می باشد در نتیجه کاربران بیشتری در سراسر دنیا پیدا خواهید کرد که می خواهند اخبار و اطلاعات را از طریق این رسانه دریافت کنند.
سایت moz  در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که:
«برای تعیین موفقیت تولید محتوا اینستاگرام، تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی، یک الگوریتم به این مسئله نگاه می کند که آیا کاربران با محتوای مربوطه درگیر هستند یا خیر. اگر تعداد بیشتری از افراد با آن درگیر باشند، این نشانه روشنی است که محتوای مذکور مفید است. اگر اینگونه نباشد، فعالیت در شبکه های اجتماعی به نتیجه دلخواه منجر نمی شود».
نکته دیگر این است که طول عمر پست‌های یک وبلاگ به شدت بر موتورهای جستجو تکیه دارد. حتی اگر یک مقاله عالی با تعداد کلمات بالا (مثلا 10 هزار کلمه بنویسید) کمکی به جلب توجه مخاطب نخواهید کرد؛ مگر اینکه آن را به واسطه تولید محتوا اینستاگرام و تلگرام به گوش مخاطب برسانید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.