سایت لینکدین (LinkedIn) که ابتدا به عنوان یک سایت شبکه حرفهای تاسیس شد، هم اکنون یک جز اصلی در بسیاری از استراتژیهای بازاریابی فروش B2B و استراتژیهای بازاریابی محتوا است. رشد این پلتفرم به این معنا است که این شرکت اکنون میتواند ادعا کند که بزرگترین شبکه حرفهای جهان در اینترنت با بیش از ۶۶۰ میلیون عضو در بیش از ۲۰۰ کشور فعالیت میکند. تولید محتوا
لینکدین به عنوان بخشی مهم از بسیاری از استراتژیهای B2B تبدیل شدهاست؛ زیرا طبیعت این پلت فرم برای بازاریابی محتوا بسیار مناسب است. این شرکت گزارش میدهد که ۹۴ درصد از بازاریابان B2B از لینکدین به عنوان یک کانال توزیع محتوا استفاده میکنند و ۲ میلیون ناشران مطالب جدید را در این سایت به همراه پستهای همتا در فید، گروهها و ۷ میلیون صفحه مرتبط با کسب و کارهای مرتبط با برند شان ارسال میکنند.
بازاریابی با تولید محتوا لینکدین B2B چیست؟
بازاریابی محتوا یک عمل است که شامل برنامهریزی، ایجاد و توزیع محتوایی است که برای مخاطب خاص شما جالب و مفید باشند، اما نباید به طور مستقیم محصول و یا سرویس خود را تبلیغ کنید. برندها از این روش برای توسعه آگاهی تجاری، اعتماد و نزدیکی با مشتریان احتمالی که میخواهند به آنها برسند، استفاده میکنند
در همین حال، تولید محتوا لینکدین B2B به ایجاد و توزیع محتوای حرفهای برای اهداف مشابه اشاره میکند. این ایده اغلب به مردم کمک میکند تا مشکلات کسبوکار را حل کرده و کار خود را بهتر انجام دهند، در حالی که با زیرکی را به سمت برند و راهحل شما هدایت شوند. تولید محتوا B2B یک بازی بلند مدت است و باید با استراتژی بازاریابی دیجیتالی کامل ادغام شود. وقتی این کار به خوبی انجام شود، این روش یک روش بسیار موثر خواهد بود.
چرا بهتر است که تولید محتوا لینکدین را برگزینیم؟
93٪ از موفق ترین بازاریاب های B2B با توجه به جدیدترین معیارهای بازاریابی محتوا B2B ، بودجه ها و روندهای مربوط به بازاریابی به واسطه محتوا، می گویند که سازمان آنها با تولید محتوا لینکدین 35٪ به تنهایی از کمترین میزان رشد در بازاریابی و تولید محتوا عادی بدون توجه به این پلتفرم موفق تر است.
اما چرا بسیاری از متخصصان بازاریابی B2B از لینکدین برای افزایش آگاهی، ایجاد روابط و ایجاد انگیزه استفاده میکنند؟ پاسخ روشن است. تولید محتوا لینکدین فواید منحصر به فرد بسیاری دارد که از طریق کانال های دیگر قابل دستیابی نیستند. این فواید عبارتند از:
مخاطبان هدف: لینکدین یک برنامه اجتماعی است که در آن مخاطبان تجاری ردیف بالا را به طور مداوم قابل دسترسی هستند. امکان دسترسی به کسانی که مد نظر دارید یا کسانی که تأثیر قابل توجهی در تصمیمات توجه یا عدم توجه به تولید محتوا لینکدین شما دارند کار تقریبا آسانی است اما نیازمند چیدن یک استراتژی و هدف بهینه می باشند. محتوای مورد نظر برای شکل دهی به ذهنیت تجاری، مخاطب مشتاق را به راحتی پیدا می کند.
اعتماد: هیچ راه بهتری برای ایجاد رهبری فکری و ایجاد اعتماد به برند وجود ندارد تا اینکه به فکر تولید محتوا لینکدین و انتشار گزینه های برجسته و روشنگر بیفتید. آن هم درست زمانی که افراد حرفهای دیگر میتوانند تاییدیه ها، یا نظرات خود را به آن، اضافه کنند. در نتیجه شما می توانید اعتبار خود را به مراتب بهتر از آنچه که از طریق یک خروجی تبلیغاتی پرداخت می شود، به دیگران نشان دهید.
روند (تمایل): لینکدین مکانی برای یافتن جدیدترین مطالب در یک صنعت خاص است. هنگام افزودن و تولید محتوا لینکدین خود، از آن برای اظهار نظر یا ارسال در صفحات خودی صنایع دیگر یا مرجع استفاده کنید.
تعریف مخاطب هدف در روند تولید محتوا لینکدین
اساس یک استراتژی جهت تولید محتوا لینکدین قوی، ایجاد شبکه و گسترش تماس با یک صفحه است که کسب و کار شما را در مناسب ترین و بهترین تصویر ممکن به مخاطب هدف نشان میدهد. بعد از ایجاد محتوای خود، میتوانید جزئیات بیشتری را وارد کنید تا مخاطبان بتوانند در مورد همکاری با شما، تصمیمگیری کنند. از سرمایه های در دسترس خود برای انتشار و آپلود مطالب، به روز رسانی، مقالات با ارزش، تصاویر و ویدیوها استفاده کنید. محتوای معنادار و مرتبطی که به آموزش، اطلاعرسانی و ایجاد اعتماد کمک میکند، به جای محتوایی که تنها محصولات و خدمات شما را ارتقا دهد برای مخاطب مفیدتر خواهد بود.
سکوی انتشار و تولید محتوا لینکدین به اعضای خود اجازه میدهد تا مقالاتی را بنویسند، ویرایش کنند تا تخصص حرفهای خویش را با مخاطبین حرفه ای به اشتراک بگذارند. بخش “Recent Updates” را می توان برای به روز نگه داشتن صفحه لینکدین استفاده کرد. این جایی است که شما میتوانید وبلاگ خود را به روز رسانی کرده و یا با مقاله هایتان با دیگران ارتباط برقرار کنید. از طرف دیگر، مقالات زیادی وجود دارند که شما میتوانید برای برجسته کردن هر چالشی که اخیرا با آن مواجه شدهاید، راهحلهای ابداعی که ایجاد و کشف و ضبط کردهاید، و روند های مهم در صنعت تان استفاده کنید.
برای شروع جهت تولید محتوا لینکدین باید به این سوالات پاسخ دهید: باید در مورد چه چیزی بنویسم؟ آیا من باید یک مقاله یا یک فیلم بلند مدت یا یک ویدئو را پست کنم؟ چگونه باید نظرات خود را مدیریت کنم؟ چگونه میتوانم از هشتگ ها در پستهای خود استفاده کنم؟ شما میتوانید هشتگ ها را برای تشویق تعامل با محتوای خود اضافه کنید و همچنین تصاویر، ویدئو، اسلاید و دیگر موارد را به عنوان تولید محتوا لینکدین ارائه کنید تا کارآیی خود را در این زمینه تقویت کنید.
نکاتی در مورد تولید محتوا لینکدین مفیدتر
استفاده از محتوای هدفمند که بر نگرانی های یک صنعت متمرکز است به افزایش و ایجاد تعامل کمک خواهد کرد. بستر لینکدین بهترین روش برای استراتژیهای موثر بازاریابی و تولید محتوا B2B است که نکات زیر را برای فروش و جلب توجه بیشتر شامل می شود.
• مخاطبین خود را جهت تولید محتوا لینکدین بشناسید. این بینش، اساس هر کاری است که انجام میدهید. هرچه بیشتر در مورد مخاطبان تان تحقیق کنید (اینکه چه گروهی هستند، نیازها و خواستههای آنها چه هستند، چه چیزی توجه آنها را جلب میکند) بهتر می توانید هر بخشی از استراتژی محتوای خود را بر طبق آن تنظیم کنید.
• فراتر از یک تولید محتوا لینکدین ساده پیش بروید تا به ایجاد ارزش بیشتر برای مخاطب به طور کامل، تمرکز کنید.
• محتوای خود را به طور منظم به اشتراک بگذارید تا رهبری فکری را به دست بگیرید.
• توضیحاتی را که نشاندهنده مزایای منحصر به فرد سازمان تان هستند، ارائه دهید.
• پست های خود را با گروههای لینکدین مناسب به اشتراک بگذارید تا دسترسی به آن آسان تر شود و خوانندگان تان به مخاطبان گستردهتری افزایش داده شوند.
• با اشتراک گذاری پیوندهایی به محتوا و فیلم ها، مشتریان را به صفحه لینکدین خود هدایت کنید.
• هر از گاهی از محدوده امن خود در روند تولید محتوا لینکدین خارج شوید تا موضوعات تازه ای را که مربوط به صنعت تان هستند، کشف کنید.
• به جای میزان محتوای اطلاعاتی که آپلود میکنید، بیشتر بر روی کیفیت اطلاعاتی که ارائه میدهید، تمرکز کنید.
• ارائه پاورپوینت، PDF ها و اینفوگرافیک هایی که در پایه ترین حالت تولید محتوا لینکدین گسترش می یابند را دست کم نگیرید. همچنین می توانید از صفحه لینکدین برای تبلیغ پادکست ها و درایو حضور در وبینارهای خود استفاده کنید.
• دقت کنید که محتوای لینکدین خود را در روند جلب توجه مشتری خود بگنجانید تا به طور کامل جایگاه تان را به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی به روش B2B درک کنید.