بدون شک، این وظیفه ما است که مراقب آینده باشیم و پیشبینی کنیم که گوگل در حال برنامهریزی، آزمایش، یا بررسی گذشته است. در طی ۱۲ ماه گذشته، ما شاهد چندین تغییر در جستجوی گوگل بودهایم، که هر کدام بر چگونگی برنامهریزی، پیادهسازی و گزارش دهی بر فعالیتهای تبلیغاتی تاثیر میگذارند. در این مقاله نگاهی به آنچه در سئو 2020 بدان نیازمند هستید و این که چگونه این عوامل استراتژی که ما آن را در طول این سال و فراتر از آن تعریف میکنیم، تغییر خواهند داد.
هوش مصنوعی به تکامل ادامه خواهد داد.
در نیم قرن گذشته، هوش مصنوعی در تکامل سئو به یک نیروی پیشگام تبدیل شدهاست. برای مثال در سال ۲۰۱۵، الگوریتم رنک برین گوگل معرفی شد. اگرچه این الگوریتم در پنجمین سالگرد تولد خود در حال تاثیرگذاری بیشتر بر نتایج جستجو است، اما در حال حاضر نگاهی هوش مصنوعی بر سئو 2020 و سالهای آتی برتری دارد.
البته تازهترین گام در این پیشرفت یادگیری مصنوعی، معرفی ترانسفورمرها برای درک زبان (BERT)است. در اصل، BERT تکنیک مبتنی بر شبکه عصبی گوگل برای پردازش زبان طبیعی است، و چون با اصول اولیه نحوه جستجو مردم سر و کار دارد، بسیار اهمیت دارد. گوگل اظهار می کند که این الگوریتم “بزرگترین جهش رو به جلو در پنج سال گذشته و یکی از بزرگترین جهش ها در تاریخ جستجو” را نشان میدهد.
این به این معنی است که در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری، وبمسترها و سئوکاران باید تلاشهای خود را بر ایجاد بیشترین محتوای مفید، طبیعی، و با کیفیت بالا به همراه سئو 2020 متمرکز کنند. همانطور که دنی سالیوان میگوید، ” برای کاربران محتوا بنویسید.”
گرایشهای سئو ۲۰۲۰
این گرایش های سئو 2020 یکی از مهمترین استراتژیهای بازاریابی برای کسب و کارها و سازمانها هستند. فواید سئو بسیار زیاد است، به خصوص زمانی که هزینه پایین و یا مطلقا هیچ است. هر شرکت، یا سازمان از سئو به عنوان یک ابزار قدرتمند برای حفظ یک موقعیت محکم در بازار و سطح بازی بازاریابی خود استفاده میکنند. وب سایتهای جدید تقریبا هر روز راهاندازی میشوند و رقابت بازار آنلاین بزرگتر و سختتر میشود. در چنین مواقعی لازم است که بیشتر روشها و گرایشها سئو را مشخص کنید. بنابراین بدون دردسر بیشتر، اجازه دهید به سراغ ترند سئو 2020 برویم.
توجه به قابلیت جستجو صوتی
یکی از مهم ترین اولویت های سئو 2020 نیز توجه به این موضوع است. خیلی سخت است که در ابتدای سال ۲۰۲۰ تصور کنیم که باید برای قابلیت جستجو به وسیله صدا چاره ای بیندیشیم، اما جالب است بدانید که زمانی که جستجوی صدا در سال ۲۰۱۲ به قابلیت های گوگل افزوده شد، بسیاری فرض کردند که این پروژه با شکست مواجه می شود. با تمام پیش بینی هایی که در مورد این قابلیت شد اما با این حال این قابلیت جستجو صدا به زندگی ما نفوذ کردهاست، بنابراین ما نباید به طور کامل آن را نادیده بگیریم. وب مسترها باید بتوانند این طرح را در سایت خود قرار دهند تا بتوانند از 35.6 میلیون درخواست جستجوی صوتی که هر ماه انجام می شود، بهره ببرند.
مطالب مفید و مناسب برای مخاطبان بنویسید.
وقتی که نمیتوانید در رابطه با BERT در سئو 2020 بهینهسازی کنید، اما میتوانید برای NLP بهتر بنویسید. این کار به بهینهسازی متن شما برای پردازش زبان طبیعی کمک میکند. این کار به BERT کمک می کند تا راحت تر و مناسب تر به محتوای شما دسترسی پیدا کند. در حالی که شما نمیتوانید لزوما برای چیزی مانند BERT بهینه سازی کنید، تنها میتوانید محتوای بسیار بزرگی را که مردم به دنبال آن هستند، بنویسید و در اختیارشان قرار دهید.
در سئو 2020 بک لینک ها بسیار حیاتی هستند
با توجه به اندازه آنها، شرکتها همیشه میتوانند از لینک های بیشتری بهرهمند شوند. آنها شریان حیاتی قلمرو و قدرت صفحات وب هستند که همچنان یک عامل رتبهبندی مهم به حساب می آیند. اریک انج این موضوع را در جدیدترین مطالعه دیجیتال ۲۰۱۸ در نظر میگیرد، بک لینک ها به عنوان یک عامل رتبه بندی در سئو 2020:
ما به خوبی نمی دانیم که لینک ها میتوانند محتوای ضعیف را نجات دهند یا موجب ارتباط کم با رتبه سایت شوند. همچنین، تمام تلاشهای ما بر به رسمیت شناختن و یا محتوای منتشر شده بر روی سایتهای بسیار بالا تمرکز دارند. انجام این کار نیازمند تمرکز بر روی نحوه اجرای بازاریابی و روابطعمومی تان برای رسیدن به مخاطب است که بیشترین اهمیت را به کسبوکار شما میدهد. این به طور طبیعی لینکهای با ارزش بالا را به سایت ارجاع و به شما کمک میکند در رابطه به سئو 2020 رتبه بالاتری کسب کنید که لایق آن هستید.
توجه به بخش پاسخ برجسته گوگل (Featured Snippet)
تا به حال شده است که بعد از جستجو عبارتی خاص به یک سری سوالات و پاسخ های کشویی برسید که از مابقی صفحات شاخص تر هستند؟ این سوالات و پاسخ های شاخص معلق به سایت های مختلف فعال در حوزه مورد نظر شما snippets نام دارند (مانند تصویر).
این بخش در سئو 2020، تجربه جستجوی بهتری برای کاربر فراهم میکند. snippets در نتایج جستجو نمایش داده میشوند؛ گوگل snippets اطلاعات کوتاه و اضافی را در مورد محصول یا محتوای که آنها جستجو کردهاند را به مشتری میدهد. یک Rich Snippets مزایای استفاده از نرخ کلیک را به وب سایتها ارائه میدهد، بنابراین مهم است که آن را جدی بگیرید. در حدود ۵۴ % از کلیک کردن از گوگل SERPs حاصل snippets است. برای اینکه بیشتر این روند سئو 2020 را انجام دهید، باید به معمولترین سوالات پرسیده شده در قسمت پاسخ برجسته گوگل (Featured Snippet) پاسخ دهید. بسته به نشانه گذاری و اینکه چه چیزی را در آن وارد کنید ، گوگل مشخص می کند که کدام Snippet ها غنی تر هستند.
وب سایت های ایمن
امنیت وب سایت مستقیما به استراتژی سئو 2020 مربوط نیست، اما این یک جنبه مهم از تجربه وب سایت است. اگر یک کاربر این هشدار “ایمن” را ببیند، ممکن است صفحه وب سایت شما را ترک کند. این ترک کردن دائمی کاربران منجر به نرخ بالایی خواهد شد که استراتژیهای سئو 2020 آلی شما را بیاثر خواهد کرد. در چنین حالتی، لازم است که پروتکل HTTPS وب سایت خود را فعال کنید که به کاربران شما یک اتصال رمزنگاری شده و موثق میدهد. اجرای HTTPS به سایت شما کمک میکند تا سئو 2020 و آینده نگرانه تان کمی افزایش پیدا کند.
تجربه دیجیتال محبوب ترین تقاضای کاربران است.
صرفنظر از این که محتوای شما چقدر خوب است، در صورتی که صفحه وب به سرعت بارگذاری نشود و یا رابط کاربر پیچیده باشد، موثر نخواهد بود. این یک واقعیت شناختهشده است که کاربران صفحه وبی را که بیش از چند ثانیه طول میکشد تا باز شود ترک می کنند. این یک عامل بسیار مهم در اقدامات سئو 2020 به عنوان یک تاخیر زمانی است که میتواند منجر به ضرر بزرگی برای کسب و کار شما شود.
سرعت صفحات خود را بهبود بخشیده و بر روی تجربه کاربر تمرکز کنید. خودتان را در جای بیننده قرار دهید و مشخص کنید که چه چیزی برای آنها قابلفهم است. کلمات و یا عباراتی را که برای مخاطبین نا آشنا است را فقط به خاطر اضافه کردن گزینه ای خلاقانه و یا هوشمندانه استفاده نکنید. اگر آنها معنی مطالب و محتوای شما را در یک صدم ثانیه درک نکنند، یک لحظه هم درنگ نکرده و سایت را ترک می کنند. در نتیجه، نرخ رشد بالا به طور منفی بر رتبهبندی صفحات وب تان تاثیر منفی میگذارد و عملا استراتژی های چیده شده برای سئو 2020 با شکست مواجه خواهد شد.
توجه به موتورهای جستجوی دیگر
شکی نیست که در حال حاضر گوگل موتور جستجوی حاکم است که به طور مداوم پلتفرم خود را به روز رسانی میکند تا تجربه کاربر را بهبود بخشد. اما موتورهای جستجو دیگری وجود دارند که برخی از مردم به طور مرتب از آن استفاده میکنند. موتورهای جستجوی مردمی همچون بینگ، و DuckDuckGo نیازمند این هستند که شما محتوای خود را مطابق با استانداردهای آنها برای سئو 2020 بهینه کنید تا رتبه خوبی داشته باشید.