تولید محتوا
در حقیقت یکی از تأثیرگذارترین، کم هزینه ترین، مناسب ترین و بی دردسرترین روش های جذب مشتری و بازدید کننده به حساب می آید که در کل یکی از دلیل هایی که کسب و کارهای اینترنتی اقدام به تولید کردن محتوا می کنند فقط جلب اعتماد مشتری است و در واقع می توان اینگونه گفت که سوخت هر کسب و کار اینترنتی فقط وابسته به همین تولید محتوا است و بس.
اگر تازه به فکر راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد بیشتر هستید باید به این نکته توجه کنید که تولید محتوا از محصول و خدماتی که به مشتریان ارائه می دهید واجب تر است و بدون هیچ تعارفی، موفقیت کسب و کارتان بدون تولید کردن محتوای با کیفیت، جذاب و ارزشمند، امکان پذیر نخواهد بود.
شاید از خودتان بپرسید که:
چرا تولید محتوا یکی از مهمترین و اصلی ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین به شمار می رود؟
در جواب این سوال باید عنوان کنیم که در حقیقت این یکی از سیاست های گوگل به شمار می رود که سایت هایی که اقدام به تولید محتوا می کنند را به مرور زمان به صدر جستجوها نزدیک و نزدیک تر می کند و این نشان دهنده این است که گوگل در وهله اول به مخاطبین اهمیت می دهد و سپس به کسب و کارهای اینترنتی و شما هم به عنوان شخصی که اقدام به تولید کردن محتوا می کند می بایستی همه چیز را حول محور کاربران و مخاطبین تان بچرخانید.
در این مقاله قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که در پایان به این مقاله به این نتیجه خواهید رسید که بی دلیل نیست اگر بگوییم سوخت کسب و کار اینترنتی شما وابسته به همین تولید محتوا است.
تا پایان همراه ما باشید ….
نکته اول: مخاطبین و بازدید کننده ها به سایت هایی که تولید محتوا می کنند، اعتماد دارند
یکی از مهم ترین نکاتی که باعث می شود بازدید کننده ها به یک وب سایت اعتماد کنند این است که وب سایت مورد نظر به صورت روزانه اقدام به تولید محتوا کند آن هم محتواهایی که مفید، ارزشمند باشد و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.
می توان اینگونه گفت که محتوا همان چیزی است که به مخاطبین اعلام می کند که شما در کارتان عالی هستید و به خاطر همین است که به شما و کسب و کارتان اعتماد می کنند بدون اینکه در مورد محصولات و خدمات تان به صورت مستقیم صحبت کنید، آن هم طبق فرمول زیر:
فروش محصولات و خدمات اعتماد سازی تولید محتوا
طبق این فرمول وقتی مخاطبین وارد وب سایت تان می شوند و با محتواهایی ناب و با کیفیت روبرو می شوند شما و سایت تان را به عنوان یک متخصص در همان حوزه می شناسند و همین باعث می شود که به مرور زمان به کسب و کارتان اعتماد کنند و این اعتماد می تواند در آینده باعث افزایش فروش محصولات و خدمات شود.
نکته دوم: تولید محتوا به بهبود سئو سایت تان کمک می کند
بدون شک بهبود سئو سایت بدون تولید محتوا بی معنی خواهد بود. شما به هیچ عنوان نمی توانید سایتی را پیدا کنید که به صورت مداوم و مستمر اقدام به تولید کردن محتوای با کیفیت و ناب کند و مزد زحماتش را نبیند و مطمئن باشید که گوگل هم بهترین نتایج جستجو را در اختیار این سایت ها قرار می دهد و از آن طرف هم دیگر سایت ها زمانی به سایت شما لینک خواهند داد که محتواهایی ارزشمند و مفید تهیه کنید.
باید عنوان کرد که نکات فنی و بسیار ریزی در بحث سئو و بهینه سازی سایت وجود دارد اما در واقع یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو که از نظر گوگل هم اهمیت بسیاری دارد، همین بحث تولید محتوا است که به واسطه همین است که مخاطبین مدام در حال رفت و برگشت به سایت شما هستند و این باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود.
نکته سوم: جذب بازدید کننده و مشتری هدف
به عنوان یک مدیر وب سایت باید این را بدانید که شما به هر مخاطبی که در اینترنت وجود دارد، نیاز ندارید شما به مخاطبین هدف نیاز دارید و این مورد هم میسر نمی شود مگر با تولید محتوا آن هم به صورت با کیفیت که در کل سرمایه و سوخت کسب و کار اینترنتی شما به حساب می آید. اگر کسب و کار اینترنتی شما سوختی برای حرکت نداشته باشد چطور می تواند مخاطب به خودش جذب کند؟
پس به این نکته دقت کنید که یک محتوای خوب و با کیفیت می تواند مشکل خیلی از مشتریان و بازدید کننده های هدف شما را حل کند و این سرآغاز ایجاد یک رابطه بلند مدت با مخاطبین است و محتواهای تولید شده مختص اشخاصی می شود که به آن نیاز دارند به همین دلیل دیگر افراد نامرتبط سایت تان را ترک خواهند کرد.
نکته چهارم: با تولید محتوا بازدید کننده ها دوباره به سایت بر می گردند
تمام دغدغه اصلی ما برای بازگشت مجدد مخاطبین و بازدید کننده ها به سایت با تولید محتوا آن هم به صورت مداوم و مکرر امکان پذیر خواهد بود و این بازگشت از دو جهت برای شما مفید و سودمند است:
-
بهبود یافتن رتبه سایت
خیلی از بازدیدکننده ها زمانی که به یک وب سایت وارد می شوند بدون اینکه فعالیتی انجام دهند سایت را ترک می کنند و این می تواند روی سئو سایت تأثیری منفی بگذارد. تنها راه حل در این طور مواقع که می تواند مخاطب را میخکوب سایت کند، فقط تولید محتوا است به گونه ای که در سایت بماند و دفعات بعد هم به سایت مراجعه کند.
-
افزایش فروش محصولات و خدمات
یکی از قدرتمندترین روش هایی که می تواند روی افراد تأثیری مثبت بگذارد که اقدام به خرید محصولات و خدمات کنند فقط تولید محتوا آن هم به صورت با کیفیت و جذاب است. شما در حقیقت با محتواهایی که تولید می کنید با کاربر ارتباطی بلند مدت ایجاد می کنید و همین مورد باعث می شود تا از وب سایت تان خریداری کنند.
نکته پنجم: برند سازی با ارائه محتواهایی ناب و کاربرپسند امکان پذیر خواهد بود
جلب کردن نظر مخاطبین یکی از بخش های مهم بعد از راه اندازی وب سایت است. اگر این مهم به سرانجام برسد و نظر مخاطبین به محتواهایی که تولید می کنید جلب شود، قطعاً باعث می شود که مقالات و وب سایت تان را با دیگر افراد به اشتراک می گذارند و این به مرور زمان روی برندسازی کسب و کارتان تأثیری فوق العاده خواهد گذاشت.
برندسازی در کل به معنای ایجاد یک تصویر زیبا از وب سایت در ذهن افراد است و مخاطبین با شنیدن نام وب سایت تان احساسی خوب و زیبا به آنها دست می دهد. قطعاً ارائه سرنخ ها و موضوع های جدید باعث می شود که دیگر افراد و دیگر سایت ها در مورد شما صحبت کنند و این مورد فقط با تولید محتوا امکان پذیر خواهد بود.
نکته ششم: هزینه بازاریابی محتوا کم اما بازدهی بسیار بالایی دارد
بازاریابی محتوا در اصل همان تولید محتوا است که به نسبت تبلیغات و بازاریابی در دنیای اینترنت هزینه ای بسیار کمتر دارد و شاید بزرگ ترین مزیتی که می تواند نصیب تان شود اثر طولانی مدتی است که روی وب سایت تان دارد.
زمانی که در بازاریابی محتوا یک مطلب یا محتوا را در سایت منتشر می کنید اگر از کیفیت لازم و خوبی برخوردار باشد مانند ویروس در اینترنت پخش می شود و همین می تواند ترافیک بسیار خوبی را نصیب کسب و کار اینترنتی تان کند و اگر مایل بودید می توانید هر از گاهی آن را به روز رسانی کنید.