تولید محتوا
برای شرکت های تبلیغاتی نیز از مهم ترین اصول بازاریابی به حساب می آید، مخصوصاً در زمان حال که با پیشرفت تکنولوژی استفاده از فضای مجازی گسترش پیدا کرده است و همه ی کسب و کارها در حال راه اندازی یک فروشگاه آنلاین می باشند. تولید محتوا بسیار اهمیت دارد و برای جذب مخاطبان بسیار تاثیر گذار است. از این رو بیش تر صاحبان کسب و کار تولید محتوا را هدف اصلی خود قرار داده اند. اگر شما صاحب یک کسب و کار می باشید باید به تولید محتوا ی تبلیغاتی فکر کرده باشید تا بتوانید خود را به دنیا معرفی کنید و مخاطبان خاص خود را پیدا کنید. برای تولید محتوا برای شرکت تبلیغاتی باید اصول و قواعدی را رعایت کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را راهنمایی کنیم با ما همراه باشید.
انتخاب و تعیین یک مسئول
شما باید برای تولید محتوا اول یک مسئول برنامه ریزی و تولید محتوا ی تبلیغاتی مشخص کنید. اگر شما قصد دارید این فرد را از داخل سازمان خود انتخاب کنید به شما توصیه می کنیم که این مسئولیت را برعهده هر شخصی نگذارید، مثلاً بر عهده منشی و یا طراح وب و برنامه نویس و مدیر پروژه قرار ندهید. باید یک فرد را فقط مختص این کار انتخاب کنید. تا بتوانید به اهداف و چشم انداز خود در کم ترین زمان ممکن دست پیدا کنید. تجربه نشان می دهد که اکثر صاحبان شرکت به دلایل مختلفی برای انجام این کار مقاومت می کنند اما باید بگوییم که بعد از گذشت زمان و تلف کردن وقت و انرژی و سرایه خود به این نتیجه می رسند که راه را اشتباه رفته اند. ما به شما پیشنهاد می کنیم برای تولید محتوا ی تاثیر گذار و با کیفیت یک نیروی متخصص استخدام کنید. اگر از لحاظ مالی قدرت تامین یک نیرو را ندارید کافی است از شرکت رایا مارکتینگ کمک بخواهید. این شرکت با کادر متخصص و مجرب خود و در کم ترین زمان و مهم تر از همه با کم ترین هزینه یک محتوای با کیفیت برای شما تهیه می کند.
نحوه تولید محتوا
تولید محتوا برای شرکت تبلیغاتی باید ویژه آن کسب و کار باشد و مهم تر از آن باید طبق برنامه ریزی این کار انجام گیرد. می توانید این کار به صورت هفتگی و ماهانه انجام دهید. باید برای هر محتوایی که ایجاد می کند یک تحلیل نیز داشته باشید و نتایج را به خوبی بررسی کنید. ما این کار را برای شما ساده می کنیم. با بررسی بازخورد ها می توانید به سلایق مخاطبان و مشتریان خود پی ببرید و طبق نظر و سلایق آن ها به تولید محتوا بپردازید. اصلی ترین هدف یک محتوا جلب توجه مخاطبان است. باید تولید محتوا به گونه ای انجام گیرد که مخاطبان به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند و مخاطب را وادار کند که بقیه محتوا را دنبال کند.
تولید محتوا برای شرکت های تبلیغاتی و انواع آن
محتوای تبلیغاتی به صورت انواع مختلفی انجام می گیرد. ما یک دسته بندی برای شما در این قسمت قرار داده ایم.
1- به صورت مقاله که می تواند یک آموزش را دربر گیرد.
2- فیلم و تیزر و یا موشن گرافی
3- تصاویر و بنر های مختلف
4- تولید محتوا به صورت پادکست
5- تولید محتوا به صورت ویدیویی
شما کافی است اول میزان هزینه و نیاز خود را مشخص کنید و تشخیص دهید که مخاطبان شما به دنبال چگونه محتوایی هستند. سپس یکی از موارد بالا را انتخاب کنید و شروع به کار کنید.
یک نکته مهم که در کسب و کار شما و برای تبلیغ کسب و کارتان بسیار مفید است، این است که دیگر تولید محتوا صرفاً برای بیان مزایای محصولات شما کافی نیست و فضای مجازی به گونه ای گسترده شده است که مخاطبان به دنبال اطلاعات بیش تری درباره محصول و خدمات هستند. آن ها فقط نمی خواهند از مزایا بدانند. شما باید علاوه بر معرفی محصول و ویژگی های آن به موارد دیگری که به محصول موردنظر مربوط می شود نیز بپردازید.
تولید محتوا باید هدفمند و جذاب باشد. باید به گونه ای باشد که مخاطب با محتوای شما به خوبی ارتباط برقرار کند، اگر چنین امکانی فراهم نباشد شما موفق نخواهید بود. اگر شما یک محتوای با کیفیت و با توجه به نیاز مخاطب تولید کنید، مطمئن باشید هزینه ای که صرف این کار کرده اید چند برابر به شما باز می گردد.
چگونه یک محتوای تبلیغاتی و جذاب بنویسیم؟
تیتر حرفه ای انتخاب کنید.
یکی از بخش های اصلی هر محتوا که بیش ترین تاثیر را در جذب مخاطب دارد، عنوان و یا تیتر محتوا است. باید یک عنوان گیرا بنویسید و باید عنوان بیانگر رفع نیاز مخاطب باشد. یعنی مخاطب زمانی که عنوان را می خواند بداند که متن محتوا پاسخ سوال مخاطب است. بعد از انتخاب تیتر مناسب مرحله بعد نوشتن یک محتوا ی مناسب است. باید پاراگراف اول محتوا به نحوی نوشته شود که مخاطب را مشتاق کند تا بقیه محتوا را نیز مطالعه کند. این باعث می شود که مخاطب زمان طولانی تری را در سایت شما سپری کند و حتی به قسمت های دیگر سایت شما نیز مراجعه کند.
تولید محتوا باید روان باشد.
شما باید روان بنویسید. شما باید این مورد را در نظر بگیرید که هر مخاطبی ممکن است به سایت شما وارد شود و به دنبال پاسخ سوال خود باشد بنابراین باید یک محتوای روان بنویسید که برای همه ی گروه کاربران قابل درک و فهم باشد. اگر از محتوای لاتین استفاده می کنید نباید فقط ترجمه کنید باید محتوا را بعد از ترجمه با توجه به فرهنگ و سبک کشور خود تغییر دهید. برای این که محتوای شما روان و قابل فهم شود از کلمات آشنا استفاده کنید. از کلمات تخصصی پرهیز کنید. می توانید به سایت کسب و کار های مشابه خود مراجعه کنید و می توانید از آن ها ایده بگیرید. شرکت رایا مارکتینگ متخصصان و افراد خبره در حوزه تولید محتوا در سبک های گوناگون و در ترجمه در اختیار دارد که همه بر طبق درخواست شما انجام خواهد گرفت. کافی است سفارش خود را ثبت کنید و در کم ترین زمان محتوای خود را دریافت کنید.