تولید محتوا برای اینستاگرام یکی از بخش های مهم در زمینه تولید محتوا است که باید با دقت خاصی انجام شود. اینستاگرام به دلیل داشتن تعداد کاربران بسیار زیاد می تواند به خوبی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات به شما و کسب و کار آنلاین شما کمک کند. فرآیند تولید محتوا برای اینستاگرام یکی از فرایند حساس و گاهی پیچیده و چالش برانگیز برای کسب و کار ها است.
اهمیت شبکه اجتماعی اینستاگرام
امروزه استفاده از شبکه های مجازی رشد بسیار زیادی داشته است. یکی از مهمترین شبکه های مجازی که در حال حاضر تعداد کاربران بسیار زیادی دارد اینستاگرام است و اینستاگرام توانسته است به استفاده از قابلیت های جدید و استفاده از ویژگی های تلفن همراه هوشمند درصد زیادی از کاربران اینترنت را به سمت خود جذب کند. تولید محتوا برای اینستاگرام امروزه به یک یاز بخش های مهم و اصلی صنعت تولید محتوا در دنیا تبدیل شده است.
ایجاد فضاهای کسب و کار و ایجاد فضای رقابتی و بین افراد و کسب و کار ها در فضای اینستاگرام باعث شده است که فرایند تولید محتوا برای اینستاگرام چالش بر انگیز و کمی پیچیده باشد. تولید محتوای مناسب کاربران و گستردگی استفاده از انواع محتوا و درد دسترس بودن آنها باعث شده است که مدیران کسب و کار های آنلاین نگاه ویژهای به محیط اینستاگرام داشته باشند.
تولید محتوا برای اینستاگرام و چالش های آن
تولید محتوا برای اینستاگرام به آسانی که فکر میکنید نیست. شاید اگر در چند سال گذشته این کار را انجام می دادید می توانستید تعداد زیادی کاربر را جذب کنید اما امروزه دیگر به آسانی گذشته مخاطب جذب صفحات اینستاگرامی نمی شوند. دلیل این امر بسیار ساده است و آن این است که محتوا با کیفیت در اینستاگرام به شدت کاهش یافته است.
تولید محتوا در اینستاگرام تنها به این دلیل نیست که هر چه شما تولید کنید و در اینستاگرام قرار دهید کاربران آن را ببینند و بپسندند. بلکه امروزه کاربران این شبکه اجتماعی نیز باهوش شده اند و هر محتوایی را قبول نمی کنند. تولید محتوا برای اینستاگرام باید به صورتی باشد که کاربران با یک متوازی جدید و خاص روبرو شوند. هر چه محتوای تولید شده خاص تر و با کیفیت تر باشد و بیشتر به ذائقه کاربران اینستاگرام خوش بیاید طرفداران بیشتری خواهد داشت.
امروزه کسب و کار های زیادی از اینستاگرام برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده می کنند. انواع برند های در دنیا دارای صفحات اینستاگرامی هستند و چند میلیون و چند هزار دنبال کننده نیز دارند. هر کدام از این صفحات برای تولید محتوا در اینستاگرام راه و روش های خاص خود را دارند.
مدیران این مجموعه ها به خوبی با پتانسیل ها و امکانات اینستاگرام آشنا شده اند و توانسته اند روند های تولید محتوا را به خوبی برای این شبکه مجازی بهینه سازی کنند. به همین دلیل است که تولید محتوا در اینستاگرام امروزه به یک از مشاغل مهم و اصلی در زمینه تولید محتوا تبدیل شده است.
رمز موفقیت در تولید محتوا برای اینستاگرام فقط و فقط کیفیت است
کیفیت درتولید محتوا برای اینستاگرام حرف اول را میزند. امروزه تعداد زیادی محتوای تصویری و ویدیویی در اینستاگرام منتشر می شود که بخش بزرگی از آن را محتوای های آماتوری تشکیل می دهند. این نوع محتواها چه عکس باشند و چه ویدیو و یا نوشته تنها یکم هدف دارند و آن هم جذب مخاطب در حالی که باید به این نکته دقت شود که تولید محتوا برای اینستاگرام به آسانی گذشته بوده و کیفیتی در آن حرف اول را میزند.
بررسی شخصیت مخاطب ها و تولید محتوا بر اساس سلایق آنها
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین باید سلایق و علاقه های مشتریان و کاربران صفحه اجتماعی خود را به خوبی بشناسید. شناسایی مخاطبین شما به شما کمک می کند که فرایند تولید محتوا برای اینستاگرام را بتوانید بهتر و بهینه تر انجام دهید.
برای اینکه شما باید به خوبی با مخاطبین خود در ارتباط باشید و بتوانید با استفاده از تولید محتوای های چالشی و سوال برانگیز آنها را با خود در یک خط قرار دهید. بازی با ذهن و افکار مخاطبان می تواند تأثیر زیادی بر روی کسب و کار شما بگذارد. اینکه مخاطب شما همراه صفحه و کتاب ها و محتوای شما را در ذهن داشته باشد می تواند به کسب و کار شما کمک بسیار زیادی کند.
عکس نوشته ها یکی از محبوب ترین بخش های اینستاگرام
یکی از نکات مهم در تولید محتوا برای اینستاگرام این است که محتوای شما باید به راحتی برای کاربر به نمایش در بیاید. امروزه کاربران به دلیل اینکه اینستا گردی بخش بزرگی از حجم اینترنت آنها را مصرف می کند تمام ویدیو ها را باز نمی کنند و آنها را گزینشی انتخاب می کنند؛ اما نکته مهم اینجا است که عکس ها در اینستاگرام به صورت خودکار باز می شوند و کاربران به راحتی می توانند عکس ها و عکس نوشته های شما را مطالعه کنند.
پس همیشه به یاد داشته باشید که مهمترین نوع محتوا در اینستاگرام در ابتدا عکس نوشته ها است که می تواند بدون هیچ گونه دخالتی مخاطب را با صفحه شما درگیر کند. شما باید در عکس نوشت های خود به خوبی و بر اساس شناختی که از مخاطب خود دارید آنها را به بازدید از صفحه و محتوای خود ترغیب کنید. استفاده از جملات خاص و تعجب بر انگیز و یا سوالات خاص باعث می شود که کاربران شما به خوبی با محتوای شما درگیر شود. برای دیدن محتوا های بعدی نیز اشتیاق داشته باشد.
نظرات مشتریان و کاربران
یکی از مهمترین بخش ها در تولید محتوا برای اینستاگرام استفاده از نظرات مشتریان شما است. شما می توانید بهراحتی نظرت و ویدیوی های ارسالی از جانب مشتریان خود را در صفحه اینستاگرامی خود قرار دهید تا دیگر کاربرها با مشاهده آنها حس اعتماد بیشتر به محصولات و خدمات شما یاد کنند. در اینجا باید به این نکته دقت کنید که این ویدیو ها و نظرات مشتریان باید به صورت گزینشی نباشد که فقط نقاط مثبت کسب و کار شما را بگوید و شما باید در لابه لای آنها نظرات منفی هم استفاده کنید تا حس اعتماد سازی بهتر و بیشتر انجام شود.
این نکته را باید به یاد داشته باشید که شبکه اجتماعی اینستاگرام مدام در حال تغییر است و کاربران نیز با این تغییرها تغییر رفتار می دهند. پس باید همواره از آخرین تغییرات اینستاگرام باخبر باشید و بر اساس این تغییرات فرایند تولید محتوا برای اینستاگرام را به خوبی انجام دهید.