امروزه افراد زیادی وجود دارند که بیشترین وقت خود را در ساعات روزانه صرف گشت و گذار در اینترنت میکنند. رشد شبکه های اجتماعی و بهبود ساختار وب سایت ها عاملی شده است که کاربران اینترنت بیش از قبل زمان های خود را در اینترنت سپری کنند. تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی در سال های اخیر به امری مهم در کشور تبدیل شده است.
مدیریت تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی
توسعه اینترنت در سال های اخیر باعث شده است که شکل کسبوکار های آنلاین و اینترنتی دچار تغییر شود. استفاده از فرآیند تولید محتوا باعث شده است که ساختار وب سایت ها و شبکه های اجتماعی در سالهای اخیر دچار تغییرات بزرگی شود. با ظهور شبکههایی مانند اینستاگرام استفاده از محتوای مناسب کاربران بیش از پیش بر سر زبان ها افتاد و امروزه یکی از مهمترین بخش های تولید محتوا این است که محتوا باید برای کاربران و مخاطبان خود مناسب و بهینه باشد. فرایند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی در سال های اخیر باعث شده است که ما شاهد پیشرفت های بزرگی در زمینه تولید محتوا باشیم.
امروزه شرکت ها و سازمان ها با استفاده از فرآیند تولید محتوا میتوانند به راحتی کسبوکار آنلاین خود را رونق ببخشند. فرقی نمیکند که سایت ها تجاری باشند و یا برای امور شخصی راه اندازی شده باشند و فرایند تولید محتوا یک از مهمترین بخش های این سایت ها خواهد بود.
اما امروزه تنها تولید محتوا برای سایت ها کافی نیست و شرکت ها و سازمان ها و اشخاص برای اینکه بهتر بتوانند خدمات و محصولات خود را به مشتریان خود بشناسانند از شبکه های اجتماعی نیز استفاده میکنند و تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی امروزه به بخش مهمی در فرایند تولید محتوا تبدیل شده است.
چرا باید از فرآیند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟
استفاده از فرآیند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی دلایل زیادی دارد. با استفاده از این فرایند شما میتوانید به راحی بخش های مختلف بازاریابی دیجیتال خود را گسترش دهید.
این دلایل عبارتاند از:
1. حضور مشتریان شما در شبکه های اجتماعی
همانطور که گفته شده یکی از دلایل استفاده از فرآیند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی این است که مشتریان ما علاوه بر حضور در اینترنت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز فعالیت دارند و با حضور و مدیریت محتوای قرار داده شده در این شبکه ها میتوانید با مشتریان خود بهتر و آسانتر ارتباط برقرار کنید.
2. دنبال کردن فعالیت های شما در شبکه های اجتماعی
اینکه مردم هر روز و هر هفته به صفحه سایت شما مراجعهکنند تا با محصولات و خدمات جدید شما آشنا شوند تقریباً امری سخت و چالش برانگیز است اما اگر دارای یک صفحه در شبکه های اجتماعی باشید و مشتریان شما صفحه شما را دنبال کنند شما به راحتی میتوانند با قرار دادن محصولات در خدمات جدید خود در صفحه اجتماعی خودتان مشتریان و کاربران و مخاطبان خود را از این مطالب جدید را آگاه کنید.
استفاده از فرآیند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی باعث میشود که شما با یک بار تولید محتوا بتوانید به راحتی مخاطبان و کاربران خود را از این محتوا و محصولات و خدمات جدید آگاه سازید. همچنین کاربران و نفرات دیگری را که در شبکه های اجتماعی فعالیت میکنند و ممکن است مشتری شما باشند در اختیار خواهید داشت.
3. ارتباط نزدیک با مشتریان
یکی دیگر از نکات مهم در استفاده از فرآیند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی این است که شما میتوانید به راحتی با مشتریان خود در ارتباط باشید. مشتریان شما در شبکه های اجتماعی میتوانند به راحتی برای شما پیام ارسال کنند و یا نظرات و پیشنهادهای خود را برای شما در زیر پستهای شما قرار دهند تا شما با مطالعه آنها از نظرات مشتریان خود برای بهبود خدمات و محصولات استفاده کنید.
4. حضور برند شما در شبکه اجتماعی و اعتماد مردم به شما
حضور برند ها در شبکه های اجتماعی باعث میشود که مردم و کاربران از نزدیک با این برند ها در ارتباط باشند. وقتی که مشتریان شما بتوانند به راحتی با برند و مجموعه شما در شبکه های اجتماعی در ارتباط باشند و نظرات و سوالات خود را مستقیم شما بپرسند اعتماد آنها به استفاده از محصولات و خدمات شما بیشتر و بهتر خواهد شد. این نکته یکی از نکته های مهم در فرایند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی است.
5. مدیریت اصولی شبکه های اجتماعی برای جذب بیشتر مخاطب
امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهبود برند ها و معرفی محصولات به بخش همی در استراتژی بازاریابی شرکت ها تبدیل شده است. مدیریت اصولی شبکه های اجتماعی میتوان باعث جذب بیشتر مخاطبان شوند. شما میتوانید با استفاده از فرآیند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی به راحتی در زمینه جذب مخاطب موفق عمل نمایید.
برای اینکه بتوانید در مدیریت شبکه های اجتماعی موفق باشید باید به خوبی محیط این شبکه ها را شناسایی کنید. با شناسایی محیط و ویژگی های این شبکه ها شما میتوانید به راحتی فرایند تولید محتوا. مدیریت شبکه های اجتماعی را در خصوص آنها انجام دهید.
شما میتوانید به راحتی مخاطبان خود را در شبکه های اجتماعی شناسایی کنید و با این کار و دعوت از آنها برای پیوستن به صفحه و گروه خود، نسبت به افزایش تعداد مخاطبان خود به راحتی اقدام کنید. با افزایش تعداد مخاطب ها شما میتوانید فرآیند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی را بهتر و منظم تر از قبل انجام دهید و تعداد زیادی از کاربران خود را به راحتی مدیریت کنید.
6. راه اندازی کمپین های تبلیغاتی
یکی از استفاده ها و کاربردهای شبکه های اجتماعی این است که به راحتی میتوانید کمپین های تبلیغاتی را راه اندازی کنید. با استفاده از کمپین های تبلیغاتی در شبکه های مجازی میتوانید به راحتی به بخش عظیمی از مخاطبان خود درستی مستقیم داشته باشید و از نقطه نظرات و پیشنهادهای آنها برای بهبود خدمات و محصولات خود استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده اصولی از فرآیند تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی به راحتی کمپین های بزرگ تبلیغاتی در صفحات اجتماعی خود و دیگر صفحات راه اندازی کنید با این کار قشر عظیمی از کاربران این شبکه ها محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.
مدیریت رسانه های اجتماعی فرآیند ایجاد، زمان بندی، تجزیه و تحلیل، گوش دادن و مشارکت با مطالبی است که در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر ارسال می شود. این ابزارها و خدمات می توانند به شما در خودکارسازی این فرایندها کمک کنند، که می تواند در وقت شما صرفه جویی کرده، بهره وری را افزایش داده و از پتانسیل مخاطبان شما استفاده کند.
عناصر کلیدی مدیریت رسانه های اجتماعی
در مورد مدیریت رسانه های اجتماعی دو گزینه وجود دارد: ابزارها و خدمات. ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی، مانند Hootsuite و Sprout Social، می توانند استراتژی شما را ساده کرده و به شما امکان می دهد پست ها را برنامه ریزی کنید، با کاربران تعامل داشته باشید و روندها را تجزیه و تحلیل کنید. از سوی دیگر، خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی فقط همه کارها را برای شما انجام می دهند، اما هزینه زیادی برای شما خواهند داشت.
مدیریت چندین حساب
با توجه به وضعیت رسانه های اجتماعی امروز ، یکی از سخت ترین جنبه هایی که باید با آن همراه باشید، حساب های مختلف است. بین facebook، twitter.com ، instagram، linkedin و در حال حاضر تیک تاک، تعداد زیادی از حساب هایی که باید مدیریت کنید می تواند به اندازه کافی برای غلبه بر حتی با تجربه ترین مدیران بازاریابی باشد.
با مدیریت رسانه های اجتماعی ، همه این حساب ها به یک پلت فرم واحد محدود می شوند. شما می توانید هر یک را در یک لحظه پست کنید و روزانه ساعت ها در وقت شما صرفه جویی کنید. به علاوه، با قابلیت ارسال محتوای یکسان در چندین حساب به طور همزمان، می توانید اطمینان حاصل کنید که استراتژی شما به همان اندازه که بر روی نام تجاری است، سازگار است.
پست ها را از قبل برنامه ریزی کنید
یکی از واقعیت های تأسف بار در مورد رسانه های اجتماعی این باشد که شاید بهترین زمان ها برای ارسال پست با زمان آنلاین شما مطابقت داشته باشد و این به ضرر شما خواهد بود
نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی همه این موارد را برطرف می کند. این به شما امکان می دهد پست ها را از قبل برنامه ریزی کنید تا در هر زمانی که مناسب می دانید، بدون توجه به زمان آن در لحظه، به صورت زنده پخش شوند. شما حتی می توانید چندین پست، روزها، هفته ها و حتی ماه ها را از قبل برنامه ریزی کنید، بنابراین اگر وقت داشته باشید، می توانید کل استراتژی رسانه های اجتماعی خود را در سال مشخص کنید.
به نظرات گوش دهید و به طور موثر پاسخ دهید
با توجه به این که 54 درصد از مصرف کنندگان خواهان خدمات مشتری از طریق رسانه های اجتماعی به جای تلفن یا ایمیل هستند، توانایی پاسخ سریع و کارآمد بسیار مهم است. با عملکرد استاندارد پلت فرم رسانه های اجتماعی، این یک کار جدی است که به احتمال زیاد شامل 24/7 تکرار است که می تواند همه آن را برای شما پیگیری کند.
خوشبختانه با استفاده از نرم افزار مدیریت شبکه های اجتماعی ، شما مجبور نخواهید بود همیشه در تماس باشید. شما می توانید به راحتی با مشتریان در مورد محتوا تماس بگیرید و همچنین قابلیت چت بات (بسته به نرم افزار) را ارائه دهید تا بلافاصله پاسخ دهد تا کمی زمان برای فرموله کردن پاسخ به شما بدهد.
مشارکت اجتماعی را تجزیه و تحلیل کنید
در حالی که رسانه های اجتماعی اغلب نوعی ابزار نظارت را به تنهایی ارائه می دهند ، تهیه تصویر کامل از افرادی که با محتوای شما درگیر هستند بدون کمک کمی مشکل است.
خوشبختانه، با استفاده از نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی ، می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای مشاهده اینکه چه کسانی با محتوای شما درگیر هستند، هر چند وقت یکبار و از کجا آمده اند ، بدست آورید. این به شما این امکان را می دهد تا در درازمدت بهتر استراتژی داشته باشید، زیرا می دانید چه چیزی کار می کند و چه چیزی کار نمی کند
سخن پایانی
رسانه های اجتماعی نقش مهمی در چشم انداز کسب و کار دارند. با داشتن 3.2 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی در سراسر جهان و 11 کاربر جدید در هر ثانیه، می توان گفت که این مد به یک استاندارد جهانی تبدیل شده است. ابزارها و خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی می توانند به شما در دسترسی به این مخاطب عظیم کمک کرده و اجرای یک کمپین رسانه های اجتماعی را بسیار ساده تر کنند.
در زمینه محتوا شرکت رایامارکتینگ با بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا میتواند شما را در این امر یاری کند.همچنین اگر در تولید زمینه محتوا انگلیسی مهارت و فعالیت دارید شرکت رایا مارکتینگ اقدام به استخدام تولید محتوا انگلیسی می کند.