مقالات آموزشی

آشنایی با اصطلاح سامانه تولید محتوا و نحوه کارکرد آن

مفید بود؟

سامانه تولید محتوا به شما کمک می‌کند که به راحتی در زمینه تولید محتوا اقدام نمایید. با استفاده از این سامانه‌ها شما می‌توانید به راحتی محتوای مورد نظر خود را تهیه و تولید نمایید. سامانه‌های تولید محتوا توسط شرکت‌های خصوصی تهیه و تولید می‌شود و اساس کار آنها بررسی استانداردها و اصول تولید محتوا است. قبل از مطالعه ادامه مقاله پیشنهاد میکنم مقاله ” تولید محتوا چیست ” را مطالعه کنید.

سامانه تولید محتوا چه کاربردی دارد؟

تولید و فروش محتوا را می‌توان یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین شغل‌های حال حاضر دنیا قلمداد کرد. شغل تولید محتوا امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌است. با توجه به اهمیت تولید محتوا در سایتها، کارشناسان و متخصصان زیادی در زمینه تولید محتوا مشغول به کار شده‌اند. این کارشناسان با استفاده از نرم افزارهای خاص و سامانه تولید محتوا اقدام به تولید و ارائه محتوای مورد نیاز کاربران می‌کنند.

امروزه نرم افزارهای زیادی برای تولید محتوا طراحی شده‌اند. البته که این نرم افزارها توانایی تولید انواع محتوا را ندارند و اما هرکدام از آن‌ها به تنهایی می‌توانند بخش‌هایی از تولید محتوا را به راحتی انجام دهند. همچنین شرکت‌های خصوصی نیز اقدام به طراحی سامانه تولید محتوا کرده‌اند. سامانه تولید محتوا متناسب برای وب سایت‌ها بوده و از با استفاده از روش‌ها و متدهای خاص فرایند تولید محتوای متنی را مدیریت می‌کند. نمونه بارز این سامانه‌ها، سامانه تولید محتوا رایا مارکتینگ است.

 امروزه اکثر تولید کنندگان محتوا از سامانه‌های آنلاین برای بررسی محتوای تولید شده خود استفاده می‌کنند این سایت‌ها و سامانه‌های آنلاین به نوعی سامانه تولید محتوا به حساب می‌آیند. به عنوان مثال سایت گوگل اقدام به راه اندازی سامانه Google doc کرده‌است که با استفاده از آن می‌توانید به صورت آنلاین متن‌های خود را به راحتی نوشته و با کمک بخش‌های آنلاین این سامانه می‌توانید غلط‌های املایی موجود در محتوای متنی خود را پیدا کرده و آن‌ها را برطرف نمایید. البته این‌ها تنها نمونه‌‎ای از انواع مختلف سامانه تولید محتوا است که در دنیای اینترنت وجود دارد.

 شرکت‌های زیادی در اینترنت وجود دارند که خدمات تولید محتوا را انجام می‌دهند. این شرکت‌ها برای اینکه بهتر بتوانند محتوای متنی مورد نیاز کاربر را تأمین کنند سیستم‌ها و نرم افزار تولید محتوای مخصوص خود را طراحی کرده‌اند و از این نرم افزار به عنوان آسمانه تولید محتوا یاد می‌کنند.

سامانه تولید محتوا از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌است

 سامانه تولید محتوا بر اساس نوع محتوای تولید شده می‌تواند دارای بخش‌های مختلف باشد و البته امروزه سامانه تولید محتوا به صورت متنی بسیار مورد استقبال قرار کرده‌است چرا که بیشتر محتوای موجود در اینترنت را محتوای وب سایت‌ها و وبلاگ‌ها تشکیل می‌دهند که عمده محتوای قرار داده در این بخش‌ها نیز به صورت متن می‌باشد. انواع مقالات، نوشته‌ها، بیوگرافی‌ها و دست نوشته‌ها و خاطرات، از این قبیل محتویات هستند.

 با استفاده از سامانه تولید محتوا که توسط شرکت‌های خصوصی نوشته است به راحتی می‌توانید بخش‌های مختلف یک محتوا را با استفاده از راهنمایی‌ها و یا بدون دخالت کاربر و بر اساس قوانین و استانداردهای تولید محتوا و همچنین قوانین و استانداردهای تولید محتوای سئو شده به راحتی ایجاد نماید.

 این سامانه‌ها از بخش‌های زیادی تشکیل شده‌‎اند که مهم‌ترین بخش‌های این سامانه‌ها عبارت‌اند از:

  • ماژول ویرایش و تولید محتوای متنی
  • ماژول‌های ویرایش و تولید محتوای لینک گذاری شده
  • ماژول‌های بررسی نگارشی محتوا و غلط یابی آن
  • ماژول‌های بررسی کیفیت و کپی نبودن محتوای قرار داده شده
  • ماژول‌های بررسی کلمات کلیدی و استفاده از آنها در بخش‌های مناسب
  • ماژول‌های بررسی قواعد سئو مانند لینک گذاری، تگ گذاری‌ها و موارد این‌چنینی

البته در دنیای اینترنت انواع ماژول‌ها و سامانه تولید محتوا نیز وجود دارند که بر روی سایت‌ها بررسی می‌شوند. این سامانه‌ها به بررسی محتوای تولید شده پرداخته و آن را با آخرین استانداردهای روز دنیا مورد بررسی قرار می‌دهند و هر کدام از بخش‌هایی که در این محتوای ایجاد شده وجود نداشت و یا دارای ایراد بود را به کاربر اعلام می‌کنند تا کاربر در صدد رفع آنها بر بیاید؛ شاید بتوان سامانه افزونه وردپرس Yoasat را یکی از معروف‌ترین سامانه‌های تولید و بررسی محتوا از لحاظ اصول نگارشی و استانداردهای سئو نام برد که در دنیای وب وجود دارد. البته تعداد زیادی از این سامانه تولید محتوا اطلاعات و قواعد و دستورات خود را از سایتهای مرجع دیگر دریافت می‌کنند.

در سامانه تولید محتوا برای تولید محتوای سئو شده باید قوانین زیر رعایت شود

در سامانه تولید محتوا باید به قواعد و اصول نگارشی دقت شود. همچنین محتوای ایجاد شده از لحاظ کیفیت نگارشی مورد بررسی قرار گیرد. استفاده از قواعد نگارشی بروز شده و نوین باعث می‌شود که محتوای تولید شده به جدیدترین قوانین و استانداردها نزدیک باشد.

همچنین سامانه تولید محتوا باید بر اساس قوانین و استانداردهای سئو محتوای متنی ایجاد شده را بررسی نماید. قوانین و استانداردهای سئو هر ساله و یا حتی چند ماه یک‌بار تغییر می‌کنند و شرایط و بخش‌های زیادی از آن در سئو سال تغییر داده و بروز رسانی می‌شود. به همین دلیلی سامانه تولید محتوا باید به خوبی از این قوانین آگاه بوده و نسبت به استفاده از آنها در محتوای تولید شده اقدام نماید.

 امروزه اکثر سایت‌های تولید محتوا از سامانه تولید محتوا برای انجام پروژه‌ها و سفارش‌های مشتری استفاده می‌کنند. البته هدف اصلی این سازمان تنها سرعت بخشیدن به فرآیند ساخت تولید محتوا می‌باشد و هنوز هیچکدام از این سامانه‌ها به تنهایی توانایی تولید محتوا و انجام امور سئو و تولید محتوا را ندارند.

 این نکته نیز در پایان باید اعلام شود که کارایی سامانه تولید محتوا هنگامی چند برابر می شود که در کنار آن از یک کارشناس و یا سایت های تولید کننده محتوا به عنوان کارشناس نیز استفاده شود. در این صورت محتوای تولید شده توسط این کارشناس و سامانه تولید محتوا می توانند بسیار موفق عمل کرده و بازخورد خوبی در بین کاربران و مخاطبان داشته باشد.

چگونه یک استراتژی محتوای موثر ایجاد کنیم

هدف استراتژی محتوا ایجاد محتوای معنادار، منسجم، جذاب و پایدار است که مشتریان هدف کسب و کار شما را جذب کند. یادگیری چگونگی توسعه یک استراتژی برای محتوای دیجیتال به شما کمک می‌کند تا اصول اولیه‌ای را که برای داشتن یک برنامه و استراتژی محتوای موفق باید در نظر بگیرید، درک کنید. یکی از مهم‌ترین جنبه‌های استراتژی محتوا، فرآیند ایجاد آن و نحوه پیاده سازی، بررسی و بهینه سازی آن در طول زمان است.

اهداف خود را مشخص کنید

قبل از پرداختن به دلایل یک استراتژی خاص، ما تعریف می‌کنیم که استراتژی اساسی چیست. این یک استراتژی است که یک هدف تجاری را در نظر می‌گیرد و سپس از محتوا به عنوان ابزار اصلی برای رسیدن به آن هدف استفاده می‌کند. شما نیاز به یک چشم انداز روشن از آنچه می‌خواهید به دست آورید، چه کسی باید به آن دست یابد و چگونه باید حرکت کند.

مخاطبان خود را شناسایی کنید

اگر بیانیه ماموریت شما آنچه را که کسب و کار شما از استراتژی بازاریابی محتوای شما به دست می‌آورد را پوشش می‌دهد، باید به این فکر کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چگونه از مصرف محتوای شما سود می‌برند. ایجاد درک عمیق از اینکه چه مشتریانی محصول یا خدمات شما را می‌خرند یک الزام مطلق است. این به شما این امکان را می‌دهد که با محتوای مرتبطی که می‌دانید آنها می‌خواهند یا به آنها نیاز دارند، به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. یک استراتژی محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان هدف خود را بهتر بشناسید و محتوای مرتبط با آنها ایجاد کنید.

نکته مهم در مورد بازاریابی محتوا این است که اگر خوب انجام دهید، می‌تواند برای مخاطب ایده آل شما جذاب باشد. به هر حال، هدف بازاریابی محتوا ارائه محتوای مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب است و یک استراتژی جامع مانند این می‌تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند. همچنین می‌تواند به انتشار محتوای شما از طریق کانال‌های مناسب مانند رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، پادکست‌ها و سایر اشکال رسانه کمک کند.

همیشه برند خود را در ذهن داشته باشید

استراتژی‌ها و فرآیندهای محتوای شما به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به شما کمک کنند تعیین کنید کدام نوع محتوا و مضامین برای برند شما مؤثرتر هستند. استراتژی‌های محتوای شما باید به شما نشان دهد که چگونه قالب در یک استراتژی آبشاری قرار می‌گیرد که به موضوعاتی می‌پردازد که برای مخاطبان و برند اصلی شما بسیار مهم هستند.

مقاوم باشید

خوانندگان شما از شما انتظار دارند که وب سایت، وبلاگ و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود را به طور منظم به روز کنید. با بهبود ثبات در ایجاد و توزیع محتوا، استراتژی محتوای شما به شما کمک می‌کند تا انتظارات خوانندگان خود را برآورده کنید و همچنین قابلیت اطمینان را ایجاد کنید.

استراتژی تولید محتوا باید شامل چه مواردی باشد

هنگامی که میدانید چه نوع محتوایی ایجاد می‌کنید و کجا می‌خواهید آن را به اشتراک بگذارید، مهم است که درک روشنی از همه چیزهایی که برای اجرای استراتژی بازاریابی محتوای خود نیاز دارید داشته باشید.

برنامه ریزی محتوا و زمان بندی

یک استراتژی محتوا می‌تواند به طور استراتژیک تلاش‌های بازاریابی شرکت شما را هدایت کند. چرایی محتوای شما بسیار مهم‌تر است، اما باید برای محتوایی که منتشر می‌کنید یک برنامه استراتژیک داشته باشید. اگر می‌خواهید محتوای طولانی‌تری منتشر کنید، این کار باید به صورت یک پست وبلاگ انجام شود. در حالی که درست کردن استراتژی وبلاگ نویسی برای اهداف سئوی وب سایت شما بسیار مهم است، انواع پست برای ایجاد یک استراتژی محتوای کاملاً موفق کافی نیستند. به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود، باید بدانید دقیقا چه زمانی می‌خواهید محتوا را در پلتفرمهایی که می‌‎خواهید استفاده کنید منتشر کنید.

خلاقیت

اگر از بازاریابی محتوا برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کنید، به یک استراتژی محتوا نیاز دارید. بازاریابی خوب به خلاقیت نیاز دارد و خلاقیت توانایی شکستن الگوهای تثبیت شده را توصیف می‌کند تا همه چیز متفاوت به نظر برسد. این هرگز به آسانی بازتولید در فضای دیجیتال یا توسعه یک استراتژی جامع نیست که به شما امکان می‌دهد با بیش از یک میلیارد وب سایت دیگر که امروزه وجود دارد رقابت کنید. در حالی که هسته تولید محتوا باید به سوالات پاسخ دهد و به مردم کمک کند، استراتژی محتوا نیز باید به برنامه بازاریابی مرتبط باشد.

اهداف خاص

بازاریابی محتوا می‌تواند زمان بر و پرهزینه باشد، به خصوص اگر از روش آزمون و خطا استفاده کنید. اگر می‌خواهید به اهداف استراتژی بازاریابی محتوای خود و کیفیت محتوای تولید شده دست یابید، باید بدانید که چه چیزی تولید می‌کنید و چه اهدافی را دنبال می‌کنید. وقتی محتوای خود را ایجاد می‌کنید، اهداف خود را بدانید. داشتن محتوای بسیار متفاوت و نداشتن اهداف مشخص کافی فقط باعث سردرگمی مخاطبان شما می‌شود.

دو یا سه هدف اساسی تعیین کنید و به آنها پایبند باشید. اگر از قبل این چیزها را بدانید، می‌توانید به سرعت چیزهایی را که به شما در دستیابی به آن اهداف کمک نمی‌کند کنار بگذارید. اگر بهبود دید جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک اهداف شما هستند، تمام تلاش خود را برای ایجاد حضور گسترده در رسانه‌های اجتماعی به کار ببرید. رویکرد تصادفی تاثیر یکسانی نخواهد داشت و باید بدانید که محتوایی که تولید می‌کنید در رسیدن به اهداف شما موفق خواهد بود. هنگامی که متوجه شدید که آگاهی از برند یک هدف مهم برای شرکت شما است، مهم است که نحوه دسترسی کاربران به محتوای شما را در نظر بگیرید.

چک لیست سئو

ابزارهای نرم افزار سئو ابزارهای مقرون به صرفه و ارزشمندی هستند که نه تنها برای تجزیه و تحلیل محتوای رقبای شما، بلکه برای دریافت عکس فوری از محتوای صفحه فرود شما نیز هستند. این به شما امکان می‌دهد ببینید کدام کلمات کلیدی ارگانیک در حال حاضر رتبه بالایی دارند و کدام ترافیک سؤالات خاصی را می‌پرسد. اگر این اطلاعات را به وب سایت خود پیوند دهید، با استفاده از محتوا به عنوان سلاح انتخابی خود، رقابت در بازار آسان‌تر است.

نقد صادقانه

یک بررسی صادقانه از خود محتوا را در استراتژی محتوا و استراتژی بازاریابی محتوا قرار دهید. از شخصی که از نظر احساسی به محتوای شما وابسته نیست بخواهید یک بررسی صادقانه در وب سایت شما انجام دهد. سطح دانش باید به گونه‌ای نوشته شود که فرد آن را درک کند و آن طور که شما قصد دارید آن را درک کند.

استراتژی قوی

یک استراتژی قوی که ایجاد و توزیع محتوای آنلاین را کنترل می‌کند، می‌تواند به شما در تعریف برند و درک آن کمک کند. این بستگی به درک دنیای بیرون از برند دارد. شما می‌توانید داستان کسب‌وکارتان و آنچه را که نشان می‌دهد را به صورت استراتژیک گسترش دهید، اما یک استراتژی محتوای قوی می‌تواند به شما کمک کند این کار را به طور موثر انجام دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.