مقالات آموزشی

معرفی معنی واژه برون سپاری تولید محتوا و نحوه کارکرد آن

مفید بود؟

امروزه استفاده از محتوا برای بهبود رتبه سایت به امری مهم برای مدیران وب سایت‌ها تبدیل شده‌است. یکی از نکات مهم در تولید محتوا برون سپاری تولید محتوا است. فرقی نمی‌کند که سایت شما یک سایت تجاری باشد یا یک سایت شخصی، برای اینکه رتبه سایت شما افزایش پیدا کند شما باید در زمینه تولید محتوا فعالیت‌هایی را انجام دهید.

تولید محتوا چیست؟

 قبل از هر چیز باید بدانیم که تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا در واقع به معنی این است که شما با استفاده از روش‌های گوناگون در خصوص کالا و خدمات خود توضیحاتی را به مشتریان ارائه دهید و با این کار اطلاعات کاربران را از محصول و یا خدمات خود به وسیله محتوای نوشتاری و یا تصویری و یا تدوین ویدیویی افزایش دهید.

تولید محتوای مناسب که بر اساس استانداردها و اصول سئو تولید شده باشد می‌تواند به موتورهای جست و جو برای بهبود سئو و رتبه سایت شما کمک زیادی کند. با استفاده از تولید محتوا کاربران راحت‌تر به سمت سایت شما هدایت خواهند شد و موتورهای جست و جو نیز می‌توانند بر اساس کلمات کلیدی استفاده شده در محتوای شما کاربران را راحت‌تر به سمت سایت شما هدایت کنند. امروزه اهمیت تولید محتوا برای تمامی مدیران وب سایت‌ها اثبات شده‌است. یکی از راه‌های تولید محتوا برون سپاری تولید محتوا است.

برون سپاری تولید محتوا چیست؟

برون سپاری تولید محتوا در واقع راهی مؤثر و نوین برای فرآیند تولید محتوا می‌باشد. تولید محتوای استاندارد و مناسب که بر اساس اصول و استانداردهای سئو تولید شده‌است می‌تواند ابزاری مناسب برای سایت شما باشد تا رتبه سایت شما در نتایج جستجوها بهتر نشان داده شود.

 با توجه به این نکته برون سپاری تولید محتوا می‌تواند در زمان و صرف هزینه کمک بسیار زیادی به شما کند. همان‌طور که می‌دانید فرآیند تولید محتوا کاری سخت و چالش برانگیز است. به همین دلیل برون سپاری محتوا می‌تواند برای شما از لحاظ زمانی بسیار مقرون به صرفه و مناسب باشد.

 در کنار این تولید محتوا توسط مدیران وب سایت‌ها و یا استفاده از کارشناسان تولید محتوا می‌تواند برای سایت‌ها و شرکت‌ها هزینه‌های زیادی را در بر داشته باشد. با توجه به این مسئله برون سپاری تولید محتوا می‌تواند از لحاظ هزینه‌ها نیز باری شرکت‌ها مقرون به صرفه باشد.

اهمیت برون سپاری تولید محتوا

 یکی از نکات مهم در تولید محتوا این است که محتوای تولید شده بر اساس اصول و استانداردهای سئو باشد. رعایت استانداردهای سئو با توجه به تغییر هر ساله آن، برای مدیران وب سایت‌ها می‌تواند کاری سخت باشد به همین دلیل مدیران وب سایت‌ها بیشتر تمایل دارند که با برون سپاری تولید محتوا از دغدغه‌های خود نسبت به تولید محتوا مبتنی بر استانداردها و اصول سئو بکاهند.

 برون سپاری تولید محتوا باعث می‌شود که شما به راحتی به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته باشید و در مدت زمان کوتاهی نسبت به فرآیند تولید محتوا، محتوای مورد نظر خود را در دسترس داشته باشید. شما می‌توانید با استفاده از این روش انواع مختلف محتوا را در مدت زمان کوتاهی در اختیار داشته باشید و این نوع محتواها بر اساس اصول سئو و منطبق بر استانداردهای روز دنیا تهیه می‌شوند. به همین دلیل می‌توانند کمک بزرگی برای بهبود رتبه سایت و سئو سایت باشند.

برای برون سپاری تولید محتوا باید به چه نکاتی دقت کنیم

 برای برون سپاری محتوا باید به نکات زیادی دقت کرد. البته همه این نکات برای انواع مختلف محتوا ممکن است تفاوت داشته باشد اما نکات معرفی شده در ادامه می‌تواند در زمینه برون سپاری تولید محتوا به شما کمک زیادی نماید.

 مهم‌ترین نکات در زمینه برون سپاری تولید محتوا

  • محتوای ما چه محتوایی است؟

قبل از اینکه برای برون سپاری تولید محتوا اقدام کنید باید نوع محتوای خود را مشخص کنید. محتوا انواع مختلفی دارد و برای سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی این نوع محتوای متفاوت است پس باید قبل از هرکاری نوع محتوای خود را مشخص کنید. انواع مختلف محتوا عبارت‌اند از: محتوای متنی، محتوای تصویری / عکسی، محتوای ویدیویی، محتوای صوتی (پادکست)، محتوای پوستر و اینفوگرافیک

  • زمان لازم برای تولید این محتوا چقدر باید باشد

زمانی که نوع محتوای شما مشخص شود بر اساس نوع محتوا می‌توان زمان تخمینی مناسب برای فرآیند تولید محتوا را نیز محاسبه کرد. البته باید این نکته را به یاد داشته باشید که تولید محتوا به صورت عادی امری است زمان برف به همین دلیل باید زمان مناسب را برای شرکت‌های تولید کننده محتوا در اختیار آن‌ها قرار دهید تا محتوای مناسب و بهینه شده را به دست شما برسانند.

این زمان برای محتوای متنی و تصویری / عکسی می تواند کمتر باشد. برای محتواهای ویدیویی و صوتی و پوستر و اینفوگرافیک این زمان می‌تواند بیشتر باشد. با تخمین زمان دقیق شما به راحتی می‌توانید برنامه ریزی‌های انتشار محتوا را برای سایت و شبکه‌های اجتماعی خود به خوبی انجام دهید تا بهترین بازخورد را داشته باشید.

  • هزینه تولید این محتوا چقدر است

یکی از نکات مهم در برون سپاری تولید محتوا هزینه تولید محتوا است. باید به این نکته اشاره شود که هزینه تولید محتوا بر اساس نوع محتوا متغیر است و از چند ده هزار تومان تا چند میلیون تومان می‌تواند تفاوت داشته باشد. بر اساس نوع محتوا و شرکتی که سفارش تولید محتوا را قبول کرده‌است شما باید هزینه مناسبی برای تولید محتوا بپردازید.

در هنگام بررسی شرکت‌ها گول شرکت‌هایی که هزینه‌های گزاف و یا هزینه‌های پایین برای تولید محتوا دریافت می‌کنند را نخورید. تولید محتوا یک کار کارشناسی و حیاتی برای سایت است و ممکن است با صرف هزینه‌های اندک بازخورد مناسبی برای شما دریافت نشود و حتی به سئوی سایت شما نیز آسیب برساند. در کنار این باید به این مورد هم توجه کنید که تولید محتوا با هزینه‌های سنگین هم باید بر اساس نوع کسب و کار شما باشد.

شرکت‌های مورد اعتماد در زمینه برون سپاری محتوا کدامند

امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه برون سپاری تولید محتوا فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت‌ها و سفارش‌هایی که قبول کرده‌اند و یا رتبه و میزان معروف بودن این شرکت‌ها نسبت به ایجاد سفارش برون سپاری تولید محتوا اقدام نمایید. هرچه تجربه سایت‌ها و شرکت‌های تولید کننده محتوا بیشتر باشد بهتر و مناسب‌تر می‌توانند محتوای شما را تولید کنند.

مزایای برون سپاری تولید محتوا

استخدام یک شرکت تولید محتوا فراتر از به کارگیری دست‌های اضافی است. البته، بهره وری شما افزایش می‌یابد، اما بیشتر به کارایی و مقرون به صرفه بودن مربوط می‌شود. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا حتی بزرگترین برندها و بازاریابان تولید محتوا را برون سپاری می‌کنند.

زمان بیشتر برای فعالیت‌های تجاری

اگر واقعاً می‌خواهید مخاطبان خود را جذب کنید، تولید محتوای با کیفیت بسیار مهم است. اما این یک کار خسته کننده و زمان بر است که به تحقیقات گسترده نیاز دارد. با به اشتراک گذاشتن بار محتوای خود با یک آژانس نویسندگی، می‌توانید در زمان زیادی صرفه جویی کنید. این کار دستان شما را آزاد می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که به کارهای سازنده‌تری توجه کنید. شما باید به فعالیت‌‎هایی که نیاز به توجه بیشتری دارند و نقاط قوت شما قوی‌ترین هستند، پایبند باشید. بنابراین، شما زمان خواهید داشت تا روی استراتژی‌های تجاری و بازاریابی حیاتی کار کنید، در حالی که یک تیم حرفه‌ای برای مدیریت تولید محتوای خود دارید.

محتوای متنوع برای نیازهای منحصر به فرد شما

در حالی که ایجاد یک تیم نویسندگی داخلی مزایایی دارد، اما این فرآیند به زمان نیاز دارد. استخدام نویسندگان محتوا برای نیازهای محتوایی خاص یک فرآیند مداوم است. اما وقتی یک آژانس خدمات محتوا را استخدام می‌کنید، یک تیم از پیش ساخته دریافت می‌کنید که از قبل با انواع محتوا آشنا هستند. یک آژانس خدمات نوشتن حرفه‌ای طیف گسترده‌ای از محتوا را ارائه می‌دهد. این شامل وبلاگ نویسی، مقاله نویسی، کپی وب سایت، بیانیه‌های مطبوعاتی، نوشتن فنی، توضیحات محصول، نوشتن کسب و کار، کپی رایت خلاقانه و خبرنامه است. همچنین می‌توانید از آژانس نویسندگی بخواهید که در صورت نیاز، محتوایی برای پست‌های رسانه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی (Ebook) یا اهداف آکادمیک بنویسد و ارائه دهد.

کارشناسان صنعت را در موضوعات مختلف استخدام کنید

یکی دیگر از مزایای داشتن یک آژانس خدمات نوشتن در اختیار شما، در دسترس بودن کارشناسان این صنعت است. این‌ها نویسندگان ماهری هستند که تسلط قوی بر موضوعات خاص دارند. مهارت دانش آنها می‌تواند قدرت شما را در جایی که اهمیت دارد ایجاد کند. بینش عمیق صنعت به معنای محتوای با کیفیت است که منجر به تجربه کاربری بهتری می‌شود.

به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما حول محور مراقبت از کودک می‌چرخد، می توانید یک نویسنده متخصص موضوع استخدام کنید تا در مورد والدین و روانشناسی کودک بنویسد. مصرف کنندگان برندهایی را دوست دارند که بیشتر از مشکلات خود آگاه هستند. با انجام این کار، شما اعتبار برند خود را در بازار تثبیت خواهید کرد. نویسندگان حرفه‌ای می‌دانند که چگونه خوانندگان را جذب کنند و نتیجه بگیرند. مهم‌تر از آن، آنها می‌توانند مفاهیم فنی خسته کننده را به محتوای سرگرم کننده تبدیل کنند.

برون سپاری خدمات نوشتن ارزان‌تر است

ممکن است برون سپاری محتوا گران قیمت باشد، اما در دراز مدت مقرون به صرفه‌تر است. به غیر از حقوق، تمام هزینه‌های دیگری که یک تیم اضافی هزینه می‌کند را در نظر بگیرید. به فضای بیشتر و تجهیزات نیاز خواهید داشت، بدون اینکه به هزینه‌های آموزشی اشاره کنیم. اگر این عوامل اضافی را در نظر بگیرید، خدمات نوشتن برون سپاری بازگشت سرمایه محتوای بهتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید با میزان کاری که می‌خواهید انجام دهید، وقتی یک آژانس نویسندگی دارید، انعطاف‌پذیر باشید. می‌توانید مقالات اضافی را درخواست کنید یا آژانس نویسندگی را بسته به نیازهای بازاریابی خود از ادامه همکاری متوقف کنید.

برخلاف تیم داخلی شما، که فقط برای روزهای هفته در دسترس خواهند بود، نویسندگان آزاد می‌توانند خدماتی را در تمام ساعات شبانه روز ارائه دهند. شما می‌توانید برای ارائه محتوا به صورت فوری و بدون کاهش کیفیت به آنها اعتماد کنید.

از استعدادها و ایده‌های گسترده بهره مند شوید

یک آژانس خدمات نوشتن خوب معمولاً تعداد زیادی از نویسندگان دارد که هر کدام سال‌ها تجربه نوشتن محتوا دارند. چنین تیمی تجربه گسترده‌ای از کار با طیف بسیار متنوعی از مشتریان دارد. وقتی آژانس را استخدام می‌کنید، می‌توانید از تخصص و مهارت آنها استفاده کنید.

تیم داخلی شما ممکن است پس از نوشتن مکرر در مورد موضوعات، خسته شود یا اشتیاق خود را از دست بدهد. برون سپاری محتوا به این معنی است که مجموعه عظیمی از نویسندگان جدید وجود خواهد داشت. نه تنها به طور مداوم محتوای تازه دریافت می‌کنید، بلکه دیدگاه‌های متنوعی در مورد موضوعات داده شده نیز دریافت می‌کنید.

تولید محتوای سریع‌تر و کارآمدتر

زیبایی داشتن یک ارائه دهنده خدمات محتوای عالی این است که می‌توانید کارآمدتر کار کنید. هنگامی که یک منبع اضافی برای بهره برداری دارید، می‌توانید محتوای مکرر تولید کنید تا نیازهای بازاریابی دیجیتال خود را برآورده کنید. از آنجایی که آنها برای انجام به موقع کار دستمزد دریافت می‌کنند، می‌توانید آن را به سرعت انجام دهید. هنگامی که کسب و کار شما در حال اجرای یک کمپین حساس به زمان است، این کار مفید است. به عنوان مثال، یک فروشگاه تجارت الکترونیکی (Ecommerce) می‌تواند خدمات نوشتن را برون سپاری کند تا معاملات خود را افزایش دهد. بنابراین، می‌توانید از تیمی از نویسندگان واجد شرایط استفاده کنید. شما مقالات و پست‌های وبلاگ کاملاً تحقیق شده را برای اشتراک گذاری خواهید داشت.

می‌توانید تقویم محتوای خود را دنبال کنید و زمان‌بندی ارسال‌ها را با دانستن اینکه کار به موقع انجام می‌شود، دنبال کنید. از طرف دیگر، محتوای با کیفیتی که دریافت می‌کنید به شما کمک می کند رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید.

بهبود دید برند

نویسندگان حرفه‌ای درک بهتری از مخاطبان و آنچه که در پلتفرم‌های آنلاین به دنبال آن هستند، دارند. یک آژانس خدمات نوشتن خوب تیمی از بازاریابان محتوا دارد که می‌دانند موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند. آنها قبل از نوشتن در مورد هر موضوعی تحقیقات خود را انجام می‌دهند و برای پاسخ به سؤالاتی که مردم در اینترنت جستجو میکنند می‌نویسند. مهم‌تر از همه، یک آژانس نویسندگی بر تولید محتوایی تمرکز دارد که به نفع خوانندگان باشد. بنابراین، آنها با نوشتن در مورد موضوعات مرتبط، مخاطب را درگیر خود نگه می‌دارند و با انجام این کار، ترافیک را به ارمغان می‌آورند و سرنخ‌های بیشتری تولید می‌کنند.

سخن آخر

اگر صاحب یک کسب و کار جدید هستید، استخدام خدمات تولید محتوا حرفه‌ای تصمیم خوبی است. هنگامی که در حال ایجاد یک نام تجاری هستید، می‌توانید از منابع اضافی استفاده کنید و از نویسندگان متخصص کمک بگیرید. این به شما امکان می‌دهد بدون استخدام نویسندگان داخلی به صورت تمام وقت از ابتدا شروع کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.