مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره محتوای گردشگری و بررسی تأثیر آن بر روی کسب و کار ها

مفید بود؟

تولید و بازاریابی محتوا امروزه برای صنایع و بخش‌های گوناگون استفاده می‌شود. یکی از بخش‌هایی که می‌توان با استفاده از تولید محتوا رونق بگیرد بخش گردشگری است. بازاریابی محتوایی در گردشگری می‌تواند به خوبی باعث رونق گردشگری در ایران شود. شما می‌توانید با تولید محتوا در زمینه معرفی جاذبه‌های دیدنی گردشگران را با جاذبه‌های توریستی آشنا کنید.

تولید محتوا چیست و چه تأثیری در گردشگری دارد؟

 تولید محتوا به این معنی است که شما برای فروش کالا و یا خدمات خود اطلاعات لازم را به مشتری و کاربرد آن بدهید تا آن‌ها بتوانند با اطلاعات کافی نسبت به خرید و یا استفاده از آن محصول اقدام نمایند. در تولید محتوا شما با ارائه دقیق و اصولی اطلاعات به کاربران آن‌ها را در تصمیم گیری برای انتخاب و استفاده از محصولات و یا خدمات راهنمایی می‌کنید.

بازاریابی محتوایی در گردشگری (Tourist) به این معنی است که شما بتوانید با ارائه اطلاعات و محتوای لازم به کاربران در نشان داده جاذبه‌های توریستی شهر یا کشور اقدام نمایید. همچنینی نوعی از بازاریابی محتوایی در گردشگری برای بخش‌های تجاری استفاده می‌شود.

 بازاریابی محتوایی در گردشگری در واقع تولید محتوا در زمینه مناطق گردشگری و راه‌های دستیابی به آن می‌باشد. شما می‌توانید با تولید محتوا در خصوص جاذبه‌های طبیعی و یا مذهبی و یا بوی مناطق و کشورها و سپس ارائه اطلاعات لازم به توریست‌ها توجه آن‌ها را به محتوا و سایت خود جلب کنید. این روش در مجموعه‌های توریستی و یا بخش‌هایی که به گردشگران خدمات می‌دهند بسیار کاربرد دارد.

 همچنینی از بازاریابی محتوایی برای جذب کاربر و مشتری در سایت‌های گردشگری و همچنینی آژانس‌های توریستی و هواپیمایی و مسافربری استفاده می‌شود.

بازاریابی محتوایی در گردشگری چگونه امکان پذیر است؟

 تولید محتوا باعث می‌شود که کاربران استفاده کنندگان اینترنت در خصوص جستجو های خود به سمت سایت‌ها هدایت شوند. روش کار به این صورت است که شما با تولید محتوای سئو شده به افزایش برند و اعتبار سایت خود کمک می‌کنید. این افزایش اعتبار به سایت شما کمک می‌کند که در رتبه‌های بالاتر در نتایج جست و جو قرار گیرد. با این کار سایت شما به عنوان یک سایت ارائه دهنده خدمات گردشگری و یا معرفی جاذبه‌های گردشگری در رتبه‌های بالای نتایج جست و جوها قرار می‌گیرد.

همان طور که گفته شد شما می‌توانید با استفاده از تولید محتوا در بخش‌های مختلف گردشگری توجه کاربران را به سایت و محتوای خود جلب کنید. با این کار کاربران و مخاطبان در هنگام جست و جو در گوگل در خصوص یک استفان و یا یک جاذبه گردشگری خاص به سمت محتوا و سایت شما هدایت می‌شوند.

با استفاده از بازاریابی محتوایی در گردشگری شما می‌توانید انواع محتوا را برای بخش‌های مختلف کسب و کار خود ارائه نمایید. این انواع محتوا به سایت و سئوی سایت شما کمک می‌کنند تا در صورتی که هر یک از کلید واژه‌های خاص در اینترنت جستجو شد سایت شما نیز در نتایج نشان داده شده قرار گیرد.

 بخش‌های مختلفی را می‌توان برای بازاریابی محتوایی در گردشگری در نظر گرفت که هرکدام از این بخش‌ها نیز می‌توانند شامل موارد گوناگونی شوند. در نتیجه تولید محتوا در این زمینه می‌تواند بسیار وسیع و جذاب باشد. البته باید این را به یاد داشته باشید که تولید و بازاریابی محتوایی در گردشگری کاری سخت و چالش برانگیز است چرا که شما با نفرات و کاربران زیادی سروکار دارید که با طیف سلیقه‌های مختلف به سایت شما مراجعه می‌کنند.

بخش‌های مختلف در خصوص بازاریابی محتوایی در گردشگری

 معرفی جاذبه‌های توریستی طبیعی

معرفی جاذبه‌های توریستی به کاربران می‌تواند با استفاده از تولید محتوا به راحتی انجام شود. اینکه در چند کیلومتری شهرها چه جاذبه‌های تفریحی وجود دارد می‌تواند برای کاربران بسیار جذاب بادش. راه‌های دسترسی به جاذبه‌های طبیعی معمولاً برای کاربران مهم است. امکانات رفاهی قرار داده شده در این جاذبه‌ها و همچنین محل و استقبال عمومی از این جاذبه‌های طبیعی می‌تواند به عنوان محتوا برای بازاریابی محتوایی در گردشگری مورد استفاده قرار گیرد. این‌گونه محتوا می‌تواند توسط صاحبان کسب و کار در این منطقه‌های طبیعی تهیه شود و یا توسط سازمان‌ها و شرکت‌های توریستی و گردشگری برای بالا بردن تعداد بازدید کننده‌ها از این جاذبه‌ها.

معرفی جاذبه‌های توریستی مذهبی

جاذبه‌های توریستی مذهبی همواره در بین گردشگران جایگاه خاصی داشته‌اند. به همین دلیل یکی از مواردی که همیشه در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی در گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرد معرفی این بخش‌ها است. عموماً این جاذبه‌های گردشگری به صورت معمولی و در حد کوتاه برای عموم مردم شناخته شده هستند اما می‌توان با تولید محتوا در خصوص امکانات و بخش‌ها رفاهی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید که در اطراف این جاذبه‌های توریستی مذهبی قرار داده شده در این نوع جاذبه‌ها به کاربران کمک بسیار زیادی کرد. شما می‌توانید با تولید محتوا و بازاریابی محتوایی در گردشگری و معرفی جاذبه‌های مذهبی شهرها و مناطق به توسعه کسب و کار آن‌ها کمک بسیار بالایی کنید.

معرفی جاذبه‌های توریستی فرهنگی

یکی از جاذبه‌های توریستی موجود در شهرها و مناطق جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی است که حتی می‌تواند باعث جذب گردشگران خارجی نیز شود. ایران به دلیل داشتن قدمت بسیار زیاد مملو از این جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی است. بازاریابی محتوایی در گردشگری می تواند کمک بسیار زیادی به معرفی و نشان دادن این بخش‌های فرهنگی و تاریخی به مردم و حتی گردشگران خارجی کند. شما می‌توانید با تولدی محتوا و معرفی جاذبه‌های توریستی فرهنگی و مذهبی و همچنین معرف امکانات رفاهی، مراکز فروشگاهی، فروشگاه‌های صنایع دستی و همچنین روش‌های تهیه بلیت در بازاریابی محتوایی در گردشگری، اقدامات زادی را در این زمینه انجام دهید.

 معرفی بهترین رستوران‌ها

معرفی رستوران‌ها همواره به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در بازاریابی محتوایی در گردشگری به حساب می‌آید. با معرفی رستوران‌های خوب و با کیفیت می‌توانید به راحتی در زمینه کسب وکار و بازاریابی و جلب مشتری برای این رستوران‌ها اقدام کنید. شما می‌توانید به عنوان مالک این رستوران‌ها به راحتی توجه توریست‌ها و گردشگران را به سمت رستوران خود جلب کنید.

معرفی جاذبه‌های تفریحی

بخش‌های تفریحی همراه یک از بخش‌های جذاب برای گردشگران بوده‌است. شما می‌توانید با استفاده از بازاریابی محتوای در زمینه معرفی محل‌های تفریحی و معرفی امکانات و تفریحات قرار داده شده در این محل و همچنینی معرفی خدماتی که در این محل‌ها ارائه می شود به رشد درآمد کسب و کار در این مناطق کمک کنید. فرقی نمی‌کند که شما دارای کسب و کار در این مناطق باشید و یا اینکه صرفاً فرآیند تولید محتوا را انجام دهید، با استفاده از بازاریابی محتوایی در گردشگری شما می‌توانید به راحتی کاربران و مخاطبین را به سمت مناطق تفریحی مد نظر خود هدایت کنید.

تولید و بازاریابی محتوا امروزه برای صنایع و بخش‌های گوناگون استفاده می‌شود. یکی از بخش‌هایی که می‌توان با استفاده از تولید محتوا رونق بگیرد بخش گردشگری است. بازاریابی محتوایی در گردشگری می‌تواند به خوبی باعث رونق گردشگری در ایران شود. شما می‌توانید با تولید محتوا در زمینه معرفی جاذبه‌های دیدنی گردشگران را با جاذبه‌های توریستی آشنا کنید.

تولید محتوا چیست و چه تأثیری در گردشگری دارد؟

 تولید محتوا به این معنی است که شما برای فروش کالا و یا خدمات خود اطلاعات لازم را به مشتری و کاربرد آن بدهید تا آن‌ها بتوانند با اطلاعات کافی نسبت به خرید و یا استفاده از آن محصول اقدام نمایند. در تولید محتوا شما با ارائه دقیق و اصولی اطلاعات به کاربران آن‌ها را در تصمیم گیری برای انتخاب و استفاده از محصولات و یا خدمات راهنمایی می کنید.

بازاریابی محتوایی در گردشگری به این معنی است که شما بتوانید با ارائه اطلاعات و محتوای لازم به کاربران در نشان داده جاذبه‌های توریستی شهر یا کشور اقدام نمایید. همچنینی نوعی از بازاریابی محتوایی در گردشگری برای بخش‌های تجاری استفاده می‌شود.

 بازاریابی محتوایی در گردشگری در واقع تولید محتوا در زمینه مناطق گردشگری و راه‌های دستیابی به آن می‌باشد. شما می‌توانید با تولید محتوا در خصوص جاذبه‌های طبیعی و یا مذهبی و یا بوی مناطق و کشورها و سپس ارائه اطلاعات لازم به توریست‌ها توجه آن‌ها را به محتوا و سایت خود جلب کنید. این روش در مجموعه‌های توریستی و یا بخش‌هایی که به گردشگران خدمات می دهند بسیار کاربرد دارد.

 همچنینی از بازاریابی محتوایی برای جذب کاربر و مشتری در سایت‌های گردشگری و همچنینی آژانس‌های توریستی و هواپیمایی و مسافربری استفاده می‌شود.

 بازاریابی محتوایی در گردشگری چگونه امکان پذیر است؟

 تولید محتوا باعث می‌شود که کاربران استفاده کنندگان اینترنت در خصوص جستجوهای خود به سمت سایت‌ها هدایت شوند. روش کار به این صورت است که شما با تولید محتوای سئو شده به افزایش برند و اعتبار سایت خود کمک می‌کنید. این افزایش اعتبار به سایت شما کمک می‌کند که در رتبه‌های بالاتر در نتایج جست و جو قرار گیرد. با این کار سایت شما به عنوان یک سایت ارائه دهنده خدمات گردشگری و یا معرفی جاذبه‌های گردشگری در رتبه‌های بالای نتایج جست و جو ها قرار می‌گیرد.

همان طور که گفته شد شما می‌توانید با استفاده از تولید محتوا در بخش‌های مختلف گردشگری توجه کاربران را به سایت و محتوای خود جلب کنید. با این کار کاربران و مخاطبان در هنگام جست و جو در گوگل در خصوص یک استفان و یا یک جاذبه گردشگری خاص به سمت محتوا و سایت شما هدایت می‌شوند.

با استفاده از بازاریابی محتوایی در گردشگری شما می‌توانید انواع محتوا را برای بخش‌های مختلف کسب و کار خود ارائه نمایید. این انواع محتوا به سایت و سئوی سایت شما کمک می کنند تا در صورتی که هر یک از کلید واژه‌های خاص در اینترنت جستجو شد سایت شما نیز در نتایج نشان داده شده قرار گیرد.

 بخش‌های مختلفی را می‌توان برای بازاریابی محتوایی در گردشگری در نظر گرفت که کدام از این بخش‌ها نیز می توانند شامل موارد گوناگونی شوند. در نتیجه تولید محتوا در این زمینه می تواند بسیار وسیع و جذاب باشد. البته باید این را به یاد داشته باشید که تولید و بازاریابی محتوایی در گردشگری کاری سخت و چالش برانگیز است چرا که شما با نفرات و کاربران زیادی سروکار دارید که با طیف سلیقه های مختلف به سایت شما مراجعه می‌کنند.

برخی نکات بازاریابی گردشگری

بازاریابی گردشگری به سادگی هر استراتژی بازاریابی است که توسط مشاغل در صنعت گردشگری استفاده می‌شود. در دامه به برخی نکات موفقیت در بازاریابی گردشگری می‌پردازیم:

از طریق تحقیق نیازهای مشتری خود را بشناسید

شما مخاطبان خود را مشخص کرده‌اید، اما آیا واقعا آنها را می‌شناسید؟ بسیاری از برندها واقعاً رفتار کسانی را که هدف قرار می ‌دهند مطالعه نمی‌کنند. به همین دلیل است که آنها به اهداف خود نمی‌رسند. انواع مختلفی از اطلاعات وجود دارد که می‌توانید در مورد مخاطبان خود بیابید. داده‌های کمی که به آنها جمعیت شناسی نیز می‌گویند. مانند سن، جنسیت، اهل کجا هستند، حرفه و میزان درآمدشان. اما مهم‌تر از جمعیت شناسی، روانشناسی یک روش کیفی است که برای مطالعه مصرف کنندگان بر اساس شخصیت، ارزش‌ها، نظرات، نگرش‌ها، علایق و سبک زندگی آنها استفاده می‌شود.

تحقیقات فقط برای مشاغل بزرگ چند ملیتی نیست. منابع شما می‌تواند ساده تر باشد. گروه‌های تمرکز، نظرسنجی مشتریان، گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی، تحقیق کلمات کلیدی و نقشه سفر مشتری مقرون به صرفه هستند و به شما کمک می‌کنند مخاطبان خود را بشناسید. داده‌های کمی و کیفی به شما کمک می‌کند تا شناسایی کنید که مشتریان شما چه چیزی را به رزرو سوق می‌دهد و چگونه ترجیح می‌دهند رزرو کنند.

سوالاتی که در این جلسه طوفان فکری باید از خود بپرسید این است: چه چیزی مشتریان ایده آل شما را برای سفر تشویق می‌کند؟ آنها اطلاعات مقصد خود را از کجا پیدا می‌کنند؟ چگونه ترجیح می‌دهند رزرو کنند؟ چه چیزی آنها را در مورد فرآیند تحقیق و رزرو آزار می‌دهد؟ شما می‌توانید حداقل سه شخصیت مشتری از پاسخ‌های خود به آن سوالات بسازید. سپس می‌توانید برندسازی، وب‌سایت و استراتژی بازاریابی خود را حول شخصیت‌ها توسعه دهید.

یک وب سایت تجربی بسازید

یک وب سایت برای حضور آنلاین شما ضروری است. قابلیت اطمینان را نشان می‌دهد و داستان کسب و کار شما را بیان می‌کند. دیگر فقط داشتن خوب نیست. گردشگری و سفر پویا هستند، آنها در ارتباطات تعاملی رشد می‌کنند. به همین دلیل است که وب سایت شما باید هر بازدیدکننده را در قلب خدمات شما غوطه ور کند. هدف شما این است که آنها را وادار کنید تا اجمالی از آنچه می‌توانند بدست آورند را تجربه کنند.

هر وب سایتی با دو عامل ارزیابی می‌شود: زیبایی شناسی و فنی. طراحی و عملکرد همه چیز برای یک وب سایت است. از نظر عملکرد، وب سایت شما باید واکنش گرا و سریع باشد. از ابزار عالی google برای تست سرعت صفحه و قابلیت استفاده وب سایت خود استفاده کنید. نتایج آزمون نه تنها به زیبایی ارائه می‌شود، بلکه زمان بارگذاری مطلق سایت شما را نیز نشان می‌دهد. و گوگل همچنین زمان بارگذاری صفحه شما را مستقیماً با میانگین صنعت مربوطه تعیین می‌کند، به طوری که می‌دانید در مقابل رقبا کجا ایستاده‌اید.

در همین حال، طراحی سایت شما باید برجسته باشد و توجه را به خود جلب کند. باید داستان برند شما را بازگو کند و لحن صدای شما را به عنوان یک تجارت ارائه دهد. ساختن یک وب سایت می‌تواند استرس زا باشد، اما اکنون بسیار ساده‌تر است. می‌توانید یکی از پلتفرم‌هایی را که نیازی به نوشتن کد ندارند، بررسی کنید. چندین پلت فرم برای ساخت وب سایت وجود دارد که با الگوهای طراحی شیک و جذاب با نیازهای بازاریابی گردشگری مطابقت دارد. یا، می‌توانید این پروژه را به آژانسی برون سپاری کنید که می‌تواند یک وب سایت برای شما ایجاد کند یا وب سایت موجود شما را ارتقا دهد.

روی موبایل تمرکز کنید

آمار می‌گوید که بسیاری از مسافران فرانسوی با برنامه ریزی و رزرو کل سفر خود با دستگاه‌های تلفن همراه خود راحت هستند. کاری که شما به‌عنوان یک بازاریاب گردشگری انجام می‌دهید تا کسب‌وکارتان را با این واقعیت‌ها سازگار کنید، گویای سود نهایی شماست. تجربه تلفن همراه باید به خوبی تجربه وب سایت باشد، اگر بهتر نباشد. کاربران باید بتوانند همان وظایفی را که می‌توانند در نسخه دسکتاپ وب سایت شما به راحتی در دستگاه‌های تلفن همراه خود انجام دهند. علاوه بر وب سایت‌ها، اپلیکیشن‌های (Applications) موبایل نیز بهترین راه برای ارتباط با مسافران مکرر هستند. این‌ها مشتریانی هستند که بیشترین بازگشت سرمایه را دارند. از طریق اپلیکیشن‌ها، می‌توانید با ارسال اعلان‌های فشاری و یادآوری‌ها بر اساس رفتار قبلی‌شان در اپلیکیشن، تجربه‌ای شخصی برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید.

از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید

این به شما در مرحله ارزیابی در سفر مشتری برتری می‌دهد. فیس بوک و اینستاگرام پلتفرم‌های عالی برای بازاریابی گردشگری، به ویژه برای ارائه دهندگان تور و فعالیت هستند. مردم می‌خواهند غرق شوند و خود را به عنوان بخشی از تجربه ببینند. اگر می‌توانند آن را ببینند، می‌توانند آن را برنامه ریزی کنند. اینستاگرام، به طور خاص، یک پلت فرم کاملا بصری است که آن را برای بازاریابی یک مقصد عالی می‌کند. علاوه بر این، تبلیغات رسانه‌های اجتماعی به شما امکان می‌دهد تا با روش‌های هدف‌گیری خاص پیام خود را به مخاطبان دقیق برسانید. اگر می‌خواهید مشتری را حفظ کنید، یک کمپین هدف‌گیری مجدد برای مخاطبانی که قبلاً شما را می‌شناسند ایجاد می‌کنید.

از بازاریابی ویدیویی استفاده کنید

در حال حاضر، این یک واقعیت شده‌است که تدوین ویدیوها نتایج بسیار بهتری نسبت به تصاویر ثابت دارند. در صنعت سفر، مشاهده محتوای ویدئویی گردشگری بیداد می‌کند. ویدیوهای آنلاین در کل سفر مشتری از آگاهی تا خرید، عمدتاً برای تصمیم گیری در سفر مشاهده می‌شوند. بسیاری از مسافران تفریحی و کاری هنگام جستجوی فعالیت‌هایی برای انجام در یک مقصد خاص، از فیلم‌های سفر با انواع مختلف استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، یک ویدیوی بدون تجربه از تور شما مانند خواندن توصیفات مشتری دیگر به صورت سه بعدی است. فوراً، تور یا فعالیت شما قابل ارتباط‌تر می‌شود و روند بررسی را سرعت می‌بخشد. این باعث می‌شود مخاطب احساس کند که کسب و کار شما قابل اعتماد است زیرا افراد دیگر به شما اعتماد کرده‌اند و می‌توانند ببینند که از تصمیم خود راضی هستند. همچنین انتظارات آنها را تعیین می‌کند. با ویدیوهای بازاریابی گردشگری، آنچه می‌بینید باید همان چیزی باشد که به دست می‌آورید. مشتریان همیشه می‌توانند تشخیص دهند که ویدیوهای شما واقعی هستند یا خیر.

تبدیل به یک حرفه‌ای بازاریابی ایمیلی شوید

یادگیری از حرفه‌ای‌ها به ما می‌گوید که بازاریابی ایمیلی یکی از موثرترین کانال‌های بازاریابی برای گردشگری است. مردم برنامه ریزی تعطیلات را عمدتا از یک تا سه ماه قبل شروع می‌کنند. این زمان برای کمک به مشتریان خود از بسیاری جهات از جمله از طریق محتوای ایمیل کافی است. در طول این مدت، یک مشتری آگاه می‌شود و کسب و کار شما را در نظر می‌گیرد، سپس تحقیقات خود را انجام می‌دهد تا در نهایت تصمیم بگیرد. بنابراین، این فرصت شما برای آموزش مزایا، گزینه‌ها و ارائه تخفیف‌های انحصاری برای تسریع روند تصمیم‌گیری است. جمع‌آوری لیستی از ایمیل‌های علاقه‌مند که به عنوان تولید سرنخ شناخته می‌شوند، نه تنها به عنوان یک ابزار فروش بلکه راهی برای ایجاد یک جامعه برای برند شما نیز عمل می‌کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.