امروزه استفاده از محتوا برای خدمات دیجیتال مارکتینگ و برند سازی به شدت مورد استقبال مدیران وب سایتها قرار گرفته است. در کنار این، خرید محصولات محتوایی نیز توانستهاست رشد قابل قبولی در بین این مدیران داشته باشد. با توجه به چالشهای تولید محتوا خرید محصولات محتوایی میکند کمک بسیار زیادی به مدیران وبسایتها کند.
خرید محصولات محتوایی به چه صورت است
امروزه استفاده از محتوا برای بهبود سئو و رتبه سایت به یک امر عادی و استاندارد تبدیل شدهاست. سایتهای زیادی هستند که برای محصولات و خدمات خود اقدام به تولید محتوا میکنند تا در کنار فروش محصولات و خدمات خود در زمینه برند سازی و جذب مخاطب و بهبود سئوی سایت خود نیز گامی مؤثر بر دارند.
در کنار این موارد سایتهایی هستند که به دلیل مشغله زیاد و یا نداشتن نیروی کافی و مناسب در امر تولید محتوا اقدام به خرید محصولات محتوایی می کند. این گروه از افراد با آگاهی از اهمیت محتوا در کسب و کار خود وقت و زمان خود را صرف تولید محتوا نکرده و با همکاری با شرکتهای تولید کننده محتوا اقدام به خرید محصولات محتوایی میکنند.
این کار نه تنها برای شرکتها ضرری ندارد بلکه بسیار سودمند نیز است. در واقع شما میتوانید با خرید محصولات محتوایی ضمن برخورداری از یک محتوای خوب و بهینه شده در وقت و زمان خود نیز صرفه جویی کرده و جلوتر از رقبای خود در زمینه مختلف کاری خود اقدام به تولید و انتشار محتوا نمایید.
همانطور که میدانید تولید محتوا (Content production) برای افراد عادی و مدیران وب سایتها با توجه به مشغلههای کاری و دغدغه هایشان میتواند کاری به شدت وقتگیر و چالش برانگیز باشد. به همین دلیل بهترین راه برای اینکه در وقت و زمان صرفه جویی شود خرید محصولات محتوایی از شرکتهای تولید کننده محتوا است.
تولید محتوا به صورت کاملاً سئو شده
در کنار اینکه شما میتوانید با این کار نسبت به وقت خود صرفه جویی مناسبی انجام دهید این کار یک مزیت مهم دیگر نیز دارد. محتوای تولید شده توسط شرکت های تولید کننده محتوا به صورت کاملاً سئو شده و استاندارد است و شما می توانید با خرید محصولات محتوایی ضمن در اختیار گرفتن یک محتوای عالی و کامل از یک محتوای سئو شده و کاملاً استاندارد نیز بهره مند شوید.
هنگامی که یک متن جدید در سایت شما قرار گرفته می شود علاوه بر اینکه یک مقاله جدید در سایت شما قرار می گیرد محتوای سئو شده شما نیز مورد توجه گوگل قرار می گیرد و در نتیجه باعث اعتباربخشی سایت شما در نتایج گوگل می شود و مخاطبان بیشتری به سایت شما جذب می شوند و از محصولات و خدمات شما آگاهی پیدا می کنند.
محتوای دیجیتال چیست؟
احتمالا با عبارت فروش محتوای دیجیتال در اینترنت برخورد کرده اید و برایتان سوال شده باشد محتوای دیجیتال شامل چه محتوایی هستند؟ ما به هر نوع محتوایی که در فضای الکترونیکی منتشر شود محتوای دیجیتال میگوییم.
زمانی که ما با دیگران صحبت میکنیم، متنی را مطالعه میکنیم، اتفاقی را از گوینده خبر میشنویم و بسیاری از موارد دیگر با محتوا رو به رو هستیم. حال بیاید طور دیگر محتوا را بررسی کنیم. در مواجه با بسیاری از سوالاتمان در گوگل سوالات خود را سرچ میکنیم، چرا گوشیم هنگ میکند؟ برای اینکه سیب زمینیهای سرخ کردهترد شوند چه کار باید کرد؟ بهترین مرکز خریدهای تهران کدامند؟
چه کارهایی انجام دهم تا یک نویسنده موفق شوم؟ در این صورت برای یافتن پاسخ سوالاتتان گوگل یک سری نوشته، پادکست، کلیپ و ویدئو و تصویر در اختیار شما قرار میدهد تا از طریق آنان به سوالات خود پاسخ مناسب دهید. فروش محتوای دیجیتال نیز دقیقا به همین مسئله اشاره دارد محتواهایی هستند که در بستر فضای آنلاین در اختیار شما قرار می گیرد و از طریق خرید آنان می توانید به کسب و کارتان رونق ببخشید.
فروش محصولات دیجیتالی و نوسان قیمتها
در فروش محتوای دیجیتالی (Digital content) اتفاق خوبی که افتاده این است که نوسان قیمت در آن کمتر مشاهده می شود و مطابق قیمت دلار و ارز دچار تغیر نمی شود. آنچه در فروش محتوای دیجیتالی مهم است این است که شما برای خرید محتوای دیجیتالی کدام شرکت را منتخب خود می دانید و بر اساس چه معیارهایی دست به خرید محتوای دیجیتالی میزنید. بسیاری از شرکتها به دنبال کسب سود برای خود هستند و قاعده انصاف را زیرپا میگذارند.
فرض کنید شما با بررسی سایت خود احساس نیاز به یک مشاور متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ پیدا کردهاید و به دنبال آن هستید که برای محتوای صفحات سایت خود یک سری استراتژی جدید بچینید. یعنی متنهایی تولید کنید که سئو شده و مطابق باالگوریتمهای گوگل هستند همچنین تصاویری خلق کنید که برای مخاطب جذاباند و مکث بیشتری روی آن می کنند یا حتی به دنبال ساخت ویدئو یا پادکست هستید که به طور غیر مستقیم در مخاطب احساس نیاز نسبت به کالا و خدمات شما را بیدار کند.
در بین بازارهای رقابتی شرکتهایی که فروش محتوای دیجیتالی دارند برای خود یک سری تعرفه چیدهاند که شما مطابق با بودجه خود میتوانید از بین آنان انتخاب کنید. امری که بسیار مهم و قابل توجه است در فروش محتوای دیجیتالی، ارائه مشاوره و پشتیبانی از خرید محتوای دیجیتالی از شرکتهاست.
اگر چه تولید محتوا پرخرج بود ولی رایا مارکتینگ با راهکاری ویژه توانستهاست ضمن حفظ کیفیت، هزینه تولید محتوا را به شدت کاهش دهد.
فروش محتوای دیجیتالی و ارائه مشاوره تخصصی
معمولا این موارد را خریداران نادیده میگیرند، اما در فروش محتوای دیجیتالی باید در نظر گرفت که در وهله اول شما می توانید با متخصصان دیجیتال مارکتینگ آن شرکت ارتباط بگیرید و بعد از بررسی محتواهای سایت شما و بررسی کارشناسانهی متخصص آن سایت یک سری محتوای دیجیتالی مناسب خریداری کنید هم چنین بعد از خرید در صورت بروز مشکل، یا حتی اضافه کردن و ادیت کردن یک سری محتواها بتوانید به تیم پشتیبانی آن شرکت وصل شوید و از آنها بخواهید که تغییرات لازم را اعمال کنند.
شما در هر زمینهای که فعالیت می کنید می توانید علم خود را در آن زمینه بالا ببرید و با خواندن نکات مهم تولید محتوا و نکات کلیدی سئو و فضای بازاریابی آنلاین میتوانید کسب و کار اینترنتی خود را گسترده کنید و در زمینه تخصص خود محتوا تولید کنید و بعد فروش محتوای دیجیتالی خود را داشته باشید و از طریق آن کسب درآمد کنید.
برای خرید محصولات محتوایی باید به کجا مراجعه کنیم؟
برای خرید محصولات محتوایی شما باید به مراکز تولید محتوا (شرکتهای تولید محتوا) مراجعه کنید. در واقع سایتهای تولید کننده محتوا از مهمترین فروشندگان محتوا هستند. در واقع شما با مراجعه به این مراکز آنها را نسبت به محتوای مد نظر خود آگاه کرده و آنها متناسب با کلمه کلیدی و کلید واژههای مد نظر شما اقدام به تولید محتوا میکنند. شما می توانید با خرید محصولات محتوایی از این شرکتها در زمان و هزینههای خود به شدت صرفه جویی کرده و از یک محتوای کامل و سئو شده برخوردار شوید.
خرید محصولات محتوایی شامل چه مواردی میشود
برای خرید محصولات محتوایی شما میتوانید از مرکز تولید محتوا اقدام کنید در این مراکز انواع محتوا مناسب برای کسب و کار و سایت شما تولید میشود. شما میتوانید انواع محصولات محتوایی را که مورد نیاز شما است از این مراکز تهیه نماید. خرید محصولات محتوایی محدودیتی ندارد شما می توانید انواع مختلف محتوا را به صورت نوشتاری، صوتی و تدوین ویدئو، پوستر و اینفوگرافیک و موارد دیگر از این مراکز تهیه نماید.
خرید محصولات محتوایی گاهی ممکن است تنها شامل محتوا نباشد بلکه در کنار آن شامل مواردی دیگری نیز نقشه و استراتژی تولید محتوا، مشاوره تولید محتوا، تبلیغات اینترنتی محتوا، دیتا انتری، تایپ و استفاده از کلید واژه ها با استراتژی مناسب و مواردی مشابه به این باشد. شما می توانید با مراجعه به سایتهای تولید کننده محتوا از انواع محتوای تولیده شده توسط این شرکت ها ( با مطالعه نمونه کارها و محتواهای موجود در همان سایتها) مطلع شده و نسبت به خرید محصولات محتوایی آنها اقدام نمایید.
در هنگام خرید محصولات محتوایی به چه چیزهایی توجه داشته باشیم
در هنگام خرید محصولات محتوایی شما باید به سابقه شرکت تولید کننده محتوا و توانایی آنها در تولید محتوا توجه ویژهای داشته باشید. هر چه که شرکت تولید کننده محتوا باسابقه تر باشد محتوای تولید شده توسط آنها با کیفیت تر و مناسب تر خواهد بود. فرقی نمیکند که شما محتوای خود را از کدام شرکت تولید کننده محتوا خریداری می کنید. در هنگام خرید محصولات محتوایی شما باید به این نکته دقت کنید که محتوای خریداری شده شما از اصول و استانداردهای تولید محتوا پیروی کرده و دارای استانداردیهای سئو نیز باشد.
توجه به استانداردها در محصولات محتوایی
هرچه محتوای خریداری شده توسط شما از این استاندارد ها بیشتر استفاده کرده باشد بهینهتر و با کیفیتتر خواهد بود. همچنین در هنگام خرید محصولات محتوایی باید دقت کنید که محتوای خریداری شده با کسب و کار شما تعامل داشته باشد.
این به این معنی است که محتوای خریداری شده برای بهبود کسب و کار شما نوشته شده باشد و در صدد تقویت برند و کسب و کار شما باشد. انتخاب کلید واژهها و انتخاب یک استراتژی مناسب بسیار مهم است که حتما یک شرکت تولید محتوا در این زمینه میتواند شما را راهنمایی کند. هرچه که محتوا نسبت به بهبود کسب و کار شما بهینهتر باشد بهتر میتواند در انجام وظایف خود عمل کند و نتایج موفقتری نیز برای شما خواهد داشت.
سوالات متداول
-
چه سایت هایی فروش محتوای دیجیتالی دارند؟
با سرچ در گوگل شما می توانید بهترین مراکز فروش محتوای دیجیتالی را که مطابق با کلمات کلیدی و سئو شده محتوا نویسی می کنند و براساس سلیقه و نیاز شما محتوای صوتی و تصویری تولید می کنند را انتخاب کنید. یکی از سایت ها، رایا مارکتینگ است که تلاش می کند محتوای دیجیتالی باکیفیت ارائه دهد.
-
در هنگام خرید محصولات محتوایی به چه مواردی توجه داشته باشیم؟
در هنگام خرید محصولات محتوایی شما باید به سابقه شرکت تولید کننده محتوا و توانایی آنها در تولید محتوا توجه ویژهای داشته باشید. هر چه که شرکت تولید کننده محتوا باسابقه تر باشد محتوای تولید شده توسط آنها با کیفیتتر و مناسبتر خواهد بود.
-
رایا مارکتینگ در زمینه فروش محتوای دیجیتالی چه نوع محتوایی در اختیار خریداران قرار میدهند؟
رایا مارکتینگ سایتی است که فروش محتوای دیجیتالی دارد و از نظر محتوایی محدودیتی ندارد شما می توانید انواع مختلف محتوا را به صورت نوشتاری، صوتی و ویدئویی، پوستر و اینفوگرافیک و موارد دیگر از این مراکز تهیه نماید. خرید محصولات محتوایی گاهی ممکن است تنها شامل محتوا نباشد بلکه در کنار آن شامل مواردی دیگری نیز نقشه و استراتژی تولید محتوا، مشاوره تولید محتوا، تبلیغات اینترنتی محتوا و مواردی مشابه به این باشد. هم چنین شرکت رایا مارکتینگ شما را مستقیما با تولید کننده محتوا ارتباط می دهد.