مقالات آموزشی

نجوه تولید محتوا برای سایت خود و توضیحاتی در این باره

مفید بود؟

تولید محتوا برای سایت امروزه به یکی از اصلی ترین دغدغه های مدیران وب سایت ها تبدیل شده است. امروزه با رشد بسیار سریع تعداد سایت‌ها ، موتورهای جستجو سایت هایی را که دارای بهترین محتوا باشند در صدر فهرست نتایج جستجوهای خود قرار می دهند. به همین دلیل تولید محتوا امروزه اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است.

تولید محتوای مناسب برای سایت ها

شاید در نگاه اول تولید انواع محتوا کاری ساده به نظر برسد اما تولید محتوا برای سایت می تواند پیچیدگی های بسیاری داشته باشد. محتوای تولید شده شما برای سایت باید بتواند نظر مثبت مخاطبین و کاربران سایت را جلب کند. همچنین این محتوا باید طبق اصول سئو تولید شود تا بتواند توجه موتورهای جستجو را نیز به خود جلب کند. هرچه رعایت استاندارد های سئو در محتوا دقیق تر و بهتر باشد محتوای تولید شده کیفیت بالاتری خواهد داشت.

امروزه طراحان وب سایت ها به این نتیجه رسیده اند که در طراحی وب سایت باید به نحوی عمل کنند که مخاطب و کاربر در کوتاه ترین زمان ممکن به مطلب مورد نظر خود برسد. هرچه پیچیدگی های سایت کمتر باشد مخاطب سریع تر به مطلب مورد نظر خود خواهد رسید. حال اگر این مطلب از کیفیت پایین برخوردار باشد و یا آن چیزی که کاربر برای آن آمده بود نباشد کاربر خیلی سریع سایت را ترک می کند و این ترک کردن سریع ران موتورهای جستجو به خوبی متوجه می شوند. در نتیجه در نشان دادن نتایج جستجو جو ها در نوبت های بعدی سایت شما در رتبه های بسیار پایین تری قرار خواهد گرفت.

 برای نگه داشتن کاربران و مخاطبان در سایت خود شما نیازمند تولید محتوا برای وب سایت خودتان هستید. تولید انواع مختلف محتوا برای وب سایت دارای قواعد و قوانین و دستورالعمل های خاصی هستند که شما می توانید با استفاده از آنها به راحتی فرآیند تولید محتوا برای سایت را انجام داده و سئوی سایت خود را نیز بهبود ببخشید.

 فرآیند تولید محتوا برای سایت و راهکار های آن

 تولید محتوا برای سایت دارای اصول و قواعدی است که شما با رعایت کردن آن می توانید هم باعث شوید که مخاطبین و کاربران سایت شما از سایت شما راضی باشند و هم اینکه توجه موتورهای جستجو مثل گوگل را به خود جلب کنید. چند مورد از این قواعد در ادامه برای شما تشریح شده است :

  • افراد خریدار خود را به خوبی بشناسید و شخصیت آنها را پیش بینی کنید

افرادی که با سایت شما مراجعه می کنند خواهان استفاده از کالا و خدمات شما هستند یا اینکه کالا و خدمات شما توانسته توجه آنها را به خود جلب کند. حال شما باید برای این افراد فرآیند تولید محتوا را انجام دهید. شاید از بین ده ها بازدید کننده یک نفر خریدار محصولات شما باشد. این فرقی نمی کند که چه تعداد نفر از سایت شما خرید می کنند در نهایت همان خریداران مهم هستند و شما باید تولید محتوا را بر اساس علایق و شخصیت آن افراد انجام دهید.

در طراحی وب سایت نیز شما باید بر اساس شخصیت و علایق افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند فرآیند تولید وب سایت خود را انجام دهید. این کار باید بر اساس کسب و کار شما و افراد مخاطبین کسب و کار شما انجام شود. تولید محتوا برای سایت در این حالت بسیار ساده تر خواهد بود. اینکه شما مخاطب هدف خود را بشناسید و بر اساس این شناسایی تولید محتوا را انجام دهید.

  • چرا باید از خدمات و محصولات شما استفاده کنند ؟

شما برای فروش خدمات و محصولات خود و بهبود کسب و کارتان اقدام به طراحی و راه اندازی سایت کرده اید. حال باید به این سؤال مهم پاسخ دهید که از بین این همه سایت رقیب و قدیمی چرا کاربران باید از سایت شما خرید کنند ؟

شما با تولید محتوا بر اساس کسب کار و خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید باید دلیل های قانع کننده ای برای مخاطبین و کاربران بیاورید تا آنها را قانع کنید که از محصول و یا خدمات شما استفاده کنند.

تولید محتوا در زمینه های معرفی ویژگی های محصول شما ، معرفی بهتر خدمات پس از فروش ، تخفیف ها و آپشن هایی که در هنگام خرید آنلاین و یا سفارش محصول شما شامل حال آنها می شود، همه این موارد باعث می‌شود که کاربران و مخاطبین برای خرید محصول شما ترغیب شوند.

  • چرا باید کاربران برای خرید محصولات شما ترغیب شوند ؟

شاید شما بتوانید با آپشن ها و معرفی تخفیف های مناسب کاربران را ترغیب کنید که از سایت شما خرید کنند اما آیا این موارد برای اینکه کاربران خرید نهایی را انجام دهند کافی است ؟

برای فروش حداکثری شما باید کاری کنید که کاربران نه تنها ترغیب شوند که از شما خرید کنند بلکه برای خرید از شما عجله هم داشته باشند. شما می توانید با تولید محتوا در این زمینه کاربران خود را به خوبی راهنمایی کنید. تولید محتوا وجود بخش‌هایی سؤالات متداول می تواند ابهامات بسیاری را از ذهن کاربران پاک کند.

تولید محتوا برای سایت در این بخش ها بسیار ساده است ! فقط کافی است تمام سؤالاتی را که کاربران در تماس های تلفنی از شما می‌پرسند یادداشت کنید و سپس جواب مناسب آنها را هم در کنار آنها قرار دهید و در وب سایت خود منتشر کنید !

کاربران چه سوا لاتی از ما می‌پرسند ؟ قطعاً در هنگام فروش محصولات و خدمات خود کاربران و مشتریان شما از شما سوا لاتی را پرسیده‌اند. ممکن است یک سؤال تکراری چند بار در روز توسط مشتریان از شما پرسیده شود.

یک وب سایت موفق می تواند به راحتی با استفاده از این سؤالات یک تولید محتوای خود را انجام دهد. درواقع همان تعداد از کاربرانی که از شما سؤال می‌پرسند نیز در اینترنت وجود دارند که سؤالات خود را از موتورهای جستجو می‌پرسند حال در تولید محتوا هر چه سؤال‌های شما به سؤال‌های پرسیده شده از گوگل و دیگر موتورهای جستجو شبیه تر باشد صفحات وب سایت شما به عنوان جواب این سؤالات به کاربر نشان داده خواهد شد.

تولید محتوا برای این سؤالات می‌تواند با استفاده از کلمه های سؤالی آغاز شود کلماتی مانند:

  • چگونه ؟
  • چرا؟
  • کجا ؟
  • چه زمانی ؟
  • به چه دلیلی ؟
  • چه کسی ؟
  • من می توانم ؟
  • آیا من ؟

این ها کلمه های مهم سؤالی است که اگر در تیتر محتوا ها و یا به عنوان یک تولید محتوای مستقل در وب سایت ها قرار گیرد می تواند باعث جذب مخاطب بسیار بالایی شود.

تولید محتوا با استفاده از قواعد گفته در بالا می تواند به شما کمک کند که سایت و کسب و کار خود را رونق ببخشید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که صرفاً با استفاده از همین چند راه حل نمی توانید محتوای کاملی را ایجاد کنید چرا که فرآیند تولید محتوا برای سایت بسیار پیچیده است و باید از نویسندگان با تجربه و خبره در این زمینه استفاده شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.