مقالات آموزشی

آشنایی با تولید محتوا و بازاریابی محتوا و بررسی قواعد آن

مفید بود؟

امروزه با استفاده از تولید محتوا و بازاریابی محتوا محصولات و خدمات را بهتر و موثر تر به کاربران معرفی کرد. این موضوع به خوبی برای همه روشن شده است که راه‌های قدیمی بازاریابی محصولات و خدمات دقیقه به دقیقه کم اثر تر می شوند و راه های نوین جایگزین روش های قدیمی می شوند.

 بازاریابی محتوا چیست و چگونه عمل می کند ؟

بازاریابی محتوا در وقایع برنامه ریزی و طراحی یک استراتژی برای بهبود کسب و کار است که با معرفی محصولات و خدمات به صورت آنلاین و آفلاین میسر می شود. تمرکز بازاریابی محتوا بر این اصول است که مدیر یک کسب و کار بتواند محتوایی ( متنی یا تصویری  ) ایجاد کند تا مخاطب و بازدید کننده با مشاهده آن نسبت به خرید محصول و یا خدمات اقدام نماید.

 شما می‌توانید با تولید انواع محتوای موثر جهت معرفی محصولات و خدمات خود کاربران و مخاطبین سایت ها را نسبت به خرید محصولات و خدمات خود مجاب کنید. این کار با استفاده از فرآیند تولید محتوا و استفاده اصولی از خدمات تولید محتوا امکان پذیر است.

در بازاریابی محتوا به جای اینکه مستقیم محصول و یا خدمات خود را معرفی کنید ، با تولید انواع محتوا و ایجاد یک محتوای متنی و تصویری خواننده با مزیت ها و امکانات محصولات و خدمات خود آشنا کرده و آن‌ها را نسبت به خرید و تهیه محصولات و خدمات خود راضی می کنید.

بازاریابی محتوا یک اصل کلی و تایید شده توسط شرکت های بزرگ

فرقی نمی‌کند فعالیت تجاری شما یک کسب و کار کوچک باشد یا یک شرکت بزرگ ، تولید محتوا و بازاریابی محتوا یک اصل کلی برای معرفی محصولات و خدمات شما خواهد بود. امروزه شرکت های زیادی از بازاریابی محتوا برای معرفی محصولات و خدمات و همچنین توسعه برندینگ خود استفاده می‌کنند. شرکت هایی مهم و بزرگی مانند مایکروسافت ، سیسکو ، سونی ، سامسونگ و غیره با تولید محتوای مناسب اقدام به معرفی محصولات و خدمات خود می نمایند.

 این محتوای تولیدی می تواند در قالب یک مقاله و یا متن نوشتاری باشد و یا اینکه به صورت یک فایل ویدئویی تبلیغاتی باشد که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. تاثیر استفاده از تولید محتوا و بازاریابی در جهت بهبود کسب و کار توسط کارشناسان تجاری و بازاریاب های بزرگ تایید شده است.

فرآیند بازاریابی محتوا اگر بر طبق اصول و استراتژی پیش برود و تولید محتوا بر اساس اصول سئو باشد می تواند باعث بهبود کسب و کار شود. بازاریابی محتوا برای کسب و کار های بزرگ و کوچک می تواند در سه بخش مفید واقع شود :

1.   افزایش فروش

شما می توانید با تولید محتوا و انجام اصولی بازاریابی محتوا تعداد مخاطبین و بازدیدکننده ها از سایت خود را چندین برابر افزایش دهید. این افزایش بازدید کننده به معنی افزایش ورود مشتریان به سایت شما می باشد. هرچه بازدید کننده بیشتری به سایت شما وارد شود احتمال اینکه تبدیل به مشتری شوند بیشتر است. مشتری بیشتر باعث فروش بیشتر می شود.

2.    صرفه جویی منابع مالی

برای تولید محتوا یک بار هزینه می شود اما محتوا می تواند تا مدت ها در بستر اینترنت و سایت ها و وبلاگ ها قرار گیرد. بازاریابی محتوا نیز می تواند بر اساس همین محتوای تولید شده انجام گیرد. شبکه های اجتماعی می توانند به رایگان محتوای تولید شده را در بین کاربران منتشر کنند. با توجه به بستر های رایگان موجود در اینترنت ، می توان در منابع مالی صرفه جویی بسیار انجام داد. بازاریابی محتوا نیز در بستر اینترنت می تواند با کمترین هزینه ها و حتی رایگان انجام شود.

3.    تبدیل مخاطبین و بازدیدکننده ها به مشتریان دائمی و وفادار

شما می توانید با ارائه یک محتوای با کیفیت و تولید محتوا به صورت اصولی بازدیدکننده های سایت خود را تبدیل به مشتری نمایید. به طور حتم مشتریانی که به وسیله محتوا جذب شوند می توانند به راحتی تبدیل به مشتری دائمی و وفادار شما تبدیل شوند. مشتریان دائمی همواره برای دریافت خدمات و محصولات جدید تر به سایت شما سر خواهند زد.

 

حتی تولید محتوا به صورت منظم می تواند باعث این شود که بازدید کننده های سایت شما به صورت منظم و مرتب به سایت شما سر زده و از خدمات و محصولات شما بازدید کند. این بازدید کننده های دائمی می توانند به راحتی تبدیل به مشتریان دائمی و وفادار شما شوند.

تولید محتوا آینده بازاریابی دیجیتالی است

 امروزه فرآیند تولید محتوا جهت معرفی محصولات و خدمات به نحوی انجام می شود که محصول و یا خدمات به راحتی به مشتریان توضیح داده و معرفی شوند. اگر یک بار دیگر تعریف بازاریابی دیجیتال را بخوانید متوجه می شوید فرق بازاریابی دیجیتال با استفاده از محتوای عالی و بازاریابی سنتی در یک چیز است. بازاریابی محتوا از فرآیند تولید محتوا به صورت اصولی استفاده می کند در حالی که بازاریابی سنتی از این فرآیند استفاده نمی کند.

فرآیند تولید محتوا به صورت اصولی باعث میشود که محصولات و خدمات نه در قالب متن های تبلیغاتی و شعار های تبلیغاتی بلکه در قالب معرفی نامه ها و خبرنامه ها و مقاله ها به مردم و مخاطبین معرفی شوند. مخاطبین با خواندن محتوای تولید شده بر اساس اصول فرآیند تولید محتوا به خوبی با خدمات و محصولات آشنا شده و از ویژگی های و مزایای آن‌ها مطلع می شوند. این کار باعث میشود که تصمیم گیری برای مخاطب آسان تر شود.

بازاریابی محتوا بدون تولید محتوای اصولی امکان ندارد

امروزه با توجه به رشد سواد رسانه ای مخاطبین و استفاده اکثر افراد جامعه از اینترنت فرآیند تولید محتوا بسیار مشکل تر از قبل شده است. اصول تولید محتوا باعث شده که هر محتوایی در اینترنت به عنوان محتوای با ارزش شناسایی نشود. در بازاریابی محتوا بر اساس استراتژی که شما انتخاب می‌کنید فرآیند تولید محتوا انجام می شود. تولید محتوا در این استراتژی و برنامه ریزی باید بر اساس اصول خاصی انجام شود.

 این اصول عبارت‌اند از :

  • مناسب برای وب سایت ها و شبکه های اجتماعی باشد.
  • دارای بخش های متنی و تصویری باشد ( در کنار متن دارای فایل های عکس و ویدئو باشد.)
  • منطبق بر اصول سئو باشد.
  • باعث رشد برند و بهبود برندینگ شود.
  • خدمات و محصولات را به خوبی و بر اساس اصول بازاریابی محتوا به مخاطبین معرفی کند.
  • باعث افزایش ترافیک در سایت شما شود.
  • بر اساس دستورالعمل های موتور های جت جو و منطبق بر اصول آن‌ها تهیه شود. ( تا در نتایج جست و جو به بهترین شکل ممکن نشان داده شود.)
  • از کلمات کلیدی مناسب در محتوا استفاده شود.

در صورت استفاده از این اصول و تولید محتوای با کیفیت فرآیند بازاریابی محتوا به خوبی انجام خواهد شد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.