مقالات آموزشی

بیان نکاتی درباره تولید محتوا رپورتاژ آگهی و تاثیر آن بر روی سئو

مفید بود؟

یکی از روش‌های بازاریابی محتوا تولید محتوا رپورتاژ و تولید یک خبر تبلیغاتی است. در واقع رپورتاژ آگهی نوعی خبر است که در آن در رابطه با یک محصول و کارایی آن یک گزارش توصیفی نوشته می شود. این گزارش توسط یک فرد  برای معرفی یک محصول و یا خدمات یک سازمان نوشته می شود و در سایت های معتبر منتشر می شود .

رپورتاژ آگهی چیست ؟

به طور کلی رپورتاژ آگهی یک نوع خبر تبلیغاتی است  که در سایت های پر بیننده منتشر میشود. . در رپورتاژ آگهی  یک سری توضیحات در خصوص  یک فعالیت، یک خدمات یا یک محصول نوشته میشود. تولید محتوا رپورتاژ آگهی در سال های اخیر به صورت هوشمندانه ای تغییر کرده است. امروزه محتوای رپورتاژ آگهی ها با استفاده از کلمات کلیدی تغییر پیدا کرده است.

امروزه رپورتاژ آگهی ها علاوه بر اینکه وظیفه تبلیغ و معرفی محصول را بر عهده دارند وظیفه بهبود سئو و بک لینک سازی برای سفارش دهنده را نیز بر عهده دارند. اصول رپورتاژ آگهی این است که در ابتدا یک تولید محتوا رپورتاژ صورت می گیرد. این محتوای رپورتاژ آگهی دارای تعدادی کلمه کلیدی اصلی و فرعی می باشد.

کلمات کلیدی اصلی و فرعی داخل رپورتاژ آگهی به سایت اصلی سفارش دهنده لینک شده اند. حال این رپورتاژ آگهی در سایت های پربیننده قرار داده می شود و کاربران به صفحه این رپورتاژ آگهی مراجعه می کنند با مطالعه آن با محصول آشنا می شوند و ممکن است بر روی لینک ها نیز کلیک کنند و به سایتی اصلی هدایت شوند.

با این کار شرکتی که محتوای رپورتاژ آگهی را تولید کرده است و آن را در سایت های پربیننده منتشر کرده است با یک کار سه هدف را دنبال می کند.

  1. اول اینکه محتوای مورد نظر خود را به بهترین شکل تبلیغ کرده است.
  2. دوم اینکه با این کار و قرار دادن لینک ها در محتوای رپورتاژ آگهی تعدادی بازدید کننده به سایت خود اضافه کردن است .
  3. سوم اینکه با این کار و قرار دادن کلمات کلیدی و لینک های سایت خود در یک سایت پر بیننده به بهبود سئوی سایت خود کمک کرده است .

روش تولید محتوا رپورتاژ آگهی به صورت زیر است :

  در فرآیند تولید محتوا رپورتاژ آگهی  در کنار معرفی محصول و یا خدمات از جملات از یک  سری کلمات کلیدی استفاده می شود .  این کلمات به خوبی ویژگی های محصول یا خدمات و همچنین شرکت ارائه کننده این خدمات را معرفی می کنند .این کلمات کلیدی در جستجو های کاربران قرار می گیرد و باعث می شود که کاربران در هنگام جستجو به محتوای رپورتاژ آگهی قرار داده شده در سایت هدایت شوند.

با توجه به سیاست های  سایت قبول کننده رپورتاژ آگهی که عموما سایت های پربیننده خبری می باشند ، تعدادی لینک در محتوا قرار می گیرد که کاربران با کلیک بر روی این لینک ها می توانند به سایت اصلی سفارش دهنده رپورتاژ آگهی منتقل شوند.

حال با قرار گرفتن این رپورتاژ آگهی در سایت های پربیننده شرکت سفارش دهنده رپورتاژ آگهی ضامن دریافت بازدید بیشتر در سایت کالا ، محصول و یا خدمات خود را نیز در سایت های پر بیننده به مردم معرفی کرده است. با توجه به ماهیت خبری بودن رپورتاژ آگهی و اینکه این خبر و محتوا هیچ وقت از صفحات وب پاک نمی شود یک منبع بهبود سئوی خوب نیز برای سایت اصلی سفارش دهنده به وجود می آید .

مزایا و فواید تولید محتوا رپورتاژ آگهی چیست ؟

  • رپورتاژ آگهی یک تبلیغ دائمی و مادام العمر است

اصلی ترین اثر رپورتاژ آگهی این است که این تبلیغ یک تبلیغ دائمی است. در واقعبا توجه به اینکه در سایت های پربیننده مطالب نباید از روی صفحات وب سایت ها پاک شوند ، این قانون در مورد رپورتاژ آگهی ها نیز صادق است و این آگهی ها هیچ وقت از روی اینترنت و صفحات وب ها پاک نمی شوند و همراه در وب سایت ها باقی خواهند ماند . این ماندگاری باعث میشود که محتوای رپورتاژ آگهی برای همیشه در معرض دید بازدیدکنندگان باشد. به همین دلیل تولید محتوا رپورتاژ اگهی یکی از عوامل موفقیت آن است که در گذر زمان نیز کهنه شود و برای مخاطب جذابیت داشته باشد .

  • رپورتاژ آگهی یک تبلیغ و معرفی بزرگ است

برخلاف تبلیغ تلویزیونی که زمان کمی دارد و باید در یک زمان کوتاه اطلاعات لازم را به مخاطب داد و بعد از مدتی ممکن است تبلیغ و محتوا به دست فراموشی سپرده شود، رپورتاژ اگهی یک معرفی کامل و ماندگار است. قرار گرفتن معرفی کامل محصولات شما در سایت های خبری مثل ایسنا و یا ایلنابه کسب و کار شما این فرصت را می دهد که فعالیت و محصول خودرا به طور کامل بهمخاطب ها معرفی کنید.

  • تاثیر بالای رپورتاژ آگهی بر سئوی سایت

با قرار دادن لینک سایت های شما در هنگام تولید محتوا رپورتاژ آگهی بر روی کلمات کلیدی ، شما داری بک لینک از سایت های پر بازدید خبری خواهید شد. در دنیای اینترنت سایت های خبری با توجه به تعداد بالای مخاطب خودبه عنوان معتبر ترین سایت ها برای بهبود سئو حساب می شوند.قرار دادن بک لینک های دائمی در محتوای رپورتاژ اگهی باعث تاثیر مستقیم در بهبود سئوی سایت شما خواهد شد .

معایب رپورتاژ آگهی :

رپورتاژ آگهی ممکن است دارای معایبی نیز باشد التبه این معایب بیشتر به اشتباهات تولید کننده محتوا باز می گردد. در واقع  تولید محتوا رپورتاژ آگهی از مهم ترین بخش های رپورتاژ آگهی است .اگر محتوای تولید شده در رپورتاژ آگهی کپی و یا یک محتوای بد باشد نه تنها از لحاظ سئو برای سایت شما تاثیری نخواهد داشت بلکه در جذب مخاطب و بازدید کننده نیز شکست خواهد خورد . پس در هنگام تولید رپورتاژ آگهی باید این نکته را در نظر داشته باشید که تولید محتوا رپورتاژ آگهی از مهمترین بخش های آن است .

هزینه تولید محتوای رپورتاژ آگهی

هزینه رپورتاژ آگهی به دو قسمت تقسیم می شود.

  • بخش اول آن برای تولید محتوا رپورتاژ اگهی باید مصرف شود و یک محتوای خوب و مناسب تولید شوند. تولید محتوا رپورتاژ آگهی باید توسط افراد خبره و یا سایت های تولید کننده محتوا انجام شود .
  • و بخش دوم آن باید برای انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های پربیننده هزینه شود.

با توجه به اینکه سایت های پربیننده به خوبی با ماهیت تجاری رپورتاژ آگهی آشنا هستند عموما هزینه رپورتاژ آگهی و قرار دادن مطالب در سایت های پر بیننده بسیار بیشتر از تولید آن می باشد. حتی ممکن است سایت های خبری پر بیننده برای قرار دادن رپورتاژ آگهی شما در سایت خود درخواست های سنگین میلیون تومانی به شما ارائه دهند که با توجه به فواید رپورتاژ آگهی می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد .

در پایان باید باز هم به این نکته اشاره کرد که برای داشتن یک رپورتاژ آگهی خوب در ابتدا باید تولید محتوا رپورتاژ آگهی را به خوبی انجام دهیم و سپس این محتوای تولید شده را در سایت های مناسب با فعالیت و ریپورت آژ تولید شده منتشر کنیم. قطعا انتشار محتوای مربوط به آشپزی در سایت ورزشی نمی تواند مفید باشد

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.