68. تعداد کلمات کلیدی مرتبط تاثیر گذار بر رتبه بندی صفحه: اگر از کلمات کلیدی مرتبط دیگری در صفحه استفاده شده باشد گوگل این نکته را در رتبه بندی سایت در نظر خواهد گرفت.
69. سن صفحه : اگرچه گوگل محتوای بروز شده را بیشتر ترجیح می دهد اما صفحه ای با قدمت بیشتر که مرتبا بروزرسانی می شوند رتبه بالاتری دریافت خواهد کرد.
70. ساختار کاربرپسند: بنابر سند راهنمای رتبه بندی گوگل:” صفحه بندی با کیفیت در سایت باعث می شود تا محتوای اصلی به سرعت توسط کاربر دیده شود.”
71. دامنه پارک شده : با توجه به بروز رسانی گوگل در دسامبر 2011 میزان نمایش دامنه های پاک شده کاهش پیدا کرده است.
72. محتوای مفید: همانطور که جرارد کریزال بررسی کننده بک لینک ها می گوید، گوگل می تواند بین “کیفیت” و “مفید بودن” محتوا تمایز قائل شود.
فاکتور های گوگل در سطح سایت
73. تولید محتوای ارزشمند و منحصر به فرد: گوگل اعلام کرده است که به شکار سایت هایی که محتوای تازه و یا مفیدی ارائه نمی دهند خواهند رفت مخصوصا سایت های وابسته ای که محتوای چندانی هم ندارند.
74. صفحه تماس با ما: ستند راهنمای رتبه بندی گوگل به وضوح اعلام کرده است که سایت هایی را که اطلاعات دقیق تماس خود را درج کرده اند بیشتر ترجیح می دهد و برای سایت هایی که اطلاعات مندرج در بخش تماس با ما با اطلاعات صاحب دامنه در بخش WhoIs تطابق داشته باشد امتیاز ویژه ای هم در نظر می گیرد.
75. رتبه اعتماد دامنه: اعتماد دامنه مربوط به تعداد لینک هایی است که شما به سایت های معتبر ارجاع داده اید که نقش بسیار مهمی در رتبه بندی سایت ایفا می کند.
76. معماری سایت: یک سایت با معماری منسجم به گوگل این اجازه را می دهد که محتوای سایت شما را بر اساس تم و درون مایه طبقه کند.
77. به روز رسانی سایت: این موضوع که سایت در چه فواصل زمانی به روز می شود و یا اینکه چه زمان هایی مطلب جدیدی به سایت اضافه می شود از فاکتور های تعیین کننده در تازگی مطالب سات است.
78. تعداد صفحات: تعداد صفحات یک سایت می تواند نشانه ی ضعیفی از اعتبار سایت باشد اما حداقل یک سایت بزرگ از سایت های وابسته با محتوای ناچیز تشخیص داده می شوند.
79. وجود نقشه سایت: نقشه سایت به موتور جستجو کمک می کند که سایت شما را به راحتی ایندکس بندی کنند و نمایش سایت شما نیز بهبود می یابد.
80. فعالیت بدون توقف سایت: توقف فعالیت های سایت به دلیل نگهداری و یا تعمیرات سرور سایت می تواند به رتبه سایت شما آسیب شدیدی وارد می کند. ( اگر سایت فعالیت خود را آغاز نکند از ایندکس های گوگل حذف می شود.)
81. مکان سرور: موقعیت مکانی سرور روی رتبه بندی سایت شما در منطقه های مختلف جغرافیای تاثیر می گذارد. مخصوصا روی جستجو هایی که بر اساس منطقه های جغرافیایی انجام می شود.
82. گواهینامه SSL: گوگل اعلام کرده است که گواهی های SSL را ایندکس می کند و همینطور HTTPS را هم به عنوان فاکتوری مفید در رتبه بندی مورد استفاده قرار می دهند.
83. شرایط خدمات و امنیت صفحات: وجود این دو صفحه در سایت به گوگل نشان می دهد که سایت مورد نظر عضو مورد اعتماد اینترنت است.
84. اطلاعات تکراری متا در یک سایت: وجود اطلاعات تکراری متا در جای جای سایت شما میزان نمایش کل سایت شما را پایین می آورد.
85. مکان یابی کاربر در سایت با استفاده از Breadcrumb: این نوع مکان یابی از ویژگی های طراحی سایت کاربر پسند می باشد چرا که به کاربر و همینطور موتور جستجو نشان می دهد که کاربر دقیقا در کدام بخش از سایت قرار دارد.
86. بهینه سازی شده برای موبایل: موضع رسمی گوگل در مقابل موبایل این است که سایت ها باید برای استفاده در موبایل هم انعطاف داشته باشند. احتمال بالا رفتن رتبه برای سایت هایی که به جستجوی در موبایل هم پاسخگو هستند بسیار بالاست.
87. استفاده از یوتیوب: جای هیچ گونه شکی نیست که ویدیو های یوتیوب در نمایش نتایج موتور جستجو از ارجحیت بیشتری برخوردار هستند.(شاید به این دلیل که گوگل مالک یوتیوب است) در حقیقت موتور های جستجو از زمان روی کار آمدن گوگل پاندا شاهد ترافیک بیشتری در ویدیو های یوتیوب بوده اند.
88. کارآمدی سایت: سایتی رابط کاربری نا کارآمدی دارد و استفاده را برای کاربر سخت میکند و یا یافتن مطالب سایت به سادگی امکان پذیر نباشد به دلیل کاهش زمان سپری شده در سایت، و بازدید از صفحات و نرخ گزافه گویی به رتبه سایت آسیب می رساند. این فاکتور برخاسته از حجم وسیع اطلاعات کاربران بوده و الگوریتم مستقلی به حساب می آید.
89. استفاده از آنالیزگر گوگل و ابزار گوگل وبمستر: برخی از افراد گمان می کنند که نصب این دو برنامه روی سایت می تواند به ایندکس شدن سایت بیانجامد. این دو برنامه ممکن است بدلیل ارسال داده های بیشتر برای پردازش به گوگل باعث بالا رفتن رتبه سایت شما شوند.
90. شهرت سایت و نظرات کاربران : سایتی که روی سایت های دایرکتوری همچون Yelp.com و RipOffReport.com قرار گرفته باشد به احتمال زیاد در الگوریتم رتبه بندی سایت تاثیر بسزایی خواهد داشت. گوگل همچنین از برخورد با نمونه های نادری که برای هدف خود در نظر گرفته است سخن به میان آورده است. یک فروشگاه عینک را که برای دریافت بک لینک های بیشتر قصد داشت تا از نظران کاربران سودجویی کند را شناسایی و جریمه کرد.
فاکتورهای بک لینک
91. سن بک لینک ها: بک لینک هایی که از دامنه های قدیمی تر گرفته می شود در مقایسه با بک لینک های دامنه های جدید از قدرت بیشتری برخوردار هستند.
92. لینک های ارجاع داده شده: تعداد لینک های ارجاع داده شده به یک دامنه یکی از اصلی ترین فاکتور ها در الگوریتم های رتبه بندی گوگل است شما می توانید این امر را در نمودار زیر به وضوح مشاهده می نمایید.
93. لینک های مجزا از آی پی های C-Class: لینک هایی که از آی پی های C-Class جداگانه ای گرفته شده باشد نشان دهنده طیف گسترده ای از سایت هایی است که به شما بک لینک می دهند.
94. صفحات لینک شده: مجموع صفحات لینک شده حتی اگر تعدادی از آنها روی دامنه یکسانی پیاده شده باشند فاکتور مهمی در رتبه بندی سایت شما خواهد بود.
95. تگ Alt: متن های Alt یا متن جایگزین نسخه تصویری متن های انکر هستند.
96. لینک های ارجاع داده داده شده از دامنه های .gov و .edu: بنا به گفته مت کاتز پسوند دامنه هایی که از رتبه بالای برخوردار هستند فاکتور بسیار مهمی نیست اما بسیاری از سئوکاران همچنان معتقدند که پسوند های .gov و .edu از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.
97. رنک صفحات ارجاع دهنده: رتبه بندی صفحات ارجاع شده نیز در رتبه بندی سایت تاثیر می گذارد.
98. اعتبار دامنه های لینک شده: اعتبار دامنه های لینک شده نقش بسزایی در اهمیت یک لینک ایفا می کنند. برای مثال لینک صفحه ای با رنکینگ 2 که از دامنه با رنکینگ 3 گرفته شده باشد در مقایسه با لینک صفحه ای با رنکینگ 2 که از دامنه ای با رنکینگ 8 و پسوند.edu گرفته شده باشد ارزش کمتری دارد.
99. لینک گرفتن از رقبا: وجود لینک هایی از رنکینگ دیگری در نمایش نتایج جستجوی یک کلیدواژه می تواند تاثیر زیادی روی رتبه صفحه برای آن کلیدواژه داشته باشد.
100. میزان به اشتراک گذاری صفحات در شبکه های اجتماعی: میزان اشتراک گذاری های یک صفحه در فضای مجازی می تواند رتبه بندی صفحه را تغییر دهد.
101. لینک های بد از سایت های همسو : لینک هایی که از سایت های بد همسو گرفته می شود به رتبه سایت آسیب می رساند.
102. پست های مهمان: اگرچه پست های مهمان جزوی از کمپین کلاه سفید های سئو می باشند اما لینک هایی که از پست های مهمان گرفته می شود به خصوص پست هایی که در بخش بیوگرافی نویسند درج می شود به اندازه لینک هایی که درون متن محتوای پست می آیند سود مند نخواهد بود.
103. لینک های تبلیغاتی: به گفته گوگل لینک های تبلیغاتی باید Nofollow شوند. گر چه گوگل می تواند لینک ها تبلیغاتی دنبال شده را شناسایی و مسدود کند.
104. لینک دادن به صفحه اصلی که سایت در آن واقع شده است: لینک هایی که به صفحه اصلی یک سایت مرجع داده می شود می تواند نقش مهمی در ارزیابی محتوای سایت و وزن موثر یک لینک داشته باشد.
105. لینک های Nofollow: این فاکتور یکی از بحث برانگیزترین موضوعات سئو بشمار می آید. مقامات گوگل در اینباره کی گویند: ” به طور معمول ما این لینک ها را دنبال نمی کنیم.” از این حرف اینگونه بر می آید که آنها این لینکها دنبال می کننند اما تنها در مواردی خاص. وجود درصد مشخصی از لینک های Nofollow می توان پروفایل های طبیعی را از پروفایل های غیر طبیعی مجزا کند.
106. تنوع در نوع لینک ها: اگر به طور غیر عادی درصد بالایی از لینک های شما از یک منبع واحد تامین شود این احتمال برای گوگل به وجود می آید که با یک وب اسپم سروکار دارد. از طرف دیگر وجود لینک هایی از منابع متنوع رتبه شما را بالا می برد.
107. استفاده از لینک های حمایت شده: استفاده از لینک هایی که نام اسپانسر و یا شریک را یدک می کشند ارزش این لینک ها را پایین می آورد.
108. استفاده از لینک های درون رپورتاژ : لینک هایی که درون متن محتوای صفحه جایگذاری شده باشند از ارش بیشتری نسبت به لینک هایی که در صفحه های خالی و یا در بخش های دیگر سایت قرار داده شده اند برخوردار هستند. بک لینک های پست های مهمان مثال خوبی از لینک های متنی هستند.
109. استفاده افراطی از ریدایرکت 301: لینک هایی که از ریدایرکت های 301 به صفحه اضافه می شوند رتبه آن صفحه و یا تمام صفحات را پایین می آورند.
110. متن انکر(لنگر) بک لینک: نکته ای که در این باره توسط الگوریتم های اصلی گوگل بیان شده است چنین است: ” نکته اول این است که، انکر ها غالبا در مقایسه با خود محتوای صفحه توضیحات دقیق تری از صفحه ارائه می دهند.” واضح است که متن های انکر از اهمیت کمتری در مقایسه با گذشته برخوردار هستند و حتی نشانه ای از وب اسپم هم به شمار می آیند . اما با این وجود این انکر ها سیگنالی قوی مبنی بر مرتبط بودن محتوا ارسال می کنند.
111. متن انکر لینک های داخلی: متنهای انکر درون متن سیگنال دیگری در مورد مرتبط بودن محتواست اما ارزش متفاوتی در مقایسه با بک لینک های متن انکر دارد.
112. توضیحات عنوان لینک: لینک های عنوان (متن هایی که زمانی که موس را روی یک لینک می گیرید به نمایش درمی آیند) سیگنال بدی در تعیین مرتبط بودن محتوا ارسال می کنند.
113. کشورهای ارجاع دهنده دامنه: استفاده از پسوند دامنه کشورهایی که در رنکینگ در رتبه بالاتری قرار دارند (.de ، .cn، .co ،.uk) به بالا رفتن رتبه سایت در آن کشورها کمک می کند.
114. مکان لینک در محتوا: قرار گیری لینک در ابتدای یک محتوا از لینکی که در انتهای محتوا قرار داشته باشد ارزش بیشتری دارد.
115. مکان لینک در برگه: مکان قرار گیری لینک در صفحه مهم است. عموما لینک هایی که درون محتوا قرار دارند از لینک هایی که در پایین صفحه و یا حاشیه ها قرار داده شدند ارزشمند تر هستند.
116. ارتباط دامین لینک دهنده: لینکی از سایتی که محتوای مشابهی دارد در مقایسه با لینک از سایتی با محتوای غیر مرتبط ارزش بیشتری دارد. به همین دلیل استراتژی های موثر در سئو روی لینک های مرتبط تمرکز دارند.
117. میزان مرتبط بودن صفحه : الگوریتم Hilltop می گوید: لینک از صفحه ای که ارتباط نزدیکی با محتوای سایت شما دارد بسیار قوی تر از لینک از صفحه ای با محتوای نامربوط است.
118. متن در خصوص گرایش لینک: گوگل به احتمال زیاد تا به حال دیگر متوجه شده است که لینکی که در سایت شما آمده است یک توصیه مثبت است و یا یک نظر منفی. لینکهایی که حاوی گرایشات مثبتی درباره سایت باشند ارزش بیشتری دارند.
119. استفاده از کلمه کلیدی در عنوان: گوگل لینک به صفحه هایی که کلیدواژه صفحه شما را در عنوان خود داشته باشند بیشتر می پسندد.
120. سرعت مثبت در دریافت لینک: سایتی که در روند دریافت لینک سرعت فزاینده ای داشته باشد امتیاز بالاتری در میزان نمایش در بخش نتایج به خود اختصاص خواهد داد.
121. سرعت منفی در دریافت لینک: سایت هایی که سرعت کاهشی در دریافت لینک دارند با افت رتبه مواجه خواهند شد.
122. لینک گرفتن از پیج های معروف: دریافت لینک از صفحه های مطرح و معروف (Hubs) درمورد یک موضوع مشخص امتیاز بالایی برای سایت دارد.
123. لینک گرفتن از سایت های با اعتبار بالا: دریافت لینک از سایتی که سایت معتبری تلقی می شود در مقایسه با سایت های گمنام و کوچک تاثیر بسیار بیشتری در رتبه خواهد داشت.
124. استفاده از لینک های ویکی پدیا به عنوان منبع: اگرچه لینک ها Nofollow هستند اما بسیاری باور دارند دریافت لینک از ویکی پدیا در چشم موتور جستجو اعتبار بیشتری به سایت شما خواهد بخشید.
125. هم زمانی ها: کلماتی که در کنار بک لینک ها به کار برده می شوند در تشخیص نوع محتوای سایت به گوگل کمک می کنند.
126. سن بک لینک: بنابر حق تالیف گوگل ( patent ) لینک های قدیمی تر در مقایسه با بک لینک های جدید قدرت بیشتری در بالا بردن رتبه شما دارند.
127. لینک گرفت از سایت های واقعی در مقایسه با سایت های تقلبی: با توجه به گسترش در وبلاگ نویسی گوگل به لینک هایی که از سایت های واقعی گرفته می شوند امتیاز بالاتری می دهد تا لینک هایی که از سایت های تقلبی گرفته می شوند. گوگل از نام تجاری و تعامل کاربران برای تمایز میان سایت جعلی و سایت اصلی استفاده می کند.
128. پروفایل طبیعی لینک: سایتی که دارای لینک پروفایل طبیعی باشد در رتبه بندی بالاتری قرار می گیرد و در مقابل بروز رسانی ها مقاوم تر خواهد بود.
129. لینک های دو سویه: گوگل فهرستی از تبادل افراطی لینک ها تهیه کرده است که باید از آنها اجتناب کرد.
130. لینک محتوای تولید شده توسط کاربر: گوگل قادر است تا لینک هایی که توسط کاربر ایجاد شده است را از لینک های صاحب سایت تفکیک کند و برای هرکدام ارزش متفاوتی در نظر می گیرد.
131. لینک برگرفته شده از 301: لینک هایی که از ریدایرکت 301 گرفته شده اند در مقایسه با لینک های مستقیم از ارزش کمتری برخوردار هستند . اگرچه مت کاتز می گوید که 301 تفاوتی با لینک مستقیم ندارد.
132. میکروکدینگ های Scheme.org : صفحه هایی که از میکروفرمت ها پشتیبانی می کنند در رنکینگ از صفحه هایی که از این فرمت ها پشتیبانی نمی کنند بالاتر قرار می گیرند و در نتایج جستجو بالاتر نشان داده خواهند شد.
133. لیست DMOZ: بسیاری از سئو کاران بر این باورند که گوگل به سایت هایی که جزو فهرست DMOZ هستند اعتماد بیشتری دارد.
134. درجه اعتبار سایت های لینک شده: میزان اعتماد سایتی که از آن لینک گرفته شده به سایت مقصد اعتبار می بخشد.
135. لیست یاهو دایرکتوری: یاهو دایرکتوری با توجه به سابقه ای که در فهرست کردن سایت ها دارد در الگوریتم های گوگل جایگاه خاصی دارد.
136. تعداد لینک های خارجی در یک صفحه: رتبه بندی صفحه ها محدود است. یک لینک روی صفحه ای که صد ها لینک خروجی دارد اثر کمتری روی رتبه بندی می گذارد تا صفحه ای که تنها تعداد محدودی لینک خروجی دارد.
137. لینک های پروفایل فروم یا تالار گفتمان: گوگل به دلیل اسپم ها یی که از طرف فروم ها ایجاد می شوند ارزش کمی برای لینک ها یی که از فروم ها گرفته می شود قائل است.
138. تعداد کلمات محتوای لینک: لینکی که از یک پست 1000 کلمه ای گرفته می شود در مقایسه با لینکی که از یک پست کوچک 25 کلمه ای گرفته می شود ارزش بیشتری خواهد داشت.
139. کیفیت محتوای لینک: لینک هایی که از پست های با محتوا ضعیف و سرشار از زیاده گویی گرفته شده باشند در مقایسه با لینک های سایتی که محتوای خوبی دارد و در کنار محتوا از فاکتور های رسانه ای چون عکس و ویدیو و… بهره برده است ارزش کمتری خواهند داشت.
140. گستردگی لینک های سایت: به گفته مت کاتز لینک هایی که در حاشیه صفحه و در تمام طول صفحه مشاهده می شوند به عنوان یک لینک فشرده در نظر گرفته می شوند.
تعامل با کاربر
141.رنک برین(RankBrain) : این یک الگوریتم هوش مصنوعی است. بسیاری براین باورند که این الگوریتم میزان تعامل کاربران با نتایج به نمایش درآمده را اندازه گیری کرده و نمایش نتایج را بر این اساس انجام می دهد.
142. کلیک های طبیعی افزایش دهنده امتیاز یک کلید واژه: صفحه هایی که کلیک های بیشتری دریافت می کنند از رتبه بالاتری در نمایش نتایج مربوط به آن کلیدواژه برخوردار هستند.
143. CTR طبیعی برای تمامی کلیدواژه ها: سایت هایی که برای تمام کلیدواژه های سایت کلیک دریافت می کنند در رتبه بالاتری قرار خواهند گرفت چرا که این کلیک ها نشان دهنده تعامل بیشتر با کاربران است.
144. نرخ پرش Bounce: همه سئو کاران بر اثرگذاری نرخ پرش اتفاق نظر ندارند. اما گوگل از کاربران خود به عنوان کسانی که کیفیت سایت ها را می سنجند کمک می گیرد.( صفحه هایی که کاربر به سرعت از آنها خارج می شود صفحه های مطلوبی نخواهند بود).
145. ترافیک مستقیم: گوگل با استفاده از اطلاعاتی که از گوگل کروم دریافت می کند به این نتیجه می رسد که آیا کاربران از یک سایت مشخص بازدید می کنند یا خیر؟ و اینکه فواصل این بازدید ها چگونه است سایت های که ترافیک مستقیم بیشتری دارند در رتبه بندی بالاتر قرار می گیرند.
146. تکرار ترافیک: در کنار فاکتور قبلی گوگل به میزان مراجعه مجدد یک کاربر به یک سایت هم امتیاز می دهد و سایت هایی که توسط کاربران مجددا مورد بازدید قرار می گیرند از امتیاز بالاتری برخوردار خواهند بود.
147. چوب فنر دار (Pogosticking): یک نوع پرش به خصوص می باشد که در آن کاربر درجستجوی یافتن پاسخ خود از صفحه به صفحه دیگر می رود. صفحاتی که کاربر به سرعت از آنها خارج می شود در رتبه بندی کاهش شدیدی خواهند داشت.
148. سایت های بلوکه شده: گوگل سایت های بلوکه شده را در کروم مسدود کرده است اما پاندا همچنان از این سایت ها برای سنجش کیفیت استفاده می کند.
149. بوکمارک مرورگر کروم: تا اینجا می دانیم که گوگل اطلاعات مربوط به تاریخچه مرورگر کروم را جمع آوری می کند و صفحه هایی که در کروم بوک مارک شده اند از رتبه بالاتری برخوردار هستند.
150. داده های تولبار گوگل: گوگل از اطلاعات نوار ابزار هم استفاده می کند. اگرچه مشخص نیست که در کنار سرعت بالا آمدن صفحه و کرم های اینترنتی چه اطلاعاتی را از نوار ابزار دریافت می کند.
151. تعداد نظرات: صفحه هایی که نظرات بسیاری از طرف کاربران دریافت کرده باشند دال بر کیفیت و تعامل بالای سایت با کاربران خواهند بود.
152. زمان Dwell: مدت زمانی است که کاربر پس از جستجوی کلیدواژه وارد سایت شما می شود و به موتور جستجو باز می گرد زمان Dwell است . این فاکتور را گاهی با نام کلیک کوتاه در مقابل کلیک بلند هم می شناسند. هرچه کاربران زمان طولانی تری را در سایت شما بگذرانند محتوای شما به عنوان محتوایی باکیفیت تر در نظر گرفته خواهد شد.
قوانین اختصاصی در الگوریتم گوگل
153. جستجوهایی که به سایت جانی دوباره می دهند: گوگل به صفحات جدید برای امکانات جستجوی بیشتر امتیاز ویژه اختصاص می دهد.
154. جستجوهایی که تنوع به وجود می آورند: گوگل تنوع در نمایش نتایج را در مورد کلیدواژه های مبهم درنظر می گیرد. کلیدواژه هایی مانند “Ted”، “WWF” و یا “یاقوتی”.
155. تاریخچه جستجو مرورگر: سایت هایی که بعد از ورود به حساب گوگل خود از آنها بازدید می کنید در نتایج جستجو های شما بالاتر نمایش داده می شوند.
156. تاریخچه جستجو کاربر: زنجیره های جستجو در نتایج جستجو های بعدی شما اثر می گذارند. برای مثال اگر شما “نظرات ” را جستجو کرده و سپس ” توستر ” را جستجو کنید گوگل به احتمال زیاد در نمایش نتایج، نتایجی با مضمون نظرات توستر را در بالای لیست قرار خواهد داد.
157. هدف گذاری بر اساس موقعیت مکانی: گوگل سایت هایی را که با آی پی سرور محلی بالا آمده و کشوری که درآن به فعالیت می پردازند در نام دامنه مشخص شده است را ترجیح می دهد.
158. جستجو ایمن: نتایج جستجوهایی که حاوی کلمات توهین آمیز و یا محتوای مناسب بزرگسالان است برای افرادی که در جستجوی امن اقدام به جستجو می کنند نمایش داده نمی شود.
159. چرخه استفاده از گوگل پلاس: گوگل برای نویسندگان و یا سایت هایی که شما در گوگل پلاس خود اضافه کرده اید، نتایج را در رتبه های بالاتری نمایش می دهد.
160. کلیدواژه “YMYL”: گوگل برای کلیدواژه هایی نظیر”Your Money or Your Life” استاندارهای بالاتری برای محتوا ددرنظر می گیرد.
161. شکایت های DMCA: گوگل رتبه صفحه های که شکایت DMCA دارند را پایین می آورد.
162. تنوع دامنه: “بروز رسانی پاگنده” به طور پیش فرض دامنه های بیشتری را در هر کدام از صفحه های نمایش نتایج اضافه می کند.
163. جستجوی متقابل: گوگل گاهی نتایج متفاوتی را برای جستجوی کلیدواژه های مربوط به خرید و یا اطلاعات پرواز ها ارائه می دهند.
164. جستجو های محلی: گوگل عموما نتایج منطقه ای گوگل پلاس را بالاتر از نتایج متداولی که در صفحه نتایج است نمایش می دهد.
165. جعبه جستجو خبر گوگل: برخی از کلیدواژه ها باعث پدیدار شدن جعبه خبر گوگل می شوند.
166. ارجحیت برندهای برتر : پس از بروزرسانی وینس گوگل به برند های برتری که با تعداد لغات کمتری جستجو می شوند امتیاز بالاتری در نظر می گیرد.
167. نمایش نتایج فروشگاه ها: گوگل در برخی مواقع نتایج فروشگاه ها را در صفحه نتایج نمایش می دهد.
168. نتایج نمایش تصاویر: گوگل فهرست طبیعی تصاویر مرتبط با کلیدواژه شما را نمایش می دهد.
169. نتایج تخم مرغ شانسی(Easter Egg): در گوگل شماری از عبارت ها وجود دارند که با نام تخم مرغ شانسی شناخته می شوند. با جستجوی این عبارات در بخش نمایش نتایج تصویری گوگل با نتایج جالبی مواجه می شوید. برای مثال با جستجوی عبارت “Atari Breakout” با یک بازی سرگرم کننده روبرو خواهید شد.
170. نمایش تنها یک سایت برای برند ها: نام دامنه و یا کلید واژه های مرتبط با یک تجارت نتایج متفاوتی از همان سایت را نشان خواهد داد.
171. به روز رسانی ودیعه روزپرداخت: این الگوریتم به گونه ای طراحی شده است که جستجوهای اسپم را حذف نماید
سیگنال اجتماعی
172. تعداد توییت ها: توییت ها مانند لینک ها رتبه صفحه را بالا می برند.
173. اعتبارسنجی حساب های کاربری: ممکن است توییت هایی که از حساب های کاربری قدیمی و معتبر در توییت ارسال می شوند تاثیر بیشتری نسبت به حساب های کاربری جدید داشته باشند.
174. تعداد لینک های فیسبوک: از آنجایی گوگل نمی تواند تعداد زیادی از حساب های کاربری فیس بوک را مشاهده کند ممکن است تعداد زیاد لینک های فیس بوک را نشانه ای بر ضعف سایت به شمار بیاورد.
175. تعداد به اشتراک گذاری در فیسبوک: اشتراک گذاری های فیس بوک از آنجایی که شبیه به -بک لینک ها عمل خواهند کرد تاثیر قوی تری از لینک های فیس بوک روی رتبه سایت می گذارند.
176. اعتبار اکانت های کاربران فیسبوک: درست مانند توییتر اشتراک گذاری از سایت های باسابقه و معروف فیس بوک ارزش بالاتری دارد.
177. پین های پینترست: پینترست از معروفیت بسیاری در میان شبکه های مجازی برخوردار است و از این رو ممکن است گوگل برای پین های پینترست امتیاز بالاتری در نظر بگیرد.
178. آرای اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی: این احتمال وجود گوگل اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی همچون پینترست را امتیازی در نظر بگیرد.
179. فعالیت در گوگل های پلاس: مت کاتز اعتقاد دارد که گوگل پلاس تاثیر مستقیمی روی رتبه بندی سایت نمی گذارد اما به نظر منطقی نمی آید که گوگل برای شبکه اجتماعی خودش امتیازی در نظر نگیرد.
180. اعتبار حساب کاربری گوگل پلاس: بدون شک گوگل برای حساب های کاربری معتبر امتیاز بیشتری در مقایسه با حساب های کاربری که دنبال کنندگان زیادی ندارند در نظر می گیرد.
181. مطلب نویسان معتبر گوگل پلاس: در فوریه 2013 یکی از سئو کاران گوگل ادعای معروفی را مطرح کرد: ” در نمایش نتایج اطلاعاتی که به حساب های آنلاین تایید شده متصل شده اند در رتبه بالاتری قرار می گیرند که شانس بیشتری در دیده شدن خواهند داشت چرا که کاربران به طور طبیعی تمایل دارند تا از سایت هایی که بالاتر از سایرین نمایش داده می شوند بازدید کنند. ” از این رو وجود مطلب نویسان و نویسندگان تایید شده امتیاز بالایی به یک سایت می بخشد.
182. سیگنال مرتبط با اجتماعی بودن سایت: گوگل به مرتبط بودن اطلاعاتی که توسط یک حساب کاربری نمایش داده می شود و متنی که در اطراف لینک قرار داده شده است توجه می کند.
183. سیگنال میزان اجتماعی بودن در تمام سایت: سیگنال های نشان دهنده تعاملات اجتماعی سایت با کاربران و دیگر فعالان وب که در سراسر سایت قابل مشاهده باشند به عنوان نشانه معتبر بودن سایت در نظر گرفته می شود و شانس دیده شدن تمام صفحات سایت را بالا می برد.
سیگنال برندها
184. متن انکر نام برندها: متن های انکر برندها سیگنال بسیار ساده اما قوی برای گوگل ارسال می کنند.
185. جستجوی برندها: روال کار بسیار ساده است کاربران برندهای مورد نظر خود را جستجو می کنند. اگر کاربران نام سایت شما را در گوگل جستجو کنند ، گوگل این سیگنال را در تعیین برند ها در گوگل در نظر می گیرد و ممکن است سایت شما هم در لیست برند ها قرار داده شود.
186. جستجوهایی که برطبق نام برند + کلیدواژه صورت می گیرند: آیا افراد نام برند شما را به همراه یک کلیدواژه خاص جستجو می کنند؟ اگر چنین است گوگل در رتبه بندی به سایت شما امتیاز بالاتری اختصاص می دهد.
187. سایتی که صفحه فیس بوک دارد و تعداد زیادی لایک دریافت کرده است: برندها عموما صفحه فیس بوک دارند و لایک های زیادی هم دریافت کرده اند.
188. سایتی که دارای حساب کاربری توییتر باشد و دنبال کنندگانی هم داشته باشد: حساب کاربری توییتری که دنبال کنندگان زیادی هم داشته باشد به عنوان یک برند مطرح در نظر گرفته می شود.
189. صفحه شرکتی و رسمی در لینکدین: تجارت های واقعی در اکثر مواقع صفحه لینکدین دارند.
190. اعتبار شناخته شده: یکی از سئوکاران برجسته گوگل در فوریه 2013 مدعی شد: در نمایش نتایج اطلاعاتی که به حساب هاب کاربری معتبری لینک شده باشند بالاتر از سایت های فاقد این ویژگی قرار می گیرند و در نتیجه بازدید بیشتری هم خواهند داشت.
192. داشتن فهرستی از کارکنان در لینکدین: رنک فیشکین سئو کار برجسته معتقد است که داشتن فهرستی از کارکنان در صفحه لینکدین می تواند گواهی بر برند بودن شما باشد.
193. قیقی بودن حساب های کاربری در شبکه های اجتماعی: یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی که با 2 پست 10000 دنبال کننده داشته باشد با یک حساب کاربری که 10000 دنبال کننده و تعداد زیادی پست دارد تفاوت بسیاری دارد.
194. درج شدن نام برند ها در سایت های خبری: نام برندهای بسیار بزرگ دائما در سایت های خبری گوگل به میان می آید. برخی از برندهای بزرگ حتی محتوای خبری گوگل مختص به خودشان را روی صفحه اول می گذارند.
195. استفاده از نقل قول: در بسیاری از موارد بدون اینکه لینکی از برند ها گرفته شود نامشان برده می شود و از آنها نقل قول می شود. گوگل عموما نام برند هایی که به صورت هایپرلینک در متن آمده اند را به عنوان سیگنال ارزشمندی در نظر می گیرد.
197. تعداد مشترکان RSS: با توجه به اینکه گوگل مالک سرویس معروف RSS است بسیار منطقی است که تعداد مشترکان RSS را نمادی از محبوبیت و یا برند بودن سایت در نظر بگیرد.
198. موقعیت مکانی دفاتر فیزیکی تجارت هایی که در فهرست موقعیت های منطقه ای گوگل پلاس وجود داشته باشند: تجارت های واقعی دفاتری واقعی دارند. ممکن است که گوگل برای آنکه بفهمد یک سایت برند بزرگی است یا خیر به دنبال اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی او بگردد.
199. سایتی که مشمول پرداخت مالیات است: بنا به گزارشات MOZ گوگل این نکته را درنظر می گیرد که آیا سایت در تجارتی که ملزم به پرداخت مالیات است فعالیت دارد یا خیر.
فاکتورهای وب اسپم (کلاهبرداری در سطح وب) درون سایت
200. مجازات های پاندا: سایت هایی که محتوای بسیار بی کیفیت دارند (به خصوص مزارع محتوا، content farms) پس از اینکه مورد مجازات پاندا قرار گرفتند دیگر در نتایج به اندازه سابق نمایش داده نخواهد شد.
201. لینک به سایت های هم سوی بد: لینک دادن به سایت های هم سوی بدی چون سایت داروخانه ها و یا سایت های وام دهی روزانه به میزان نمایش سایت در نتایج آسیب جدی می رساند.
202. ریدایرکت ها (مسیردهی های مجدد): از مسیردهی های پنهانی باید به شدت برحذر بود. چرا که اگر گوگل به وجود آن ها پی ببرد نه تنها سایت را جریمه خواهد کرد بلکه سایت از لیست ایندکس ها خارج می شود.
203. آگهی های مزاحم و پاپ آپ ها: سند راهنمای رتبه بندی گوگل به وضوح به این موضوع اشاره کرده است که پاپ آپ ها و آگهی های مزاحم نشانه بی کیفیت بودن سایت هستند.
204. پاپ آپ زمان دانلود: گوگل سایت هایی را که با شروع دانلود پاپ های تمام صفحه ای را برای کاربران موبایل به نمایش د رمی آورند جریمه می کند.
205. بهینه سازی بیش از حد سایت: استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها، تگ های تیتر و یا به کار بردن کلیدواژه به عنوان یک وسیله زینتی در جای جای سایت بهینه سازی بیش از حد است.
206. بهینه سازی بیش از حد صفحه: افراد زیادی در این مورد گفته اند که پنگوئن برخلاف پاندا بهینه سازی بیش از حد را در هر صفحه به صورت جداگانه بررسی می کند.
207. محتوای دست و پا شکسته: حق کپی رایت انحصاری گوگل به او این اجازه را می دهد که محتوای نامفهوم را شناسایی کرده و اسپم ها را مسدود سازد. این الگوریتم محتوای ماشینی را نیز شناسایی و از ایندکس ها خارج می کند.
2.8. صفحات سرسرا (Doorway): گوگل توقع دارد که همان صفحه ای را که به او نشان می دهید را در اختیار کاربران خود بگذارید. اگر صفحه شما کاربران را به صفحات دیگری هدایت می کند این صفحه یک صفحه سرسرا به شمار می آید. گوگل استفاده از اینگونه صفحه ها را نمی پسندد.
209. آگهی در قسمت بالای صفحه: الگوریتم های صفحه پرداز، سایت هایی را که تعداد زیادی آگهی در بالای صفحه خود دارند (و محتوای چندانی هم در سایت ندارند) تنبیه می کنند.
210. پنهان کردن لینک های وابسته: اگر در پنهان کردن لینک های وابسته زیاده روی کنید (مخصوصا لینک های در لفافه) ممکن است مشمول جریمه شوید.
211. فرد (Fred): اسم مستعاری است که به تعدادی از به روز رسانی های گوگل از سال 2007 اتلاق می شود. الگوریتم های Fred سایت هایی با محتوای بی ارزش را هدف قرار می دهند که درآمد را بر کمک به کاربران ترجیح می دهند.
212. سایت های وابسته: اینکه گوگل علاقه ای به استفاده از وابسته ها ندارد بر هیچکس پوشیده نیست. بسیاری بر این باورند که سایت هایی که لینک های وابسته را خریداری می کنند از امنیت بیشتری در مقابل جریمه شدن از طرف گوگل برخوردار هستند.
213. محتوای ماشینی: گوگل به هیچ وجه از محتوای ماشینی که خودکار تولید شده باشد استقبال نمی کند و اگر متوجه شود که سایتی از محتوای تولید شده توسط کامپیوتر ها بهره می برد آن را جریمه می کند و یا حتی از لیست ایندکس گذاری خارج می کند.
214. زیاده روی در دستکاری رتبه بندی صفحه: زیاده روی در دستکاری رتبه بندی صفحه با استفاده از nofollow کردن لینک های خروجی و یا اکثر لینک ها داخلی می تواند به گوگل این هشدار را بدهد که سایت قصد دارد سیستم را به بازی بگیرد.
215. آی پی آدرسی که نشان (اسپم) دارد: اگر آی پی سرور شما به عنوان اسپم نشانه گذاری شده باشد این نشانه وضعیت تمام سایت های روی آن سرو به خطر می افتد.
216. اسپم متا تگ ها: استفاده بیش از حد از کلیدواژه ممکن است در متا تگ ها رخ دهد. اگر گوگل تصور کند که شما با قصد گول زدن سیستم کلیدواژه را به متا تگ اضافه کرده اید به احتمال زیاد سایت شما را جریمه خواهد کرد.