مقالات آموزشی

ترفند انجام تولید محتوا سئو شده و یونیک

مفید بود؟

«چیزی به عنوان ایده جدید وجود ندارد!» این جمله، گفته‌ای از مارک تواین است. که البته بزرگترین اشتباه او، قبل از شروع نوشتن کتاب جدیدش بود. هیچ تولید محتوا سئو شده ای بزرگتر و قدرتمند تر از نوع یونیک آن نمی تواند، به عنوان یک تبلیغ خوب محسوب شود. این ایده های نو و تازه هستند که باعث می شوند؛ تولید محتوا سئو شده رنگ بهتری به خود گرفته و برای مخاطبان هم جذاب باشد.
یونیک بودن تولید محتوا سئو شده و مخاطب محور نیاز به انجام کارهای خارق العاده ندارد. محتوای منحصر به فرد یک ویژگی به عنوان “خوب بودن” نیست. بلکه یک “نیاز” برای پایدار ماندن است (و پس از آن رشد بهتر). محصول ، برند، و بازاریابی تان تنها در صورتی کار خواهند کرد؛ که به طور معنادار از رقبای خود متمایز شوید. اما به کرات می بینیم که، بازاریابان تنها به تولید محتوا سئو شده، اکتفا کرده و به کمک آن به رقابت می‌پردازند. اما تولید محتوا سئو شده چیست؟

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

چرا یونیک بودن تولید محتوا سئو شده غیر قابل مذاکره است؟

قبل از پرداختن به پاسخ عنوان اصلی بیایید به این سوال پاسخ دهیم. هدف هر نوع بازاریابی، به خصوص بازاریابی به کمک محتوا، این است که شما را از رقبایتان متمایز نماید. این روزها سر و صدای زیادی در پلتفرم های دیجیتال بوجود آمده است. محتوایی که قبلا هرگز تولید نشده و از طرفی اصول سئو نیز در آن رعایت شده، بهترین (و تنها) راه برگشت به ایستادن روی سکوی نخست و در دست داشتن کنترل امور است.
در وهله اول این کار باید به چشم بیایید. برای لزوم این امر بهتر است؛ که تولید محتوا سئو شده خود را کاملا به روز گردانید. این کار قابل رویت بودن توسط موتور های جستجو را حتمی خواهد نمود. شواهدی وجود دارد که گوگل بر اساس سه جنبه کلیدی محتوا یعنی کیفیت، ارتباط و منحصر به فرد بودن بهینگی کل یک سایت را تشخیص می دهد. بله موتورهای جستجو واقعا به این موارد در کنار هم توجه می‌کنند. و اگر بخواهیم منصفانه به آن نگاه کنیم، یونیک بودن تولید محتوا سئو شده، در درجه اول تمایز صفحات مختلف با یکدیگر در نگاه گوگل، قرار می گیرد.

 

برای تولید محتوا سئو شده و یونیک الهام پذیری خود را تقویت کنید.

بهترین نویسندگان و بازاریابان از دنیای اطراف شان الهام می‌گیرند. برخی از بهترین ایده‌ها زمانی رخ خواهند داد؛ که شما انتظار وقوع شان را ندارید. بنابراین تمرکز و دقت خویش را بالا ببرید. مقالات و کتب زیادی وجود دارد؛ که برای الهام بخشی بهتر جهت انجام تولید محتوا سئو شده و بهینه به شما تکنیک های مختلفی را، می آموزند. یکی از این تکنیک ها تمرکز بر روی موضوعی است؛ که قصد دارید آن را به مخاطب عرضه کنید. حواس پرتی بدترین عاملی است که می توان از آن در تولید محتوا شلوغ و بی کیفیت یاد کرد.
ایده‌های جدید تنها در صورتی رخ می‌دهند که پذیرایشان باشید. ایده پردازی در صورتی کار می‌کند؛ که ذهنتان به طور ناخودآگاه در مورد ایجاد ایده های ۲۴ / ۷ فکر می‌کند. بنابراین طرز فکر خود را تغییر دهید تا دنیا را از دریچه ای حرفه ای بنگرید. لحظات حساس می‌توانند جرقه یک ایده بزرگ را داشته باشند. برای بهتر انجام شدن این کار یک ژورنال الکترونیکی از ایده هایی که ناگهان در ذهنتان ایجاد می شود داشته باشید.

نیاز مخاطب را در تولید محتوا سئو شده و یونیک در نظر بگیرید.

برقراری ارتباط با مخاطب، بهترین راهی است که می توانید؛ تولید محتوا سئو شده و یونیک انجام دهید. به این خاطر که محتویات فکری و سیگنال های فکری آنان حول و حوش یک چارچوب خاص به دستتان می رسند. و این شما هستید که می توانید در همان محدوده یا کمی جلوتر فعال باشید.
اما چطور می‌توانید بفهمید که مخاطبین چه می‌خواهند؟ کمی جستجو کنید. پست‌های رسانه‌های اجتماعی (و رقبای شما)را بررسی کنید تا ببینید مردم چه نظراتی دارند. یک فروم ایجاد کنید یا به فروم های مرتبط سر بزنید. از مخاطبان خود بخواهید تا فرم نظرسنجی مربوط به این کار را پر کنند، تا بتوانید مطالب و خدمات بهتری برای آن‌ها فراهم کنید.

تولید محتوا سئو شده با تمرکز بر روی نقاط قوت

محتوای یونیک و سئو شده گاهی اوقات، توسط تعداد انگشت شماری از افراد ایجاد می شوند. پس بهتر است این بخش را در نظر داشته باشید. به سراغ محصولات و خدماتی که فروش بیشتری را از آن خود کرده اند بروید؛ و بر تولید محتوا سئو شده بهتر، به کمک ایده های مرتبط با آنها بپردازید.
یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن برندتان از طریق تولید محتوای پشت صحنه است. نشان دهید که محصولات شما چگونه ساخته می‌شوند. مصاحبه‌ای را با مدیر عامل شرکت یا مجموعه خود به اشتراک بگذارید. نمایش تصاویر و گزارش‌های خبری نیز از دیگر موارد مذکور هستند؛ که می توانید به خوبی روی آنها حساب کنید. این نوع محتواها ذاتا فقط مربوط به کسب و کار شما خواهند بود. اگر اتفاقات هیجان‌انگیزی در کسب‌وکارتان رخ می‌دهد؛ یک زاویه دید جدید در اختیار دارید که می توانید به واسطه آن، نظر مخاطب را جلب کنید.

 

چگونه محتوای یونیک برای وب سایت خود ایجاد کنیم؟

اکنون که متوجه شدیم چرا محتوای منحصر به فرد برای مشتریان و موتورهای جستجو اهمیت دارد، بیایید نکاتی را در مورد چگونگی اطمینان از منحصربفرد بودن تولید محتوا سئو شده تا حد امکان بحث کنیم.

از تکرار بپرهیزید

انتخاب موضوع مناسب اولین قدم بسیار مهم برای تولید محتوا سئو شده و یونیک است. به سرفصل ها و عناوین موجود وب سایت خود نگاهی بیندازید (در صورت امکان لیستی از آنها را دریافت کنید). آنها را با موضوعاتی که در نظر دارید مقایسه کنید. بعد، به بدنه محتوا (آنچه در هر صفحه نوشته شده است) نگاه کنید. آیا همپوشانی زیادی وجود دارد؟ می‌توانید از این اطلاعات برای جلوگیری از تکرار مجدد مطالب مشابه استفاده کنید.

رقیبان را بررسی کنید

به 5 یا 10 رقیب برتر خود فکر کنید. موتورهای جستجو چه نتایجی را برای آنها نشان می دهند؟ آن را با موضوعات سطح بالای خود مقایسه کنید تا مشخص کنید چگونه می توانید متمایز شوید.
ببینید چگونه می نویسند. مقالات چقدر طولانی هستند، چقدر عمیق هستند؟ ممکن است راهنمایی مفیدی برای رویکرد شما وجود داشته باشد. حتی ممکن است متوجه شوید که محتوای مشابهی وجود دارد. اگر چنین است، می‌توانید از موضوعات خاصی اجتناب کنید یا از زاویه‌ای کاملاً متفاوت درباره آن موضوع تولید محتوا سئو شده انجام دهید.

خلاق باشید

اگر می‌خواهید افراد را درگیر کنید، محتوای وب‌سایت شما باید بسیار زیباتر از توضیحات محصول باشد. این فقط یک ارائه اطلاعات ساده نیست. مثلا اگر درباره یک محصول توضیح می دهید، وب سایت شما می تواند محصولات دیگری را از موجودی شما پیشنهاد دهد که با آن سبک مطابقت دارند.
این کار تخیل خریدار را جذب می کند و در عین حال فرصتی برای فروش بیشتر ایجاد می کند. همچنین محتوا بیشتر از کلمات است، و این حوزه ای است که به سرعت در حال رشد است. ویدیوها، تصاویر و نظرات مشتریان منحصر به فرد نیز به شما کمک می کند تا از رقبا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو متمایز شوید.

ذهن باز داشته باشید

اگر ایده یک پست وبلاگ بالقوه فوراً به نتیجه نرسید، آن را حذف نکنید. به برخی از ایده های دیگری که یادداشت کرده اید نگاهی بیندازید و ببینید آیا می توانید ایده ها را با هم ترکیب کنید تا مقاله کامل تری بسازید و تولید محتوا سئو شده انجام دهید. برخی از بهترین ایده‌های شما احتمالاً برای تبدیل شدن به یک پست خوب کمی کار اضافی می‌طلبد.

عمیق تر حفاری کنید

در مورد یک جنبه کمتر شناخته شده چیزی بنویسید که زیاد پوشش داده نشده است. موضوع داغی را در جایگاه خود پیدا کنید که به خوبی می شناسید. در حالی که سایر وبلاگ نویسان فقط در مورد اطلاعات عمومی و اساسی می نویسند، یک قدم جلوتر بروید و اطلاعاتی را به خوانندگان خود بدهید که در هیچ جای دیگری پیدا نمی کنند. اگر موضوع در حال حاضر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و می توانید جزئیات و دانش بیشتری نسبت به دیگران ارائه دهید، احتمالاً از افزایش ترافیک سود خواهید برد.

موضوع خود را بشناسید

بدون دانش اساسی، تنها چیزی که می توانید در مورد آن بنویسید، اطلاعات اولیه است. در حال حاضر لازم نیست در این موضوع متخصص باشید، اما حداقل باید مایل باشید که دائماً روی بهبود دانش خود کار کنید تا در نهایت بتوانید به این نقطه برسید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.