مقالات آموزشی

تعریف کلی تولید محتوا چیست و چه هدفی پشت آن است؟

مفید بود؟

در پاسخ به سوال تولید محتوا چیست

و چه جزئیاتی دارد؟ نمی‌توان یک جمله ی کلی ارائه کرد. اما بسیاری از افراد با شنیدن نام آن به دنبال درک بهتری از سوال تولید محتوا چیست می‌گردند. دنیای مربوط به تولید محتوا و چیستی آن به قدری وسیع است؛ که باید مدت‌های زیادی را صرف یادگیری و کسب تجربه در آن نمود. هر شخصی بدون آگاهی قبلی نمی تواند به طور قطع پاسخ این سوال را تمام و کمال توضیح دهد. اما اگر سوال شما بر مبنای منظور از تولید محتوا چیست و چه هدفی دارد باشد؛ می‌توان آن را در طی مراحل مختلف یادگیری و تسلط بر شناخت بیشتر، پاسخ داد.

منظور از هدف تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا رهبریت یک سایت و کسب و کار مربوط به آن، به سمت موفقیت را دارد. تولید محتوا بخش مهم و تاثیر گذاری است که بدون وجود آن شاید دنیای اطلاعات و ارتباطات و به اشتراک گذاری ها رسما بی معنا می‌شود. در پاسخ دیگری به سوال تولید محتوا چیست می‌توان اینگونه پاسخ داد که، تولید محتوا مخاطب پسند و مفید پس از سال 2011 شکل جدی و کاملا متفاوتی به خود گرفت. می‌پرسید چرا؟ پاسخ آن را در ادامه مطلب خواهید یافت.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

هدف تولید محتوا چیست و چه منظوری دارد؟

همانطور که گفته شد، تولید محتوا از یک زمان مشخص شکل جدیدی به خود گرفت. آن زمان الگوریتم‌های شناسایی بهترین محتوا توسط گوگل پدید آمدند. و از این رو وبسایت‌های مختلف به فکر تولید محتوا غنی و ارزشمند افتادند. اگر به دنبال پاسخ جدی‌تری در مورد سوال تولید محتوا چیست می‌گردید می‌توانید آن را مخزنی از اطلاعات و دنیایی ارزشمند تصور کنید. البته هر نوع محتوایی نمی تواند لزوما غنی و کاربردی باشد.

با این حال منظور اصلی تولید محتوا همین است. شاید در پاسخ به سوال هدف تولید محتوا چیست، توسط بسیاری از مبتدیان باید این نکته را ذکر کرد؛ که این مسئله به کمک سئو رنگ و لعاب جدی‌تری برای تبلیغات رایگان نیز محسوب می‌شود. ورود به دنیای مربوط به سئو نیز به راحتی درک ابتدایی و ناپخته از پاسخ به سوال تولید محتوا چیست نخواهد بود. اما میتوان تولید محتوا را امکانی برای دیده شدن و پا گذاشتن به دنیای تجارت الکترونیک دانست.

وظیفه تولید محتوا چیست و چه میزان بار آموزشی دارد؟

این سوال می‌تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. با این حال در پاسخ به سوال تولید محتوا چیست و چه اندازه بار آموزشی دارد؛ می‌توان اظهار کرد که، این نوع محتوا اغلب با عنوانی مانند “چگونه” آغاز می‌شود. مقدمه آن نیز به همین بار آموزشی توجه دارد. عطش مردم برای دانستن به نوعی شروع این نوع محتوا است. البته بخش عمده ای از مطالب و محتواها با موضوعات مختلف را می‌توان یافت، که قالب آن بر همین مسئله بنا شده‌است.

نحوه شروع یک وبلاگ، بازار کار یک کسب و کار و یا حل یک مشکل که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند، همیشه ارزش ایجاد و به اشتراک گذاری را دارد. این نوع محتوا می‌تواند با توجه مکانیزمی که دارد برای مقاصد تبلیغاتی نیز استفاده شود. پس به نوعی دیگر در پاسخ به سوال محتوا چیست و چگونه می‌توان بر روی مطالب آموزشی سرمایه گذاری کرد، پاسخ روشنی وجود دارد. توجه به این قالب محتوایی می‌تواند هم بسیار غنی بوده؛ و هم برای مقاصد بازاریابی بکار برده شود.

استراتژی تولید محتوا چیست و چه ارتباطی با تبلیغات دارد؟

برخی از محتواهای موجود می‌توانند تبلیغاتی باشند. تفاوتی نمی‌کند که در چه زمینه ای مشغول به فعالیت باشید. محتوای تبلیغاتی می‌تواند با یک روایت و ارائه جزئیات مربوط به خدمات یا محصولات شما آماده شود. و سپس در ادامه شکل بازاریابی به خود بگیرد. این موضوع بسته به استراتژی شما می‌تواند متفاوت باشد.

آیا در مورد تولید محتوا چیست و چه ارتباطی با بازاریابی دارد اطلاعاتی دارید؟ این موضوع اهمیت چندانی ندارد. آژانس‌های تولید محتوا می‌توانند در این زمینه به سوی تبلیغاتی رایگان و موثر راهنمایی‌تان نمایند. هر کسب و کاری به واسطه تولید محتوا تبلیغاتی می‌تواند به سرعت دیده شود. حتی تولید محتوا رپورتاژ نیز می‌تواند؛ از جنبه‌ای دیگر به دیده شدن محتوا و اهداف کاری شما بپردازد. در این صورت این مخاطب است که برای جذب به سوی شما نهایتا تصمیم گیری خواهد کرد.

تولید محتوا چیست و چه ارتباطی با الهام بخشی دارد؟

محتوا الهام بخش نیز از دیگر اهداف در پاسخ به پرسش تولید محتوا چیست، می‌باشد. تولید محتوا می‌تواند؛ با توجه به رعایت اصول مربوط به سئو بسیار مفید عمل کند. تولید محتوا الهام بخش می‌تواند در کسب موفقیت و جذب مخاطب نقش مهمی داشته باشد. ارائه دستاوردهای دیگران ( بسته به حوزه و حیطه‌ی فعالیت شما ) می‌تواند در کسب ایده جدید موثر باشد.

پس برای شناخت و تسلط بهتر بر جواب تولید محتوا چیست؛ باید دنیای وسیع و گسترده‌ی آن را رصد نمایید. تا در نهایت به کشف بزرگی و قدرت آن بر بستر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پی ببرید. به قول معروف می‌توان به این جمله اکتفا نمود که: تولید محتوا پادشاه است.

5 نکته برای شناخت دقیق هدف تولید محتوا

1. تولید محتوا اعتماد ایجاد می‌کند

صرفا به خاطر تولید محتوا، محتوا تولید نکنید. محتوایی با ارزش برای بینندگان خود فراهم کنید. شاید محتوایی تولید کنید که مخاطبان خود را در مورد موضوع خاصی آموزش دهد. یا شاید محتوای طنز یا سرگرمی روزانه برای آنها تولید کنید. وقت مخاطبان خود را ارزشمند بشمارید.

ثابت ماندن در ارائه محتوای شگفت‌انگیز باعث می‌شود که مخاطبان شما برگردند و شما و خدمات شما را بشناسند. هرچه شخصی زمان بیشتری را برای مشاهده محتوای شما سرمایه گذاری کند، بیشتر با شما آشنا و اعتماد او به شما بیشتر می‌شود.

2. تولید محتوا باعث شناخت برند می‌شود

با ایجاد مداوم محتوای جدید، کتابخانه‌ای از تصاویر و منابع شگفت انگیزی ایجاد می‌کنید که برند شما را تعریف می‌کند. همه این تکه‌های محتوا در کنار هم چیزی است که برند شما را ایجاد می‌کند. هر بار که فردی روی مقاله یا تصویر شما کلیک می‌کند، به رسمیت شناختن نام را القا می‌کنید. با ارائه محتوایی که با نام تجاری شما هماهنگ است کار شما به طور قابل تشخیصی متعلق به شما خواهد شد. در نهایت، زمانی که شخصی به نوع محصول یا خدمات شما نیاز دارد، شما در ذهن او خواهید بود.

از تصاویر قدرتمند و خلاقانه‌ای استفاده کنید که زیبایی شناسی برند شما را نشان می‌دهد. این به ویژه برای رسانه‌های اجتماعی مهم است، زیرا اگر تصویری فوراً توجه مخاطبان را جلب نکرد، به راحتی می‌توانند از سایت شما خارج شده و به سایت رقیب شما سر بزنند.

شما نباید فکر کنید که این محتوا شما برای یک بار استفاده می شود و سپس برای همیشه از بین می رود، درست است؟ اگر متوجه شدید که تصویر یا مقاله خاصی نظر مخاطبان را به خود جلب کرده، دوباره آن را در ادامه پست کنید. ایجاد آگاهی از برند یک تلاش انباشته است، بنابراین اگر محتوایی آنطور که انتظار داشتید موفق نشد ناامید نشوید.

3. تولید محتوا به سئو کمک می‌کند

اگر از سئو استفاده می‌کنید، شانس خود را برای یافتن مشتری بالقوه افزایش می‌دهید. از کلمات کلیدی در هر تصویر و مقاله‌ای که با برند شما مرتبط است استفاده کنید. هنگامی که شخصی آن کلمات کلیدی را در موتور جستجو جستجو می‌کند، وب سایت شما در نتایج نشان داده می‌شود.

شروع سئو ممکن است کمی طول بکشد، به همین دلیل است که اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، از هم اکنون شروع کنید. به پست‌های وبلاگ قدیمی خود بازگردید و با افزودن کلمات کلیدی در مقالات و تصاویر خود، آنها را اصلاح کنید.

4. تولید محتوا سرنخ ایجاد می‌کند

هر بار که محتوای جدیدی را به اشتراک می‌گذارید، شانس خود را برای نمایش آثارتان در مقابل دیدگان جدید افزایش می‌دهید. وقتی با محتوای خود علاقه شخصی را برانگیختید، در حال ایجاد آن رابطه اولیه یا ایجاد یک سرنخ هستید. اطمینان حاصل کنید که از شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک گذاری محتوای خود استفاده می‌کنید. اینستاگرام و پینترست را بهترین منابع برای تولید سرنخ است. ببینید کدام کانال‌ها برای کسب و کار شما بهترین کار را دارند و تمرکز خود را روی آنها متمرکز کنید.

5. تخصص شما را ایجاد می‌کند

چه چیزی شما را در رشته خود بهترین می‌کند؟ چرا کسی باید شما را به جای رقیب انتخاب کند؟ خرد خود را به رخ بکش! علاوه بر کمک به مشتریان بالقوه برای حل یک مشکل، ایجاد منظم محتوا راهی عالی برای تعیین میزان دانش شما در زمینه کاری است. اگر متخصص سئو هستید، در مورد راه‌هایی که می‌توانید سئو را بهبود ببخشید صحبت کنید. اگر طراح داخلی هستید، بایدها و نبایدهای اساسی ایجاد فضا را آموزش دهید.

موضوعات خود را عمیقاً مورد بحث قرار دهید و به مشتری بالقوه خود ثابت کنید که در زمینه کاری خود متخصص هستید. زمانی که تولید محتوا راهی برای متمایز شدن بود، اکنون یک تکنیک بازاریابی ضروری برای هر کسب و کار آنلاین در دنیای مدرن است. محتوایی ایجاد کنید که الهام بخش، آموزنده یا سرگرم کننده برای مخاطبان شما باشد. از عکس‌های با کیفیت بالا برای برجسته شدن استفاده کنید و از کلمات کلیدی مرتبط در مقالات خود استفاده کنید. در نهایت، مخاطبان به شما اعتماد خواهند کرد. مهم‌تر از همه، داشتن یک برنامه منظم برای ایجاد محتوا برای اطمینان از اینکه شما یک جریان ثابت از سرنخ‌ها دارید، ضروری است.

برخی از نواع تولید محتوا

پست‌های وبلاگ

پست‌های وبلاگ سنگ بنای بازاریابی محتوا هستند. آنها آگاهی از برند را ایجاد می‌کنند و تعامل با مشتریان شما را افزایش می‌دهند. وقتی به نحوه کار وبلاگ‌ها نگاه می‌کنیم این واضح است: آنها پلتفرمی را ارائه می‌دهند که آنقدر همه کاره است که می‌توان از آن برای انتشار انواع محتوا به سریع‌ترین و آسانترین راه ممکن استفاده کرد. ابزارهایی مانند وردپرس از جعبه آماده می‌شوند و می‌توانند به شما در ایجاد وبلاگ در چند دقیقه کمک کنند. این روش ارزان برای بازاریابی برند شما کاملاً بر اساس کیفیت محتوایی است که ارائه می‌دهید. هرچه یک پست وبلاگ مفصل‌تر، دقیق‌تر و به‌روزتر باشد، احتمالاً نتایجی را که کسب‌وکار شما می‌خواهد به دست می‌آورد.

اینفوگرافیک

بسیاری از ایده‌های پیچیده که ممکن است برند شما بخواهد به مشتریان خود ارائه دهد، توضیح آن‌ها تنها با استفاده از یک پست وبلاگ بسیار سخت است. گاهی اوقات برای اینکه بتوانید راه حل‌های خود را به درستی توضیح دهید، به تصاویری نیاز دارید. اینفوگرافیک‌ها روش‌های بصری برای ارائه ایده‌ها هستند. معمولاً، آنها نقاط و اعداد را در اولویت قرار می‌دهند، به جای محتوای طولانی که بیشتر در پست‌های وبلاگ می‌بینید. اینفوگرافیک روش خوبی برای نشان دادن یک ایده پیچیده به مشتری است، بدون اینکه نیازی به تکیه بر کلمات زیادی برای انجام آن باشد.

فیلم‌ها

چه کسی دوست ندارد ویدیوهای سریع با موضوعات جالب را تماشا کند؟ از زمان رایج شدن اتصالات پهن باند و ظهور عصر یوتیوب، اینترنت هرگز مثل قبل نبوده‌است. این به این دلیل است که در چند سال گذشته بیشتر و بیشتر محتوای تولید شده به سمت ویدیوها هدایت شده‌است. تولید ویدیوها سخت است، اما بهترین نتایج را ایجاد می‌کنند. اگر شرکت شما بتواند محتوای ویدیویی خوبی ایجاد کند، احتمال اینکه امروزه فقط روی محتوای نوشتاری سرمایه‌گذاری کند، تبدیل و پیشتاز خواهد شد.

کتاب‌های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی نیز جایگزینی برای تولید محتوا در اینترنت هستند. آنها متون طولانی هستند که به یک دلیل مهم بیشتر از پست‌های وبلاگ انجام می‌دهند. برای دانلود کتاب الکترونیکی، مشتریان باید اطلاعاتی در مورد خودشان، مانند آدرس ایمیل و نام، به شرکت شما ارائه دهند. با در دست داشتن این اطلاعات، شرکت شما می‌تواند به راحتی فرآیند پرورش را طی کند و محتوای بیشتری را به مشتریان ارائه دهد که احتمالاً آنها را درگیر می‌کند. کتاب‌های الکترونیکی با موضوعات محبوب می‌توانند علاقه زیادی به محصولات و خدمات شرکت شما ایجاد کنند، و به همین دلیل است که باید روی این نوع محتوا سرمایه‌گذاری کنید.

رویدادهای تعاملی و محتوا

اگر یک راه مطمئن برای ایجاد اعتماد مشتری وجود داشته باشد، آن تعامل مستقیم با آنهاست. این همیشه به صورت روزانه امکان پذیر نیست، اما انواع خاصی از بازاریابی محتوا بهترین چیز بعدی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، وبینارها راهی عالی برای تعامل مستقیم با مخاطبان هستند. با استفاده از برنامه‌های پخش زنده برنامه ریزی شده، شرکت شما می‌تواند از فرصتی برای آموزش بینندگان و همچنین پاسخگویی به سوالات آنها در زمان واقعی برخوردار باشد.

پس از آن، می‌توانید ضبط‌های پخش خود را در دسترس بینندگان بعدی قرار دهید که ممکن است سؤالات مشابهی داشته باشند. اما در مورد خوانندگانی که در زمان‌های دیگر به پاسخ‌های سریع نیاز دارند چه می‌شود؟ ویژگی‌های چت می‌تواند راه خوبی برای در دسترس قرار دادن دائمی خود باشد، حتی اگر از ابزارهایی مانند ربات‌های گفتگو استفاده می‌کنید. برخی خدمات به شما این امکان را می‌دهد که تابلوهای مکالمه را در وب سایت خود ایجاد کنید تا به بازدیدکنندگان کمک کند تا به سؤالات خود در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهند.

رسانه‌های اجتماعی

چرا منتظر بمانید تا مشتریانتان به سراغ شما بیایند در حالی که می‌توانید به سراغ آنها بروید؟ این روزها، برای یافتن تقریباً کسی، لازم نیست خیلی بیشتر از رسانه‌های اجتماعی جستجو کنید. بنابراین، جای تعجب نیست که انواع مختلفی از ابزارهای بازاریابی محتوا به طور خاص برای جذب مخاطبان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد شده‌اند. جذب یک خواننده جدید به وب سایت شرکت شما برای اولین بار می‌تواند به اندازه کافی سخت باشد. هنگامی که آنها وارد شدند، هدایت آنها به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی شما می‌تواند راهی عالی برای گفتن اینکه چگونه ارتباط خود را حفظ کنند، باشد.

با به‌روزرسانی مکرر نمایه شرکت خود در پلتفرم‌های مختلف، می‌توانید فوراً به مخاطبان خود درباره محتوای جدید، به‌روزرسانی‌های هیجان‌انگیز یا پیشنهادهای تبلیغاتی هشدار دهید. پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نیز مکانی عالی برای تولید سرنخ‌های جدید هستند. انجام تبلیغات هدفمند در پلتفرم‌های مختلف می‌تواند راهی مفید برای نشان دادن برند شما در مقابل بینندگانی باشد که به احتمال زیاد به آنچه شما ارائه می‌دهید علاقه‌مند هستند.

خبرنامه‌ها و لیست‌های ایمیل

جلب توجه مخاطبان شما عالی است، اما مدیریت درازمدت نگه داشتن آن می‌تواند واقعاً یک چالش واقعی به نظر برسد. خبرنامه‌ها و لیست‌های ایمیل می‌توانند به شما کمک کنند تا نام شرکت شما به طور مرتب در معرض دید مشتریان شما قرار گیرد. حتی اگر مشترکین شما همیشه همه ایمیل‌ها را باز نمی‌کنند، یک نگاه به نام شرکت شما در ستون فرستنده می‌تواند کافی باشد تا به آنها یادآوری کند که اگر زمانی به شما نیاز داشته باشند، همیشه آنجا هستید.

با این اوصاف، جذب هرچه بیشتر مشترکین برای باز کردن محتوای ایمیل شما حتی بهتر است! بخش بزرگی از دستیابی به چنین موفقیتی به این بستگی دارد که مطمئن شوید محتوای شما سرگرم کننده، مرتبط و آموزنده است. اما نوع محتوایی که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به اهداف شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید خود را به عنوان یک رهبر در صنعت خود معرفی کنید، ممکن است به طور مرتب پیوندهایی به آخرین عناوین اخبار اضافه کنید.

این نه تنها خدمات ارزشمندی را ارائه می‌دهد که خوانندگان شما می‌توانند به آن وابسته باشند، بلکه نیاز به تولید مداوم تمام محتوای شما را نیز از بین می‌برد. اگر شرکت شما رویکرد فعال‌تری برای به‌روزرسانی محتوا دارد، یک خبرنامه می‌تواند راهی عالی برای اطلاع خوانندگان از زمان انتشار ویژگی‌های جدید باشد. همه چیز در مورد یافتن بهترین راه برای ارتباط مداوم با مخاطبان است.

نتیجه گیری

با ایده‌های خوب، کسب و کار شما می‌تواند با تبلیغات سنتی در هزینه‌های زیادی صرفه جویی کند و از تکنیک‌هایی مانند سئو استفاده کند تا مطمئن شود محتوای شما به طور ارگانیک به دست مخاطبان می‌رسد. اگرچه ایجاد مطالب بازاریابی محتوا می‌تواند طولانی مدت باشد. از اعداد اولیه خود خجالت نکشید زیرا در طول زمان تمایل به رشد دارند و تنها نشانگر پتانسیل بازاریابی محتوا برای برند شما هستند.

در صورتی‌که قصد داشته‌باشید تولید محتوا انجام دهید، پیشنهاد ما انتخاب سایت رایا مارکتینگ می‌باشد زیرا با داشتن نویسندگان متخصص، سفارش شما را با حفظ کیفیت تحویل خواهند داد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.