مقالات آموزشی

رعایت نکاتی که ما را در داشتن تولید محتوا جذاب هدایت می کند

مفید بود؟

نکته‌ی خوبی که می‌توان، به جرات در مورد تولید محتوا جذاب و کاربردی خاطر نشان کرد؛ این است که همواره می‌توانید عده‌ی کثیری را بیابید، که به دنبال آن هستند. تولید محتوا جذاب و ایده آل ویژگی‌هایی دارد؛ که نمی‌توان پس از مدت مشخصی آن را منسوخ شده دانست. تعامل بر اثر تولید محتوا جذاب رخ می‌دهد. و همین مسئله نکته‌ی کوچکی نیست و نمیتوان برای ارائه نمودن آن به بهترین شکل، وقت را تلف نمود.

مزیت بازاریابی به واسطه تولید محتوا جذاب و مفید مشخص می‌شود. شما می‌توانید تولید محتوا جذاب را آغاز کنید. و مطمئن باشید که این موضوع، باعث الهام بخشی، ایجاد مشارکت، ایجاد ارتباط و درگیر کننده خواهد بود. نکته‌ی قابل توجه در این ماجرا این خواهد بود؛ که تولید محتوا جذاب همواره انتظار مخاطب را بالا می‌برد. و از طرفی نیاز او به دریافت مطلب را نیز افزایش خواهد داد. شاید به جرات بتوان اظهار کرد؛ که تولید محتوا جذاب عامل اصلی عدم توقف در رشد مخاطب است. اما سوالی که در این میان پیش می‌آید؛ چگونگی تولید این نوع محتواست. در ادامه به پاسخ این پرسش خواهیم پرداخت.

نکات تولید محتوای جذاب

تولید محتوا جذاب باید همواره تعاملی باشد

واژه‌ی تعامل از سروکار داشتن با مخاطب و واکنش در زبان فارسی می‌آید. داشتن واکنش با مخاطب نیز از تولید محتوا جذاب بدست می‌آید. این نوع مطالب، محتوایی باید باشند؛ که از ابعاد بصری، مختصرو در دسترس برای تقاضا و پلتفرم‌های مختلف تشکیل شده‌اند. درک تعاملی بودن در تولید محتوا جذاب از رعایت همین نکات ساده برمی‌آید.

محتوای جذاب باید مانند یک فیلم یک داستان را روایت کند. داستانی که تمام اصول مربوط به محتوا نویسی جذاب در آن لحاظ شده باشد. اصولا این نوع محتواها تجربیات مشارکتی برای مخاطب با توجه به نظرات آنان، برای افزایش تعامل و وفاداری تمرکز دارند. بنابراین شما می‌توانید از نظرات مخاطب در مورد آن به سادگی آگاه شوید. خلاقیت به خرج دادن در این رابطه بخش مهمی از آن است. بسته به محتوایی که تولید می‌کنید به خرج دادن این خلاقیت می‌تواند مختلف باشد. استفاده از کلمات و متون ساده اما موثر می‌تواند؛ در کنار ترکیب آن با دیگر عناصر مفید باشد.

البته یکپارچه سازی تولید محتوا جذاب نباید با شلختگی و بی توجهی در انتخاب عناصر مختلف اشتباه شود. با این حال اختصاص زمان کافی و جستجو در منابع موجود می‌تواند شما را به خلاقیت نزدیک کند. بهتر است برای این کار یک لیست روزانه داشته باشید. و موضوعاتی که به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید.

تولید محتوا جذاب همواره نیازمند موضوعی جذاب‌تر است

عمل کردن به صورت حرفه‌ای کلید تولید محتوا جذاب است. یافتن موضوع جذاب و خلاقانه امری دشوار نیست. هر موضوع جدیدی در کنار موضوعات سابق و موجود در سراسر وب سایت شما به وجود می‌آید. این مسئله از به روز نگه داشتن اطلاعات در صنعت و حرفه خودتان ایجاد می‌شود. همچنین استفاده از مطالعات موجود می‌تواند به جرقه این موضوع کمک کند.

در کنار یافتن موضوع جدید برای تولید محتوا جذاب باید به عناوینی که انتخاب می‌کنید دقت کنید. تیترهای جذاب همیشه با توجه به موضوع تولید نمی‌شوند. و باید برای خلق آنها نیز استراتژی‌ها و نکات لازم را به خرج داد. به خرج دادن اغراق یا جزئی نگری در مورد یک موضوع کلی می‌تواند کمک کننده باشد. بکار بردن تشخیص و استعاره نویسی در کنار نقل نیز می‌تواند به تولید محتوا جذاب و کاربردی‌تان کمک کند. از طرفی دیگر این موضوع کمک می‌کند تا مخاطب را به دنبال خود بکشید. یعنی کاری کنید که او به تیتر خوانی بسنده نکرده و محتوا را دنبال نماید.

تولید محتوا جذاب و سریالی برای تحریک مخاطب

در کنار رعایت قواعد و اصول مربوط به نگارش و تولید محتوا جذاب باید به ادامه دار نمودن یک موضوع هم توجه کنید. البته اغراق در این مسئله جایز نیست. با این حال می‌توانید از خاصیت تحریک حس جستجوگر مخاطب به نفع خویش استفاده کنید. تولید محتوا جذاب و سریالی هم به ادامه دار شدن ارتباط مخاطب با مطلب کمک می‌کند؛ هم جنبه‌ی توجه به موضوع اطلاعات و جزئیات بیشتری را به وی ارائه خواهید داد.

برای تولید محتوا جذاب و کاربر پسند به صورت سریالی می‌توانید موضوع خلاقانه‌ای را انتخاب کنید که قابلیت ادامه یافتن را، داشته باشد. بسیاری از موضوعات در یک جمع بندی کلی می‌توانند؛ به طور مفید و جامع به پایان برسند. اما برخی دیگر از موضوعات نیاز به تولید محتوا بیشتر دارند. بنابراین می‌توان در کنار تولید محتوا غیر دنباله دار، به این قابلیت نیز اندیشید و با توجه به نیازهای موجود در استراتژی تولید محتوا، به تحریک مخاطب از این رابطه پرداخت.

تولید محتوا جذاب و نکته سنج برای دریافت توجه بیشتر

تولید محتوا جذاب و خلاق همواره به توضیح و ارائه اطلاعات خلاصه نمی‌شود. لازم نیست تا همیشه موضوع جدید و تعامل برانگیز خود را برای ارائه حقیقت یا فکت‌های متنوع داشته باشید. گاهی تولید محتوا نکته سنجی می‌تواند به روند تعامل بیشتر مخاطبان با شما کمک کند.

البته توجه به این موضوع بسته به کلیات وب سایت و مخاطبان‌تان وابسته است. بنابراین برای تولید محتوا جذاب و حاوی نکته‌های دریافت شده از موضوعات جنجالی و حساس روز بهتر است؛ این مسئله را مد نظر داشته باشید. حتی در این رابطه نیز می‌توانید با ارائه نمودن نظرات کاربران و مخاطبان در مورد موضوع خلاقانه و نکته سنج خود، محتوای بعدی را تولید نمایید. البته در نهایت این شما هستید که می‌توانید تصمیم بگیرید؛ چه نوع تولید محتوا جذاب برایتان قابل قبول است.

در زیر یک فرآیند 4 مرحله‌ای وجود دارد که می‌توانید از آن برای ایجاد محتوای جذاب برای مخاطبان خود استفاده کنید

مرحله 1: پرسونا خریدار را ایجاد کنید

اولین قدم برای ایجاد محتوای جذاب این است: مخاطبان خود را بشناسید. شما باید زبان، خواسته‌ها، چیزهایی که آنها را جذب می‌کند و چیزهایی که دوست ندارند را بیاموزید. بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد پرسونای خریدار است.

پرسونا خریدار شخصیت فرضی است که نماینده مشتری احتمالی شما است. با ایجاد آن، می‌توانید نگرش و دیدگاه مخاطبان خود را بهتر درک کنید و محصولات، خدمات و محتوای مرتبط را توسعه دهید. پرسونا خریدار همچنین به شما امکان می‌دهد مکان‌هایی را پیدا کنید که مشتریان احتمالی شما در آنجا حضور دارند و مشغول فعالیت هستند. این کار به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید از کدام کانال‌های بازاریابی برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید.

مرحله 2: مشکلات و دغدغه مخاطب خود را بیابید

هنگامی که پرسونای خریدار خود را ایجاد کردید، گام بعدی برای تولید محتوا جذاب این است که مشکلات مخاطبان خود را پیدا کنید تا بتوانید محتوای مناسب با مشکلات آنها را ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که بهترین محتوا مطالبی است که مخاطب شما بتواند آن را بخواند، بفهمد و برای حل یک مشکل خاص از آن استفاده کند. راه‌های مختلفی برای یافتن مشکلات و دغدغههای مشتریان وجود دارد. سه منبع زیر موثرترین و کم هزینه‌ترین هستند:

Quora: Quora یک انجمن پیشرفته است که در آن متخصصان دائماً سؤالات خود را در مورد موضوعات مختلف ارسال می‌‎کنند. این سایت برای یافتن و بررسی سوالاتی که مخاطبان شما در رابطه با موضوع مد نظر شما می‌پرسند بسیار مفید است.

شبکه‌های اجتماعی: با استفاده از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، گوگل پلاس و غیره، می‌توانید از فالوورهای خود در مورد مشکلاتشان بپرسید. همه به سوالات شما پاسخ نمی‌دهند، اما حتی چند پاسخ ارزشمند و ایده‌های تازه‌ای که میان پاسخ‌ها وجود دارد را می‌توان برای تولید محتوا جذاب ارائه داد.
Qeryz: Qeryz
یک سرویس مبتنی بر وب است که به شما امکان می‌دهد “مصاحبه‌های کوچک” ایجاد کنید و آنها را در وبلاگ خود قرار دهید. با استفاده از سوالات استراتژیک برای مصاحبه‌ها، می‌توانید چیزهای زیادی در مورد آنچه خوانندگان به آن فکر می‌کنند و مشکلات آنها یاد بگیرید.

مرحله 3: فهرستی از ایده‌های موضوعی ایجاد کنید

تولید محتوا جذاب همیشه با موضوع مناسب شروع می‌شود. اگر موضوعی انتخاب کنید که بهینه نباشد، محتوای شما عملکرد خوبی نخواهد داشت. هنگامی که با استفاده از توصیه‌های مرحله 2، شناخت لازم را از مخاطبان خود بدست آورده‌اید، سپس می‌توانید فهرستی از موضوعات پیرامون آن اطلاعات ایجاد کنید. صفحه گسترده Idea Generator مکانی عالی برای طوفان فکری و ذخیره ایده‌های موضوعی است. هر بار که ایده جدیدی دارید، مهم نیست که چقدر کوچک یا تصادفی باشد، به صفحه خود بروید و آن را ذخیره کنید.

فرض کنید یک وبلاگ باغبانی راه اندازی کرده‌اید، و متوجه شده‌اید که مخاطبان شما با مراقبت از گیاهان و ساخت گلخانه مشکل دارند. پس نحوه استفاده از این دانش برای ایجاد محتوا را بدست آورده‌اید.

ابتدا به BuzzSumo بروید و کلمات کلیدی خود را تایپ کنید. برای وبلاگ باغبانی شما، کلمات کلیدی ممکن است «مراقبت از گیاه» یا «گلخانه» باشد. BuzzSumo محبوب‌ترین محتوا را برای آن کلمه کلیدی به شما ارائه می‌دهد که بر اساس تعداد اشتراک گذاری‌ها مرتب شده‌است. این به شما انواع موضوعاتی را نشان می‌دهد که عملکرد خوبی دارند. سپس، صفحه گسترده Idea Generator خود را باز کنید و تمام ایده‌های موضوعی را که در BuzzSumo یافتید ذخیره کنید.

دوم، به Topsy بروید و روند را تکرار کنید. Topsy محبوب‌ترین محتوا را برای کلمات کلیدی خاص به شما نشان می‌دهد. بر خلاف BuzzSumo، Topsy همچنین محبوب‌ترین پست‌های رسانه‌های اجتماعی را به شما نشان می‌دهد. این به شما درک عمیق‌تری از آنچه مخاطبان شما دوست دارند بخوانند و به اشتراک بگذارند، می‌دهد. مجدداً به صفحه گسترده Idea Generator خود بروید و اطلاعات آماری را که در Topsy یافتید ذخیره کنید.

اکنون فهرستی از ایده‌های محتوایی دارید، زیرا روی محتوایی تمرکز کرده‌اید که می‌دانید مردم دوست دارند بخوانند و به اشتراک بگذارند. اگر محتوای تازه و جذابی پیرامون این موضوعات ایجاد کنید، به احتمال زیاد مخاطبان هدف شما نیز مطالب شما را می‌خوانند و به اشتراک می‌گذارند. توصیه می‌کنم یک جلسه با تیم خود برنامه‌ریزی کنید تا ایده‌های محتوایی را بر اساس فهرستی که ایجاد کرده‌اید شروع به طوفان فکری کنید. هنگامی که موضوعاتی را آماده کردید، وقت آن است که به مرحله بعدی بروید.

مرحله 4: از روش CURVE برای تولید محتوای جذاب استفاده کنید

در این مرحله باید درک کاملی از مخاطبان خود داشته باشید و فهرستی از ایده‌های موضوعی را داشته باشید. اکنون زمان آن است که شروع به تولید محتوا جذاب کنید. فرقی نمی‌کند ویدیو، مقاله، پادکست یا تصویری را به اشتراک بگذارید، روش CURVE محتوای شما را برجسته می‌کند.

CURVE مخفف:

 C= کنجکاوی

U = فوریت

R = ارتباط

V = ارزش

E = احساس

شما به هر پنج عنصر CURVE در هر قسمت از محتوا نیاز ندارید، با این حال، همیشه سعی کنید محتوای شما سه عنصر آخر را شامل شود مرتبط، با ارزش و احساسی بودن. این‌ها مهم‌ترین عناصر محتوا هستند که خوانندگان را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

مزایای تولید محتوای جذاب

تعریف واقعی محتوای با کیفیت خوب نوشتن است که نه تنها به شما امکان می‌دهد به طور ارگانیک آنلاین در SERP ها پیدا شوید، بلکه در سطح احساسی، فکری و ارزشی برای خوانندگان خود جذابیت دارد. برای اینکه واقعاً نتایج حاصل از نوشتن محتوای با کیفیت بالا را ببینید، باید از داده‌های کلیدواژه و SEO استفاده کنید و در عین حال خواننده را به سمت خود بکشانید و آنها را متقاعد کنید که شما واقعاً یک معامله واقعی هستید.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا تولید محتوا برای کسب و کار شما به عنوان یک کل مهم است. به عنوان مثال، محتوای خوب نوشته شده (مخلوط با یک استراتژی کلیدواژه عالی) می‌تواند بک لینک به سایت شما ایجاد کند، که به نوبه خود می‌تواند به افزایش رتبه شما برای کلمات کلیدی خاص در SERP ها کمک کند. به جای پرداخت هزینه برای تبلیغات هر ماه، نوشتن محتوا برای سئو می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق جستجوها به طور ارگانیک پیدا شوید به طور بالقوه در بودجه بازاریابی شما صرفه جویی می‌کند.

دوم، و مهم‌تر از همه، محتوای با کیفیت خوب می‌تواند به شدت بر دیدگاه خریدار بالقوه از کسب و کار شما تأثیر بگذارد، و اینکه آیا آنها می‌خواهند با شما تجارت کنند یا نه. در پرتو آن، برخی از داده‌ها را جمع‌آوری کرده‌ایم تا با شما به اشتراک بگذاریم که سه دلیل اصلی است که چرا ایجاد محتوای خوب از منظر اصلی مهم است از دیدگاه خواننده.

محتوای عالی تصویر برند را بهبود می‌بخشد

تحقیقات نشان می‌دهد که مشتریان بر اساس برندی که می‌توانند با آن شناسایی شوند یا احساس خوبی نسبت به آن داشته باشند، خرید می‌کنند. در بیشتر موارد، فرصتی برای برندها برای ایجاد حس مثبت با مشتریان بالقوه خود از طریق اولین تأثیری است که محتوای محتوای آنها بر روی آنها می‌گذارد. حقیقت این است که اولین برداشت فقط یک بار اتفاق می‌افتد، و در عصر دیجیتالی که در آن زندگی می‌کنیم، محتوا رسانه اصلی است که در نهایت اولین تاثیر را بر خوانندگان/خریداران بالقوه می‌گذارد.

محتوای خوب باعث افزایش اعتماد می‌شود. بنابراین، خوانندگان چقدر به شرکت‌هایی که محتوای خوب تولید می‌کنند اهمیت می‌دهند؟ در یک نظرسنجی، بسیاری از مصرف کنندگان گفتند که احساس بهتری نسبت به شرکتی دارند که محتوای با کیفیت خوب را به صورت ثابت ارائه می‌دهد. این آمار نشان می‌دهد که اینترنت چقدر نقش مهمی در پیام‌رسانی برند و تصویر کلی برای مصرف‌کنندگان دارد. این واقعیت که بیش از نیمی از مصرف کنندگان احساس بهتری نسبت به برندی دارند که محتوای سفارشی و باکیفیت را به صورت ثابت ارائه می‌کند، باید انگیزه کافی برای هر شرکتی باشد تا مطمئن شود که محتوای خوبی تولید می‌کند که خوانندگان بتوانند با آن آشنا شوند. این اعتماد را بهبود می‌بخشد، که در نهایت می تواند منجر به وفاداری تجاری در بلندمدت شود.

محتوای با کیفیت بالا می‌تواند بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد

اگر این فرض را دارید که تبلیغات بیشتر از محتوای مقاله در وب روی خریداران تأثیر می‌گذارد، اشتباه می‌کنید. در واقع، از هر 10 مشتری، 7 نفر ترجیح می‌دهند به جای تبلیغات، درباره یک شرکت یا برند از طریق محتوای مقاله یاد بگیرند. این مجموعه اطلاعات نشان می‌دهد که محتوای مقاله از طریق وبلاگ شرکت، یا سایر رسانه‌های بازاریابی محتوا، روشی ترجیحی برای مشتریان برای یادگیری محصولات و خدمات است. به همین دلیل، اهمیت محتوای خوب در وبلاگ شما در بالاترین حد خود قرار دارد.

 یکی از دلایل اصلی اینکه محتوای مقاله رسانه‌ای عالی برای یادگیری در مورد شرکت‌ها است این است که می‌توانید صدا، سبک و داستان بیشتری نسبت به صفحات وب معمولی حرفه‌ای داشته باشید. نوشتن محتوای مقاله خوب راهی برای اجازه دادن به مصرف کنندگان به شخصیت و ارزش‌های اصلی شما به عنوان یک تجارت و ارتباط با آنها در سطح شخصی، نه صرفاً یک شرکت است. بیشتر مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند با کسی کار کنند که آن‌ها را همتا می‌دانند، یا چیزی با او مشترک هستند. ایجاد محتوای با کیفیت خوب با داستان سرایی عالی راهی عالی برای انجام این کار است.

 روی نوشتن محتوای وب خوب که به سوالات پاسخ می‌دهد تمرکز کنید. با توجه به اینکه محتوای مقاله یک رسانه توزیع کننده دانش تأثیرگذار است، اطمینان از اینکه محتوای مقاله شما به سؤالات خاص کاربر پاسخ می‌دهد، بیش از هر زمان دیگری مهم است. وبلاگ‌های عمومی این روزها با خوانندگان کم نمی‌کنند، بنابراین با ارائه پاسخ به سؤالات آنها در مورد محصولات و خدمات خود، ارزش واقعی ایجاد کنید تا اعتماد ایجاد کنید و این تصور را ایجاد کنید که برای کمک به آن‌ها حاضرید. پست‌های اطلاعاتی و همیشه سبز به جای فروش، مفید هستند و به ایجاد اعتماد و اقتدار در برند شما به جای تحقیر کمک می‌کنند.

محتوای مفید در اولویت در نظر گرفته می‌شود

اگر محتوای شما ارزش ارائه می‌دهد و برای مشتریان فعلی و آینده مفید است، شانس بسیار بیشتری برای افزایش نام تجاری خود، بهبود اعتبار خود و بستن فروش دارید. هرچه محتوای با کیفیت بهتری بتوانید منتشر کنید، شانس شما برای افزایش تصاعدی این سه مورد بیشتر است. همانطور که آمار نشان می دهد، شکی وجود ندارد که محتوای خوب، هنگام ارائه ارزش به مشتریان، برای خوانندگانی که سعی در تصمیم گیری در مورد محصول یا خدماتی که می‌خواهند خریداری کنند، بسیار مفید است.

سخن آخر

یکی از کلیدهای اصلی برای ایجاد محتوای خوب به عنوان یک شرکت یا برند، درک مخاطبانی است که آنچه می‌نویسید را می‌خوانند. شما باید روی ایجاد وبلاگ‌ها، مقالات، کتاب‌های الکترونیکی و مطالعات موردی که آنها می‌خواهند بخوانند، تمرکز کنید، نه آن‌هایی که آشکارا کلمات کلیدی را هدف قرار می‌دهند. مصرف کنندگان بالقوه می‌خواهند احساس کنند که از کسی که می‌شناسند، به او اعتماد دارند و می‌توانند به او اعتماد کنند، خرید می‌کنند. اگر آنها را از طریق نوشتن محتوای سئو که بیش از حد تبلیغاتی یا فروش است خاموش کنید، ممکن است شانس دیگری برای برنده شدن در تجارت آنها نداشته باشید.

اهمیت محتوای عالی را نمی‌توان دست کم گرفت. با درک اینکه خوانندگان شما چه کسانی هستند، چه چیزی باعث رفتار آن‌ها می‌شود و چرا خرید می‌کنند، می‌توانید محتوای خوبی بسازید که به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهد، نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند و اولین برداشت عالی ایجاد می‌کند. برای نوشتن محتوای خوب برای سئو به کمک نیاز دارید؟ با سایت رایا مارکتینگ تماس بگیرید تا شما را یاری کنیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.