مقالات آموزشی

آشنایی با رعایت چند نکته ساده تولید محتوا

مفید بود؟

تولید محتوا خلاق و جدید برای تبدیل شدن به یک منبع موثق و متخصص در حوزه صنعت خود، در کسب و کاری که مشغول فعالیت، یا در حال راه اندازی آن هستید، اهمیت دارد. این موضوع کمک می‌کند؛ تا بهتر دیده شوید. اما تولید محتوا خلاق زمان، تلاش و انضباط خاصی را می‌طلبد. کسب تجربه و شناخت نکات مهم و ساده برای تولید محتوا خلاق از جمله مواردی است؛ که باید در نظر گرفته شوند.

بطور کلی در فضای مجازی و بستر اینترنت، ما محتوای خلاقانه ایجاد می‌کنیم، تا به نوعی به عنوان یک رقیب جدی در حوزه کاری خود شناخته شویم. بنابراین خوانندگان، محتوای تولید شده را بسیار دوست خواهند داشت، و قدم بعدی به نوعی تبلیغ به واسطه محتوا خواهد شد. از نکات زیر برای تولید محتوا خلاق و عالی استفاده کنید. تا به زودی به عنوان یک رهبر فکری مخاطبانی را جذب کنید که مشتاق حل چالش‌ها و مشکلات خود هستند.

محتوای خلاقانه چیست؟

محتوا خلاق یک اصطلاح گسترده است که به انواع مختلف رسانه‌هایی که شرکت‌ها برای برقراری ارتباط و تبلیغ محصولات و خدمات خود و خود برند استفاده می‌کنند، اشاره دارد. این شامل انواع قالب‌های محتوا مانند وبلاگ‌ها، کتاب‌های الکترونیکی، عکس‌ها و بروشورها می‌شود، اما همچنین دارای  رسانه‌ای غنی مانند ویدئوهای تبلیغاتی، تبلیغات دیجیتال و عکاسی است.

محتوا خلاق را می توان در داخل، معمولا توسط تیم طراحی تولید کرد، اما برندها گاهی اوقات ترجیح می دهند از خدمات تخصصی یک آژانس تولید محتوا خلاق استفاده کنند. برای تولید محتوای خلاقانه با کیفیت بالا که برند را به طور موثر تبلیغ می‌کند، سازمان‌ها می‌توانند به تعدادی از محصولات و نرم‌افزارهای طراحی شده برای پشتیبانی از خدمات خلاقانه و ساده‌سازی فرآیندهای گردش کار تکیه کنند. حفظ ثبات برند هنگام تولید هر نوع محتوای خلاقانه بسیار مهم است، به همین دلیل است که برندها برای محافظت از هویت برند خود از دستورالعمل های دقیق برند پیروی می کنند.

از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا کانال‌های سنتی‌تر، تولید محتوا خلاق به هر استراتژی بازاریابی محتوا کمک می‌کند. تولید و به اشتراک گذاری محتوا خلاق مزایای مختلفی دارد. به ایجاد اعتماد و ارتباط با مشتریان کمک می کند، آگاهی از محصول و برند را افزایش می دهد، نام تجاری را ترویج می کند و فروش و تبدیل را افزایش می دهد. برندهای پرمشغله در هر اندازه و بخش می توانند با استفاده از اتوماسیون خلاق، محتوا خلاق را به سرعت و در مقیاس تولید و مدیریت کنند.

موثرترین انواع بازاریابی محتوا خلاق کدامند؟

بهترین قالب ها برای تولید محتوا خلاق به نوع کسب و کار و اهداف برند بستگی دارد. در اینجا برخی از محبوب‌ترین انواع تولید محتوا خلاق وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

وبلاگ‌ها

وبلاگ‌ها دارای طیف گسترده‌ای از مزایای بازاریابی محتوا هستند. آنها مشکلات را حل می کنند، به سؤالات پاسخ می‌دهند و رهبری فکری را نشان می‌دهند. هنگام ایجاد وبلاگ، مهم است که موضوعاتی را انتخاب کنید که در مراحل خاصی از سفر خریدار با مشتریان صحبت کنند. وبلاگ ها همچنین باید شامل یک فراخوان قوی برای اقدام، استفاده خوب از کلمات کلیدی و عنوان قانع کننده باشند.

موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سایت عاشق محتوای تازه، خلاق و با کیفیت هستند. وبلاگ نویسی به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان خود را به طور منظم به روز کنید و این فرصت را به شما می‌دهد تا برای کلمات کلیدی بیشتر مرتبط با تجارت خود رتبه بندی کنید. در وبلاگ خود، می‌توانید به روز رسانی های کسب و کار، اخبار صنعت، نکات مفید و موارد دیگر را به اشتراک بگذارید.

فیلم‌ها

محتوای ویدیویی یک فرمت عالی برای تبلیغ برند است. اغلب یک ویدیوی توضیحی بسیار مؤثرتر از یک راهنمای طولانی است. علاوه بر این، برندها اکنون می‌توانند محتوا را برای رفع نیازهای خاص بخشی از مشتریان بالقوه شخصی سازی کنند. مشتریان 10 برابر بیشتر از تولید محتوا متنی با محتوای ویدیویی درگیر می‌شوند. بازاریابی ویدیویی به عنوان یک استراتژی قدرتمند محتوای دیجیتال شناخته می‌شود. بازاریابی ویدیویی نه تنها تعامل برند را افزایش می‌دهد، بلکه باعث افزایش تبدیل نیز می‌شود.

افزودن ویدیو به صفحات فرود می‌تواند به شما کمک کند 80 درصد تبدیل بیشتر و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنید. علاوه بر به اشتراک گذاری ویدیوها در وب سایت خود، می‌توانید آنها را در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند YouTube نیز ارسال کنید تا افراد بیشتری را به دست آورید.

کتاب‌های الکترونیکی، راهنماها و اینفوگرافیک‌ها

کتاب‌های الکترونیکی و راهنماها ابزارهای عالی برای تولید سرنخ هستند و به برندها فرصت ارزشمندی می‌دهند تا برند و محصول خود را به شیوه‌ای مفصل و سرگرم‌کننده توضیح دهند. کتاب‌های الکترونیکی همچنین راه خوبی برای ارائه محتوای طولانی در سفر مشتری هستند، به شرطی که ارزش کافی را ارائه دهند. کتاب‌های الکترونیکی ارزشی را برای مشتریان بالقوه فراهم می‌کنند، در حالی که شما را به‌عنوان یک رهبر صنعت معرفی می‌کنند. همچنین می توانید از محتوای طولانی برای رشد لیست ایمیل خود استفاده کنید و افرادی که دانلود می کنند را پیگیری کنید.

همچنین اینفوگرافیک‌ها داده‌های کلیدی را به صورت بصری ارائه می‌دهند و هضم آن را آسان‌تر می‌کنند. تجسم داده‌ها تعامل برند را افزایش می دهد و یافتن و پردازش اطلاعات ارزشمند را برای مشتریان بالقوه آسان می‌کند. از آنجایی که 65 درصد از جمعیت را یادگیرندگان بصری تشکیل می‌دهند، اینفوگرافیک‌ها برای مخاطبان زیادی جذاب هستند و ترافیک سایت شما را جذب می‌کنند.

تولید محتوا خلاق بر اساس واکنش پذیری

تولید محتوا خلاق باید واکنش پذیر باشد. روند به اشتراک گذاشتن و دیده شدن آن، بسته به نوشتاری است که برای آن در نظر می‌گیرید. باید خودتان را به جای مخاطب قرار دهید. ببینید که چه چیزی باعث واکنش مخاطب به یک مطلب خاص با هر موضوعی خواهد شد؟ اگر چیزی ما را ناراحت، عصبانی، مغرور و یا هیجان زده، یا هر گونه واکنش احساسی دیگر می‌کند، در نهایت به ارائه انتقاد و یا به اشتراک گذاری منجر می‌شود. در نتیجه روند تبلیغ محتوا و دیده شدن توسط گروه‌های مختلف مخاطبان در موقعیت‌های متفاوت صورت می‌پذیرد.

البته اشتباه نکنید! هرگز نباید برای تولید محتوا خلاق سعی کنید؛ مخاطبین خود را فریب دهید. زمانی که محتوای خلاقانه ایجاد می‌کنید، باید همیشه حقیقت در آن جاری باشد. بهترین راه برای درگیر کردن احساس مخاطبین، تمرکز بر موضوعاتی است که به شدت در مورد آن قدرت بحث و ارائه نظریه‌های مختلف را دارید. اگر بر این اصل تمرکز کنید؛ مخاطبین در مورد محتوا همواره کنجکاو می‌شوند. در نهایت آنها می‌توانند از اهمیت داشتن نظرشان در رابطه با محتوا مربوطه اطمینان حاصل کنند.

برای تولید محتوا خلاق مخاطب را در ابتدای اولویت‌ها قرار دهید

شناخت مخاطب کمک می‌کند؛ تا تولید محتوا خلاق شما شکل جدیدی به خود بگیرد. بنابراین باید مخاطب را در صدر جدول اولویت‌های خود قرار دهید. زمانی که ما محتوایی را ایجاد می‌کنیم؛ اغلب به اولویت‌ها و نیازهای خود از آنچه که از مخاطب می‌خواهیم توجه می‌کنیم. و به نوعی تولید محتوا خلاق زیر سوال می‌رود. کنار گذاشتن این مسئله کمک می‌کند تا تولید محتوا خلاق مسیر بهتری را بیابد. به عنوان مثال محتوا اطلاعاتی شما باید در گرو نظر مثبت مخاطب و ( همانطور که اشاره شد) واکنش پذیری باشد.

در حالی که این چیزها همیشه باید در پس ‌زمینه قرار داشته باشند، بنابراین این نکته باید به اولویتی مهم تبدیل شود. اگر تولید محتوا خلاق شما در جذب مخاطب دچار مشکل شود؛ به احتمال زیاد نیاز مخاطبین خود را به درستی در گام اول شناسایی نکرده‌اید.

در تولید محتوا خلاق خود، نقش یک راهنما را بازی کنید

برای تولید محتوا خلاق و تبلیغاتی، باید یک راهنما در حوزه خود باشید. در هر حوزه‌ای که قصد ارائه محتوا غنی و ارزشمند را دارید، باید ابزار، روش‌ها، و نکات، و تکنیک‌های مربوطه را ارائه دهید. بنابراین تولید محتوایی که اطلاعات خاصی را به مخاطب منتقل می‌کند می‌تواند با یک سوال یا یک چالش مهم در مورد یک موضوع شروع شود. به عنوان مثال می توان یک محتوا در مورد خدمت یا محصول مورد نظر در قالب قابلیت‌های آن ارائه نمود. در این نوع محتوا هم اطلاعات جدید انتقال می‌یابد. و هم محصولی تبلیغ می‌شود که بخش مهمی از مشکلات ارائه شده در اطلاعات مربوطه را پشتیبانی می‌کند.

در این حالت برای تولید محتوا خلاق پیگیری افزایش می‌یابد. اگر نوشتن محتوای خلاقان می‌تواند به این که مخاطبین شما چگونه آن را تعریف می‌کنند، منجر شود؛ شما می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به آن‌ها کمک می‌کند این کار را انجام دهند. بنابراین احتمال اطمینان به آن توسط مخاطبین افزایش بیشتری خواهد یافت.

تولید محتوا خلاق و مفید به کمک بررسی محتواهای قدیمی

برای انجام این مرحله باید به محتواهای قدیمی توجه کنید. ببینید که کدام یک از آن‌ها هنوز کنجکاوی مخاطب را برمی انگیزند؟ کدام یک می‌تواند مخاطبان را راضی کند؟ کدام یک راضی کننده نیستند؟ یادگیری از محتواهای قدیمی برای تولید محتوا خلاق از همین مرحله آغاز می‌شود.

قبل از صرف زمان برای ایجاد محتوای جدید، از فرصت استفاده کنید تا از میان مطالب قدیمی خود کاوش انجام دهید. شما همیشه می‌توانید از تولید محتوای گذشته خود یا سایر رقبا چیزهای بیشتری یاد بگیرید. این مسئله کمک می کند تا از اشتباهات رایج در تولید محتوا جدید خودداری کرده و به تولید محتوا خلاق و موفق بپردازید.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

اهمیت تولید محتوای خلاق

بسیاری از کسب و کارها ارزش تولید محتوای خوب نوشته شده و منظم را هنگام بازاریابی خدمات خود نادیده می‌گیرند. تولید محتوا بر هر جنبه‌ای از کسب و کار شما تأثیر می‌گذارد، از متنی که در وب سایت خود دارید تا پست‌های رسانه‌های اجتماعی. اگر بارها و بارها از یک متن استفاده کنید، مشتریان شما به سادگی از خواندن آن خسته می‌شوند و ممکن است به دنبال کسب و کاری با اطلاعات به روزتر بگردند. محتوای شما باید تازه و آموزنده باشد و اگر آن را درست دریافت کنید، نتایج خوبی خواهید دید. چگونه تولید محتوا می‌تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

بازاریابی

ایجاد محتوای منظم، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی، راهی عالی برای بازاریابی کسب و کار شما است. می‌توانید برای موارد زیر محتوا ایجاد کنید:

– محصولات خود را تبلیغ کنید یا به مشتریان خود از تخفیف‌هایی که در حال حاضر دارید اطلاع دهید.

– مشتریان خود را از هرگونه تغییر در محصولات یا کسب و کار خود مطلع کنید یا از محصولات جدیدی که اضافه می‌کنید مطلع شوید.

– اطلاعاتی در مورد محصولات خود و میزان مفید بودن آنها ارائه دهید، از جمله نکاتی در مورد نحوه استفاده از آنها.

– به مخاطبان گسترده‌تری دسترسی پیدا کنید. این روزها بسیاری از افراد از مسدود کننده‌های تبلیغاتی استفاده می‌کنند و بنابراین هیچ تبلیغاتی نمی‌بینند. با این حال، آنها پست‌های رسانه‌های اجتماعی را دریافت خواهند کرد.

واقعاً هیچ محدودیتی برای محتوایی که می‌توانید برای بازاریابی کسب و کار خود ایجاد کنید وجود ندارد، تا زمانی که از نظر گرامری صحیح و حرفه‌ای نوشته شده باشد، مشتریان شما را درگیر می‌کند. اگر مشتریان شما عادت دارند که پست‌های منظمی از شما ببینند، این کار باعث می‌شود که کسب‌وکار شما در ذهنشان باقی بماند تا بدانند دفعه بعد که به خدمات شما نیاز دارند کجا بروند. اگر به درستی مدیریت شود، تولید محتوا در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند یک روش بسیار مقرون به صرفه برای بازاریابی کسب و کار شما باشد. شما مجبور نیستید در کجای تبلیغات خود تحقیق کنید و مبالغ هنگفتی برای نمایش آنها بپردازید. همراهی با پست‌های رسانه‌های اجتماعی شما می‌تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند و پاداش‌های بهتری دریافت کند.

ترافیک بیشتری ایجاد کنید

تولید محتوا نیز روشی عالی برای جلب توجه کسب و کار شماست. استفاده صحیح از سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) می‌تواند کسب و کار شما را در لیست موتورهای جستجو از رقبای خود جلوتر قرار دهد. اگر سایت آموزنده و مفیدی دارید، پس این می‌تواند راه طولانی برای ایجاد مشتریان بیشتر داشته باشد. افزودن یک وبلاگ به سایت شما یک راه عالی برای افزودن اطلاعات به مشتریان بالقوه شما است. بسیاری از کسب و کارها وبلاگ ندارند و این می‌تواند به معنای از دست دادن فروش باشد.

از پست‌های وبلاگ می‌توان برای ایجاد محتوای آموزنده و جالب برای مشتریان خود استفاده کرد. وقتی مردم به دنبال محصولات خاصی هستند، همیشه به دنبال خرید نیستند. آنها ممکن است فقط در تلاش برای یافتن اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات خاص باشند. اگر این اطلاعات را در سایت خود دارید، می‌توانید آنها را تشویق کنید که صفحه فروش شما را نیز بررسی کنند. پست‌های وبلاگ می توانند موضوعات متنوعی را برای تکمیل خدمات و محصولات کسب و کار شما پوشش دهند.

– پست‌هایی در مورد نحوه استفاده از محصولات شما می‌تواند بسیار مفید باشد، به‌ویژه اگر استفاده‌های غیرمعمولی نیز ارائه دهد.

– اطلاعات ایمنی می‌تواند اطلاعات ضروری برای برخی از محصولات باشد.

– ممکن است فکر نکنید، اما بسیاری از مردم به هرگونه تغییر در قوانینی که ممکن است بر تجارت شما تأثیر بگذارد علاقه مند هستند، بنابراین آنها را از طریق وبلاگ خود در جریان بگذارید.

شما می‌توانید در مورد هر کاری که با کسب و کارتان انجام می شود بنویسید تا با مشتریان خود درگیر شوید و سعی کنید آنها را برای استفاده از کسب و کار خود متقاعد کنید. فقط به یاد داشته باشید که موثرترین پست‌های وبلاگ آنهایی نیستند که دارای فروش سنگینی باشند. اگر قصد آموزش و اطلاع رسانی به مشتریان خود را دارید، به احتمال زیاد بیشتر به سایت شما نگاه می‌کنند.

لازم نیست هر روز یا حتی هر هفته وبلاگ بنویسید. تا زمانی که پستی را به طور منظم منتشر می‌کنید، مشتریان شما همچنان مطالب جدیدی برای خواندن پیدا می‌کنند و می‌توانند ببینند که شما هنوز یک شرکت حرفه‌ای هستید. هیچ تضمینی وجود ندارد که یک پست وبلاگ با منجر به فروش شود، اما اگر محتوای شما خوب باشد، مطمئناً می‌تواند افراد را تشویق کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما و محصولات، وب سایت شما را بیشتر ببینند. وبلاگ‌ها مطمئناً مؤثرتر از استفاده از یک آگهی مشابه در سراسر اینترنت هستند.

آگاهی از برند ایجاد کنید

وقتی کسب و کاری را اداره می‌کنید، آگاهی از برند مهم است. شما باید مطمئن شوید که مردم درباره برند شما می‌دانند که شما یک شرکت معتبر و حرفه‌ای هستید و باید برند خود را در ذهنشان نگه دارید تا اول به سراغ شما بیایند. محتوایی که منتشر می‌کنید چیزهای زیادی در مورد شما و شرکت‌تان می‌گوید، بنابراین می‌توانید از آن برای ایجاد بهترین تصور از برند خود استفاده کنید.

در رسانه‌های اجتماعی می‌توانید پست‌های خود را هدف قرار دهید تا مطمئن شوید که به مخاطبان مناسب دسترسی دارید و این می‌تواند مکمل پست‌های وبلاگ شما باشد تا آگاهی کلی از برند شما ایجاد کند. انتشار محتوای جذاب در صفحات رسانه‌های اجتماعی شما باعث می‌شود دیگران آن را به اشتراک بگذارند و برند شما را پخش کنند.

سخن آخر

محتوای آنلاین یک مزیت بزرگ برای تبلیغات چاپی دارد: همیشه وجود دارد. تمام محتوای شما به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود تا همه بتوانند آن را پیدا کنند و ممکن است متوجه شوید که مشتریان جدید پست‌های قدیمی شما را می‌خوانند. دقیقاً به همین دلیل است که شما به محتوای جذاب نیاز دارید زیرا می‌تواند به شما در یافتن مشتریان جدید برای سال‌های طولانی کمک کند.

در صورتی‌که قصد داشته‌باشید تولید محتوا انجام دهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم سایت رایا مارکتینگ را انتخاب کنید زیرا با داشتن نویسندگان متخصص، سفارش شما را با بیشترین کیفیت و در کم‌ترین زمان ممکن تحویل خواهند داد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.