مقالات آموزشی

همه چیز درباره تولید محتوا خاص

مفید بود؟

اغلب کسب و کارها اکنون از نیاز به تولید محتوا

خاص، جدید، و تازه برای وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود آگاه هستند. این مسئله شاید در تلاش برای بهبود فروش یا ارائه خدمات به مشتریان یا افزایش آگاهی از برند پیگیری بیشتری دارد با این حال، همه این شرکت‌ها از اهمیت تولید محتوا خاص آگاهند. اما شاید از یک استراتژی دقیق و سازمان ‌یافته برای تولید محتوا خاص، آگاه نیستند.

قبل از اینکه جلوتر بروید و سرمایه و زمان ارزشمندی را صرف تولید محتوا خاص خود کنید؛ جزئیات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها فکر کنید. این جزئیات شامل مخاطب، رسیدن به اهداف مربوطه، زمان ‌بندی، و .. است. چند مرحله ضروری به همراه یک برنامه‌ ریزی منظم، که هر موضوع جدیدی در تولید محتوا خاص را به دقت سازماندهی و تنظیم خواهد کرد. تا به نوعی اطمینان حاصل شود که مخاطبان در زمان مناسب به آن دست پیدا می‌کند. البته این موضوع برای رساندن کارایی به حداکثر برآورده کردن اهداف مفید است.

 

بطور کلی هدف تولید محتوا خاص چیست؟

بازاریابی و تولید محتوا خاص می‌تواند بازده بالایی داشته باشد. اما برای کاری که برای کسب‌ و کارتان قصد ارائه آن را دارید؛ باید روی زمان سرمایه‌ گذاری کنید. و مقدار زیادی از آن‌را بابت پیدا کردن هدف خود از تولید محتوا خاص بیابید. اگر می‌خواهید این کار به خوبی بازخورد داشته باشد؛ باید هدف نهایی را در ذهن‌تان مجسم کنید. قبل از شروع، از هدف تلاش ‌های بازاریابی محتوا خود بطور شفاف آگاه باشید. به واسطه تولید محتوا چند هدف کسب ‌و کار احتمالی در این میان وجود دارد:

 • آگاهی از برند

•  رهبری تولید محتوا و پرورش موضوعات

 • تسعیر مشتری

خدمات مشتری

بیش فروشی

ارائه اطلاعات به مشترکین

بسته به استراتژی شما، هر کدام از این اهداف می‌تواند با توجه به خدمات و محصولات‌تان مناسب باشد. شاید می‌خواهید تولید محتوا خاص را براساس افزایش آگاهی مخاطب بنا کنید. شاید به دنبال بهبود موقعیت خود در نتایج موتورهای جستجو هستید. یا به سادگی سعی در ایجاد قیف فروش به کمک این موضوع دارید. قبل از اینکه شروع کنید، بر روی نتیجه نهایی تمرکز کرده؛ و شانس بسیار بهتری برای تولید محتوا خاص داشته باشید. که برای کسب‌ و کار تان مفید و موثر عمل می‌کند.

جذب مخاطب جدید در تولید محتوا خاص

زمانی که یک نفر انتخاب می‌کند تا از سوی شما ایمیل و خبرنامه‌های محتوا دریافت کند؛ اجازه می‌دهد تا به آن‌ها بازار جهانی را عرضه کنید. بازاریابی ایمیلی روش خوبی است؛ که این امکان را برایتان فراهم می کند که (مانند دیگر کانال‌های بازاریابی دیگر) با تولید محتوا خاص و ارسال خبر به مخاطب، به یک رابطه یک به یک برسید.

در مرحله اول به دست آوردن مشترکین برای تولید محتوا خاص و مفید، و در مرور زمان می‌توانید این مشترکین را به خریداران مشتاق تبدیل کنید. به زودی پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۰۸، تولید محتوا باعث شد که مشترکینی که از طریق ایمیل با آن آشنا شده‌اند؛ سریع‌تر از دیگران به هدف محتوا واکنش نشان دهند. از آن زمان به بعد این روش برای بدست آوردن مخاطب برای تولید محتوا بهترین انتخاب محسوب می‌شد.

 

ایجاد یک شبکه قطعه ‌بندی برای تولید محتوا خاص

در گذشته، افراد با آگهی دادن، پیام ها و فعالیت های خود را تبلیغ می‌کردند. این نظریه براین اساس بود که اگر تبلیغ تان به اندازه کافی مناسب باشد، در نهایت به برخی از مخاطبین خود خواهید رسید. در حالی که دنیای تبلیغات به این شیوه هنوز کار می‌کند، اما امروزه این روش پیام و اطلاع رسانی، مناسب بنظر نمی‌رسد.

برای اطمینان از ارائه و تولید محتوا خاص و صحیح در زمان مناسب، باید فرآیند خرید مشتری و فروش خود را قطعه بندی کنید. در نظر بگیرید که نیازهای مخاطب چه زمانی در مرحله نهایی شدن قرار می گیرند. در هر مرحله از فرآیند جذب مخاطب (و فرآیند فروش محصولات یا خدمات به او) انواع مختلفی از محتواهای خاص را برای کمک به حرکت وی در مرحله بعد تولید کنید. به همین سبب می‌توانید مطمئن باشید که تمامی جزئیات و کلیات را یکجا به سوی او ارائه ننموده‌اید.

 

اطمینان حاصل کنید که تولید محتوا خاص شما تعامل برانگیز است

اهمیت تولید محتوا خاص و موثری که برای کسب ‌و کار تان ارائه می شود، همیشه به مخاطبان فرصت می‌دهد تا واکنش نشان دهند. چه شما محتوای خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. یا با فرمت های دیگر مانند PDF یا EBook آنها را قابل دانلود گردانید؛ باید ویژگی‌های خاص آنرا در نظر داشته باشید. تنها در این صورت است؛ که با اعتماد به نفس، با مخاطبین خود ارتباط برقرار خواهید کرد.

این اعتماد می‌تواند به نوعی به شما بازپرداخت شود. به عنوان مثال یک سهم یا اظهار نظر در وبلاگ‌تان، یا در کسب‌ و کار با خرید محصول یا سرویس تان به شما ارائه خواهد شد. به همین سبب سعی کنید؛ که آن‌ها را در حال حرکت از طریق شبکه قطعه ‌بندی در تولید محتوا خاص خود نگه دارید. استفاده از زبان ساده، درخواست برای اعمال نظر مخاطبان، ایجاد سوالات جدید برای تولید محتوا خاص بعدی و غیره، تنها راه‌های ساده‌ای هستند؛ که می توانند در تعامل داشتن با مخاطب همراهی‌تان کنند.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید محتوا

نکات تولید محتوا برای فروش محصول

امروزه بسیاری کاربران منحصر به فرد تلفن همراه در جهان و کاربران شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. همه اینها باعث می‌شود افراد زیادی به صورت آنلاین به دنبال خرید محصولات باشند و بسیاری از محصولات خارج از کشور برای پول خود رقابت کنند. هرگز افراد بیشتری برای فروش یا کانال‌های متنوع‌تری وجود نداشته است که از طریق آنها فروش داشته باشند. با توجه به رقابت بسیاری از محصولات برای فروش، آنچه در نهایت عامل تعیین کننده برای کاربر است، کیفیت محتوای پیرامون یک محصول است.

روی خریدار ایده آل خود تمرکز کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید هنگام ساخت یک استراتژی محتوا انجام دهید، تمرکز بر خریدار ایده‌آل خود، یعنی مخاطبان هدف‌تان است. در این مثال، قطعاً بهتر است تا حد امکان خاص باشید. جالب‌ترین و جذاب‌ترین توضیحات محصول به‌نظر می‌رسد که مستقیماً مخاطبان هدف خود را مورد خطاب قرار دهند. از کلماتی که خودشان استفاده می‌کنند استفاده کنید و طوری با آنها ارتباط برقرار کنید که انگار رو در رو صحبت می‌کنید.

با دانستن اینکه خریدار ایده آل شما چه کسی است، به سرعت تصویری از راه درست صحبت کردن با آنها ایجاد خواهید کرد. شما خواهید دانست که آنها تمایل به داشتن چه نوع حس شوخ طبعی دارند، اگر ترجیح می‌دهند به صورت حرفه‌ای یا محاوره‌ای با آنها صحبت شود، چه نوع سؤالاتی از شما خواهند پرسید، و کلی چیزهایی که می‌تواند به شما کمک کند آنها را حتی بهتر هدف قرار دهید.

ثابت قدم باشید

ثبات و قوام پادشاه است. اطمینان از اینکه همه مشتریان شما اطلاعات ثابتی را در هر مرحله از چرخه خرید دریافت می‌کنند، حیاتی است. اگر آنها داده‌های متناقض مربوط به اطلاعات محصول، ویژگی‌ها، مشخصات، تبلیغات یا قیمت‌ها را دریافت می‌کنند، از نظر آن‌ها اعتبار کمتری خواهید داشت و در نهایت به این معنی است که احتمال خرید از شما کمتر خواهد بود.

اطمینان از همسو بودن همه چیز به جلوگیری از هرگونه پیام گیج کننده‌ای که در آنجا ارسال می‌کنید کمک می‌کند. حتی کوچکترین تفاوت یا عدم ثبات می‌تواند به اعتبار شما آسیب برساند. به یاد داشته باشید که این جزئیات کوچکی است که مصرف کنندگان برای تصمیم گیری بین محصولات رقیب استفاده می‌کنند.

یک راهنمای سبک محتوای محصول ایجاد کند

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از ثبات، ایجاد یک راهنمای سبک محتوای محصول است. اینجا جایی است که شما همه چیزهایی را که برای ایجاد محتوای محصولی که با برند شما همسو باشد، نیاز دارید، قرار می‌دهید. این باید شامل همه چیز باشد، مهم نیست که چقدر ساده یا بدیهی به نظر می‌رسد. از دستور زبان اولیه، قوانین نقطه گذاری، و سبک و لحن صدایی که می‌خواهید استفاده کنید، تا اصطلاحات و عبارات قابل قبول برای اجتناب یا استفاده، همه باید در یک راهنمای سبک باشد.

محتوا و طراحی را تراز کنید

محتوا و طراحی باید برای بهبود تجربه کلی کاربر هماهنگ باشند. اگر آنها به طور یکپارچه با هم مطابقت نداشته باشند، شک و تردید را در ذهن هر مشتری احتمالی ایجاد می‌کند و بلافاصله اعتبار برند شما را کاهش می‌دهد. به‌علاوه، آیا تصاویر به تقویت اطلاعات در حال انتقال کمک می‌کنند یا آنچه را که وجود دارد منحرف و بی‌اعتبار می‌کنند؟ نسخه شما باید مشتری را در مورد هر محصولی توضیح دهد و آموزش دهد، در حالی که هر ویژگی طراحی باید به ساده‌سازی فرآیند کلی کمک کند و سبکی را برانگیزد که اخلاق برند شما را تقویت کند. در نتیجه، همه باید با هم کار کنند تا بفهمند مشتریان در هر مرحله به چه چیزی نیاز دارند و بهترین راه برای رسیدن به این هدف چیست.

از توصیفات خاطره انگیز استفاده کنید

دانستن نحوه نوشتن توضیحات محصولی که فروش دارد، بخش مهمی از استراتژی محتوای شما است. استفاده از صفت‌های مناسب و توصیف‌های خاطره‌انگیز راهی عالی برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان تکراری است. این بدان معنا نیست که باید از نوشتن توضیحات و صفحات کپی خیره کننده زیاده روی کنید، اما صفت‌های مناسب در مکان‌های مناسب حس لوکس بودن را به محصولات شما القا می‌کنند. شما می‌خواهید مشتریان شما به محصولات شما تمایل داشته باشند و یک توضیح موثر این کار را انجام می‌دهد.

یک صفحه پرسش و پاسخ محصول قابل دسترسی ایجاد کنید

صفحه پرسش‌های متداول می‌تواند بخش مهمی از استراتژی محتوای شما باشد که اغلب نادیده گرفته می‌شود. این به این دلیل است که می‌تواند مسیر خرید در سایت شما را تا حد امکان بدون اصطکاک ایجاد کند. یک منبع پرسش‌های متداول خوب و مؤثر باید به طور طبیعی کاربران را از طریق محتوای وب‌سایت شما آموزش، اطلاع رسانی و راهنمایی کند و آنها را به سمت خرید هدایت کند.

از پیشنهادات مبتنی بر شواهد استفاده کنید

ارائه پیشنهادات مفید و پاشیدن آنها در بررسی‌های محصول برای زمانی که بازدیدکنندگان وب شما مطمئن نیستند چه چیزی بخرند، می‌تواند به تبدیل آنها کمک کند. کاربران اغلب به سمت خرید محصولی سوق داده می‌شوند که بیشترین تعداد بازخورد مثبت را داشته است، یا آن‌هایی که در مدت زمان کوتاهی سریع‌ترین فروش را داشته‌اند. تجربیات واقعی کاربر یک راه فوق‌العاده مفید برای کمک به فروش محصولات شما است، و ترکیب آنها در وب‌سایت اصلی و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی کاری است که باید شروع به انجام آن کنید.

پیوند به محتوای مرتبط

اگر وبلاگی در سایت خود دارید، پیوند دادن محتوا به محصولات چیزی است که باید در هر فرصتی نصب شود. با ایجاد ارتباط مستمر بین محتوای محصول مرتبط، اعتبار آنها را افزایش می‌دهید و تأثیر مثبتی بر تصمیمات خرید می‌گذارید. پیوند دادن تمام جنبه‌های محتوای شما یک راه حل مطمئن برای بازگرداندن مداوم افراد به محصولات شما و در نتیجه افزایش احتمال خرید آنها است. با قرار دادن پیوندهایی به مکان‌هایی که در مورد آنها بحث می‌کنند، می‌تواند تبلیغات کند و سپس مستقیماً افراد را به محل اقامت تبلیغ‌شده تنها با یک کلیک هدایت کند و کل فرآیند را به طور مؤثری ساده‌تر کند.

سخن نهایی

ایجاد یک استراتژی محتوای محصول موثر بخش مهمی از ایجاد یک تجربه کاربر پسند و یک سفر یکپارچه مشتری است که برداشت‌های خوبی از شما و محصولات‌تان در چشم مصرف کننده شکل می‌دهد و شکل می‌دهد. با پیروی از نکاتی که امروز به آنها پرداختیم، محتوای محصولی را ایجاد می‌کنید که به خوبی ساخته شده، مفید باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درگیر شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.